Droom in duigen
maandag 20 augustus 2018 om 09:47
JollyRider schreef: ↑20-08-2018 09:41Dat wilde TO en partner. Nergens staat dat (schoon)ouders dat wilden. Geen nobele beweegreden dus, maar een egocentrische
Uit de OP
"Tussentijds continu gecheckt of ze nog wel 100% achter het plan stond. En ja hoor, ze stond volledig achter het plan en het idee maakte haar zo gelukkig"
Maar tijdens het 'continu checken' is schoonmoeder dus wel 6x van mening veranderd. Dan zou ik toch eerst op papier willen hebben dat ze écht zo blij is met deze stap, dat ze voor de verhuizing haar handtekening zet voor overdracht.
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 09:59
maandag 20 augustus 2018 om 10:03
TO, je schrijft dat de kinderen gesetteld zijn en naar school.... dus blijkbaar zijn er al meer kinderen?
Hadden jullie dan nooit eerder de behoefte om te verhuizen naar jullie oude omgeving?
Is je man het enige kind van je schoonouders?
In de OP: "...dichter bij mijn ouders wilden wonen.....Zodoende met schoonmoeder overlegd of het een optie was het ouderlijk huis over te nemen. Dit, omdat schoonouders al eerder spraken over verkoop.
Het klinkt voor schoonmoeder wel erg benauwend, zo van: omdat ouders van man ooit over verkoop van het huis hebben gesproken, overlegt schoondochter na het overlijden van man over het overnemen van het huis. Schoonmoeder zegt niet onmiddellijk 'nee' en gezin schoondochter zegt 'dus?' alles op en trekt alvast (gratis?) in het huis als schoonmoeder in het buitenland verblijft.
Waarom hebben julie niet gewoon een tijdje afgewacht hoe schoonmoeder zich voelde, haar geholpen met het vinden van een ander huis (als blijkt dat zij echt -en volledig uit zichzelf- uit dat huis weg wilde omdat zij bijvoorbeeld kleiner wilde gaan wonen) en dan pas actie nemen?
Wat/waar moet schoonmoeder volgens jullie nu gaan wonen als zij terug komt uit het buitenland en jullie gesttelde gezin niet vrijwillig uit haar huis vertrekken?
Hadden jullie dan nooit eerder de behoefte om te verhuizen naar jullie oude omgeving?
Is je man het enige kind van je schoonouders?
In de OP: "...dichter bij mijn ouders wilden wonen.....Zodoende met schoonmoeder overlegd of het een optie was het ouderlijk huis over te nemen. Dit, omdat schoonouders al eerder spraken over verkoop.
Het klinkt voor schoonmoeder wel erg benauwend, zo van: omdat ouders van man ooit over verkoop van het huis hebben gesproken, overlegt schoondochter na het overlijden van man over het overnemen van het huis. Schoonmoeder zegt niet onmiddellijk 'nee' en gezin schoondochter zegt 'dus?' alles op en trekt alvast (gratis?) in het huis als schoonmoeder in het buitenland verblijft.
Waarom hebben julie niet gewoon een tijdje afgewacht hoe schoonmoeder zich voelde, haar geholpen met het vinden van een ander huis (als blijkt dat zij echt -en volledig uit zichzelf- uit dat huis weg wilde omdat zij bijvoorbeeld kleiner wilde gaan wonen) en dan pas actie nemen?
Wat/waar moet schoonmoeder volgens jullie nu gaan wonen als zij terug komt uit het buitenland en jullie gesttelde gezin niet vrijwillig uit haar huis vertrekken?
maandag 20 augustus 2018 om 10:05
ja, dat vroeg ik me ook al af. Opnieuw geschilderd, nieuw behangetje.. meubels geplaatst, kinderkamers ingericht... hoe dan?
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 10:12
Het is waarschijnlijk een kast van een huis en je koopt het dan voor een vriendenprijsje over; ik hoor dit soort verhalen vaker. Ik begrijp het, maar ze wil het gewoon niet. Het is niet netjes van haar hoe het is gegaan, maar om nou te zeggen: ik wil haar nooit meer zien.. Dan ben je ook niet helemaal eerlijk denk ik.
Ik zou er overigens echt niet aan moeten denken, hoe mooi een huis ook is, om te moeten leven in een huis waar mijn vriend is opgegroeid en zijn ouders alle intieme momenten hebben beleefd. Van geboorte tot dood.
Ik zou er overigens echt niet aan moeten denken, hoe mooi een huis ook is, om te moeten leven in een huis waar mijn vriend is opgegroeid en zijn ouders alle intieme momenten hebben beleefd. Van geboorte tot dood.
maandag 20 augustus 2018 om 10:14
To probeer je eens in te leven in schoonmoeder. Ze heeft haar man verloren en komt na lange tijd in het buitenland te zijn geweest weer terug naar het dorp.
Ik kan me voorstellen dat zij, net als jou man, ook hele mooie herinneringen aan dat huis heeft. En dat ze dus liever daar weer gaat wonen i.p.v. een nieuw huis te kopen.
Ik kan me voorstellen dat zij, net als jou man, ook hele mooie herinneringen aan dat huis heeft. En dat ze dus liever daar weer gaat wonen i.p.v. een nieuw huis te kopen.
maandag 20 augustus 2018 om 10:18
Doe eens gek, STEL dat er overwaarde is van het ander huis, nieuw badkamer, keuken etc geplaatst. ( aannames)
Dat allemaal zonder overdracht via de notaris.
maandag 20 augustus 2018 om 10:24
Ik denk dat de familie banden sowieso altijd raar hebben gezeten. Zo zeg jezelf al in op. Eerst woont het gezin ver en daarna willen ze met de kleinkinderen dichterbij wonen en oma gaat juist nog verder wonen. Ik lees dat jullie dichterbij willen wonen bij ook jouw moeder dus ik ga ervan uit dat het huis niet alleen maar belangrijk was. (Maar of dit ook zo is?).
Ik vind het een zeer brutale vraag van TO & man aan schoonmoeder maar zij had nee kunnen zeggen. Ze had daarna nog een keer nee kunnen zeggen als je ziet dat iemand zijn baan opgaf en als je ziet dat je kleinkinderen van school moeten wisselen. Heel vreemd dat ze niks heeft gezegd. Durfde ze niet? Of was het voor haar ook makkelijk om iemand in haar huis te laten wonen als zij weg was?
En jullie weer zo brutaal om maar daar te gaan wonen zonder dat het huis van jullie is. Wat hebben jullie betaald dan, deze periode, aan woonkosten?
Rare manier van met elkaar omgaan van beide kanten.
Ik vind het een zeer brutale vraag van TO & man aan schoonmoeder maar zij had nee kunnen zeggen. Ze had daarna nog een keer nee kunnen zeggen als je ziet dat iemand zijn baan opgaf en als je ziet dat je kleinkinderen van school moeten wisselen. Heel vreemd dat ze niks heeft gezegd. Durfde ze niet? Of was het voor haar ook makkelijk om iemand in haar huis te laten wonen als zij weg was?
En jullie weer zo brutaal om maar daar te gaan wonen zonder dat het huis van jullie is. Wat hebben jullie betaald dan, deze periode, aan woonkosten?
Rare manier van met elkaar omgaan van beide kanten.
maandag 20 augustus 2018 om 10:26
maandag 20 augustus 2018 om 10:27
Dat wist ik niet. Sorry to ik was iets te voorbarig.the_Wicked_Witch schreef: ↑20-08-2018 10:26Nieuwe TO's kunnen niet reageren totdat de mods ze handmatig goedgekeurd hebben.
En we weten allemaal hoe vlot de mods zijn hier. Kan TO dus niets aan doen.
maandag 20 augustus 2018 om 10:27
Misschien is het voor schoonmoeder erg ongunstig om zonder al te veel winst te verkopen? Er zitten best nog veel haken en ogen aan om aan je kinderen te verkopen. https://www.belastingtips.nl/kennisbank ... ke_woning/
Hoe moeilijk is het voor schoonmoeder om iets wat ze leuk vindt te kopen ?
Hoe moeilijk is het voor schoonmoeder om iets wat ze leuk vindt te kopen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 augustus 2018 om 10:28
En dan gaat schoonmoeder terug in haar huis, dat volledig opnieuw ingericht is.TanteBedelia schreef: ↑20-08-2018 10:18Doe eens gek, STEL dat er overwaarde is van het ander huis, nieuw badkamer, keuken etc geplaatst. ( aannames)
Dat allemaal zonder overdracht via de notaris.
?
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 10:30
Je mag je huis niet eens voor een appel en een ei verkopen zonder dat de belasting zich er mee bemoeit.
Een huis wat vier ton waard is kun je niet zomaar voor twee ton verkopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 augustus 2018 om 10:30
the_Wicked_Witch schreef: ↑20-08-2018 10:26Nieuwe TO's kunnen niet reageren totdat de mods ze handmatig goedgekeurd hebben.
En we weten allemaal hoe vlot de mods zijn hier. Kan TO dus niets aan doen.
maar dan zie je bij het loepje volgens mij al wel reacties. (bij een vorig nieuw lid was dat zo) TO heeft nog niet gereageed, zo te zien.
Later is nu
maandag 20 augustus 2018 om 10:31
Wanneer iemand door een emotionele periode gaat, is het niet raar dat schoonmoeder wisselt in haar 'beslissingen'... Tussen aanhalingstekens, want eigenlijk kun je het geen beslissing noemen... ze is niet toerekeningsvatbaar. Ik denk dat je niet kunt ontkennen dat je erg graag wílde dat schoonmoeder had besloten dat jullie het huis konden kopen. Ik denk ook dat schoonmoeder niet heeft stilgestaan bij de consequenties, banen opgezegd, oude huis verkocht, kinderen overgeheveld naar nieuwe school, etc.
Ik vind het kortzichtig om te zeggen dat je anders niet voor het dorp zou hebben gekozen. Want je woont daar dan, of je nou in het huis van je schoonouders woont of niet. Is er geen mogelijkheid om iets bij te bouwen? Voor oma... of misschien juist voor jullie (in eerste instantie). Het klinkt alsof het om een groot huis gaat met een flinke lap grond... (dat is misschien niet zo, maar mijn perceptie van ouderlijk huis overnemen in een dorp). Zo niet, dan is het ontzettend zuur dat je je plan moet bijstellen. Maar een naar gevolg van verkeerde verwachtingen.
Ik vind het kortzichtig om te zeggen dat je anders niet voor het dorp zou hebben gekozen. Want je woont daar dan, of je nou in het huis van je schoonouders woont of niet. Is er geen mogelijkheid om iets bij te bouwen? Voor oma... of misschien juist voor jullie (in eerste instantie). Het klinkt alsof het om een groot huis gaat met een flinke lap grond... (dat is misschien niet zo, maar mijn perceptie van ouderlijk huis overnemen in een dorp). Zo niet, dan is het ontzettend zuur dat je je plan moet bijstellen. Maar een naar gevolg van verkeerde verwachtingen.
maandag 20 augustus 2018 om 10:35
Maar ook dat weten we niet helemaal zeker, kan best zijn dat ze dat dit weekend aangepast hebben na opmerkingen daarover.
Je weet het niet hè? Viva's wegen zijn ondoorgrondelijk