Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Bitje93 schreef:
25-06-2019 10:44
.
TO had een retour, dus tegenwoordig 2 x 16.10 = 32,20. Scheelt bijna niets met wat jij betaalde en bovendien had TO er ook nog een railrunner bij.
Ja, maar dat is niet binnen een provincie. Ik heb diverse trajecten binnen een provincie opgezocht en dat was allemaal aanzienlijk minder. (Had even niets te doen, haha)
Ik heb gisteren 3 uur vast gezeten in de Intercity Direct vanuit Rotterdam. Die was sowieso al vertraagd, maar toen we stil kwamen te staan in een weiland wegens een defect gebeurde er niets. Bleek dat er vanwege de KPN-storing niemand te bereiken was van de NS of ProRail, dus kon er geen reserve duw-locomotief of evacuatietrein gestuurd worden. Uiteindelijk na uren alsnog die evacuatietrein en zijn we ergens tussen de tuinbouwkassen naar de andere trein overgestapt.

Alsof ik het aanvoelde was ik bij instappen al lekker 1e klas gaan zitten (niet voor betaald). Daar had ik mazzel mee, want daar is lekker airco en ik had zo’n stoel voor mezelf en een stopcontact. Later kwamen er meer mensen naar 1e klas, want het bleek niet te houden te zijn in 2e klas. Maar ik zat er lekker al, haha!

Heb mijn iPhone lader aan diverse mensen uitgeleend!

Mijn flesje water ging naar een hoogzwangere vrouw.
Vanaf maandag mogen er weer fietsen mee in de spits........ :-|

Klein pluspuntje: ouderwetse voordeelurenkaart ook geldig voor 9u :)

Vandaag bleek de trein op overstapstation weer eens korter dan gewoonlijk, dus meer mazzel nodig om een zitplek te vinden....
Watervrouw333 schreef:
27-06-2019 21:40
Vanaf maandag mogen er weer fietsen mee in de spits........ :-|

Terwijl de vakanties hier heel laat vallen en de trein volgende week nog gewoon vol zit met forenzen :facepalm: Gelukkig reis ik zelf meestal buiten de spits. Daar ben ik heel vaak dankbaar voor. Maar in deze periode zit het dan weer vol met toeristen en hun bagage ;-D
De NS besloot gisteren een treinstel af te koppelen in een drukke trein. Het was erg druk want een van de laatste treinen voor de spits en er is een evenement in de buurt. Gevolg: het kleine treinstel is propvol en mensen moeten staan, ook tussen de stoelen.

Op zich al vervelend, maar vervolgens begint daar zo'n vrouw vanaf haar stoel heel met een vies gezicht, heel geïrriteerd met haar hand te wapperen en roept iets als: 'nee, niet bij mij staan, ik wil dat niet'. Ik heb geantwoord dat we nou eenmaal moeilijk op het dak konden gaan zitten, maar vraag me echt af hoe egoïstisch je dan bent. Je ziet toch dat het abnormaal druk is en er echt overal mensen moeten staan?
Seriously?
MeredithGrey schreef:
28-06-2019 08:53
De NS besloot gisteren een treinstel af te koppelen in een drukke trein. Het was erg druk want een van de laatste treinen voor de spits en er is een evenement in de buurt. Gevolg: het kleine treinstel is propvol en mensen moeten staan, ook tussen de stoelen.

Op zich al vervelend, maar vervolgens begint daar zo'n vrouw vanaf haar stoel heel met een vies gezicht, heel geïrriteerd met haar hand te wapperen en roept iets als: 'nee, niet bij mij staan, ik wil dat niet'. Ik heb geantwoord dat we nou eenmaal moeilijk op het dak konden gaan zitten, maar vraag me echt af hoe egoïstisch je dan bent. Je ziet toch dat het abnormaal druk is en er echt overal mensen moeten staan?

Dan ben je gewoon niet goed snik. Ik zou er juist vlakbij zijn gaan staan, net zoals ik vaak aanschuif bij mensen die de zitplaats naast zich bezet houden met hun troep.
Nitflex schreef:
25-06-2019 11:04
Ja, maar dat is niet binnen een provincie. Ik heb diverse trajecten binnen een provincie opgezocht en dat was allemaal aanzienlijk minder. (Had even niets te doen, haha)
Deurne-Roosendaal is 18.80 dus zou inclusief een railrunner al 40,- zijn.
Dus het kan wel ;-)

Maar dan loont het wel om even naar een dagkaart te zoeken.
AnAppleADay schreef:
28-06-2019 10:39
Deurne-Roosendaal is 18.80 dus zou inclusief een railrunner al 40,- zijn.
Dus het kan wel ;-)

Maar dan loont het wel om even naar een dagkaart te zoeken.
Aha! Daar was ik dus precies benieuwd naar. Is een hoop geld inderdaad.
Poppy_del_Rio schreef:
28-06-2019 10:24
Dan ben je gewoon niet goed snik. Ik zou er juist vlakbij zijn gaan staan, net zoals ik vaak aanschuif bij mensen die de zitplaats naast zich bezet houden met hun troep.
Dat vond ik ook al zo ergerlijk. Je ziet dat het heel erg druk is en dan stug op de stoel aan het gangpad blijven zitten en zuchten als mensen vragen of ze er bij mogen zitten.

Ik ben uiteindelijk wel doorgelopen, maar dat was meer omdat er nog veel mensen achter mij stonden en ik die wel een plekje gunde. Uiteindelijk heeft ze gewoon tegen mensen aan moeten kijken hoor, het was er druk genoeg voor.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
28-06-2019 12:05
Dat vond ik ook al zo ergerlijk. Je ziet dat het heel erg druk is en dan stug op de stoel aan het gangpad blijven zitten en zuchten als mensen vragen of ze er bij mogen zitten.

Ja, ik heb daar echt de gekste dingen mee meegemaakt.

De laatste tijd hier vooral ergernissen die te maken hebben met NS. Pas omroepen dat de intercity vertraagd is op het moment dat de stoptrein naar dezelfde locatie net vertrekt en je dus niet meer kunt kiezen om daar dan maar mee te gaan reizen. En het onbegrijpelijke feit dat ‘s avonds (als er een uitgedunde dienstregeling is) de twee treinen die er nog wél per halfuur rijden, binnen 4 minuten van elkaar vertrekken.
Bij mij ligt in de zomervakantie mijn route eruit voor 3 weken. Alternatief is omreizen met een behoorlijke portie extra reistijd. Ik maak mijn borst nat voor de overvolle treinen.
Op de ns app kan je zien waar je trein rijdt, heel handig bij vertragingen dan weet je waar je trein uithangt
NorthCape schreef:
31-05-2019 21:53
Zijn er mensen die er echt misselijk van worden, achteruit rijden?
euh... já, hier in de Randstad geleden bussen en als ik dan achterstevoren in het achterste deel zit en er komen drie rotondes achter elkaar... ja dan ben ik een ietsiepietsie misselijk :sick:
Dan blijf ik van arremoede maar voorin staan.
Cheshire-cat schreef:
25-06-2019 08:30
Weer een nieuwe ergernis. Mensen die alleen op de wereld zijn waardoor je tassen, ellebogen en andere voorwerpen in je nek krijgt. :whip:
Dat ook :thunder: en hoe vaak er niet iemand op mijn tenen gaat staan... grrrrr en dan ook niet even je excuses aanbieden he.
En ik heb schoenmaat 36 dus zo ver steken die dingen niet uit
o_o
Vanmiddag in de spits met de bus naar huis. Eenmaal in de bus bleek het daar smoorheet te zijn. Dus ik liep naar de chauffeur en vroeg beleefd of hij een beetje kon ventileren. Ik kreeg een narrig antwoord terug, nee de airco deed het niet.
Later hoorde ik hem mopperen tegen een andere passagier. Hij had bij de centrale gemeld dat de airco het niet deed. Maar er was geen andere bus dus hij moest maar blijven rijden :-(

En in die bussen van nu kan er geen raam open en is er ook geen dakluik meer dus dat is echt niet te harden... :furious:
Ik vind het OV soms irritant maar vaak wel leuk. Autorijden vind ik soms wel leuk maar vaak irritant. Dus ja.

Wat me bij het OV vooral stoort, zijn de momenten waarop er gewoon te veel mensen zijn.

Bijvoorbeeld: dat er heel veel van die OV-chip paaltjes of poortjes staan, maar dat er nog veel meer mensen zijn en dat je in de rij staat om legaal het station uit te komen.

Of dat mensen altijd stil staan op de roltrap waardoor je moeilijk weg komt van het perron, terwijl het best logisch is dat je links op de roltrap gewoon doorloopt.

Ook de enorm drukte (volle gangpaden en balkons) als er een keer een trein uitvalt vind ik vervelend. Verhoudingsgewijs komt dat niet vaak voor.

Leuke momenten: dat je soms een stukje snelweg ziet waar alles muurvast staat, maar de trein zoeft lekker door.
Wat mij stoort aan ov, de hoge prijzen voor abonnementen.
Ik zou heel makkelijk met de trein kunnen gaan, tijden zijn ideaal en verder auto weinig nodig.
halfuurtje met de trein, een trajectkaart is 200 eur per maand!!!! Met auto ben ik dan wel iets meer kwijt, maar ook gelijk flexibeler
pokkewijf schreef:
28-06-2019 19:09
euh... já, hier in de Randstad geleden bussen en als ik dan achterstevoren in het achterste deel zit en er komen drie rotondes achter elkaar... ja dan ben ik een ietsiepietsie misselijk :sick:
Dan blijf ik van arremoede maar voorin staan.
Ik vroeg het mij meer af over treinen. Maar ik kan mij best voorstellen in die slingerende harmonica bussen met twee of 3 delen dat het beter is voor je maag om naar voren te kijken.
Ik vraag me af of er mensen bestaan die tegen achteruit rijden kunnen in bussen. Ik word binnen 5 minuten echt kots en kots misselijk door dat gerem en gedraai.

Stel je dit even voor: Het regent pijpenstelen, jij hebt alleen een vestje aan en een plu. Je bent zeiknat als je aan komt lopen bij het perron om je randstadrail te halen voor je trein (ja ook je sokken :( ). Het digitale bord geeft aan dat je randstadrail van perron 4 gaat rijden. Je ziet een lege staan op perron 6 (beiden zijn doodlopende perrons) en denkt even van "het zal toch niet...", maar nee je gelooft het bord en blijft dus bij perron 4 wachten. EN DAN RIJDT OP EXACT HET MOMENT DAT JOUW RANDSTADRAIL ZOU GAAN DIE ENE BIJ PERRON 6 WEG EN VERSPRINGT HET BORD DAT DE VOLGENDE OVER 10 MINUTEN KOMT. VAN PERRON 6.

Dus jij rennen door de regen naar het bus station, waar 3 bussen ook vetrekken naar het station. Die rijden alle 3 achter elkaar weg, want die hadden min of meer dezelfde vetrektijd. Jouw trein gaat over 10 minuten, dus dat wordt een probleem.

Gelukkig gaat er 1 bus iets later die naar een ander station gaat, waar jij alsnog je trein kunt pakken omdat jouw trein daar 3 minuten later voorbij komt, dus met wat geluk komt alles nog goed. Maar nee, je bus, die dwars door een woonwijk gaat, komt in de file. IN EEN WOONWIJK. Omdat ouders hun kinderen aan het afdroppen zijn bij de school waar hij langs rijdt. Jij staat nu op 50 meter van je station af in de file en mist je trein. En je bent nog steeds zeiknat. In een tijdspanne van 15 minuten ben je nat geregend, heb je 1 randstadrail, 3 bussen en een trein gemist en heb je in de file gestaan. En kom je te laat. Omdat het bord verkeerde informatie gaf.

Ik ben nog nooit zo boos op het OV geweest. :-[

Tweede ergenis was een vrouw die achter mij in een gloeiend hete bus keihard smakkend en telefonerend en daarbij kauw-pratend met open mond stink patat ging zitten eten. Ik kreeg er gewoon moordneigingen van.
Ugli ^Je maakt één grote fout in dit verhaal, die ik al jaren niet meer maak. Je rent voor OV, dat moet je nooit doen. Zeker niet voor “klein OV” zoals stadsbussen, trams en Randstadrails. Die komen vaak genoeg. Ja, oké, je mist soms een aansluiting, maar doen mis je met rennen ook vaak genoeg.

Sinds ik niet meer ren om treinen of bussen te halen ziet mijn leven er heel anders uit! Al rijdt iets voor mijn neus weg, ik pak de volgende. En uiteindelijk komt het daardoor altijd juist weer goed. Wat een rust.

Achteruit rijden in bussen is voor mij geen probleem trouwens. Ik kijk sowieso liever “van me af”.
Nitflex schreef:
29-06-2019 11:08
Ugli ^Je maakt één grote fout in dit verhaal, die ik al jaren niet meer maak. Je rent voor OV, dat moet je nooit doen. Zeker niet voor “klein OV” zoals stadsbussen, trams en Randstadrails. Die komen vaak genoeg. Ja, oké, je mist soms een aansluiting, maar doen mis je met rennen ook vaak genoeg.

Sinds ik niet meer ren om treinen of bussen te halen ziet mijn leven er heel anders uit! Al rijdt iets voor mijn neus weg, ik pak de volgende. En uiteindelijk komt het daardoor altijd juist weer goed. Wat een rust.

Haha, herkenbaar. Alleen valt het ‘s avonds rond elven ineens stil. Dan is er totaal geen sprake meer van spoorboekloos rijden. Daar vergis ik mij keer op keer weer in als ik heb overgewerkt.
Ja ik had het toen gewoon meteen op moeten geven, ook omdat ik al kleddernat was, maar ik ben van het type als er een klein kansje is dan pak ik het dus ik gok er dan altijd op. Vaak heb ik mazzel, maar soms dus niet en dan is het extra naar.

Aha ze bestaan dus toch! Ik benijd jouw (gebrek aan) evenwichtsorgaan haha.
ugli wijzigde dit bericht op 29-06-2019 11:18
13.73% gewijzigd
Ik ren wel eens hoor. Maar dat heeft er mee te maken dat ik dan net een overstap kan halen, waardoor mijn reis van drie uur niet nog langer gaat duren en ik niet ook nog 20 minuten moet wachten op een station twee vervoersmaatschappijen niet op elkaar af kunnen stemmen. Ik heb hierdoor mijn persoonlijk record sprinten op hakken met twee koffers al meerdere keren verbeterd.

Ik ren niet als ik uit de trein komt om mijn bus te halen (tenzij het de laatste is), dan wacht ik wel.
Seriously?
Nitflex schreef:
29-06-2019 11:08

Achteruit rijden in bussen is voor mij geen probleem trouwens. Ik kijk sowieso liever “van me af”.
Doet me denken aan de opmerking van een neef van mijn vader zo'n 60 jaar geleden. Missionaris op de Cook eilanden. De goede man kwam eens in de zoveel tijd in Nederland op vakantie. Die verbaasde zich over de mensen die zich bijna dood lieten rijden om een bus te halen terwijl er over een half uur weer een zou komen. Als wij de boot missen, moeten we 3 maanden wachten. Wat is nu een half uur?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ren inderdaad als ik een realistische kans heb. Op bepaalde stations is 2.5 minuten genoeg om met rennen 95% van de tijd je overstap te halen. Als ik het niet precies weet, dan ren ik niet.

In principe. Soms breek ik die regel (zie bovenstaand verhaal), maar dat gaat dus vaak fout dan haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven