Kerst ellende

23-12-2020 14:29 216 berichten
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:40
Nou daar twijfel ik dus aan aangezien ze ook tegen mondkapjes zijn en eerder naar al die rare theorieën neigen.
Je weet dus eigenlijk al hoe het zit.

Maak er die dag iets leuks van met je eigen kinderen. En wat je ook doet, maak geen nieuw kind met deze man alsjeblieft. Dit is je 2e topic over hem.
Kittenxx schreef:
23-12-2020 14:37
Maak er een leuke dag van met je kinderen, een beetje quality time.
En dit.
Even volle aandacht voor je eigen kinderen in plaats van ze mee te nemen naar je schoonmoeder waar de aandacht weer over veel meer mensen verdeeld gaat worden.
Doreia* schreef:
23-12-2020 14:38
Maar je bent niet welkom deze kerst...
Daarbij heeft je vriend dit beslóten. Dus geen overleg als gelijkwaardige partners hoe de kerst te doen dit jaar?
Ik denk dat ik dit vooral mis, het overleggen.
Ik heb meerdere pogingen gedaan om te overleggen hoe wij het gingen doen. Tot en met gister wist ik niets omdat hij het liet afhangen van zijn moeder en haar planning.
Alle reacties Link kopieren
Dan maak je toch gewoon van zondag een derde kerstdag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen

Ze wil niet. Wat een gezeur.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:43
Ik heb meerdere pogingen gedaan om te overleggen hoe wij het gingen doen. Tot en met gister wist ik niets omdat hij het liet afhangen van zijn moeder en haar planning.
Maar je hebt ook nog kerstavond en ook nog de zondag na kerst.
Waarom maak je ene kerstdag dan zo belangrijk?
Ano-niem2020 schreef:
Nou daar twijfel ik dus aan aangezien ze ook tegen mondkapjes zijn en eerder naar al die rare theorieën neigen.
Naar aanleiding van deze quote en nog een aantal postings in dit topic snap ik dan weer niet zo goed waarom je per see daarheen wilt.. recept voor gedoe.
Nou ja.. dat dus..
Lotus5528 schreef:
23-12-2020 14:32
Maar hij viert het toch eerste kerstdag met jou bij jouw broer? Ik snap best dat hij dan tweede kerstdag met (iemand van) zijn eigen familie wil vieren.

Vind ik ook.
Hij is 1e kerstdag toch al met jou?
Wat is dan het probleem dat hij 2e kerstdag bij zijn moeder wil doorbrengen??

Het komt er nu dus eigenlijk op neer dat jij je niet op de éérste plaats voelt staan.. toch?
Waarom concurreren met zijn moeder?!

Hoe lang zijn jullie eigenlijk al samen?
bloosje schreef:
23-12-2020 14:45
Naar aanleiding van deze quote en nog een aantal postings in dit topic snap ik dan weer niet zo goed waarom je per see daarheen wilt.. recept voor gedoe.
Ik denk dat To niet per se daarheen wil, maar wil merken/afdwingen dat zij voor haar partner op de 1e plaats staat.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:43
Dáár moet je het met hem over hebben. Wonen jullie samen? Want dan dient hij jou daarin wel te betrekken en helder en transparant over zijn ideeën en waar het vanaf hangt, omdat jij dan ook over moet op een ander plan. Hij is daarin niet alleen.

Als jullie niet samenwonen, is het overleg wéér anders, dan maak je met hém plannen.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:35
Moeder is niet alleenstaand. Het leek mij heel fijn en belangrijk om dus wel als (samengestel) gezin samen aan het kerstdiner te zitten en het knus en gezellig te maken met elkaar.
Maar dat zijn jullie niet.
Dat je het al kerstellende noemt zeg ... doe maar eens iets minder dramatisch. Er zijn zat mensen die een ellendigere kerst tegemoet gaan: alleenstaand en in quarantaine, vrachtwagenchauffers alleen in de wagen bij de grens geblokkeerd, families die een ernstig ziek iemand hebben, etc ...
En hoe erg is het om met je eigen kinderen kerst te kunnen vieren dan ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik zeg niet dat hij niet naar zijn moeder mag. Maar had het fijner gevonden als er overlegd was en dat we tot iets gekomen waren wat voor beide goed voelt.
Blijkbaar had ik een ander plaatje voor ogen dan hij.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:35
Moeder is niet alleenstaand. Het leek mij heel fijn en belangrijk om dus wel als (samengestel) gezin samen aan het kerstdiner te zitten en het knus en gezellig te maken met elkaar.
Hij dus niet. Ik neem aan dat je dit ruim vooraf besproken hebt?
Ano-niem2020 schreef:
Bel haar en vraag waarom jij en je kinderen niet uitgenodigd zijn.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:50
Ik zeg niet dat hij niet naar zijn moeder mag. Maar had het fijner gevonden als er overlegd was en dat we tot iets gekomen waren wat voor beide goed voelt.
Volgende keer eerder afspraken maken. Maar afspraken zijn 2zijdig hè? Soms zijn de verschillende wensen niet volledig te verenigen. Het klinkt hier steeds meer alsof het gewoon moet gaan zoals je wil.

Probeer echt over die teleurstelling geen te stappen, anders wordt de dag waarop jullie elkaar wèl zien ook gespannen/vervelend. Zou zonde zijn toch? Of is dat het waard?
Ano-niem2020 schreef:

Aardig van je!
Ano-niem2020 schreef:
Ja, dat zeg je wel.
Als jij niet mee mag, wil je dat hij samen met jou en de kinderen Happy Family komt spelen op 2e kerstdag, nadat hij 1e kerstdag al met jou en je broer heeft doorgebracht. Dat hij dan beide kerstdagen geen eigen familie ziet, vind je bijzaak. Persoonlijk vind ik het heel normaal om je moeder met kerst te willen zien, dus ik vind het een logische keuze van hem. Kunnen jullie altijd voor zondag nog iets samen afspreken.

Hij verstoort nu jouw CocaCola-kerstplaatje van de liefdevolle lachende familie aan tafel zoals jij dat in je hoofd had. En dat noem jij dan ellende. Ik noem het vooral slechte communicatie, maar daar lijken jullie vaker last van te hebben.
Laat ze lekker hun gang gaan. Doe jij andere leuke dingen met je kinderen.
LīlyRose schreef:
23-12-2020 14:52
Hij dus niet. Ik neem aan dat je dit ruim vooraf besproken hebt?
Nee niet vooraf besproken, door beide niet.
Alle jaren voorheen zijn we als gezin wel samen geweest op de dag dat we beide de kinderen hadden met kerst. Dus ging ik er vanuit dat dit dit jaar ook zo zou zijn.
LīlyRose schreef:
23-12-2020 14:53
Bel haar en vraag waarom jij en je kinderen niet uitgenodigd zijn.
Misschien heeft ze niet zo veel met haar drie stiefkleinkinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je wil helemaal niet perse naar schoonmoeder, je wilt gewoon je vriend claimen. Dit is gewoon een wedstrijdje. Doe eens gek en maak het gewoon gezellig met je kinderen.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:59
Alle jaren voorheen zijn we als gezin wel samen geweest op de dag dat we beide de kinderen hadden met kerst. Dus ging ik er vanuit dat dit dit jaar ook zo zou zijn.
Ah, aannames zijn een killer.
blijfgewoonbianca schreef:
Misschien heeft ze niet zo veel met haar drie stiefkleinkinderen.
Kan prima, maar vragen waarom lijkt me zinvoller dan zelf allerlei redenen verzinnen.
Ano-niem2020 schreef:

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man zonder overleg besluit om zonder mij naar zijn ouders te gaan als we altijd samen 2e kerstdag deden. Maar goed, ik las dat er veel mensen zijn die afspraken alleen vinden tellen als ze ze belangrijk vinden; dat geldt misschien ook voor impliciete afspraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven