Ouders
dinsdag 27 juli 2021 om 22:14
Oké ik probeer het kort te houden.
Mijn ouders zitten graag op de camping, vanaf dat het seizoen opent zijn ze er 4 dagen in de week en nu 4 weken aaneengesloten. Zij hebben twee stacaravans waarvan eentje in gebruik is door ons gezin (man en ik met de kinderen).
Voor ons is het ruim 3 uur rijden dus wij zijn er niet zo vaak, alleen in de vakanties, geen weekendjes oid. Dat is voor ons te veel gedoe.
Voor hen is het ongeveer 1,5 uur rijden en dus logisch dat zij er meer gebruik van maken.
Nu zou onze oudste eigenlijk vorige week met hun mee gaan naar de camping, maar wegens omstandigheden (van onze kant) ging dat niet door. Ouders teleurgesteld / beledigd.
Ik had voorgesteld om kind dan dit weekend naar de camping te brengen. Dan zouden wij zelf een nachtje blijven en dan weer naar huis (ik werk in het weekend dus kan niet langer blijven).
Nu heeft mijn man onverhoopt ook een weekenddienst die hij niet kan wijzigen of ruilen en kunnen wij dus weer niet gaan om kind te brengen. In mijn eentje met 3 kinderen 3 uur rijden zie ik niet zitten.
De week erna gaan we zelf met gezin 3 weken die kant op.
Nu appte ik mijn ouders dit dus gisteren en er werd in één zinnetje erg bot op gereageerd. Ik zei dat ik het ook erg vervelend vind dat het weer niet gaat lukken, maar ze zijn blijkbaar te beledigd. Ik heb niets meer gehoord.
Nou snap ik dat ze teleurgesteld zijn dat kind niet komt dit weekend, maar deze negeerstand is nieuw voor mij.
Normaal gesproken zou ik erachteraan bellen uit een soort schuldgevoel (ze zijn dus wel vaker beledigd als er iets aan de hand is). Maar nu heb ik er gewoon geen zin in. Ik weet hoe ze zijn, ze zitten nu vast tegen hun campingvrienden aldaar hun ongenoegen te uiten over ons.
Eerlijk gezegd heb ik er niet eens meer behoefte aan om überhaupt nog te gaan als het zo moet.
De band met mijn ouders is opzich ok, maar ze kunnen er niet tegen als er iets veranderd in een planning. Dan word ik gelijk weer in die kind-modus geplaatst voor mijn gevoel.
Stel ik me aan? Moet ik bellen? Moet ik ze in hun sop laten gaarkoken (wat mijn man vind)?
Mijn ouders zitten graag op de camping, vanaf dat het seizoen opent zijn ze er 4 dagen in de week en nu 4 weken aaneengesloten. Zij hebben twee stacaravans waarvan eentje in gebruik is door ons gezin (man en ik met de kinderen).
Voor ons is het ruim 3 uur rijden dus wij zijn er niet zo vaak, alleen in de vakanties, geen weekendjes oid. Dat is voor ons te veel gedoe.
Voor hen is het ongeveer 1,5 uur rijden en dus logisch dat zij er meer gebruik van maken.
Nu zou onze oudste eigenlijk vorige week met hun mee gaan naar de camping, maar wegens omstandigheden (van onze kant) ging dat niet door. Ouders teleurgesteld / beledigd.
Ik had voorgesteld om kind dan dit weekend naar de camping te brengen. Dan zouden wij zelf een nachtje blijven en dan weer naar huis (ik werk in het weekend dus kan niet langer blijven).
Nu heeft mijn man onverhoopt ook een weekenddienst die hij niet kan wijzigen of ruilen en kunnen wij dus weer niet gaan om kind te brengen. In mijn eentje met 3 kinderen 3 uur rijden zie ik niet zitten.
De week erna gaan we zelf met gezin 3 weken die kant op.
Nu appte ik mijn ouders dit dus gisteren en er werd in één zinnetje erg bot op gereageerd. Ik zei dat ik het ook erg vervelend vind dat het weer niet gaat lukken, maar ze zijn blijkbaar te beledigd. Ik heb niets meer gehoord.
Nou snap ik dat ze teleurgesteld zijn dat kind niet komt dit weekend, maar deze negeerstand is nieuw voor mij.
Normaal gesproken zou ik erachteraan bellen uit een soort schuldgevoel (ze zijn dus wel vaker beledigd als er iets aan de hand is). Maar nu heb ik er gewoon geen zin in. Ik weet hoe ze zijn, ze zitten nu vast tegen hun campingvrienden aldaar hun ongenoegen te uiten over ons.
Eerlijk gezegd heb ik er niet eens meer behoefte aan om überhaupt nog te gaan als het zo moet.
De band met mijn ouders is opzich ok, maar ze kunnen er niet tegen als er iets veranderd in een planning. Dan word ik gelijk weer in die kind-modus geplaatst voor mijn gevoel.
Stel ik me aan? Moet ik bellen? Moet ik ze in hun sop laten gaarkoken (wat mijn man vind)?
woensdag 28 juli 2021 om 09:00
Ik vermoed zomaar dat ouders die tweede caravan daar hebben staan, voor tuinbankje en haar gezin, en daarmee weliswaar een goede bedoeling hadden ten tijde van aanschaf, echter ook aan hun eigen wens en voordeel dachten. Want……caravan voor dochter en haar gezin, dus vaak samen daar, vaak contact. Maar eerlijk is eerlijk, niet iedereen is zomaar te porren voor een campingvakantie én voorkeuren kunnen ook wijzigen. Ik ga ook niet elk jaar naar hetzelfde land en dezelfde accommodatie.
Nu krijg ik zelf de bibbers bij een campingvakantie. Ooit eens geprobeerd. Een weekend dat we na 1 nacht hebben afgebroken. We zijn gillend weggegaan. Wij vonden het verschrikkelijk.
Maar goed, daarin verschillen meningen en dat is hartstikke prima.
Nu krijg ik zelf de bibbers bij een campingvakantie. Ooit eens geprobeerd. Een weekend dat we na 1 nacht hebben afgebroken. We zijn gillend weggegaan. Wij vonden het verschrikkelijk.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 28-07-2021 09:06
0.27% gewijzigd
woensdag 28 juli 2021 om 09:05
Dat is prima, zolang het je niet wordt opgelegd of van je wordt verwacht, ja. Niet zoals bij TO dus.... Ik bedenk me ineens, stel je partner heeft ook zulke ouders, welke camping moet je dan heenTtroeteltje schreef: ↑28-07-2021 09:00
woensdag 28 juli 2021 om 09:08
Die ouders hebben ooit vanuit goede bedoelingen en met een grote portie eigenbelang die tweede caravan geplaatst en vervolgens moet TO met gezin elk jaar die camping bezoeken en daar haar vakantieuren aan spenderen. Ik heb er een heel onprettig gevoel bij.
Misschien kan deze gebeurtenis ertoe bijdragen dat TO en gezin gaan doen wat zij zelf echt willen. Prima als ze naar die camping willen, echter als ze dat niet meer willen moet daar ook ruimte en oor voor zijn.
Misschien kan deze gebeurtenis ertoe bijdragen dat TO en gezin gaan doen wat zij zelf echt willen. Prima als ze naar die camping willen, echter als ze dat niet meer willen moet daar ook ruimte en oor voor zijn.
woensdag 28 juli 2021 om 09:12
Dit idd, lijkt me best heel onhandig dat dus alle verjaardagen ook op de camping gevierd worden zoals je zei TO? Normaal gesproken wonen je ouders 1,5 uur rijden verderop, maar nu moet je dus 3 uur naar die camping rijden voor een verjaardag? En dan gaan ze er maar vanuit dat je komt?Leslie Knobe schreef: ↑28-07-2021 07:46Ik kan me wel voorstellen dat je even helemaal klaar bent met de campingsituatie. Begrijp ik het goed dat jullie voor verjaardagen van jullie zelf ook richting camping moeten om het met opa en oma te kunnen vieren?
Is er vanuit hun ook de verwachting dat jullie alle vakanties daar doorbrengen of voel je je ook vrij om ergens anders heen te gaan?
woensdag 28 juli 2021 om 09:18
Ze komen niet naar de verjaardagen van jullie en jullie kinderen omdat ze op de camping zitten? Nou ja zeg, dat zou ik ze echt niet in dank afnemen. En dan nu wel zo moeilijk doen omdat jij afzegt? Echt heel raar. Op de verjaardagen van je kinderen horen opa en oma er toch te zijn? En nou ja, op de verjaardag van jou en je man ook. Zij hebben dan toch ook geen goede reden om niet te komen? Ja, omdat ze op de camping zitten. Ze kunnen toch vanaf de camping rijden?
woensdag 28 juli 2021 om 10:10
Ik zou het benauwd krijgen van die verwachtingen geloof ik. En dat ze daarnaast de moeite niet willen nemen om naar jullie te komen, zelfs niet voor kinderverjaardagen. Schappelijk zou ik er niet van worden...Tuinbank schreef: ↑28-07-2021 08:37Op onze verjaardagen komen ze niet als we in het weekend vieren want camping.
Hun verjaardagen vieren ze ook daar. De familie kan meestal niet komen dus vieren ze dat alleen met de camping vrienden. Jammer, maar dat is hun keuze.
Ik denk dat zij wel hadden verwacht dat wij vaker naar de camping zouden gaan. Zeggen ook vaak dat ik niet in het weekend moet werken omdat ik dan nooit meer naar de camping kan.
Zij hebben gewoon een andere kijk erop. Hebben inderdaad de tijd en ruimte om te gaan. En ik moet me steeds verantwoorden / verdedigen waarom we er niet elk weekend en elke vakantie zijn. Zij begrijpen dat niet.
Het is dat de kinderen het leuk vinden op de camping, anders had ik wat anders geboekt.
Grote kans trouwens dat de kinderen een andere vakantieplek ook leuk gaan vinden hoor!
Zijn jullie ook de enigen die caravan nummer 2 gebruiken? Misschien kunnen jullie aanmoedigen dat andere mensen er ook gebruik van kunnen maken. (Of laat ze het ding verkopen)
woensdag 28 juli 2021 om 11:15
Het is al eerder gezegd, maar ik denk ook dat hier meer speelt dan alleen dit ene voorval. Vooral vanuit jouw kant TO, en dat je het gewoon zat bent om je altijd maar naar de wensen van je ouders te voegen.
Wat raar dat jouw ouders verwachten dat jij telkens maar naar de door hun gekozen camping komt op 3 uur rijden van jouw woonplaats. Buiten het feit dat het niet praktisch is (en vervuilend als je met de auto gaat), is het toch ook leuk als ouders interesse tonen voor het leven van kind en kleinkinderen door hen in hun eigen omgeving op te zoeken? Tenzij ze iets mankeren misschien, maar ze kunnen nog afreizen naar de camping dus dat is niet het geval.
Met die passief aggressieve reactie schieten jullie natuurlijk ook niets op. Maar blijkbaar levert deze houding hen (tot nu toe telkens) op dat jij uit schuldgevoel toch naar hun pijpen gaat dansen.
In de ideale situatie zou het uitblijven van hun reactie alleen geïnterpreteerd kunnen worden zoals iemand eerder al zei: er is ook niets meer om te bespreken dus vandaar dat ze nu niet appen (en dus niet als: ze proberen me hier hun onvrede mee op te dringen en mij schuldig te laten voelen).
Dus: ik zou het zo interpreteren en je in ieder geval niet door schuldgevoel laten leiden. Als nu blijkt dat er toch boosheid is dan hebben jouw ouders ook de eigen verantwoordelijkheid om daar het gesprek over aan te gaan met jou. Met dit soort kinderachtig passief agressief gedrag lijkt het wel of jij niet alleen geografisch maar ook emotioneel altijd naar hun toe moet komen. Als je dit niet meer wilt dan is het misschien tijd om jouw eigen aandeel in deze wisselwerking aan te pakken en dus te laten zien dat jij niet mee werkt aan zulke toxic omgangsvormen.
Wat raar dat jouw ouders verwachten dat jij telkens maar naar de door hun gekozen camping komt op 3 uur rijden van jouw woonplaats. Buiten het feit dat het niet praktisch is (en vervuilend als je met de auto gaat), is het toch ook leuk als ouders interesse tonen voor het leven van kind en kleinkinderen door hen in hun eigen omgeving op te zoeken? Tenzij ze iets mankeren misschien, maar ze kunnen nog afreizen naar de camping dus dat is niet het geval.
Met die passief aggressieve reactie schieten jullie natuurlijk ook niets op. Maar blijkbaar levert deze houding hen (tot nu toe telkens) op dat jij uit schuldgevoel toch naar hun pijpen gaat dansen.
In de ideale situatie zou het uitblijven van hun reactie alleen geïnterpreteerd kunnen worden zoals iemand eerder al zei: er is ook niets meer om te bespreken dus vandaar dat ze nu niet appen (en dus niet als: ze proberen me hier hun onvrede mee op te dringen en mij schuldig te laten voelen).
Dus: ik zou het zo interpreteren en je in ieder geval niet door schuldgevoel laten leiden. Als nu blijkt dat er toch boosheid is dan hebben jouw ouders ook de eigen verantwoordelijkheid om daar het gesprek over aan te gaan met jou. Met dit soort kinderachtig passief agressief gedrag lijkt het wel of jij niet alleen geografisch maar ook emotioneel altijd naar hun toe moet komen. Als je dit niet meer wilt dan is het misschien tijd om jouw eigen aandeel in deze wisselwerking aan te pakken en dus te laten zien dat jij niet mee werkt aan zulke toxic omgangsvormen.
woensdag 28 juli 2021 om 11:29
Er lijkt hier veel meer te spelen, want er klinken bij TO nogal wat frustraties door over de camping.
Ik kan je alleen maar aanraden om in gesprek te gaan met je ouders, want ik snap de teleurstellingen van beide kanten. Ik zou vooral zoeken naar oplossingen. Het klinkt nu alsof je het weekeinde voorstelde als doekje voor het bloeden vanwege het afzeggen en dat je ergens wel opgelucht bent dat je man moest werken (ik zeg niet dat het zo is, maar zo kan het overkomen bij je ouders).
Ik zou vooral denken in oplossingen:
- Stel voor dat je ouders halverwege je kind komen ophalen
- Bedenk waarom je zo opziet tegen 3 uur rijden in je eentje. Je hoeft je niet te verantwoorden, maar ik denk dat het vooral relaxter is voor jezelf als dat minder stress oplevert. Ik reed toen de kinderen klein waren vaak in de avond: dan sliepen ze niet, maar waren ze wel rustiger. Naar de wc is natuurlijk geen ramp: dat kost je 5 min, gewoon even met zijn allen naar de wc lopen.
- Ik zou zeker op een (ander!) moment met je ouders je frustraties bespreken en aangeven dat je van hen verwacht dat ze wel af en toe jullie kant opkomen.
Ik kan je alleen maar aanraden om in gesprek te gaan met je ouders, want ik snap de teleurstellingen van beide kanten. Ik zou vooral zoeken naar oplossingen. Het klinkt nu alsof je het weekeinde voorstelde als doekje voor het bloeden vanwege het afzeggen en dat je ergens wel opgelucht bent dat je man moest werken (ik zeg niet dat het zo is, maar zo kan het overkomen bij je ouders).
Ik zou vooral denken in oplossingen:
- Stel voor dat je ouders halverwege je kind komen ophalen
- Bedenk waarom je zo opziet tegen 3 uur rijden in je eentje. Je hoeft je niet te verantwoorden, maar ik denk dat het vooral relaxter is voor jezelf als dat minder stress oplevert. Ik reed toen de kinderen klein waren vaak in de avond: dan sliepen ze niet, maar waren ze wel rustiger. Naar de wc is natuurlijk geen ramp: dat kost je 5 min, gewoon even met zijn allen naar de wc lopen.
- Ik zou zeker op een (ander!) moment met je ouders je frustraties bespreken en aangeven dat je van hen verwacht dat ze wel af en toe jullie kant opkomen.
woensdag 28 juli 2021 om 11:32
Voorkomen dat je kinderen het er leuk gaan vinden, vind ik wel weer enigszins apart.Quincy2 schreef: ↑28-07-2021 08:54Mijn schoonouders hadden ook zo'n campingobsessie. Alleen in het buitenland, dus 2-3 maanden in de zomer. Hun hele jaar draaide er alsnog om.
Voordat het eerste kleinkind geboren werd kregen we al spullen voor de baby op de camping en toen ik tegen hun verwachting in niet met de baby naar de camping wilde begrepen ze daar niets van.
Ik wilde eigenlijk wel voorkomen dat de kinderen het daar leuk zouden vinden, anders moesten we er alsnog heen. Dus de kinderen zijn nooit geweest. Het duurde wel een paar jaar voordat opa en oma dat konden loslaten.
woensdag 28 juli 2021 om 11:34
En probeer ook de positieve kanten te zien: het lijkt mij persoonlijk zalig om een leuke plek te hebben waar de kinderen in de zomervakantie kunnen logeren. Ideaal ook met werken in de vakantie. Wellicht helpt het om de positieve kanten te bekijken.
Overigens zou ik dit soort afzeggingen nooit per app doen, bellen en overleggen werkt hier meestal veel fijner.
Overigens zou ik dit soort afzeggingen nooit per app doen, bellen en overleggen werkt hier meestal veel fijner.
woensdag 28 juli 2021 om 11:55
Wie betaalt het sta geld ?Tuinbank schreef: ↑28-07-2021 08:37Op onze verjaardagen komen ze niet als we in het weekend vieren want camping.
Hun verjaardagen vieren ze ook daar. De familie kan meestal niet komen dus vieren ze dat alleen met de camping vrienden. Jammer, maar dat is hun keuze.
Ik denk dat zij wel hadden verwacht dat wij vaker naar de camping zouden gaan. Zeggen ook vaak dat ik niet in het weekend moet werken omdat ik dan nooit meer naar de camping kan.
Zij hebben gewoon een andere kijk erop. Hebben inderdaad de tijd en ruimte om te gaan. En ik moet me steeds verantwoorden / verdedigen waarom we er niet elk weekend en elke vakantie zijn. Zij begrijpen dat niet.
Het is dat de kinderen het leuk vinden op de camping, anders had ik wat anders geboekt.
Waarom gaat alleen de oudste logeren ? Of is dat het “ eigen “ kleinkind ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 28 juli 2021 om 12:52
en daar ligt toch echt de regie bij TOTtroeteltje schreef: ↑28-07-2021 09:08Die ouders hebben ooit vanuit goede bedoelingen en met een grote portie eigenbelang die tweede caravan geplaatst en vervolgens moet TO met gezin elk jaar die camping bezoeken en daar haar vakantieuren aan spenderen. Ik heb er een heel onprettig gevoel bij.
ja jij wel . Ik niet . Dit kan ook lief zijn he . Niet elke ouders zijn monsters.
zij moet duidelijker communiceren.
woensdag 28 juli 2021 om 12:56
Nou ja, het was meer zoiets van: als je nooit geweest bent, kunnen ze ook niet argument aanvoeren 'maar vorig jaar vonden jullie het toch leuk?' of 'ja maar volgend jaar is hij ouder en dan wordt het veel leuker voor hem'. Als je 1 keer meegaat in die decennialang bestaande verwachting, dan kom je er moeilijker onderuit. Die mensen gingen daar al 30 jaar heen. Ik kreeg het al benauwd van de gedachte.
woensdag 28 juli 2021 om 13:16
Ik vind dat jullie je (al een tijdje) allemaal als kinderen gedragen. Zij willen blijkbaar niet naar jullie huis komen, maar persé dat iedereen hun op de camping bezoekt. Jij wil dat liever niet, want vindt dat teveel gedoe, maar durft dat ook niet zo duidelijk tegen ze te ze zeggen blijkbaar. Dan wek je twee keer een verwachting, die je twee keer niet laat uitkomen. En waar je je er de tweede keer zelfs met een appje vanaf maakt en dan de vermoorde onschuld uithangt als daar een botte reactie op komt. Zij reageren nu ook kinderachtig nergens meer op... totale radiostilte en er is nou helemaal niemand die beseft dat het nu een heel goed idee is om te bellen en de lucht te klaren? Jullie houden toch superveel van elkaar? Waar gaat dit over?
Het onderling oplossen lijkt mij beter, in plaats van dit kinderachtige gedoe van je ouders die jullie nu zwartmaken bij de andere campinggasten (jouw aanname) en jij die hier allemaal oude koeien uit de sloot aan het trekken bent om je handelingen te rechtvaardigen en nog net niet mokkend eindigt met: "en ik had al van begin af aan al geen zin om te gaan, dus ze hadden maar beter heel lief tegen me kunnen zijn en nu ze dat niet zijn geweest heb ik al helemaal geen zin meer om te gaan!"
Misschien een beetje hard opgeschreven, maar ik snap echt niet waarom niemand een hand heeft uitgereikt. Als je hier al stress van kan krijgen onderling, dan kan je om alles wel ruzie gaan maken.
Het onderling oplossen lijkt mij beter, in plaats van dit kinderachtige gedoe van je ouders die jullie nu zwartmaken bij de andere campinggasten (jouw aanname) en jij die hier allemaal oude koeien uit de sloot aan het trekken bent om je handelingen te rechtvaardigen en nog net niet mokkend eindigt met: "en ik had al van begin af aan al geen zin om te gaan, dus ze hadden maar beter heel lief tegen me kunnen zijn en nu ze dat niet zijn geweest heb ik al helemaal geen zin meer om te gaan!"
Misschien een beetje hard opgeschreven, maar ik snap echt niet waarom niemand een hand heeft uitgereikt. Als je hier al stress van kan krijgen onderling, dan kan je om alles wel ruzie gaan maken.
woensdag 28 juli 2021 om 13:21
TO heeft een duidelijke app gestuurd, haha!cafe-lungo schreef: ↑28-07-2021 12:52en daar ligt toch echt de regie bij TO
zij moet duidelijker communiceren.
woensdag 28 juli 2021 om 13:27
Je doet net alsof dat expres was.
Zeker in deze tijd kan er van alles gebeuren. Als er iemand corona had opgelopen was het ook niet doorgegaan; daar hadden opa en oma ook rekening mee moeten houden, naast alle andere overmacht die zou kunnen voorkomen.
woensdag 28 juli 2021 om 13:29
Ik weet het natuurlijk niet….maar gevoelsmatig denk ik niet dat ouders Tuinbankje en haar gezin nu “zwart” maken.
Die spelen vermoedelijk liever heel mooi weer dan te moeten toegeven of inzien dat het nu even niet lekker loopt.
Maar waar hebben we het over? Als die ouders graag op de camping zitten laat ze lekker daar zitten. Ze moeten alleen niet verwachten dat iedereen net zo verknocht is aan die camping dan zij.
Andersom, als Tuinbankje dit weekend geen tijd of fut heeft om die kant op te gaan moet dat ook acceptabel zijn. Zonder mokken en morren.
Er komt een tijd dat de kleinkinderen zelf besluiten liever met vriendjes af te spreken dan naar oma en opa te gaan. Moeten de kinderen dan nu maar alvast voor straf in de hoek van oma en opa?
Die spelen vermoedelijk liever heel mooi weer dan te moeten toegeven of inzien dat het nu even niet lekker loopt.
Maar waar hebben we het over? Als die ouders graag op de camping zitten laat ze lekker daar zitten. Ze moeten alleen niet verwachten dat iedereen net zo verknocht is aan die camping dan zij.
Andersom, als Tuinbankje dit weekend geen tijd of fut heeft om die kant op te gaan moet dat ook acceptabel zijn. Zonder mokken en morren.
Er komt een tijd dat de kleinkinderen zelf besluiten liever met vriendjes af te spreken dan naar oma en opa te gaan. Moeten de kinderen dan nu maar alvast voor straf in de hoek van oma en opa?
woensdag 28 juli 2021 om 13:38
Los van alles eromheen, had je gewoon moeten bellen ipv appen.
Ik zou ze nu dus alsnog even bellen. En dan zeker niet 'alles op tafel gooien'. Maar misschien wel een compromis bedenken zoals het halverwege ernaartoe rijden.
Is er halverwege niet iets leuks wat je dan met de andere twee kan doen nadat je de oudste hebt afgezet? Een leuke dierentuin of museum of zo. Dan heb jij gewoon een leuk dagje waarbij je de oudste toevallig aan je ouders afgeeft.
Je denkt wel veel in problemen, ipv in oplossingen.
Ik zou ze nu dus alsnog even bellen. En dan zeker niet 'alles op tafel gooien'. Maar misschien wel een compromis bedenken zoals het halverwege ernaartoe rijden.
Is er halverwege niet iets leuks wat je dan met de andere twee kan doen nadat je de oudste hebt afgezet? Een leuke dierentuin of museum of zo. Dan heb jij gewoon een leuk dagje waarbij je de oudste toevallig aan je ouders afgeeft.
Je denkt wel veel in problemen, ipv in oplossingen.
woensdag 28 juli 2021 om 13:56
Nee, zo bedoelde ik dat niet. Maar wel dat TO weet dat die camping belangrijk is voor haar ouders (ik zou persoonlijk ook niet weten wat je daar het hele jaar te zoeken hebt, maar wat ik vind is hier totaal niet belangrijk
Het is misschien niet het 40-jarige jubilieum, maar voor hun twee voelt het misschien wel zo
Persoonlijk, als ik er zo in had gestaan zoals TO nu zegt dat ze erin staat, dan had ik nooit toegezegd om 3 weken naar de camping te gaan. Het is ook jouw vrije tijd. Waarom zou je die besteden op een manier waar je totaal niet op zit te wachten? Daarom ben je juist volwassen, zodat je niet alles hoeft te doen wat je ouders willen
woensdag 28 juli 2021 om 14:06
Nooit of te nimmer dat ik mijn kinderen onder druk zou zetten om naar de camping of wat dan ook te moeten komen. Tuurlijk, ik zou het leuk vinden, maar er druk achter zetten?
Als TO mijn dochter zou zijn, zou ik zeggen, blijf aub gewoon fijn thuis dit weekeind, zo n afstand rijden met 3 kinderen en weer terug en dan ook nog werken....nee hoor zou ik niet eens willen. Ze komen de week erna toch ook al voor 3 weken? Prima.
Als TO mijn dochter zou zijn, zou ik zeggen, blijf aub gewoon fijn thuis dit weekeind, zo n afstand rijden met 3 kinderen en weer terug en dan ook nog werken....nee hoor zou ik niet eens willen. Ze komen de week erna toch ook al voor 3 weken? Prima.
woensdag 28 juli 2021 om 14:06
Oh ik vind die ouders ook moeilijk doen hoor. Ook al een tijdje, als ik het goed lees. Maar dit specifieke geval gaat wel om iets wat TO had toegezegd en nu niet waar kan maken, dus er ligt nu wel iets meer verantwoordelijkheid bij haar.
Ouders die weigeren van de camping af te komen en iedereen maar 'dwingen' naar hun toe te komen is m.i. een discussie voor een andere keer als dit een beetje is bedaard
Ouders die weigeren van de camping af te komen en iedereen maar 'dwingen' naar hun toe te komen is m.i. een discussie voor een andere keer als dit een beetje is bedaard