Droom in duigen

20-08-2018 06:31 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor ode spiegel. Het heeft wat rust gegeven en het besluit regie te nemen over mijn eigen leven en de te maken keuzes.
anoniem_374889 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 23:39
95.63% gewijzigd
Orangetree schreef:
20-08-2018 09:47
Binnen driekwart jaar na het overleden waren de TO en gezin al over (huis verkocht, baan opgezegd en gevonden etc. etc.). Ik vind dat op zijn zachtst gezegd nogal met windkracht 11 gaan. Zeg maar gerust met een Tsunami vaart. Het mensje zat op moment van dat eerste overleg zelfs nog volkomen in shock na het volkomen onverwacht (volgens TO) heengaan van haar man en nog niet eens in de rouw..... Ik vind het ' we willen je huis overnemen want jij en pa wilden wellicht toch al weg' aankaarten alleen al binnen zo'n korte tijd na overlijden en midden in de shock/rouw echt al enorm berekenend en kil.

Hoe kun je in die periode nu gewoon alleen aan jezelf en je eigen wil/gezin denken. Dat doe je gewoon niet. Niemand kan op zo'n diep moment in zijn/haar leven van dit soort belangrijke beslissingen nemen en die ga je ook niet vragen/afdwingen (blijkt ook wel want ma heeft al blijkbaar 6 keer na die actie haar twijfels kenbaar gemaakt) Daar wacht je minimaal, en ook echt minimaal een jaar mee.
Eens. Bij ons een andere situatie want schoonmoeder kon na het overlijden van schoonvader niet in het huis blijven wonen want nog niet afbetaald en te hoge maandlasten. Bovendien was geen van de kinderen geïnteresseerd om het huis over te nemen. Maar dan nog heeft het wel 2 jaar geduurd eer ze eraan toe was om de beslissing te nemen om het huis te verkopen. Dat was echt geen makkelijk proces.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ze stond dus niet volledig achter het plan. Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie zo gehandeld hebben en dat je nu zelfs roept dat je je schoonmoeder nooit meer wil zien. Zij staat volledig in haar recht.
Het is toch te gek dat er 4 pagina's aan reacties worden gegeven, aannames worden gedaan en dat de reacties van TO hier gewoon nog niet tussen staan?
...
Anárion schreef:
20-08-2018 12:31
Het is toch te gek dat er 4 pagina's aan reacties worden gegeven, aannames worden gedaan en dat de reacties van TO hier gewoon nog niet tussen staan?
Ze heeft ook nog niet gereageerd toch. Anders zijn ze wel te zien als je loept maar daar staan ook geen reacties.
Anárion schreef:
To heeft nog niet gereageerd. Als je haar loopt, hoor je de geplaatste berichten te zien. Daar zie je alleen de OP.
Anárion schreef:
Niet alle mensen kunnen op het werk online gaan.

Ik vind het trouwens haar (schoonmoeder) goed recht om zich nog te bedenken zolang er niks officieel is. Het zal ook wel haar droomhuis zijn als ze er heeft gewoond. En daarom geen contact meer willen hebben met schoonmoeder omwille van een huis 8-.
Misschien heeft to wel een baan waar ze niet zo makkelijk tussendoor ff op het forum kan. Niet iedereen is vergroeid met zn mobiel. Vanavond reageert ze vast wel weer.
Wow, heftig! Mijn schoonvader is naar twee jaar ‘ eindelijk’ toe aan kleding opruimen. Laat staan dat er meteen een beslissing over het huis genomen moest worden.

Als iemand 6! Keer terugkomt op een beslissing, dan weet je toch al dat ze er niet helemaal achter staat? Dan ga je daar toch dieper op in, wat er aan de hand is? Waarom dan pushen in deze periode. Sodeju, weet je hoe heftig het is je partner te verliezen?
Je had heus niet achter het net gevist als ze het uiteindelijk later toch had willen verkopen hoor.

Maar goed, ga jij maar lekker dreigen met geen contact.
the_Wicked_Witch schreef:
20-08-2018 10:26
Nieuwe TO's kunnen niet reageren totdat de mods ze handmatig goedgekeurd hebben.
En we weten allemaal hoe vlot de mods zijn hier :P . Kan TO dus niets aan doen.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je toestemming krijgt om in je eigen topic te mogen reageren?
Tessa44- schreef:
20-08-2018 15:47
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je toestemming krijgt om in je eigen topic te mogen reageren?

Dat ligt eraan......
Wanneer er mods zijn, of ze koffiepauze hebben, hoe lang ze koffiepauze hebben, of ze het zien, hoeveel reacties van een to ze willen goedkeuren (daar staat niets over vast) etc. etc. etc.
Jeetje, wat een reacties. Vandaag gewerkt dus kon niet eerder reageren.

Hoe hard ook, het is fijn om ook een spiegel voor te krijgen.

Dat alles veel te snel is gegaan, kan ik het alleen maar mee eens zijn. Hoewel het niet zo overkomt, het dichter bij de familie willen zijn was de grote motivator. Hierbij wel zeggende dat ik mijn partner enorm zag stralen bij het idee dat het in zijn ouderlijk huis zou zijn. Die combinatie maakte dat we de overstap in gang hebben gezet.

Ja, iemand nooit meer hoeven zien is een eerste, wellicht heftige en overdreven reactie. Het gevoel is er nu echter wel. Komt ook omdat ik de situatie zoals deze nu is als zeer lastig ervaar en geen idee heb hoe hier goed mee om te gaan.
Is er weer een forumbug? Als ik loep zie ik een bericht van TO om 17.23, maar als ik op bekijken klik kom ik bij de OP uit.

Edit. Never mind. Nadat ik mijn reactie postte kwam hij wel ineens tevoorschijn. Weird.
Haar huis haar beslissing.

Wat vind je man ervan?
Anárion schreef:

Zo gaat het toch altijd?

Vind ook altijd een bijzonder fenomeen. Zelf dingen bedenken en daar dan alles van vinden. Superknap.
Ik had niet mijn woonplek opgeven voordat er wat getekend was. Hoe vervelend ook TO. Het is een les.

Wel echt een hele nare en dure. Kut hoor.
Abelt schreef:
20-08-2018 17:23
Jeetje, wat een reacties. Vandaag gewerkt dus kon niet eerder reageren.

Hoe hard ook, het is fijn om ook een spiegel voor te krijgen.

Dat alles veel te snel is gegaan, kan ik het alleen maar mee eens zijn. Hoewel het niet zo overkomt, het dichter bij de familie willen zijn was de grote motivator. Hierbij wel zeggende dat ik mijn partner enorm zag stralen bij het idee dat het in zijn ouderlijk huis zou zijn. Die combinatie maakte dat we de overstap in gang hebben gezet.

Ja, iemand nooit meer hoeven zien is een eerste, wellicht heftige en overdreven reactie. Het gevoel is er nu echter wel. Komt ook omdat ik de situatie zoals deze nu is als zeer lastig ervaar en geen idee heb hoe hier goed mee om te gaan.
Ik denk dat je je moet beseffen dat wat je nu voelt projecteert op je schoonmoeder. Iemand mort de schuld krijgen en je schoonmoeder is een makkelijkere ‘buitenstaander’ dan jezelf de schuld geven.
Aan beide kanten schuld, denk dat we het daar wel over eens zijn. Allemaal hartstikke onhandig, maar gedane zaken nemen geen keer.

In principe heb je alles wat je wilde: Dichtbij je familie. Alles is al geregeld, nieuwe banen, school voor de kinderen. Alleen moet je nu een nieuw huis zoeken. Ja, de huizenprijzen zijn hoog, maar je hebt nu een andere opties. Ik zou het je schoonmoeder niet kwalijk nemen. Ga gewoon om tafel voor een goed gesprek. Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn, maar er moeten nu duidelijke afspraken, zwart op wit gemaakt worden; hoe lang mogen jullie bijvoorbeeld in het huis blijven totdat jullie iets nieuws hebben gevonden? Hebben jullie al aanpassingen aan het huis gedaan, meubels weggedaan/gekocht, hoe gaat dat financieel opgelost worden?

Oftewel, laat het verleden rusten want je hebt er helemaal niks aan. Ga eerst maar eens uitvogelen hoe de situatie nu is, leg het dit keer goed vast met alle afspraken, en ga op zoek naar een woning. Desnoods twee dorpen verderop, dat is nog steeds dichtbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven