Hij vindt me te dik
zaterdag 23 mei 2020 om 16:47
Hoi,
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
zaterdag 23 mei 2020 om 19:04
Tuurlijk ben je niet de enige. Ik ben het ook wel met je eens hoor. Gewoon aantrekkelijk voor elkaar blijven. Wat niet alleen om uiterlijkheden gaat natuurlijk.ZonnedauwRegenboog schreef: ↑23-05-2020 17:05Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat om binnen een paar jaar aan te komen en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:05
Ik zie dat er nog vele pagina's reacties achteraan komen, maar dit was natuurlijk het enige juiste antwoord dat de rest van het topic overbodig maakt.Cateautje schreef: ↑23-05-2020 16:52Als hij niet in het geheel van je houdt, dan lijkt mij dat ik het risico van trouwen en kindjes niet zou nemen.
Als het goed is houdt een man van je met alle wobbly bits erbij, doetie dat niet en vind hij je alleen aantrekkelijk met een kippekont, dan is het een leeghoofd die maar zijn heil moet gaan zoeken in de disco.
Zou vermoedelijk ook ruwweg de helft van alle slechte relaties op de wereld schelen, als meisjes zich hier beter bewust van waren. Meisjes die dit eenmaal snappen noemen we vrouwen, die zijn geestelijk genoeg volgroeid om niet meer te vallen voor mannen die geestelijk niet volgroeid zijn.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:07
zaterdag 23 mei 2020 om 19:07
Ja, je bent idd als man pas volgroeid als je alle extra kilo’s aanbidt van je vrouwkerol schreef: ↑23-05-2020 19:05Ik zie dat er nog vele pagina's reacties achteraan komen, maar dit was natuurlijk het enige juiste antwoord dat de rest van het topic overbodig maakt.
Zou vermoedelijk ook ruwweg de helft van alle slechte relaties op de wereld schelen, als meisjes zich hier beter bewust van waren. Meisjes die dit eenmaal snappen noemen we vrouwen, die zijn geestelijk genoeg volgroeid om niet meer te vallen voor mannen die geestelijk niet volgroeid zijn.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:08
kerol schreef: ↑23-05-2020 19:05Ik zie dat er nog vele pagina's reacties achteraan komen, maar dit was natuurlijk het enige juiste antwoord dat de rest van het topic overbodig maakt.
Ik heb al jaren n problemen met mijn gewicht. Mijn man heeft me leren kennen met overgewicht. Hij maakt ook regelmatig opmerkingen over mijn gewicht en ik heb dat op alle mogelijke manieren bekeken maar ik kan je zeggen, het went niet.
Ik heb ooit eens gezegd dat dit is wie ik ben en dat hij zijn conclusie moet trekken als het hem niet aan staat. Toen is het iets verminderd. Maar het blijft een ding. Ik vond het gewoon naar. Altijd of een verdekte opmerking of een blik op mijn buik. Ik had en hield toch het gevoel dat mijn eigen vent me niet aantrekkelijk vond. Ookal heeft hij ook wel gezegd dat hij om die reden nooit weg zou gaan.
Ik woon inmiddels apart van hem. We wilden proberen om de relatie om de relatie te behouden maar hoe langer ik apart woon hoe fijner ik het ga vinden en hoe meer ik me realiseer hoe ik altijd alles positief heb gedraaid maar hoe het dat eigenlijk vaak niet was.
En dan 2 andere grote dingen. Erectieproblemen, mijn god waarom wil je dat? Sex is belangrijk. Als iemand het krijgt als je al een tijd samen bent is het een ander verhaal maar vanaf het begin??
En dan nog traag zaad. Kan hij niks aan doen. Maar wel naar!
Ik zou dit denk ik niet doen. Het is erg veel gedoe op belangrijke gebieden.
Ik heb ooit eens gezegd dat dit is wie ik ben en dat hij zijn conclusie moet trekken als het hem niet aan staat. Toen is het iets verminderd. Maar het blijft een ding. Ik vond het gewoon naar. Altijd of een verdekte opmerking of een blik op mijn buik. Ik had en hield toch het gevoel dat mijn eigen vent me niet aantrekkelijk vond. Ookal heeft hij ook wel gezegd dat hij om die reden nooit weg zou gaan.
Ik woon inmiddels apart van hem. We wilden proberen om de relatie om de relatie te behouden maar hoe langer ik apart woon hoe fijner ik het ga vinden en hoe meer ik me realiseer hoe ik altijd alles positief heb gedraaid maar hoe het dat eigenlijk vaak niet was.
En dan 2 andere grote dingen. Erectieproblemen, mijn god waarom wil je dat? Sex is belangrijk. Als iemand het krijgt als je al een tijd samen bent is het een ander verhaal maar vanaf het begin??
En dan nog traag zaad. Kan hij niks aan doen. Maar wel naar!
Ik zou dit denk ik niet doen. Het is erg veel gedoe op belangrijke gebieden.
Wat een gelul.kerol schreef: ↑23-05-2020 19:05Ik zie dat er nog vele pagina's reacties achteraan komen, maar dit was natuurlijk het enige juiste antwoord dat de rest van het topic overbodig maakt.
Heeft niks te maken met geestelijk volgroeid, niet iedereen zit te wachten op een partner m/v met een bierbuik.
Niemand heeft dezelfde smaak dus dat jij hem wel omhoog krijgt op maatje 48 wil niet zeggen dat jij volwassener bent.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:10
Lekker gevat nu Lily heeft duidelijk gemaakt dat ze broekmaatje 40 heeft.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:11
Dit is niet van toepassing, vermoed dat we dan wel op een eenduidig antwoord kwamenLucieanders schreef: ↑23-05-2020 19:07Zou je je partner verlaten als hij of zij ziek werd? En dikker zou worden, of kaal, of juist heel dun?
zaterdag 23 mei 2020 om 19:12
Dat is toch heel wat anders.Lucieanders schreef: ↑23-05-2020 19:07Zou je je partner verlaten als hij of zij ziek werd? En dikker zou worden, of kaal, of juist heel dun?
Dik worden omdat je je niet goed kan beheersen of dik worden van de medicijnen....
zaterdag 23 mei 2020 om 19:16
Ja doei, dat had ik niet eens gelezen welke maat ze heeft. Who cares want het gaat er nog steeds om dat het voor ieder persoon verschilt wat hij/zij aantrekkelijk vindt.
Voor de een is dat maat 36, de ander maat 42 en weer een ander 48.
Ik kan heel leuk de buurman versieren met m’n blonde haar en zeggen “joh Karel het gaat om m’n innerlijk toch” maar als hij valt op donker haar met krullen dan slaat dat ook nergens op.
Je mag mooi vinden wat je wil nml.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:18
Ik maak sowieso onderscheid tussen veranderingen waar iemand invloed op heeft en veranderingen waar iemand geen invloed op heeft.Lucieanders schreef: ↑23-05-2020 19:07Zou je je partner verlaten als hij of zij ziek werd? En dikker zou worden, of kaal, of juist heel dun?
Maar... als jouw partner voor jou op zeker moment niet meer aantrekkelijk is, dan houdt het met de liefdesrelatie toch wel op. Je kan er voor kiezen als je veel historie hebt om dan toch te blijven, maar ik vind in een situatie als deze dat er geen goede reden is om maar met elkaar door te gaan hoor.
Van beide kanten ook nog.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:18
Ja, je mag mooi vinden wat je wilt, maar als je een relatie aangaat met een jongedame die al sinds jaar en dag worstelt met haar gewicht en daar na 2,5 jaar over gaat zeiken, dan heb je toch iets niet helemaal goed gedaan.stellar schreef: ↑23-05-2020 19:16Ja doei, dat had ik niet eens gelezen welke maat ze heeft. Who cares want het gaat er nog steeds om dat het voor ieder persoon verschilt wat hij/zij aantrekkelijk vindt.
Voor de een is dat maat 36, de ander maat 42 en weer een ander 48.
Ik kan heel leuk de buurman versieren met m’n blonde haar en zeggen “joh Karel het gaat om m’n innerlijk toch” maar als hij valt op donker haar met krullen dan slaat dat ook nergens op.
Je mag mooi vinden wat je wil nml.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:19
Als je liefde voor je partner wisselt binnen een marge van 10 kilo (de openingspost, het verhaal waar ik op reageer), dan ben je echt geestelijk niet volgroeid, en dat heeft niks met bierbuiken en maatjes 48 te maken.
zaterdag 23 mei 2020 om 19:20
zaterdag 23 mei 2020 om 19:22
Ik vind het heel jammer hoe sommige reageren op mijn vriend zijn traag zaad en erectieproblemen. Dit hebben wij ook echt wel een keer besproken dus no worries en ik wilde er alleen maar mee zeggen dat iedereen zn mankementen heeft en dat iedereen wel iets heeft waar je op af knapt maar ondanks dat, hou ik wel van hem en dat zou ik graag ook van hem voelen, en daar twijfelde ik over na zijn opmerkingen. Ik zal het allemaal een gaan bespreken met hem en dan kijken waar we op uit komen.
Bedankt voor alle reacties. Aan sommige heb ik echt wel wat gehad. En dankjewel voor degene die het zo lief steeds voor mij op nam.
Ik ga er mee aan de gang.
Bedankt voor alle reacties. Aan sommige heb ik echt wel wat gehad. En dankjewel voor degene die het zo lief steeds voor mij op nam.
Ik ga er mee aan de gang.