Ouders
dinsdag 27 juli 2021 om 22:14
Oké ik probeer het kort te houden.
Mijn ouders zitten graag op de camping, vanaf dat het seizoen opent zijn ze er 4 dagen in de week en nu 4 weken aaneengesloten. Zij hebben twee stacaravans waarvan eentje in gebruik is door ons gezin (man en ik met de kinderen).
Voor ons is het ruim 3 uur rijden dus wij zijn er niet zo vaak, alleen in de vakanties, geen weekendjes oid. Dat is voor ons te veel gedoe.
Voor hen is het ongeveer 1,5 uur rijden en dus logisch dat zij er meer gebruik van maken.
Nu zou onze oudste eigenlijk vorige week met hun mee gaan naar de camping, maar wegens omstandigheden (van onze kant) ging dat niet door. Ouders teleurgesteld / beledigd.
Ik had voorgesteld om kind dan dit weekend naar de camping te brengen. Dan zouden wij zelf een nachtje blijven en dan weer naar huis (ik werk in het weekend dus kan niet langer blijven).
Nu heeft mijn man onverhoopt ook een weekenddienst die hij niet kan wijzigen of ruilen en kunnen wij dus weer niet gaan om kind te brengen. In mijn eentje met 3 kinderen 3 uur rijden zie ik niet zitten.
De week erna gaan we zelf met gezin 3 weken die kant op.
Nu appte ik mijn ouders dit dus gisteren en er werd in één zinnetje erg bot op gereageerd. Ik zei dat ik het ook erg vervelend vind dat het weer niet gaat lukken, maar ze zijn blijkbaar te beledigd. Ik heb niets meer gehoord.
Nou snap ik dat ze teleurgesteld zijn dat kind niet komt dit weekend, maar deze negeerstand is nieuw voor mij.
Normaal gesproken zou ik erachteraan bellen uit een soort schuldgevoel (ze zijn dus wel vaker beledigd als er iets aan de hand is). Maar nu heb ik er gewoon geen zin in. Ik weet hoe ze zijn, ze zitten nu vast tegen hun campingvrienden aldaar hun ongenoegen te uiten over ons.
Eerlijk gezegd heb ik er niet eens meer behoefte aan om überhaupt nog te gaan als het zo moet.
De band met mijn ouders is opzich ok, maar ze kunnen er niet tegen als er iets veranderd in een planning. Dan word ik gelijk weer in die kind-modus geplaatst voor mijn gevoel.
Stel ik me aan? Moet ik bellen? Moet ik ze in hun sop laten gaarkoken (wat mijn man vind)?
Mijn ouders zitten graag op de camping, vanaf dat het seizoen opent zijn ze er 4 dagen in de week en nu 4 weken aaneengesloten. Zij hebben twee stacaravans waarvan eentje in gebruik is door ons gezin (man en ik met de kinderen).
Voor ons is het ruim 3 uur rijden dus wij zijn er niet zo vaak, alleen in de vakanties, geen weekendjes oid. Dat is voor ons te veel gedoe.
Voor hen is het ongeveer 1,5 uur rijden en dus logisch dat zij er meer gebruik van maken.
Nu zou onze oudste eigenlijk vorige week met hun mee gaan naar de camping, maar wegens omstandigheden (van onze kant) ging dat niet door. Ouders teleurgesteld / beledigd.
Ik had voorgesteld om kind dan dit weekend naar de camping te brengen. Dan zouden wij zelf een nachtje blijven en dan weer naar huis (ik werk in het weekend dus kan niet langer blijven).
Nu heeft mijn man onverhoopt ook een weekenddienst die hij niet kan wijzigen of ruilen en kunnen wij dus weer niet gaan om kind te brengen. In mijn eentje met 3 kinderen 3 uur rijden zie ik niet zitten.
De week erna gaan we zelf met gezin 3 weken die kant op.
Nu appte ik mijn ouders dit dus gisteren en er werd in één zinnetje erg bot op gereageerd. Ik zei dat ik het ook erg vervelend vind dat het weer niet gaat lukken, maar ze zijn blijkbaar te beledigd. Ik heb niets meer gehoord.
Nou snap ik dat ze teleurgesteld zijn dat kind niet komt dit weekend, maar deze negeerstand is nieuw voor mij.
Normaal gesproken zou ik erachteraan bellen uit een soort schuldgevoel (ze zijn dus wel vaker beledigd als er iets aan de hand is). Maar nu heb ik er gewoon geen zin in. Ik weet hoe ze zijn, ze zitten nu vast tegen hun campingvrienden aldaar hun ongenoegen te uiten over ons.
Eerlijk gezegd heb ik er niet eens meer behoefte aan om überhaupt nog te gaan als het zo moet.
De band met mijn ouders is opzich ok, maar ze kunnen er niet tegen als er iets veranderd in een planning. Dan word ik gelijk weer in die kind-modus geplaatst voor mijn gevoel.
Stel ik me aan? Moet ik bellen? Moet ik ze in hun sop laten gaarkoken (wat mijn man vind)?
woensdag 28 juli 2021 om 14:10
Ik neem aan dat de andere twee nog vrij jong zijn ?Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 13:46Hoe komt het eigenlijk dat 1 kind wel zou gaan logeren, de andere 2 niet?
Hier gingen ze altijd apart logeren. Juist leuk om even alle aandacht te krijgen.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 28-07-2021 14:25
17.04% gewijzigd
woensdag 28 juli 2021 om 14:13
Mee eens. Ook met je eerdere post.Bellinis schreef: ↑28-07-2021 14:06Oh ik vind die ouders ook moeilijk doen hoor. Ook al een tijdje, als ik het goed lees. Maar dit specifieke geval gaat wel om iets wat TO had toegezegd en nu niet waar kan maken, dus er ligt nu wel iets meer verantwoordelijkheid bij haar.
Ouders die weigeren van de camping af te komen en iedereen maar 'dwingen' naar hun toe te komen is m.i. een discussie voor een andere keer als dit een beetje is bedaard![]()
Overigens is het nadeel van appen: als je even niet reageert, dan krijgen mensen meteen de indruk dat je ze negeert.
TO, hoe had je gewild dat je ouders hadden gereageerd na de laatste app?
woensdag 28 juli 2021 om 14:23
Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 13:46Hoe komt het eigenlijk dat 1 kind wel zou gaan logeren, de andere 2 niet?
Tja, dat hebben mijn ouders ook wel eens gedaan. Alle kinderen om de beurt zodat ze echt de tijd en aandacht aan één tegelijk konden besteden.
Oudste(n) mee naar de camping was makkelijker dan jongste. Kind in de luiers dat nog niet zelf kan douchen is erg veel werk in vergelijking met negenjarige(n) die alles zelf regelt.
woensdag 28 juli 2021 om 14:26
Mijn vraag kwam niet voort uit kritiek. Ik vroeg het me gewoon af. Misschien wilde niet elk kind naar de camping. Ik heb hier een kind dat hartstikke dol is op oma van partners kant. Die twee zijn 4 handen op 1 buik. En toch…..momenteel is de buitenspeeltijd belangrijker dan oma. Mee naar oma?…….ik heb afgesproken. Even een uurtje, kom op. Oma zal je graag weer even zien. …….ik wil mijn vrienden zien!
Ik geloof meteen dat 3 kinderen hell of a job kunnen zijn.
Ik geloof meteen dat 3 kinderen hell of a job kunnen zijn.
woensdag 28 juli 2021 om 15:14
Er is helemaal geen probleem. Het komt niet lekker uit. Dus ze komen niet.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-07-2021 13:38Los van alles eromheen, had je gewoon moeten bellen ipv appen.
Ik zou ze nu dus alsnog even bellen. En dan zeker niet 'alles op tafel gooien'. Maar misschien wel een compromis bedenken zoals het halverwege ernaartoe rijden.
Is er halverwege niet iets leuks wat je dan met de andere twee kan doen nadat je de oudste hebt afgezet? Een leuke dierentuin of museum of zo. Dan heb jij gewoon een leuk dagje waarbij je de oudste toevallig aan je ouders afgeeft.
Je denkt wel veel in problemen, ipv in oplossingen.
woensdag 28 juli 2021 om 15:41
Waarom moeten zij zich in bochten wringen? De makkelijkste oplossing is dat ouders gewoon even een weekje wachten tot de hele clan 3 weken naast ze staat.
woensdag 28 juli 2021 om 15:47
Bochten wringen, serieus? Kind en grootouders hebben zich erop verheugd en het is afgesproken. Dus als het dan enigszins kan hou je je daar gewoon aan. Als kind oud genoeg is om met de trein te gaan is het een kleine moeite. En nu maakt TO een probleem over 3 uur rijden, maar vorige week ging het om 1,5u (en als ze halverwege afgesproken hadden zelfs maar 45min), als dat wel gekund had dan is dat een leer voor de volgende keer.
woensdag 28 juli 2021 om 16:10
En ouders kunnen kind niet ophalen als het ze zo hoog zit en geen week meer kunnen wachten? Waarom zou TO zich in allerlei bochten moeten wringen wanneer ouders alleen maar op een camping zitten te chillen.
En anders maar jammer, ook voor kind. Teleurstelling hoort nu eenmaal ook bij het leven. Leuk is wat anders, maar daar leren ze ook van.
En anders maar jammer, ook voor kind. Teleurstelling hoort nu eenmaal ook bij het leven. Leuk is wat anders, maar daar leren ze ook van.
woensdag 28 juli 2021 om 16:20
Wat overdreven zeg. Dingen gaan soms niet door.S-Groot schreef: ↑28-07-2021 15:47Bochten wringen, serieus? Kind en grootouders hebben zich erop verheugd en het is afgesproken. Dus als het dan enigszins kan hou je je daar gewoon aan. Als kind oud genoeg is om met de trein te gaan is het een kleine moeite. En nu maakt TO een probleem over 3 uur rijden, maar vorige week ging het om 1,5u (en als ze halverwege afgesproken hadden zelfs maar 45min), als dat wel gekund had dan is dat een leer voor de volgende keer.
woensdag 28 juli 2021 om 16:32
Ik weet niet wat ik lees.... Drie uur met de auto is ook minstens drie uur met de trein. En dan moet je maar net een goede verbinding hebben. En dan zal het waarschijnlijk de eerste keer zijn voor dit kind. Ik weet niet hoe oud het kind is waar het om gaat, maar ik vermoed dat we het over basisschoolleeftijd hebben.S-Groot schreef: ↑28-07-2021 15:47Bochten wringen, serieus? Kind en grootouders hebben zich erop verheugd en het is afgesproken. Dus als het dan enigszins kan hou je je daar gewoon aan. Als kind oud genoeg is om met de trein te gaan is het een kleine moeite. En nu maakt TO een probleem over 3 uur rijden, maar vorige week ging het om 1,5u (en als ze halverwege afgesproken hadden zelfs maar 45min), als dat wel gekund had dan is dat een leer voor de volgende keer.
Nou mooi niet dat ik mijn kind dan in zijn/haar eentje op de trein zet.
woensdag 28 juli 2021 om 16:44
Soms? Dit is nu de 2e keer en 2 weken tijd dat TO een gemaakte afspraak afzegd, dat is niet soms.
Welke problemen er verder ook spelen doen niet ter zaken. Want ondanks alle problemen werd wel 2x een afspraak gemaakt zoon te brengen dan kun je nu niet terug vallen op alle problemen die er spelen maar nooit besproken zijn. Ik snap ouders heel goed.
Ik begrijp het probleem niet zo je kan toch alleen gaan? Zie je dat niet zitten zoek je oppas voor de andere twee kjnderen of je probeert halverwege af te spreken zodat ouders een stuk jullie kant op komen. Denk in mogelijkheden ipv onmogelijkheid en neem je verantwoordelijkheid voor afspraken die je maakt iov ze 2x af fe zeggen.
woensdag 28 juli 2021 om 16:46
No way dat ik 3 uren ging rijden met ruziënde maken kinderen op de achterbank. Jammer voor opa en oma, maar ze komen immers over een paar dagen al. TO heeft vast nog meer te doen dan heen en weer rijden.
Waarom vinden mensen het gek dat ze liever 1 kind per keer hebben dan drie tegelijk? Mensen die in de kinderen zitten snappen niet dat 3 kinderen tegelijkertijd erg intensief is.
Waarom vinden mensen het gek dat ze liever 1 kind per keer hebben dan drie tegelijk? Mensen die in de kinderen zitten snappen niet dat 3 kinderen tegelijkertijd erg intensief is.
woensdag 28 juli 2021 om 16:50
Guttegut, al wel 2x. Nou, nou. Waarom al dat gedoe in godsnaam? Voor een weekendje camping waar zo direct voor 3 weken sowieso al heen.Nanouk schreef: ↑28-07-2021 16:44Soms? Dit is nu de 2e keer en 2 weken tijd dat TO een gemaakte afspraak afzegd, dat is niet soms.
Welke problemen er verder ook spelen doen niet ter zaken. Want ondanks alle problemen werd wel 2x een afspraak gemaakt zoon te brengen dan kun je nu niet terug vallen op alle problemen die er spelen maar nooit besproken zijn. Ik snap ouders heel goed.
Ik begrijp het probleem niet zo je kan toch alleen gaan? Zie je dat niet zitten zoek je oppas voor de andere twee kjnderen of je probeert halverwege af te spreken zodat ouders een stuk jullie kant op komen. Denk in mogelijkheden ipv onmogelijkheid en neem je verantwoordelijkheid voor afspraken die je maakt iov ze 2x af fe zeggen.
Nou ja, ik ben blij dat ik wat luchtiger in het leven sta. Je kunt ook problemen maken die er niet zijn. Mag iemand zelf even bepalen tot op welke hoogte er “in een oplossingen wordt gedacht?”.
woensdag 28 juli 2021 om 17:01
woensdag 28 juli 2021 om 17:19
emmalou schreef: ↑28-07-2021 16:50Guttegut, al wel 2x. Nou, nou. Waarom al dat gedoe in godsnaam? Voor een weekendje camping waar zo direct voor 3 weken sowieso al heen.
Nou ja, ik ben blij dat ik wat luchtiger in het leven sta. Je kunt ook problemen maken die er niet zijn. Mag iemand zelf even bepalen tot op welke hoogte er “in een oplossingen wordt gedacht?”.
Hoe bedoel je dat jij nuchterder in het leven staat? Ik ben nl vrij nuchter. Er is een afapraak gemaakt, man niet nou dan zou ik de spullen inpakken en gewoon gaan, niet omdat dat door opa en oma verwacht wordt en ik aan hun wensen wil voldoen en geen ruzie wil, maar gewoon omdat ik een afspraak heb gemaakt en deze na wil komen. Nuchterder dan dat kan niet.
En problemen maken die er niet zijn, die zijn er dus wel. Als je in 2 weken tjjd 2 weken een gemaakte afspraak afzegd vind ik dat niet netjes en snap ik dat opa en kma teleurgesteld zijn
woensdag 28 juli 2021 om 17:39
Nanouk, ik vind het ook echt nonsens.
Al was er in 2 weken tijd 7 x een afspraak gecanceld. Dan zal dat een reden hebben en zou ik als oma vragen of ik misschien ergens mee kan helpen cq ik zou zelf aanbieden om de afspraak te laten voor wat het is en dat we ons dan over enkele dagen zien.
Wat een gedram om een gemaakte afspraak die …nou nou…..2 keer geannuleerd is.
Oma en opa hoeven niets te doen of te laten voor het wel of niet aanwezig zijn van het kind. Ze zijn er al, ze waren niet van plan te vertrekken, ze hebben hun hele hebben en houden al op die camping. Het is omdenken, dat wel. Maar jezus……het zijn volwassen mensen.
Al was er in 2 weken tijd 7 x een afspraak gecanceld. Dan zal dat een reden hebben en zou ik als oma vragen of ik misschien ergens mee kan helpen cq ik zou zelf aanbieden om de afspraak te laten voor wat het is en dat we ons dan over enkele dagen zien.
Wat een gedram om een gemaakte afspraak die …nou nou…..2 keer geannuleerd is.
Oma en opa hoeven niets te doen of te laten voor het wel of niet aanwezig zijn van het kind. Ze zijn er al, ze waren niet van plan te vertrekken, ze hebben hun hele hebben en houden al op die camping. Het is omdenken, dat wel. Maar jezus……het zijn volwassen mensen.
woensdag 28 juli 2021 om 17:49
Je weet toch helemaal niet wat de eerste keer de reden was dat het niet door kon gaan? 'Door omstandigheden van onze kant'. Misschien was dat een super goede reden. Dat kan toch?
Vind het maar kinderachtig gedoe. Ouders teleurgesteld. Het zijn volwassen mensen hoor. Volgende keer beter. En je ziet elkaar daarna alsnog voor 3 weken.
Ik vind dat er nogal makkelijk gedaan wordt over 3 uur rijden. Ik vind dat een behoorlijk eind. Ik hou sowieso niet van autorijden dus ik zou dat wel een ding vinden. 3 uur rijden. Kind afzetten en weer 3 uur rijden.
Ik heb een broer die op 2 uur rijden van alle familie woont en die skipt vaak verjaardagen etc omdat ie dus niet zo in de buurt woont. Komt gewoon af en toe. Vind iedereen logisch. Maar hier vindt blijkbaar iedereen dat TO maar ff 3 uur enkele reis moet rijden. Ouders kunnen toch ook zeggen: joh, ben je gek, blijf lekker thuis. We zien jullie volgende week ook al.
Vind het maar kinderachtig gedoe. Ouders teleurgesteld. Het zijn volwassen mensen hoor. Volgende keer beter. En je ziet elkaar daarna alsnog voor 3 weken.
Ik vind dat er nogal makkelijk gedaan wordt over 3 uur rijden. Ik vind dat een behoorlijk eind. Ik hou sowieso niet van autorijden dus ik zou dat wel een ding vinden. 3 uur rijden. Kind afzetten en weer 3 uur rijden.
Ik heb een broer die op 2 uur rijden van alle familie woont en die skipt vaak verjaardagen etc omdat ie dus niet zo in de buurt woont. Komt gewoon af en toe. Vind iedereen logisch. Maar hier vindt blijkbaar iedereen dat TO maar ff 3 uur enkele reis moet rijden. Ouders kunnen toch ook zeggen: joh, ben je gek, blijf lekker thuis. We zien jullie volgende week ook al.
woensdag 28 juli 2021 om 18:07
Ouders die de verwachtingen van hun kind hebben zoals die van to dat hebben zijn echt niet de redelijkheid zelve dat ze zo zouden kunnen reageren. Hell, die 2e caravanplaats en elke vakantie daar vertoeven zegt toch al genoeg. En dan nu dat gepikeerde gedoe over een kleinkind dat niet kan komen. Doodallergisch ben ik voor ouders die menen dat hun kinderen tot het eind aan toe in dienst moeten staan van hen.tulpje21 schreef: ↑28-07-2021 17:49Je weet toch helemaal niet wat de eerste keer de reden was dat het niet door kon gaan? 'Door omstandigheden van onze kant'. Misschien was dat een super goede reden. Dat kan toch?
woensdag 28 juli 2021 om 18:30
emmalou schreef: ↑28-07-2021 16:50Guttegut, al wel 2x. Nou, nou. Waarom al dat gedoe in godsnaam? Voor een weekendje camping waar zo direct voor 3 weken sowieso al heen.
Uhuh
woensdag 28 juli 2021 om 18:38
Dit.
Als je een caravan kunt vinden op een uur rijden kun je er vaker heen en heb je er meer lol van.
Jammer dat je dan je ouders minder ziet omdat ze alleen op de camping kunnen blijven. Dan hebben ze pech.
Dat moet toch overal in Nederland wel te doen zijn, op kortere afstand?