Date is onduidelijk

04-09-2018 19:26 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha,

Hier ook iemand met een onduidelijke date.

Via Tinder een super leuke vrouw leren kennen. Nu aantal dates gedaan die er leuk waren.

Uit eten geweest. Wel alle keren betaald wat niet zo slim was. Maar ze zit niet heel dik in het geld. Ze woont in een redelijke arme wijk ook. Mede door omstandigheden. Heeft een kind waarvan de vader verdwenen is, en is best ziekelijk waardoor werk lastig gaat.

Eerste twee dates waren met haar, tweede date geprobeerd te zoenen. Maar vond ze te snel gaan. Maar ondanks dat toch contact blijven houden. Contact is leuk. Wel iets meer van mij dan haar.

3e keer al haar kind ontmoet. Ze zit ook nog eens in situatie waar haar buren haar terroriseren. Toen dat weer eens zo ver was. Haar gezegd kom dan maar ff naar mij. Maar omdat haar kleine erbij was, was de enige oplossing met haar kleine.

Dat ging er goed was er leuke middag!

4e date was op Vlieland ik moest daar heen vanwege optreden op een festival. We hadden geen gezamenlijke kamer omdat het zo last minute was kon ik alleen 2 persoons krijgen en een 1 persoons slaap plaats op camping.

Vond ik geen probleem. Want samen met de kleine op een kamer voelde erg snel.

Wel erg leuke 3 dagen gehad met zijn 3. Veel kletsen en gezelligheid. Omdat we met 3 waren ook geen kus moves gemaakt. Dat is awkward met een kleine erbij.

Nu dagen erna is alles weer afstandelijk. Ze heeft ook al vanaf begin gezegd dat ze niet van chatten houd. En ik weet ook dat ze gister niet lekker in haar vel zat. Vanwege thuis situatie. Dat laatste komt steeds meer naar voren.

Ik steun haar daarin op alle manieren. Maar vaak wil ze er niet over praten.

Ik heb vandaag maar ff geen contact gezocht. Gisteren kreeg ik appje dat haar dag mixed was. Oftewel niet echt lekker.

Wil haar niet teveel stalken, het contact komt al meestal van mij,

Wat zouden jullie doen? Ik vind haar wel waanzinnig leuk. En het samen zijn is een feest.
Toen je het had over die kleine, dacht ik dat je een kind van 2 of 3 bedoelde, niet een puber van 12.
Als ze van de oude stempel is en al niet wil zoenen op de 4e datd, gok ik dat seks pas na het huwelijk mag.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dat soort dingen moet je niet via de app doen. Wat is er mis met een gewoon gesprek?
safrat schreef:
05-09-2018 15:11
Ik vergelijk jou niet met haar. Ik schrijf alleen maar dat je voorbarige conclusies trekt en dat een zwakke gezondheid kan voorkomen uit een slechte leefomgeving en dat laatste heb je zelf meegemaakt.

Overigens en dat geheel terzijde heb je wel in die periode een halfbakken poging gewaagd om een relatie met iemand te beginnen. Een nog niet gescheiden man die je kende via NMLK. Of herinner ik mij dat niet goed?
Nee, je bent wat aan het verzinnen. Het was a niet in dezelfde periode en b geen poging van mij om iets te beginnen met iemand die nog getrouwd was. In tegendeel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vraag mij wel af TO ook gezien je app. Waar ben jij in deze? Wat wil jij? En waarom is dat zo ondergeschikt aan haar belangen en gemoedstoestand?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kleine is geen baby, maar een puber lees ik (gaat naar middelbare school). Beetje raar en onrealistisch taalgebruik bezig je.

Denk dat je dan nog een extra probleem/uitdaging erbij krijgt. Zomaar gratis.

Sushi eten met een vrouw die het financieel moeilijk heeft betekent dat jij die uitjes ook allemaal mag betalen.
Everything you see I owe to spaghetti!
viva-amber schreef:
05-09-2018 15:22
Ik vraag mij wel af TO ook gezien je app. Waar ben jij in deze? Wat wil jij? En waarom is dat zo ondergeschikt aan haar belangen en gemoedstoestand?
Dat klinkt gek. Maar ik heb genoeg tijd voor mijzelf hiernaast. Leukste baan ter wereld, veel vrienden om me heen. Mega stabiel. Het is ook niet dat ik elke dag bij haar de problemen kom oplossen maar wat ik wel wil aangeven als het nodig is ben ik er. Vertrouw me...... Haar ex heeft diepe wond achter gelaten. En ik wil dat ze zeker weet dat ik dat niet doe.

Maar geloof me. Ik heb genoeg ruimte voor mezelf. Op Vlieland was 50% ook mijn muziek activiteiten en kwam zowel ik als zij met de voorstellen voor leuke dingen
Mosterd; vele reacties waren nog niet zichtbaar!?!
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 17:54
Reden: ging iets fout, aangepast
96.88% gewijzigd
Giet46 schreef:
05-09-2018 15:17
Nee ik luister wel hoor! Heb nu ook besloten om het bij haar te leggen. Ik heb laatste bericht gestuurd en gezegd dat ik het best lastig vind. Hoe er mee om te gaan vanwege haar problemen.

Het is aan om te reageren nu. Als ik niks hoor dan weet ik genoeg
Je laat alles van haar afhangen, zij bepaalt, jij volgt.
Niet gezond.
Ik bedoel jouw ruimte in de relatie met haar. Ik neem dat je niet alleen een relatie met haar begint voor haar. Daarbij kun je een ander altijd onbedoeld pijn doen en is de rekening die zij heeft te verheffen met haar ex niet voor jou. Feitelijk ben jij daar niet schuldig aan, dus waarom zou je je dan wel zo opstellen?

Jij vindt het lastig dat je zo weinig van haar hoort. Waarom laat je dat niet weten? Zo van: je was maandag wat down. Hoe is het nu? Ik zou het gezellig vinden om vanavond of morgen even met je te bellen. Laat mij even weten wanneer je tijd hebt.

Ik lees een wens en een behoefte in jouw topic op meer wederkerigheid en meer contact vanuit haar. Dat lijk mij toch een belangrijke wens. daar is zij nu niet eens van op de hoogte (moet zij dat raden?) Waarom doe je daar niets mee? Door bijvoorbeeld aan de telefoon aan te geven dat je doordeweeks af en toe eens zou willen bellen en ook daar haar te vragen naar een volgende concrete afspraak. Dan wel een andere invulling die je aan je eigen wens wil geven.
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-09-2018 15:43
3.40% gewijzigd
(niet meer nodig)
turquasi wijzigde dit bericht op 05-09-2018 15:45
83.93% gewijzigd
Lorem Ipsum
Maar het is nu afwachten. Ik heb nu gezegd dat ik me ongemakkelijk voel soms bij haar moods en niet altijd weet hoe te reageren. Het is nu aan haar om te reageren en vandaar uit moeten we het gesprek aangaan. En geloof me dan laat ik niet over me heen lopen. Maar ik wil wel dat ze weet dat ze me kan vertrouwen met haar problemen.

Uiteraard: de buren problemen moet ze met hulp oplossen. Daar kan ik alleen adviseren.
Fin, is ook aan haar zelf. Af en toe keer sushi kan bij mij. Voor 30 pp ben je in rottterdam klaar. Maar ik ga niet wekelijks fun dingen doen die veel kosten. Strandwandeling was volgende idee
De kleine vind ik leuk. Maar ik ga niet opvoeden in deze fase en ik wil niet steeds met de kleine erbij.
Als ze zich niet lekker voelt heb ik liever dat ze niet 1 zin stuurt en ik vertel het later wel. Dat gaat bij mij in mijn hoofd zitten. Laat dan weten wat er is en of ik iets kan doen (mits redelijk). Dit is te vaag nu. Ik weet echt niet wat ik dan moet als ze dit zegt. Ik durf niet te zeggen meer zullen we zaterdag op daten gaan na zo n app! Dat voelt raar. Maar ik weet ook niet of ze troost of stilte wil dan.

Ik heb bericht ff getest bij familie en wat vrienden. Ieder is er redelijk positief over. Idd de vraag reist een beetje als je het leest waar blijf ikzelf. Maar dat komt goed. Ik ben niet elke dag bij haar. Maar als er iets is dan wil ik ook er staan.

Iedereen zegt als ze niet (positief) reageert op je bericht dan was het ze gewoon niet. Het is netjes, respectvol en duidelijk en ik geef mezelf open. Zo een beetje blijven lummelen van hele leuke weekenden naar doordeweeks berichten dat ze niet lekker zit waar ik weinig mee kan. Kan ook niet

Het kind, de bijna puber kan lastig worden. Maar tja, het kan ook een makkelijke puber worden. Daar nu al bang voor zijn lijkt mij niet juiste insteek

Het is dus erop of eronder.
Je bent niet open over wat jij wil. Het is een appje waarin je vraagt wat zij wil maar jij mag ook iets willen. Je wil wat meer contact en enige wederkerigheid en ik lees echt helemaal nergens dat je dat op voor manier dan ook richting haar aangeeft. Nu is wellicht ook niet meer het moment maar wanneer zij weer 1 zin stuurt kun je ook appen: zullen we even bellen?

Wat als er straks eens iets is met jou. Is zij dan de persoon die vraagt: hoe was je dag? Kun je andersom ergens mee aankomen wanneer je een x stress hebt of verdriet?

MBT daten. Je kunt ook met een diepvries pizza (niet bevroren) in de tuin gaan zitten met een wijntje of smaakjes water dan ben je voor 5 euro klaar. Je kunt ook een strand of boswandeling maken en een thermoskan warme chocomel mee nemen dan wel een patatje halen. Je hoeft echt geen tientallen euro's pp uit te geven om het samen leuk te hebben.
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-09-2018 15:54
2.43% gewijzigd
Rustig door daten en niet meteen druk leggen over waar jullie staan na slechts paar dates! Wel kun je vragen naar wat zij zoekt in een kerel, of ze überhaupt toe is aan een serieuze relatie en hoe ze dat ongeveer voor zich ziet. Dit en de zaken over wat wel en niet appen, hoe je haar kunt steunen etc. zou ik gewoon eens bespreken tijdens een volgende date. Of bellen inderdaad, wat iemand al noemde hier.
In de eerste plaats iedereen bedankt voor de reacties.

De dates zijn mijn initiatief ook de ideeen meestal. 2x Sushi idd. Mede omdat ze vanuit geloof geen vlees eet.

Vlieland was ook mijn vraag! Niet me het idee van de kleine erbij. Maar dat kon voor haar niet anders. Oppas lukte niet.

Ik hou wel veel rekening met haar. Dat is idd zo. Heb dit bij eerdere dates nooit gedaan. Maar komt een beetje door kind (afspreek data moeten maar net lukken), Fin problemen. (Ik wil wel leuke dingen doen maar haar niet verder in problemen helpen) (maar volgende voorstel was simpele film of wandeling), en haar privé problemen (ik wil ook gewoon dat het een leuke tijd is samen)

Bellen is zo stom. We zijn in een app ding terecht gekomen wat ik moet doorbreken idd.

Meer contact en de vorm moet ik idd aankaarten. Ik cijferde mezelf daarin weg omdat ik weet dat een kind opvoeden veel tijd kost. En ik mega flexibel ben.

Dat betalen is idd ook meer cultuur ding volgend mij. Geen excuus. Maar eerste dates werken in die cultuur wel zo vaak.
anoniem_375626 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 16:00
0.39% gewijzigd
Zij kan ook een keer vegetarisch voor jou koken of samen dan doe je er ook meteen meer kennis van op. Het is leuk om samen te doen.
viva-amber schreef:
05-09-2018 15:59
Zij kan ook een keer vegetarisch voor jou koken of samen dan doe je er ook meteen meer kennis van op. Het is leuk om samen te doen.
Geheel eens. Ze kan ook lekker koken. We hebben ook tegen elkaar gezegd dat ik dat wel wil proeven. Dat plan was er wel. Maar we hebben nog maar klein aantal dates gehad. Dat waren wel de volgende stappen. Thuis is ook volgende stap en veel intiemer. Ik doe dat niet na 2 dates al meestal. Thuis bij iemand gaan afspreken.
Giet46 schreef:
05-09-2018 15:44
Maar ik wil wel dat ze weet dat ze me kan vertrouwen met haar problemen.

Als ze zich niet lekker voelt heb ik liever dat ze niet 1 zin stuurt en ik vertel het later wel. Dat gaat bij mij in mijn hoofd zitten. Laat dan weten wat er is en of ik iets kan doen (mits redelijk). Dit is te vaag nu. Ik weet echt niet wat ik dan moet als ze dit zegt. Ik durf niet te zeggen meer zullen we zaterdag op daten gaan na zo n app! Dat voelt raar. Maar ik weet ook niet of ze troost of stilte wil dan.

Volgens mij is dit vooral jouw probleem. Ze is m.i. duidelijk in zo'n bericht dat ze het er op dat moment niet over wil hebben en later wel vertelt. Troost/steun geven gaat niet want 1) je weet nog niet waar het over gaat en 2) daar vraagt ze op dat moment niet naar. Schrijf gewoon wat liefs terug en laat haar dan gewoon even i.p.v. het probleem op jezelf betrekken! Als haar interesse in jou oprecht is komt ze vanzelf weer boven water. Mocht dit verkeerd vallen bij haar dan zou ik inderdaad gesprek aangaan over wat ze dan wel verwacht van je.
shift.delete schreef:
05-09-2018 16:05
Volgens mij is dit vooral jouw probleem. Ze is m.i. duidelijk in zo'n bericht dat ze het er op dat moment niet over wil hebben en later wel vertelt. Troost/steun geven gaat niet want 1) je weet nog niet waar het over gaat en 2) daar vraagt ze op dat moment niet naar. Schrijf gewoon wat liefs terug en laat haar dan gewoon even i.p.v. het probleem op jezelf betrekken! Als haar interesse in jou oprecht is komt ze vanzelf weer boven water. Mocht dit verkeerd vallen bij haar dan zou ik inderdaad gesprek aangaan over wat ze dan wel verwacht van je.
yes! Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat betekend ook dat dat ons date tempo iets meer bepaald. Ik kan elke dag want zit goed in me vel. zij moet door pieken en dalen heen.

Ik ben wel een beetje bang dat ik het met mijn appje dan verpest hebt. En teveel druk leg? Aan de andere kant moet er ook plek zijn voor mijn gevoel natuurlijk
viva-amber schreef:
05-09-2018 15:21
Nee, je bent wat aan het verzinnen. Het was a niet in dezelfde periode en b geen poging van mij om iets te beginnen met iemand die nog getrouwd was. In tegendeel.
Nee, ik ben niet wat aan het verzinnen.
Je wilde wat met iemand beginnen en kwam er later achter dat hij nog getrouwd was en in diezelfde tijd ben je toch ziek geworden?
Ik heb de quootjes voor je. Ik zal ze hier niet plakken, want dat mag niet.
Giet46 schreef:
05-09-2018 15:57

Vlieland was ook mijn vraag! Niet me het idee van de kleine erbij. Maar dat kon voor haar niet anders. Oppas lukte niet.

Dat betalen is idd ook meer cultuur ding volgend mij. Geen excuus. Maar eerste dates werken in die cultuur wel zo vaak.
Ze had ook nee kunnen zeggen.

En ik denk dat het betalen niet cultuurgebonden is, omdat ze wel kleine dingen betaald. Over zulke dingen zou je ook het gesprek moeten aangaan. Tenzij je er geen problemen mee hebt dat jij veel meer gaat betalen, maar als dat zou was had je dat punt hier niet genoemd.
Maar wat vinden jullie van de app. Was dat een slecht idee qua tekst dan?

De vorm had beter telefoon kunnen zijn.

De meeste mensen in mijn omgeving waren er juist positief over. Misschien idd iets te lief.

Dat zit mij nu meeste dwars, dat ze dadelijk niet meer reageert en het te complex vind worden
Giet46 schreef:
05-09-2018 16:08
yes! Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat betekend ook dat dat ons date tempo iets meer bepaald. Ik kan elke dag want zit goed in me vel. zij moet door pieken en dalen heen.

Ik ben wel een beetje bang dat ik het met mijn appje dan verpest hebt. En teveel druk leg? Aan de andere kant moet er ook plek zijn voor mijn gevoel natuurlijk
Oef, het komt bij mij over dat je het heel erg graag goed doet. Maar hoe kan je het goed doen zonder jezelf te zijn? Je stopt jezelf helemaal weg? Een vrouw kan daar (on)bewust misbruik van maken of juist zoiets hebben van: oef ga weg. Kijk voor jezelf waar je grens ligt. Lastig met een roze bril op, heel begrijpelijk.

Stel je bv voor dat een vriend verliefd is en dit appje verstuurd/bezig is met hoe hij het goed moet doen. Wat zou jij ervan vinden?

Verder: meestal wordt je niet verliefd op de ander, maar op jezelf.

Ik had er een slecht gevoel bij: afstandelijk, geen werk (kan iedereen overkomen, maar het gaat om het geheel), ruzie met de buren, lichamelijke klachten, somber?

Ik ken iemand die standaard in het helperssyndroom zit en altijd op een bepaald soort vrouwen valt. Zorgzaam type is het, maar vervolgens wel na paar maanden klagen dat hij niet genoeg aandacht krijgt, vrouw afstandelijk is, etc.
Dat goed doen zit idd wel iets te veel in mij nu. Dat is onzekerheid en idd de roze bril.

Dat straalt mijn app misschien ook iets teveel uit. Hoewel niet alle apps zo zijn natuurlijk Maar ik manouvreer me zelf wel in de lieve positie
anoniem_375626 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 16:38
66.08% gewijzigd
Giet46 schreef:
05-09-2018 16:22
Maar wat vinden jullie van de app. Was dat een slecht idee qua tekst dan?

De vorm had beter telefoon kunnen zijn.

De meeste mensen in mijn omgeving waren er juist positief over. Misschien idd iets te lief.

Dat zit mij nu meeste dwars, dat ze dadelijk niet meer reageert en het te complex vind worden
Ik vind de tekst heel lief. Dat zou mij niet afschrikken, maar dat je dat per app doet misschien wel. Want je verwacht ook een lap tekst terug, terwijl een niet-apper misschien helemaal niet eindeloos wil typen. Voor zoiets ga je toch met elkaar in gesprek? Zichtbaar, face to face of desnoods bellen.
safrat schreef:
05-09-2018 16:37
Ik vind de tekst heel lief. Dat zou mij niet afschrikken, maar dat je dat per app doet misschien wel. Want je verwacht ook een lap tekst terug, terwijl een niet-apper misschien helemaal niet eindeloos wil typen. Voor zoiets ga je toch met elkaar in gesprek? Zichtbaar, face to face of desnoods bellen.
Ok. Dat stelt me iets gerust. Het is ook teveel tekst denk. Maar kon mijn woorden niet korter krijgen. ik stuur zowiezo iets langere teksten. Zij reageert daar vaak wat korter op. Dat is tot nu toe nooit issue geweest tussen ons, ook omdat ik haar niet stalk over reageren en super geduldig ben geeest.. Deze is nog wel iets langer. ik verwacht zelf geen lap terug. Maar dat kan zij wel verwachten en dat kan wat druk neerleggen.

Het lastige is dat we niet echt van het bellen zijn. Zij ook niet. Ik heb ook nooit een bericht gestuurd waarom het langer duurde dat ze appte. Dat is no go! kan niet in haar agenda kijken.

Maar we moeten het echte gesprek idd face to face doen. Maar nu nog berichtje nasturen voelt als stalken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven