Hij vindt me te dik

23-05-2020 16:47 970 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
Lily08 schreef:
23-05-2020 16:59
Ik zou idd ook denken dat je van iemand houd voor het innerlijk. Tuurlijk 20kg aankomen is ook een heel verschil maar bij 10kg al meteen beginnen te piepen. Hij heeft zelf ook een probleempje (erectie problemen al vanaf het begin) en daar knap ik seksueel gezien ook erg op af maar toch hou ik van hem.
Sinds hij dit voor de 2e keer nu heeft gezegd twijfel ik aan onze relatie. Maar alles opgeven is ook een mega stap dat heb ik ruim 2,5 jaar geleden ook al een keer gedaan. Dat maakt het lastig.
Lees dit nog eens!

Jullie zitten elkaar gewoon echt naar beneden te halen met jullie overgewaardeerde eerlijkheid om elkaar maar te kunnen kwetsen. De manier waarop straalt echt geen liefde uit.
En aan de andere kant: als je na 2 kritische uitspraken (en dan nog dezelfde ook) al over je relatie twijfelt ben je helemaal niet klaar voor een huwelijk. Je zou er klaar voor kunnen zijn als je met hem in gesprek ging over de manier waarop hij dit brengt als je het te cru vindt en over een andere manier waarop hij gewoon eerlijk kan zijn. En blijkbaar houdt hij genoeg van je met al je kilo's om met je te willen trouwen dus zo belangrijk als jij het maakt vindt hij het niet.
Koes_1989 schreef:
23-05-2020 18:09
Neee sorry. Ben liever slank
Zo’n zak met botten is nou niet per se aantrekkelijk.
Cateautje schreef:
23-05-2020 18:22
Want dat was ze nog niet? Eerlijk naar zichzelf?
Persoonlijk vind ik van niet. Ze vindt dat hij niet moet zeuren omdat hij traag zaad heeft en een erectieprobleem dus daardoor moet ie niet zeiken. Hele enge gedachtegang
Meprim schreef:
23-05-2020 18:25
Lees dit nog eens!

Jullie zitten elkaar gewoon echt naar beneden te halen met jullie overgewaardeerde eerlijkheid om elkaar maar te kunnen kwetsen. De manier waarop straalt echt geen liefde uit.
En aan de andere kant: als je na 2 kritische uitspraken (en dan nog dezelfde ook) al over je relatie twijfelt ben je helemaal niet klaar voor een huwelijk. Je zou er klaar voor kunnen zijn als je met hem in gesprek ging over de manier waarop hij dit brengt als je het te cru vindt en over een andere manier waarop hij gewoon eerlijk kan zijn. En blijkbaar houdt hij genoeg van je met al je kilo's om met je te willen trouwen dus zo belangrijk als jij het maakt vindt hij het niet.
Je hebt dus duidelijk alleen maar de ene helft gelezen.
Koes_1989 schreef:
23-05-2020 18:19
To alsjeblieft. Je zit nu op een Viva forum en alle vrouwen met overgewicht gaan blaten wat voor een rotzak jouw vriend wel niet is. Probeer je hier niet teveel door te laten beïnvloeden en blijf bereid in de spiegel te kijken en blijf eerlijk naar jezelf. Sterkte iig
Eens! Met vinger wijzen naar vriend om niet aan de slag te gaan met eigen gezondheid.

Oke nu ben ik er geweest zeker.
- Fight for your right to party -
Trientje74 schreef:
23-05-2020 17:04
Dit. Ik vraag me altijd af: als ze 10 kilo al moeilijk vinden, hoe gaan ze dan rimpels, tepelkloven, het litteken als je onverhoopt een keizersnede zou moeten hebben en weet ik het wat handelen? Tis niet alsof je met een lijf van een 20-jarige 80 wordt (tenzij je er een smak geld en een chirurg tegen aangooit).
Deze mensen zijn rond de 30. Dan zijn rimpels en andere ouderdomsverschijnselen nog ver weg. Ik vind dat je als 30-jarige best mag verlangen dat je geliefde in alle - ook uiterlijke - opzichten aan je ideaalbeeld voldoet. Je hebt de keuze, toch? Niemand heeft de vriend van TO gedwongen om een relatie met haar te beginnen, hij is helemaal uit zichzelf verliefd op haar geworden (nemen we dan maar even aan). Die verliefdheid hangt natuurlijk niet om vijf kilo meer of minder, dat is waanzin. Maar verder vind ik het heel normaal dat mensen bepaalde eisen - of verlangens, zo je wilt - hebben als het gaat om het uiterlijk van hun geliefde.

Dus, TO, als ik jou was zou ik dit gewoon bespreken. Want net zoals jouw vriend alle recht heeft om samen te willen leven met de allermooiste, aller-begeerlijkste vrouw ter wereld, zo heb jij alle recht om zo behandeld te willen worden, en om van hem te verwachten dat hij jou dat gevoel geeft. Dat is in een relatie wel het minste. Iedereen wil toch een feestje binnenkomen en denken: "Zo, ik heb toch wel even de allerleukste man/vrouw van de avond aan mijn arm!"?

En nee, dat is geen garantie voor eeuwigdurend geluk. Maar het is wél de basis. Je moet elkaar in het begin héél leuk en héél mooi en héél slim en héél bijzonder en héél aantrekkelijk en héél lief vinden, wil je het honderd jaar met elkaar volhouden. Langzaam, naarmate je ouder wordt, stel je dat ideaalbeeld een beetje bij, en nog een beetje, maar de basis blijft dat je voor je gevoel nog steeds de allerleukste man/vrouw van het feestje aan je arm hebt.

Als dat gevoel nu, op je 30e, al wegebt, zou ik me zorgen maken. Dus: erover praten. Vragen aan je vriend wat precies het probleem is. En uitleggen dat jij je nú al onaantrekkelijk voelt in zijn ogen, dus laat staan hoe dat is als je straks 73 bent.
Koes_1989 schreef:
23-05-2020 18:26
Persoonlijk vind ik van niet. Ze vindt dat hij niet moet zeuren omdat hij traag zaad heeft en een erectieprobleem dus daardoor moet ie niet zeiken. Hele enge gedachtegang
Hahahihi, wat een grappenmaker ben jij. Geen wonder dat je volle zalen trekt.
Lucieanders schreef:
Slank is iets anders dan mager. Walgelijke opmerking :@@:
Lieve Lily,

Je gewicht is niet het probleem, het is het excuus.

Laat je niets wijsmaken, alsjeblieft.
Als iemand al aan de zware kant is en dan nog eens 10 kilo aankomt, dan snap ik dat je dat niet aantrekkelijk meer vindt. Hij heeft alle recht om zijn voorkeuren te hebben, alleen kan hij het dan beter uitmaken.
Lucieanders schreef:
Ik vind negatieve opmerkingen over iemands uiterlijk dan weer niet aantrekkelijk. Dit dus ook niet.
Later is nu
ZonnedauwRegenboog schreef:
23-05-2020 18:27
Eens! Met vinger wijzen naar vriend om niet aan de slag te gaan met eigen gezondheid.

TO zegt dat ze moeite doet om af te vallen en zeker niet aan te komen. Dan is ze toch bezig met haar eigen gezondheid?
Later is nu
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 18:30
Als iemand al aan de zware kant is en dan nog eens 10 kilo aankomt, dan snap ik dat je dat niet aantrekkelijk meer vindt. Hij heeft alle recht om zijn voorkeuren te hebben, alleen kan hij het dan beter uitmaken.
+1
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 18:30
Of TO kan denken, deze past niet bij mij. Of ik vind dat soort denkwijze niet logisch of wenselijk.

Dat recht op een ander type denkwijze/partner heeft zij ook.
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 18:36
Of TO kan denken, deze past niet bij mij. Of ik vind dat soort denkwijze niet logisch of wenselijk.

Dat recht op een ander type denkwijze/partner heeft zij ook.
Dat kan ook. Ik zou niet samen willen zijn met iemand die mij niet aantrekkelijk vindt. Ik wil me graag mooi en sexy voelen bij een man, dat is dan uitgesloten. Ik zou het dus ook begrijpen als TO het uitmaakt.

Ze passen duidelijk niet bij elkaar.
Lucieanders schreef:
dit is ook weer niet nodig toch?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

waar lees jij dat TO daar niet mee bezig is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Misschien wijst de vriend wel met de vinger om niet aan te slag te hoeven met zijn erectieproblemen. Kan, hè?
Waarom ben je bij elkaar als het over en weer zo’n afknapper is? Move on, nu is inderdaad het moment.
Cateautje schreef:
Je hebt dus duidelijk alleen maar de ene helft gelezen.
Ja, ik heb gelezen tot het punt waarop ik reageerde.
Is het verplicht alles te lezen op dit forum?

Edit: er waren nog 2 andere posts van TO en die hebben mij niet anders laten denken over hoe zij over haar vriend spreekt.
Hij vindt haar minder aantrekkelijk (10 kilo aankomen is een groot verschil, dus dat kan), en haar reactie is om over zijn erectieprobleem te beginnen. Schiet mij maar lek, maar volgens mij gaat er dan iets niet helemaal goed.
anoniem_396797 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 19:00
43.17% gewijzigd
Meprim schreef:
23-05-2020 18:56
Ja, ik heb gelezen tot het punt waarop ik reageerde.
Is het verplicht alles te lezen op dit forum?
Als je wilt weten of je een zinnige bijdrage kan leveren is het wel het beste ja.
Lily08 schreef:
23-05-2020 16:59
Ik zou idd ook denken dat je van iemand houd voor het innerlijk. Tuurlijk 20kg aankomen is ook een heel verschil maar bij 10kg al meteen beginnen te piepen. Hij heeft zelf ook een probleempje (erectie problemen al vanaf het begin) en daar knap ik seksueel gezien ook erg op af maar toch hou ik van hem.
Sinds hij dit voor de 2e keer nu heeft gezegd twijfel ik aan onze relatie. Maar alles opgeven is ook een mega stap dat heb ik ruim 2,5 jaar geleden ook al een keer gedaan. Dat maakt het lastig.
Dus jullie vinden elkaar seksueel niet (meer) zo aantrekkelijk.

Dan niet aan kinderen beginnen, maar uit elkaar en partners zoeken waar je wel gelukkig mee bent.
Fijn dat je benoemd hebt dat je vriend erectieproblemen heeft en traag zaad. Anders hadden wij nooit geweten dat dat de oorzaak was van zijn opmerking dat hij moeite had met die 10 kilo. Eind goed, al goed 👌🏻
rosanna08 schreef:
23-05-2020 18:45
dit is ook weer niet nodig toch?
Je hebt gelijk, maar vond de opmerking richting jou ook niet kunnen, vandaar!
purake schreef:
23-05-2020 17:32
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg ALS. Dan kan ik het me voorstellen. Daarnaast heb ik ook al twee keer de vraag gesteld hoe haar vriend dit heeft gebracht.
Door te zeggen ik vind je niet meer zo aantrekkelijk, je bent echt dikker geworden ik zie het echt zitten.
Maar dit heb ik al um keer geantwoord ergens. Ik vind het niet zo respectvol, het kon anders. Ik ben echt niet mega vet. Ik heb 10kg overwicht maar geen obesitas ofzo. Ik heb maatje 40 van broek bv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven