Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Hoe staan jullie tegenover het daten/meeten van mensen uit andere landen (die hier bijvoorbeeld zijn voor studie/werk)?
Ik heb wel eens een aantal keren gemeet met iemand uit Zweden. Hij wilde wat meer, ik hield dat op afstand. Het was wel gewoon gezellig, die paar keren.
Ik ga zulke 'dates' vooral in uit pure interesse naar iemands cultuur.
Koe1 schreef:
19-03-2018 10:22
Hoe staan jullie tegenover het daten/meeten van mensen uit andere landen (die hier bijvoorbeeld zijn voor studie/werk)?
Ik heb wel eens een aantal keren gemeet met iemand uit Zweden. Hij wilde wat meer, ik hield dat op afstand. Het was wel gewoon gezellig, die paar keren.
Ik ga zulke 'dates' vooral in uit pure interesse naar iemands cultuur.
Ligt aan de insteek van die date. Als je er al beide niet met dezelfde verwachtingen instaat, dan heeft doordaten ook totaal geen zin. Want men raakt dan gekwetst. Jouw Zweed was duidelijk wat hij zocht, jij ook. Daar zat een verschil tussen, dus kap je dat daten toch af?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
@ Depster, herkenbaar hoor. Goed dat je die gedachten tegen probeert te gaan. Uiteindelijk verdient iedereen een kans, ongeacht wat je eigen rugzak is toch?

@ Floor, dat je een profiel aan een vriendin laat zien met zo'n vraag vind ik normaal. Een profiel van iemand op een openbaar forum posten vind ik niet kunnen. Zou hem weghalen als ik jou was.

@ Anewlife, klinkt heerlijk!! :love: Hebben jullie nog steeds goed contact?

@ Koe, ik sta open voor expats. Niet voor toeristen die een tourist guide nodig hebben. Ik zou wel duidelijk zijn dat je alleen op vriendschappelijke basis geïnteresseerd bent. Dat voorkomt teleurstellingen bij de andere partij.

Hier eindelijk weer een leuke match! :yes: date is er voorlopig niet in, gelukkig ben ik veel te druk om te daten.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Harvey , jaaa we hebben nog steeds contact ... en goed ook 😍 Vrijdag komt hij weer , gaan we wat leuks doen en hij blijft weer slapen... we lijken wel twee verliefde pubers.
Geloof nog steeds niet dat dit echt gebeurd en begrijp er helemaal niks van. Bang dat het opeens over is ... maar dat komt waarschijnlijk omdat het zo ongelooflijk heerlijk voelt allemaal
@Jaw heel erg bedankt voor je bruikbare tip. Is af en toe inderdaad goed om te doen als ik mezelf even verlies in het moment. Al is het om de boel een beetje te relativeren ...
.
anoniem_366639 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 08:04
99.56% gewijzigd
Mijn ervaring: 90% wel ja.
Laloba schreef:
20-03-2018 10:02
Ik vraag me even iets af, heb Tinder een weekje geprobeerd.

Kwam uiteindelijk met een man in gesprek, leuk uiterlijk, spontaan met reageren. Tot dusver ok.

De gesprekken komen alleen steeds uit op sex.. Zo jammer.
Heb aangegeven dat het mij niet om sex draait etc. Kreeg daar wel een positieve reactie op en nam ook gelijk gas terug en was respectvol. Toch komt t gesprek regelmatig weer op dat onderwerp ipv leuke vragen.. is dat normaal via Tinder?
Laloba, nee, hier niet, heb dat zelden.
Heb je het nu over gesprekken met meerderen of die ene man?
.
anoniem_366639 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 08:04
99.75% gewijzigd
Laloba schreef:
20-03-2018 16:07
Drie mannen gesproken.

De eerste stuurde een gedicht. En had daarna niks meer te melden.
De tweede begon een aantal keren over mijn lichaam en was ongeduldig als ik niet snel genoeg reageerde. Heb ik verwijderd.
De derde had het vooral over sex.

Daarna heb ik de ap verwijderd.

Het verbaasde me, omdat ik de mannen die ik had geliked, er netjes en degelijk uit vond zien. Niet het type “patser” bijv. :$

Ik heb tinder zelf te kort gebruikt om er een oordeel over te vellen. Vandaar dat ik hier even kom vragen. Als 80% van de mannen daar op zoek is naar een sexdate, dan pas ik. Ik wil gewoon iets gezelligs doen met een leuke man. Dat is mijn insteek. En als er dan een klik is, is dat leuk. En misschien komt daar dan wat van. Misschien ook niet.

Of ik ben er gewoon nog niet klaar voor. :$
Het is inderdaad geen `friendzone` app nee.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
20-03-2018 19:00
Het is inderdaad geen `friendzone` app nee.
Ja, zo Kun je het ook bekijken.
@ Anewlife, heerlijk!! Geniet ervan!

@ Laloba, er is een verschil tussen seksdates en gewoon daten. Beide kan je vinden op Tinder. Als je wat langer erop zit dan merk je dat vanzelf. De types die meteen over seks beginnen kan je afkappen natuurlijk. Betekent niet dat iedereen er zo in staat.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Geen Tinder maar wil er ook geen topic voor openen. Sinds afgelopen juli weer terug in contact gekomen met een man, was leuk, gezellig, blijven slapen, seks. We zagen wel waar het schip zou stranden hoewel het zeker potentie had tot meer. Bijna wekelijks afgesproken, tot aan de kerst. Vanaf toen minder contact, wat er was was nog oke alleen wat minder spontaan/leuk als eerder. Man gaf aan dat hij het druk had met werk, nachtdiensten, deadlines en een priveding wat speelde. Dat wist ik en alle begrip daarvoor.

Totdat ineens, in een van de laatste gesprekken die we hadden, nu ongeveer een maand terug, ik te lezen kreeg ‘en met mijn liefdesleven is het weer eens misgegaan’. Bleek dat een getrouwde collega had laten weten dat zij meer voor hem voelde en dat wel wederzijds was. Vandaar de rem erop qua contact en grotendeels dus niet om de redenen die hij had aangegeven (priveding was iets anders dan zijn collega). Dat zag ik niet aankomen en vond het ook een nogal tactloze opmerking ook.

Ego gedeukt? Ja toch wel. Nouja, mooi leermoment weer voor mijzelf. We hadden niet iets maar ook niet niks alleen bleek dat toch een stuk eenzijdiger te zijn :proud:
wij slapen nooit.
lotjeb95 schreef:
17-03-2018 22:29
Eva333, ik heb kort een relatie gehad met iemand wie ik in het begin niks vond. Uiteindelijk was het hem niet om verschillende redenen. Veel te aanhankelijk, bezittelijk etc.

Inmiddels weer een aantal dates verder, de één leuker dan de ander. Deze week één date afgekapt. Was wel leuk, maar geen klik. En een leuke date gehad. Op uiterlijk had ik hem niet gelijk gekozen, maar kan goed met hem lachen :) Dus dat is fijn. Die wil ik zeker nog een keer zien.
Ha Lotje,

Heb je je laatste date inmiddels nog een keer gezien? En hoe was dat? Qua uiterlijk had je hem zelf niet gekozen (waar kennen jullie elkaar van?) maar vind je hem wel aantrekkelijk?

Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik van mijn date vind. Het is wel steeds gezellig, hij is geïnteresseerd, stelt goede vragen en is duidelijk dat hij me weer wil zien. Ik wil hem ook graag weer zien, maar weet tegelijkertijd niet of er aantrekkingskracht is. Beetje verwarrend.
De tijd zal het leren. Laat geduld nou net niet mijn sterkste kant zijn.. :$
Als je hem weer graag wilt zien is t goed toch, dacht ik zo ;)
depster schreef:
18-03-2018 08:21
Eva; Ik ga bij dates altijd van mijn gevoel uit. Als het geen duidelijke ja of nee is sta ik open voor een tweede. Vaak wordt er dan wel voor mij besloten of het alsnog een ja of nee is...

Bv. Een poos geleden een leuke date, geen hele aantrekkingskracht. Maar het was zeker gezellig etc. Tweede date afgesproken en naar de aanloop van die date merkte ik dat mijn gevoel steeds meer naar een nee neigde. Dit kwam door bepaalde opmerkingen etc.

Woensdag een tweede date met een leuke man. Ik voel mij zeer tot hem aangetrokken en ik vind hem ook echt wel al leuk.. Mijn onzekerheid speelt alleen af en toe op. Die achterlijke patronen, zeer vermoeiend. Maar ik blijf het realistisch benaderen.
Ha Depster,
Van je gevoel uitgaan is inderdaad altijd het beste. Voor mij is het nog steeds geen duidelijke ja of nee. Ik ben bang dat mijn hoofd wellicht te graag wil. Ik heb altijd van die mannen die niet zo geïnteresseerd (in mij) zijn. Deze man lijkt lief,aardig, intelligent, geinteresseerd en ik voel mij heel erg op mijn gemak bij hem. Het voelt heel erg relaxed. En ik wil hem ook graag weer zien.
Maar meestal kan ik me niet inhouden om iemand te zoenen. Dat heb ik bij hem (nog?) niet. Ik denk dat ik het gewoon irritant vind dat ik het nog niet zeker weet. ;-D

Heb jij al je tweede date gehad? Of is dat vandaag?

In welk patroon verval je? Dat je denkt dat hij jou niet leuk vindt? Of iets anders?

Ik vind daten ook erg vermoeiend. Het eindeloze chatten, swipen etc , afspreken (als het zover komt) en dan opeens niets meer horen etc. En dan weer het hele riedeltje van voren af aan beginnen.

Ik merk wel dat als ik nog niet zo goed weet wat ik van iemand vind dat ik dan vaak relaxter ben. Ik ben niet zo onwijs bezig met wat iemand van me vindt. En dat zijn dan juist vaak de keren dat iemand mij wel duidelijk leuk vindt.
Nu nog de kunst om dus ook zo relaxed te kunnen zijn bij iemand die je heel leuk en aantrekkelijk vindt...
iceteapeach schreef:
20-03-2018 23:22
Geen Tinder maar wil er ook geen topic voor openen. Sinds afgelopen juli weer terug in contact gekomen met een man, was leuk, gezellig, blijven slapen, seks. We zagen wel waar het schip zou stranden hoewel het zeker potentie had tot meer. Bijna wekelijks afgesproken, tot aan de kerst. Vanaf toen minder contact, wat er was was nog oke alleen wat minder spontaan/leuk als eerder. Man gaf aan dat hij het druk had met werk, nachtdiensten, deadlines en een priveding wat speelde. Dat wist ik en alle begrip daarvoor.

Totdat ineens, in een van de laatste gesprekken die we hadden, nu ongeveer een maand terug, ik te lezen kreeg ‘en met mijn liefdesleven is het weer eens misgegaan’. Bleek dat een getrouwde collega had laten weten dat zij meer voor hem voelde en dat wel wederzijds was. Vandaar de rem erop qua contact en grotendeels dus niet om de redenen die hij had aangegeven (priveding was iets anders dan zijn collega). Dat zag ik niet aankomen en vond het ook een nogal tactloze opmerking ook.

Ego gedeukt? Ja toch wel. Nouja, mooi leermoment weer voor mijzelf. We hadden niet iets maar ook niet niks alleen bleek dat toch een stuk eenzijdiger te zijn :proud:
Ha Iceteapeach,

Als hij zo appt over hoe het met zijn liefdesleven is, zag hij jou misschien niet tot als dat liefdesleven behorende? Zag hij jou misschien als scharrel? Als jullie samen aan het kijken zijn waar het schip strandt gaat hij jou toch niet zo'n appje sturen? Hebben jullie duidelijk afgesproken dat jullie exclusief waren en niet meer met anderen zouden daten? Wat heeft hij destijds tegen jou gezegd?

Niet leuk! Kan me voorstellen dat je ego even zeer doet.

Mijn ervaring is dat heel veel mannen niet (duidelijk) communiceren. Ik ben in het daten echt maar heel weinig mannen tegengekomen die netjes en duidelijk zeggen wanneer ze niet verder willen daten. Zelfs mijn vrienden blijken dat niet te doen. Heel vreemd en onbeschoft vind ik.

Ook heb ik vaak meegemaakt dat een man opeens minder appt, weinig initiatief neemt in afspreken, kortom: zijn gedrag veranderde. Vaak bleek dan achteraf dat hij niet geinteresseerd meer was of hij iemand anders was tegengekomen. Het zou fijn zijn wanneer men dat eerlijk en duidelijk communiceert, i.p.v. dat je die conclusie maar moet trekken wanneer je x aantal dagen niets hebt gehoord.

Ik zeg expres 'men', want vrouwen schijnen het ook te doen (maar daar heb ik geen ervaring mee :-) .
depster schreef:
21-03-2018 14:13
Als je hem weer graag wilt zien is t goed toch, dacht ik zo ;)
Euh...ja . Eigenlijk best simpel :$

(wat kan ik soms toch lekker moeilijk denken :facepalm: )
Icetea hebben jullie dan in 5 maand niet besproken wat jullie hadden of geen exclusiviteit afgesproken? Voor hem waren jullie blijkbaar fwb.
Maar tijdens het lezen had ik toch meteen door dat hij een ander tegengekomen was. Ineens druk en 'privé dingen' zijn gekende smoezen.
Moet een stomp in je maag geweest zijn. Zie je dat nu niet als tijdverlies?
eva333 schreef:
21-03-2018 14:21
... Deze man lijkt lief,aardig, intelligent, geinteresseerd en ik voel mij heel erg op mijn gemak bij hem. Het voelt heel erg relaxed. En ik wil hem ook graag weer zien.
Maar meestal kan ik me niet inhouden om iemand te zoenen. Dat heb ik bij hem (nog?) niet. Ik denk dat ik het gewoon irritant vind dat ik het nog niet zeker weet. ;-D
...
Klinkt een beetje alsof deze man jou dus niet onzeker maakt qua intenties richting jullie, waardoor je ook de dwang niet voelt om je zo snel mogelijk lichamelijk te binden voordat hij wegvliegt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
21-03-2018 14:59
Klinkt een beetje alsof deze man jou dus niet onzeker maakt qua intenties richting jullie, waardoor je ook de dwang niet voelt om je zo snel mogelijk lichamelijk te binden voordat hij wegvliegt.
Ehm..nee. Die conclusie klopt niet.

Meestal heb ik meteen wel duidelijk of ik iemand aantrekkelijk vind of niet. En als ik iemand aantrekkelijk vind, krijg ik onwijze zin om te zoenen :-) Bij hem heb ik dat niet zo duidelijk. Wel dat ik hem interessant vind en hem wil leren kennen.

In het 'mannen lichamelijk aan me binden, omdat ik bang zou zijn dat hij ervandoor gaat', herken ik me niet.
eva333 schreef:
21-03-2018 14:38
Ha Iceteapeach,

Als hij zo appt over hoe het met zijn liefdesleven is, zag hij jou misschien niet tot als dat liefdesleven behorende? Zag hij jou misschien als scharrel? Als jullie samen aan het kijken zijn waar het schip strandt gaat hij jou toch niet zo'n appje sturen? Hebben jullie duidelijk afgesproken dat jullie exclusief waren en niet meer met anderen zouden daten? Wat heeft hij destijds tegen jou gezegd?

Niet leuk! Kan me voorstellen dat je ego even zeer doet.

Mijn ervaring is dat heel veel mannen niet (duidelijk) communiceren. Ik ben in het daten echt maar heel weinig mannen tegengekomen die netjes en duidelijk zeggen wanneer ze niet verder willen daten. Zelfs mijn vrienden blijken dat niet te doen. Heel vreemd en onbeschoft vind ik.

Ook heb ik vaak meegemaakt dat een man opeens minder appt, weinig initiatief neemt in afspreken, kortom: zijn gedrag veranderde. Vaak bleek dan achteraf dat hij niet geinteresseerd meer was of hij iemand anders was tegengekomen. Het zou fijn zijn wanneer men dat eerlijk en duidelijk communiceert, i.p.v. dat je die conclusie maar moet trekken wanneer je x aantal dagen niets hebt gehoord.

Ik zeg expres 'men', want vrouwen schijnen het ook te doen (maar daar heb ik geen ervaring mee :-) .

Eva, kennelijk zag hij het toch idd anders hoewel dat uit voorgaande gesprekken niet zo bleek. En nee, dat lijkt me niet nee. Ik ben daarin nog een beetje ouderwets denk ik, afspreken of je exclusief bent. Wel besproken dat wat we hadden fijn, leuk, gezellig etc was en dat dat nog wel even mocht duren. Of dat onder exclusief valt? Geen idee, verschilt dat nog per leeftijdscategorie dat zoiets ‘moet’? Dus dit viel idd een beetje rauw op mijn dak. Had het fijner gevonden als hij het een aantal maanden geleden al had aangegeven ipv achteraf vertellen hoe of wat. Met zulke eerlijkheid achteraf kan ik niet zoveel, al vertelde hij het tenminste nog. Ben heus bekend met daten en SV's maar mss nu even niet meer zo scherp omdat ik alweer een hele tijd niet had gedatet :proud:
iceteapeach wijzigde dit bericht op 21-03-2018 16:02
0.02% gewijzigd
wij slapen nooit.
Hadewychh schreef:
21-03-2018 14:47
Icetea hebben jullie dan in 5 maand niet besproken wat jullie hadden of geen exclusiviteit afgesproken? Voor hem waren jullie blijkbaar fwb.
Maar tijdens het lezen had ik toch meteen door dat hij een ander tegengekomen was. Ineens druk en 'privé dingen' zijn gekende smoezen.
Moet een stomp in je maag geweest zijn. Zie je dat nu niet als tijdverlies?

Hadewych,

Zie hierboven. Hij was niet ineens druk met werk hoor, dat was voorgaand ook al zo, doordeweeks afspreken ging ook niet vanwege werk op locatie en daardoor te ver weg om heen en weer te rijden dagelijks. Buiten de gevoelens voor collega speelden er zeker wel andere dingen, waarvan ik wist. Ook dat was niet ineens, ineens was juist dat hij over collega vertelde, plompverloren al realiseerde hij zich ook wel dat het toch niks kan/kon worden en ik vind hem integer genoeg om niets met een getrouwde collega te beginnen.

Nee, ik zie het niet als tijdsverlies, een half jaar is nu ook weer niet zó lang, wel jammer uiteraard. Heb er ook weer van geleerd en dat is weer mooi meegenomen.
wij slapen nooit.
Eva niet zo denken, gewoon doen en ervaren. Dat denken weerhoudt mij ook altijd van heel veel!

Soms is een andere basis dan 'gelijk willen zoenen' juist goed he..

Ik heb net tweede date gehad. Ik merk dat ik hem wel echt leuk vind. We zijn beide alleen wel voorzichtig in gevoel etc. Maar een derde date gaan we plannen.

Er is wel een angst dat ik hem leuker vind dan hij mij, of deze reëel is weet ik niet goed. Wellicht dat eens peilen bij date 3. Dan mag er ook wel t 1 en ander gebeuren van mij:p
Ha Depster, je hebt helemaal gelijk! Ik denk te veel. Maar toch zegt er dan een stemmetje ergens in mijn hoofd dat de vorige keren dat ik er zo over nadacht er uiteindelijk toch bleek dat er te weinig/geen aantrekkingskracht was.

Maar goed, we gaan het zien. Doordat ik niet zo 'door hormonen/feromonen gedreven wordt', kan ik het ook wat helderder zien. Soms vind ik iemand zo ontzettend aantrekkelijk dat ik niet zo snel doorheb, dat hij weinig interesse of initiatief toont. Het kan mijn blik nogal vertroebelen.

Die angst dat jij hem leuker vindt dan hij jou is dat dat patroon waar je t over had? Of kun je dat aan iets concreets dat hij zei of deed afleiden?
Totdat het tegendeel bewezen is, zou ik er maar gewoon van uitgaan dat hij jou leuk vindt! :-) Jij ook niet teveel denken en analyseren he? ;-)

Wat wil je precies aan hem vragen? Ik zou zelf niet letterlijk zeggen dat jij het gevoel hebt dat jij hem leuker vindt dan hij jou. Ik zou het wat meer ongedwongen tussen neus en lippen door polsen. Niet zwaar maken i.i.g. Vooral ervan genieten als het leuk is en lol hebben met elkaar!

Er is dus nog niet gezoend? :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven