Droom in duigen
maandag 20 augustus 2018 om 09:03
Tja. Zolang er niets officieel is geregeld (jullie zijn erin getrokken zonder een gerekende koopovereenkomst), staat ze gewoon in haar recht, lijkt me.
Dit is de reden waarom ik mijn vrienden dit soort constructie afraad. Maar ja, wat moet jij ermee? Geen idee.
Hoe verloopt de communicatie met schoonmoeder? Huis in de tuin of verderop in het dorp geen optie voor haar of jullie? Als de huizen daar zo onbetaalbaar zijn voor jullie wordt het erg lastig. Maar ik denk dat er weinig anders op zit dan samen een verhuisplan te maken.
Wat rot dit. Zoveel mensen teleurgesteld in elkaar en de situatie. Sterkte.
Dit is de reden waarom ik mijn vrienden dit soort constructie afraad. Maar ja, wat moet jij ermee? Geen idee.
Hoe verloopt de communicatie met schoonmoeder? Huis in de tuin of verderop in het dorp geen optie voor haar of jullie? Als de huizen daar zo onbetaalbaar zijn voor jullie wordt het erg lastig. Maar ik denk dat er weinig anders op zit dan samen een verhuisplan te maken.
Wat rot dit. Zoveel mensen teleurgesteld in elkaar en de situatie. Sterkte.
maandag 20 augustus 2018 om 09:06
Ik ben wat in de war: verhuisde je nu naar dit dorp om dichter bij de familie en/of je schoonmoeder te zijn of voor het huis? Want nu lijkt het erop alsof je heel nobel voor je schoonmoeder ging, maar uiteindelijk dat huis (onder de prijs?) wilde kopen.
Jammer dat je er zo instaat. Ik denk dat je schoonmoeder vooral gelukkig werd bij het idee dat haar kind met gezin in de buurt kwam wonen, maar uiteindelijk liever het huis, waar ze zelf natuurlijk ook mooie herinneringen aan heeft, niet uit wil.
Op zich vind ik jouw opmerking "nu ik mijn droomhuis niet heb, wil ik m'n schoonmoeder niet meer zien" ook egocentrisch. Aan de andere kant snap ik, dat nu opnieuw verhuizen ook niet echt prettig is. Net als het zoeken naar een nieuw huis, maar het is niet anders.
Hoe staat je man erin?
Jammer dat je er zo instaat. Ik denk dat je schoonmoeder vooral gelukkig werd bij het idee dat haar kind met gezin in de buurt kwam wonen, maar uiteindelijk liever het huis, waar ze zelf natuurlijk ook mooie herinneringen aan heeft, niet uit wil.
Op zich vind ik jouw opmerking "nu ik mijn droomhuis niet heb, wil ik m'n schoonmoeder niet meer zien" ook egocentrisch. Aan de andere kant snap ik, dat nu opnieuw verhuizen ook niet echt prettig is. Net als het zoeken naar een nieuw huis, maar het is niet anders.
Hoe staat je man erin?
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 09:07
Zaken doen met familie, altijd spannend.
Maar goed, je motieven klinken nu ook niet extreem onbaatzuchtig, wellicht kan je het egocentrisme van schoonma wat relativeren door in een spiegel te kijken
Maar goed, je motieven klinken nu ook niet extreem onbaatzuchtig, wellicht kan je het egocentrisme van schoonma wat relativeren door in een spiegel te kijken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 20 augustus 2018 om 09:09
Je noemt de beslissing van je schoonmoeder egocentrisch, maar ik lees alles in jouw post ook als egocentrisch en heb het idee dat schoonmoeder een beetje overreden is door jullie om haar huis aan jullie over te doen en dat ze wel nee bedoelde, maar dat niet zo heeft durven zeggen (vandaar dat 6x plan wisselen ed). Bovendien stond haar leven nogal op zijn kop op het moment dat jullie over overname van het huis begonnen.
Ik denk wel dat Jullie een hele redelijke oplossing voor schoonmoeder moeten zullen vinden.
Ik denk wel dat Jullie een hele redelijke oplossing voor schoonmoeder moeten zullen vinden.
maandag 20 augustus 2018 om 09:09
Zij was in een rouwperiode dus het was niet handig om zo’n ingrijpende beslissing te nemen. Ik zou het dan ook niet egocentrisch noemen wat ze nu wil. Zij is alleen en jullie hebben je gezin. Hopelijk geeft ze je de tijd om een ander geschikt huis te vinden. Desnoods ga je huren zodat als de tijd daar is je makkelijk alsnog in het ouderlijk huis kunt trekken. Komt goed hoor, het is nu alleen even schakelen.
maandag 20 augustus 2018 om 09:10
Nou de toekomst van je gezin valt niet ineen hè. Het is klote. En je mag er best even van balen. Maar je kunt schoonmoeder niet dwingen haar huis te verkopen. Het zijn ook háár herinneringen. Je moet niet binnen een jaar na de dood van je partner dit soort beslissingen maken. Veel te emotionele tijd. Jullie hadden ook gewoon langer moeten wachten hiermee.
Dus beide schuld.
Zoek een leuk ander huis in dat dorp en geniet van alle familie dichtbij. Pas je toekomstbeeld gewoon een beetje aan.
Dus beide schuld.
Zoek een leuk ander huis in dat dorp en geniet van alle familie dichtbij. Pas je toekomstbeeld gewoon een beetje aan.
maandag 20 augustus 2018 om 09:11
Dit. Ook zeg je dat je dichter bij jouw familie wilde zijn.
Dit alles heb je: dichter bij beide families, man terug in zijn geboorteplaats, alleen niet dat droomhuis.
Ik begrijp dat dat heel rot is, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je schoonmoeder haar huis, met al zijn herinneringen, niet wil opgeven.
Jammer dat jullie allemaal niet wat langer hebben gewacht voor het nemen van zulke ingrijpende beslissingen.
Dit, ik begrijp niet dat er in een rouwperiode dit soort dingen besproken worden.MinkeDeWit schreef: ↑20-08-2018 09:09Zij was in een rouwperiode dus het was niet handig om zo’n ingrijpende beslissing te nemen. Ik zou het dan ook niet egocentrisch noemen wat ze nu wil. Zij is alleen en jullie hebben je gezin. Hopelijk geeft ze je de tijd om een ander geschikt huis te vinden. Desnoods ga je huren zodat als de tijd daar is je makkelijk alsnog in het ouderlijk huis kunt trekken. Komt goed hoor, het is nu alleen even schakelen.
Ook zij heeft daar haar hele leven gewoond.
Jullie zijn niet verhuist om dichter bij familie te zijn. Ik vind dat je die leugen naar je zelf heel snel moet stoppen. Je bent daarheen verhuist omdat je DAT 'droomhuis' wilde tegen een LEUKE prijs. Anders had je wel elders in het dorp terecht gekund. Het is het huis van je schoonmoeder wat je droom is. Niet zij en de familie. Dat is een bijkomstigheid van dat 'droomhuis' en absoluut niet de reden van verhuizen. Daarbij hoe bedoel je 'sporten en baan e.d. opgegeven'. Je schrijft dat jullie een nieuwe baan hebben. Sporten kun je overal. De hele toekomst van je gezin valt uiteen? Nogal een hoog drama gehalte vind je niet? Het gaat gewoon alleen iets anders lopen. Meer niet.
Wat zij daar al dan niet mee doet is toch echt helemaal aan haar. Jullie hebben alleen kwijlend en te snel knopen doorgehakt en de boel niet echt doordacht. En je schoonmoeder nooit meer willen zien? Kom op zeg. Doe even normaal.
Wat zij daar al dan niet mee doet is toch echt helemaal aan haar. Jullie hebben alleen kwijlend en te snel knopen doorgehakt en de boel niet echt doordacht. En je schoonmoeder nooit meer willen zien? Kom op zeg. Doe even normaal.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 09:16
22.77% gewijzigd
maandag 20 augustus 2018 om 09:15
Dit.Orangetree schreef: ↑20-08-2018 09:11Jullie zijn niet verhuist om dichter bij familie te zijn. Ik vind dat je die leugen naar je zelf heel snel moet stoppen. Je bent daarheen verhuist omdat je DAT 'droomhuis' wilde tegen een LEUKE prijs. Anders had je wel elders in het dorp terecht gekund. Het is het huis van je schoonmoeder wat je droom is. Niet zij en de familie. Dat is een bijkomstigheid van dat 'droomhuis' en absoluut niet de reden van verhuizen. Daarbij hoe bedoel je 'sporten en baan e.d. opgegeven'. Je schrijft dat jullie een nieuwe baan hebben. Sporten kun je overal. Nogal een hoog drama gehalte vind je niet?
Wat zij daar al dan niet mee doet is toch echt helemaal aan haar. Jullie hebben alleen kwijlend en te snel knopen doorgehakt en de boel niet echt doordacht.
Wordt nog bevestigd door je opmerking dat je liefst schoonmoeder niet meer wil zien.
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 20 augustus 2018 om 09:15
jullie kiezen er zelf voor om te verhuizen naar een huis dat niet gekocht is. Woonde je al die tijd gratis? Ik snap wel dat schoonmoeder terug wil naar het huis waar haar gezin is opgegroeid. Er is niks getekend dus dat is haar goed recht. Zoek een ander huis of ga terug als je er toch niet voor je ouders wilt zijn
maandag 20 augustus 2018 om 09:22
Als jij in dat dorp geen goed huis kan kopen kan schoonmoeder dat toch ook niet?
En de prijs was dus niet zo realistisch, die jullie hadden afgesproken.
Ik denk dat je inderdaad een beetje in een droom hebt gezeten.
Bedenk je dat je wel een tijd goedkoop hebt kunnen wonen, en waarschijnlijk hebt kunnen sparen.
Was de huizenmarkt anders geweest dan had je schoonmoeder misschien ook meer leuke opties gehad, dit is niet haar schuld vind ik.
En de prijs was dus niet zo realistisch, die jullie hadden afgesproken.
Ik denk dat je inderdaad een beetje in een droom hebt gezeten.
Bedenk je dat je wel een tijd goedkoop hebt kunnen wonen, en waarschijnlijk hebt kunnen sparen.
Was de huizenmarkt anders geweest dan had je schoonmoeder misschien ook meer leuke opties gehad, dit is niet haar schuld vind ik.
maandag 20 augustus 2018 om 09:23
Dat anderen schrijven dat je het alleen voor het huis doet waar je waarschijnlijk een leuke prijs voor kan krijgen, ben ik het wel mee eens.
Maar dan alsnog vind ik het egocentrisch en echt een k*tstreek van schoonmoeder. Je laat niet mensen hun baan opzeggen en verhuizen, om vervolgens van gedachten te veranderen. Dat kun je gewoon niet maken.
Besef overigens wel dat als jullie het voor een lagere prijs overnemen dan de marktwaarde, dit als een schenking wordt gezien. Daar gaat dus schenkingsbelasting overheen. Tenzij je jonger dan 40 bent, dan kan er eenmalig een belastingvrije schenking worden gedaan tot een bepaald bedrag, als dit geld naar een huis gaat (en ik neem aan dat ze dit wel zo zien).
Maar dan alsnog vind ik het egocentrisch en echt een k*tstreek van schoonmoeder. Je laat niet mensen hun baan opzeggen en verhuizen, om vervolgens van gedachten te veranderen. Dat kun je gewoon niet maken.
Besef overigens wel dat als jullie het voor een lagere prijs overnemen dan de marktwaarde, dit als een schenking wordt gezien. Daar gaat dus schenkingsbelasting overheen. Tenzij je jonger dan 40 bent, dan kan er eenmalig een belastingvrije schenking worden gedaan tot een bepaald bedrag, als dit geld naar een huis gaat (en ik neem aan dat ze dit wel zo zien).
maandag 20 augustus 2018 om 09:27
Je man gaat dood en nog voor je uitgehuild bent (zegt TO!) staat je schoondochter bij je om jouw huis tegen vriendenprijs over te nemen. En als je na overbluft te zijn de volgende maanden daar minstens zes keer signalen over af te geven (zegt TO!) en dan toch maar nee zegt, wie is dan exact bezig met een kutstreek?Zanahoria schreef: ↑20-08-2018 09:23Dat anderen schrijven dat je het alleen voor het huis doet waar je waarschijnlijk een leuke prijs voor kan krijgen, ben ik het wel mee eens.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)