Droom in duigen
maandag 20 augustus 2018 om 09:29
JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:27Je man gaat dood en nog voor je uitgehuild bent (zegt TO!) staat je schoondochter bij je om jouw huis tegen vriendenprijs over te nemen. En als je na overbluft te zijn de volgende maanden daar minstens zes keer signalen over af te geven (zegt TO!) en dan toch maar nee zegt, wie is dan exact bezig met een kutstreek?
TO was hormonaal van de zwangerschap. Haar man is ook eea aan te rekenen, natuurlijk.
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 09:30
Ik vind het allemaal nogal snel gegaan hoor. Schoonvader is 2 jaar geleden overleden en in die tijd is alles bekokstoofd, hun huis verkocht, zijn ze van baan veranderd én is schoonmoeder 6x van plan gewijzigd.Zanahoria schreef: ↑20-08-2018 09:23Dat anderen schrijven dat je het alleen voor het huis doet waar je waarschijnlijk een leuke prijs voor kan krijgen, ben ik het wel mee eens.
Maar dan alsnog vind ik het egocentrisch en echt een k*tstreek van schoonmoeder. Je laat niet mensen hun baan opzeggen en verhuizen, om vervolgens van gedachten te veranderen. Dat kun je gewoon niet maken.
Besef overigens wel dat als jullie het voor een lagere prijs overnemen dan de marktwaarde, dit als een schenking wordt gezien. Daar gaat dus schenkingsbelasting overheen. Tenzij je jonger dan 40 bent, dan kan er eenmalig een belastingvrije schenking worden gedaan tot een bepaald bedrag, als dit geld naar een huis gaat (en ik neem aan dat ze dit wel zo zien).
QIk heb zo’n idee dat schoonmoeder eigenlijk helemaal niet wilde maar op de een of andere manier niet durfde. Ze stond denk ik in ieder geval nooit achter het plan om haar huis te verkopen.
Dan zeg je nee voordat ze alles regelen en verhuizen! Niet als ze al verhuisd zijn!JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:27Je man gaat dood en nog voor je uitgehuild bent (zegt TO!) staat je schoondochter bij je om jouw huis tegen vriendenprijs over te nemen. En als je na overbluft te zijn de volgende maanden daar minstens zes keer signalen over af te geven (zegt TO!) en dan toch maar nee zegt, wie is dan exact bezig met een kutstreek?
TanteBedelia schreef: ↑20-08-2018 09:28Waarom hebben jullie niets op papier gezet? Of via een notaris laten doen?
ja, dat zou toch de stap zijn voordat je je baan opzegt en verhuist, lijkt me.
Overigens vind ik 'als ik het huis niet krijg, hoef ik jou niet meer te zien' een beetje rieken naar chantage ook.
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 09:31
Aangezien TO schrijft dat ze samen bevallen zijn lijkt het me redelijk het duo gezamenlijk als TO aan te duiden. Je hebt natuurlijk gelijk!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 20 augustus 2018 om 09:31
Ah, je was me voor.JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:27Je man gaat dood en nog voor je uitgehuild bent (zegt TO!) staat je schoondochter bij je om jouw huis tegen vriendenprijs over te nemen. En als je na overbluft te zijn de volgende maanden daar minstens zes keer signalen over af te geven (zegt TO!) en dan toch maar nee zegt, wie is dan exact bezig met een kutstreek?
Ik vind het echt een naaistreek, haaibaaigedrag.
maandag 20 augustus 2018 om 09:32
maandag 20 augustus 2018 om 09:35
Ik vind TO daar wel eerlijk in, ze noemt precies nul nobele beweegredenenHoningbij_ schreef: ↑20-08-2018 09:32TO, ik krijg heel sterk het idee dat je gewoon graag dat huis wilde, en dat je dat probeert te verpakken in allerlei nobele beweegredenen. Je schoonmoeder is ook nog eens haar man verloren, hou je daar wel rekening mee?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 20 augustus 2018 om 09:36
Wie gaat dit nou aan zonder de zaken officieel op papier te zetten? Waar woont schoonmoeder nu dan? Zo snel mogelijk een woning gaan zoeken. En dat zou mijn prioriteit zijn en niet of ik schoonmoeder zou willen zien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 20 augustus 2018 om 09:37
Ja meid het is niet anders het is even schakelen. Op zoek naar een ander huis dus.
Jij zend trouwens ook dubbele signalen uit, want ben je nu voor de familie verhuisd of enkel en alleen voor het huis.
Natuurlijk is het rottig hoe het verloopt maar jullie wilde toch ook verhuizen om dichter bij de familie te wonen... ga anders eerst een tijdje huren voordat je tot koop over gaat. Misschien wil je schoonmoeder als ze echt weer terug is toch niet lang meer wonen, je weet het niet, voor haar is het ook een verdrietige periode. Overigens kan ik me je woede wel begrijpen, ik zou ook niet heel blij zijn, in periodes als deze zijn mensen meestal niet helemaal zichzelf. Het klinkt ook allemaal als een grote dikke spijt van schoonmoeder. Ze wilde dit blijkbaar in haar verdriet en nu het stof wat neergedaald is niet meer. Lastig voor jullie. Zou er maar eens een flink gesprek aan besteden.
Jij zend trouwens ook dubbele signalen uit, want ben je nu voor de familie verhuisd of enkel en alleen voor het huis.
Natuurlijk is het rottig hoe het verloopt maar jullie wilde toch ook verhuizen om dichter bij de familie te wonen... ga anders eerst een tijdje huren voordat je tot koop over gaat. Misschien wil je schoonmoeder als ze echt weer terug is toch niet lang meer wonen, je weet het niet, voor haar is het ook een verdrietige periode. Overigens kan ik me je woede wel begrijpen, ik zou ook niet heel blij zijn, in periodes als deze zijn mensen meestal niet helemaal zichzelf. Het klinkt ook allemaal als een grote dikke spijt van schoonmoeder. Ze wilde dit blijkbaar in haar verdriet en nu het stof wat neergedaald is niet meer. Lastig voor jullie. Zou er maar eens een flink gesprek aan besteden.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 09:42
19.10% gewijzigd
maandag 20 augustus 2018 om 09:39
Dichter bij schoonmoeder en haar ouders, toch?JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:35Ik vind TO daar wel eerlijk in, ze noemt precies nul nobele beweegredenen
Dat schoonmoeder weggebonjourd wordt doet niet ter zake natuurlijk.
maandag 20 augustus 2018 om 09:39
Beetje dramatisch allemaal, je hele toekomst ligt in diggelen omdat je schoonmoeder in 2 jaar tijd, na het verliezen van haar man, 6 keer opnieuw heeft laten weten dat ze twijfels had aan JOUW plan om haar huis over te nemen?
Hoelang heb je nu gratis in haar huis gewoond?
Soms zitten dingen tegen, wen er maar aan - en ontdek maar eens dat het in het leven vooral gaat over hoe je met teleurstelling omgaat. Dát heeft impact op de nabije toekomst.
In twee jaar tijd is de huizenmarkt echt niet van prima betaalbaar tot compleet onhaalbaar gegaan, dus je stelt je echt verschrikkelijk aan - en dat over de rug van je schoonmoeder die net weduwe is geworden.
Hoelang heb je nu gratis in haar huis gewoond?
Soms zitten dingen tegen, wen er maar aan - en ontdek maar eens dat het in het leven vooral gaat over hoe je met teleurstelling omgaat. Dát heeft impact op de nabije toekomst.
In twee jaar tijd is de huizenmarkt echt niet van prima betaalbaar tot compleet onhaalbaar gegaan, dus je stelt je echt verschrikkelijk aan - en dat over de rug van je schoonmoeder die net weduwe is geworden.
maandag 20 augustus 2018 om 09:40
Eens met Orangetree. Ik denk dat jij en je man zelf ook even in de spiegel moeten kijken of jullie zelf wel steeds zo netjes gehandeld hebben. Natuurlijk was het beter geweest als schoonmoeder meteen nee had gezegd, maar jullie hebben haar ook wel op een erg kwetsbaar moment gevraagd. Misschien zelfs wat onder druk gezet?Orangetree schreef: ↑20-08-2018 09:11Jullie zijn niet verhuist om dichter bij familie te zijn. Ik vind dat je die leugen naar je zelf heel snel moet stoppen. Je bent daarheen verhuist omdat je DAT 'droomhuis' wilde tegen een LEUKE prijs. Anders had je wel elders in het dorp terecht gekund. Het is het huis van je schoonmoeder wat je droom is. Niet zij en de familie. Dat is een bijkomstigheid van dat 'droomhuis' en absoluut niet de reden van verhuizen. Daarbij hoe bedoel je 'sporten en baan e.d. opgegeven'. Je schrijft dat jullie een nieuwe baan hebben. Sporten kun je overal. De hele toekomst van je gezin valt uiteen? Nogal een hoog drama gehalte vind je niet? Het gaat gewoon alleen iets anders lopen. Meer niet.
Wat zij daar al dan niet mee doet is toch echt helemaal aan haar. Jullie hebben alleen kwijlend en te snel knopen doorgehakt en de boel niet echt doordacht. En je schoonmoeder nooit meer willen zien? Kom op zeg. Doe even normaal.
maandag 20 augustus 2018 om 09:41
JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:29En bedenk dat dit nog de versie is die TO vertelt. De werkelijkheid zal niet veel positiever zijn
Of schoonmoeder is echt niet aardig. Kan net zo goed.
Dat wilde TO en partner. Nergens staat dat (schoon)ouders dat wilden. Geen nobele beweegreden dus, maar een egocentrische
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 20 augustus 2018 om 09:43
Oh ja.JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:41Dat wilde TO en partner. Nergens staat dat (schoon)ouders dat wilden. Geen nobele beweegreden dus, maar een egocentrische
Dat het egocentrische beweegredenen van to waren, dat wist ik gelukkig al.
maandag 20 augustus 2018 om 09:44
JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:41Kan, maar dat staat er al, dus dan is de werkelijkheid nog steeds niet positiever
Jij bent veel bijdehand op maandagmorgen.
maandag 20 augustus 2018 om 09:47
Binnen driekwart jaar na het overleden waren de TO en gezin al over (huis verkocht, baan opgezegd en gevonden etc. etc.). Ik vind dat op zijn zachtst gezegd nogal met windkracht 11 gaan. Zeg maar gerust met een Tsunami vaart. Het mensje zat op moment van dat eerste overleg zelfs nog volkomen in shock na het volkomen onverwacht (volgens TO) heengaan van haar man en nog niet eens in de rouw..... Ik vind het ' we willen je huis overnemen want jij en pa wilden wellicht toch al weg' aankaarten alleen al binnen zo'n korte tijd na overlijden en midden in de shock/rouw echt al enorm berekenend en kil.
Hoe kun je in die periode nu gewoon alleen aan jezelf en je eigen wil/gezin denken. Dat doe je gewoon niet. Niemand kan op zo'n diep moment in zijn/haar leven van dit soort belangrijke beslissingen nemen en die ga je ook niet vragen/afdwingen (blijkt ook wel want ma heeft al blijkbaar 6 keer na die actie haar twijfels kenbaar gemaakt) Daar wacht je minimaal, en ook echt minimaal een jaar mee.
Hoe kun je in die periode nu gewoon alleen aan jezelf en je eigen wil/gezin denken. Dat doe je gewoon niet. Niemand kan op zo'n diep moment in zijn/haar leven van dit soort belangrijke beslissingen nemen en die ga je ook niet vragen/afdwingen (blijkt ook wel want ma heeft al blijkbaar 6 keer na die actie haar twijfels kenbaar gemaakt) Daar wacht je minimaal, en ook echt minimaal een jaar mee.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 09:50
15.98% gewijzigd