Schijnheilige partner??
donderdag 1 april 2021 om 10:40
Stel, je hebt een gesprek met je partner. Je partner geeft aan dat hij product X wil kopen. Product X is echter heel duur en jij ziet het niet zo zitten.
Een aantal weken later komt je partner ineens thuis en het blijkt dat hij product X heeft gekocht. Je bent ontzettend verbaasd en ook boos, maar je partner zegt: “Dit hadden we toch afgesproken?” En als je dat vervolgens ontkent kijkt hij sip en doet hij alsof er iets aan JOUW geheugen mankeert.
Herkenbaar? Dit overkwam mij gisteren. Hoe moet ik hiermee omgaan?
Een aantal weken later komt je partner ineens thuis en het blijkt dat hij product X heeft gekocht. Je bent ontzettend verbaasd en ook boos, maar je partner zegt: “Dit hadden we toch afgesproken?” En als je dat vervolgens ontkent kijkt hij sip en doet hij alsof er iets aan JOUW geheugen mankeert.
Herkenbaar? Dit overkwam mij gisteren. Hoe moet ik hiermee omgaan?
vrijdag 2 april 2021 om 20:25
Waarom is het dan zo belangrijk om te weten of ze letterlijk nee gezegd heeft?
Zij geeft duidelijk aan dat er volgens haar geen afspraak was, hij zegt dat er wel een afspraak was (wat volgens mij ook wel duidelijk maakt dat hij weet dat hij die afspraak eigenlijk nodig had)
Erover praten gaat ook niet geeft TO aan, dan word hij boos, dan is het gewoon klaar toch?
Blijkbaar zijn ze dan niet in staat om samen afspraken te maken (zeker omdat dit niet de eerste keer is) persoonlijk zou ik dan zorgen dat het mij in elk geval geen geld meer kost, door de geldzaken wat meer te scheiden.
Dat lijkt mij dan nuttiger dan elke keer weer opnieuw te moeten proberen op welke manier hij haar wel begrijpt.
Want lijkt jou dat dan wel een goed idee, dat ze de volgende keer letterlijk nee zegt, en het dan maar gewoon moet accepteren als hij zich er niks van aan trekt zodat ze de volgende keer weer iets anders kan proberen?
Dure manier om uit te vinden op welke woorden deze man precies reageert.
vrijdag 2 april 2021 om 20:37
Wat wil je nu precies? Het hele topic nog een keer opnieuw doen? Ik heb daar geen zin in.3Tomaten schreef: ↑02-04-2021 20:25Waarom is het dan zo belangrijk om te weten of ze letterlijk nee gezegd heeft?
Zij geeft duidelijk aan dat er volgens haar geen afspraak was, hij zegt dat er wel een afspraak was (wat volgens mij ook wel duidelijk maakt dat hij weet dat hij die afspraak eigenlijk nodig had)
Erover praten gaat ook niet geeft TO aan, dan word hij boos, dan is het gewoon klaar toch?
Blijkbaar zijn ze dan niet in staat om samen afspraken te maken (zeker omdat dit niet de eerste keer is) persoonlijk zou ik dan zorgen dat het mij in elk geval geen geld meer kost, door de geldzaken wat meer te scheiden.
Dat lijkt mij dan nuttiger dan elke keer weer opnieuw te moeten proberen op welke manier hij haar wel begrijpt.
Want lijkt jou dat dan wel een goed idee, dat ze de volgende keer letterlijk nee zegt, en het dan maar gewoon moet accepteren als hij zich er niks van aan trekt zodat ze de volgende keer weer iets anders kan proberen?
Dure manier om uit te vinden op welke woorden deze man precies reageert.
Mijn mening staat al ergens in dit topic. Als je loept heb je antwoord op deze vragen.
vrijdag 2 april 2021 om 20:39
Jij reageert toch ook steeds op mij?
Ik probeer gewoon uit te leggen wat ik bedoelde, blijkbaar was het jou nog niet duidelijk.
En ik wilde graag weten waarom het zo belangrijk voor jou is of ze wel of niet letterlijk nee heeft gezegd, jij hamert daar op maar je kunt vervolgens niet uitleggen waarom het iets uitmaakt.
Als je niks nieuws meer te zeggen hebt kun je ook gewoon stoppen met reageren natuurlijk.
vrijdag 2 april 2021 om 21:03
Maar waarom moet ik dat allemaal gaan herhalen? Het staat in de post waar jij in eerste instantie op reageerde. Het antwoord weet je dan toch al?3Tomaten schreef: ↑02-04-2021 20:39Jij reageert toch ook steeds op mij?
Ik probeer gewoon uit te leggen wat ik bedoelde, blijkbaar was het jou nog niet duidelijk.
En ik wilde graag weten waarom het zo belangrijk voor jou is of ze wel of niet letterlijk nee heeft gezegd, jij hamert daar op maar je kunt vervolgens niet uitleggen waarom het iets uitmaakt.
Als je niks nieuws meer te zeggen hebt kun je ook gewoon stoppen met reageren natuurlijk.
vrijdag 2 april 2021 om 21:18
Nee hoor, lees jezelf maar eens terug, je zegt wel dat je het belangrijk vind, maar nergens waarom.
En wat TO met die informatie zou moeten doen word al helemaal niet duidelijk.
vrijdag 2 april 2021 om 21:24
Ja sorry, ik dacht dat ze de vraag gewoon niet gelezen had, of het niet begreep ofzo, daarom herhaalde ik het even.
Maar ze hoeft natuurlijk helemaal geen antwoord te geven, zo bedoelde ik het helemaal niet.
En misschien bedoelde ze ook gewoon helemaal niks met die opmerking, het leek mij belangrijk (daarom vroeg ik het) maar misschien weet ze het zelf ook niet meer, helemaal prima verder hoor.
vrijdag 2 april 2021 om 21:46
Het gaat dan niet zozeer om een letterlijk nee. TO vind dat ze duidelijk is geweest maar nergens staat wat ze heeft gezegd. Het enige wat er staat is “als jij ziet dat niet zitten”.
En dan speciaal voor jou:
Ik denk dat duidelijkheid belangrijk is om misverstanden te voorkomen.
Dus als er sprake is van onduidelijke afspraken, onduidelijke communicatie en 1 gezamenlijke rekening eerst dat oplossen.
Dus duidelijke afspraken, duidelijke communicatie en meerdere rekeningen.
En voor de rest verwijs ik naar mijn eerdere post. Wil je daar ook een uitleg van?
vrijdag 2 april 2021 om 21:51
Er staat: jij ziet het niet zo zittensafrat schreef: ↑02-04-2021 21:46Het gaat dan niet zozeer om een letterlijk nee. TO vind dat ze duidelijk is geweest maar nergens staat wat ze heeft gezegd. Het enige wat er staat is “als jij ziet dat niet zitten”.
En dan speciaal voor jou:
Ik denk dat duidelijkheid belangrijk is om misverstanden te voorkomen.
Dus als er sprake is van onduidelijke afspraken, onduidelijke communicatie en 1 gezamenlijke rekening eerst dat oplossen.
Dus duidelijke afspraken, duidelijke communicatie en meerdere rekeningen.
En voor de rest verwijs ik naar mijn eerdere post. Wil je daar ook een uitleg van?
Dus daar is je ontkenning al, gewoon in de OP.
En ze zegt dat ze sowieso geen ja heeft gezegd, en dat is toch nodig bij een afspraak?
Hij zegt dat er een afspraak is, zij zegt van niet, dat is dan toch duidelijk, ze erkennen daarmee allebei dat de afspraak er wel had moeten zijn.
Ik snap nog steeds niet waarom het dan nog belangrijk zou zijn wat ze heeft gezegd, als ze niet heeft toegestemd (dat is wat ze zegt en ik ga er voor het gemak maar even van uit dat TO niet liegt)
Waarom is dat niet voldoende?
anoniem_403978 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 22:06
8.04% gewijzigd
vrijdag 2 april 2021 om 22:09
Jij leest je ziet het niet zitten als ik zie dat niet zitten punt. Ik lees dat als een samenvatting van het gesprek.3Tomaten schreef: ↑02-04-2021 21:51Er staat: jij ziet het niet zo zitten
Dus daar is je ontkenning al, gewoon in de OP.
En ze zegt dat ze sowieso geen ja heeft gezegd, en dat is toch nodig bij een afspraak?
Hij zegt dat er een afspraak is, zij zegt van niet, hoe duidelijker wil je het nog hebben dan?
Ik snap nog steeds niet waarom het dan nog belangrijk zou zijn wat ze heeft gezegd, als ze niet heeft toegestemd.
Waarom is dat niet voldoende?
Er staat nergens dat ze een afspraak hebben om tot overeenstemming te komen. Er staat wel dat ze niet alles overleggen.
Als hij zegt dat er een afspraak is en zij zegt van niet dan kan je concluderen dat iemand de boel belazert of je trekt de conclusie dat het een misverstand is.
In mijn eerste reactie ben ik van de eerste mogelijkheid uitgegaan en in de reactie waar jij in eerste instantie op reageerde schrijf ik alleen over de andere mogelijkheid.
Stuur anders een pb. Dan kunnen we er eindeloos over praten. Heb ik echt zin in.
vrijdag 2 april 2021 om 22:15
Nou, liever niet.
Moet zeggen dat je voor iemand die op duidelijkheid gesteld is bijzonder onduidelijk communiceert.
Als die woorden, maar je zegt eigenlijk helemaal niks.
Maar dat zit er blijkbaar ook niet in, of ik ben gewoon te stom, kan ook
Ik ben er in elk geval wel klaar mee.
zaterdag 3 april 2021 om 18:19
Of ze is op bezoek bij ouders, het huis aan het schoonmaken, een akker aan het omploegen of ze conducteur en moet gewoon werken. Waarom meteen zo'n negatieve conclusie trekken?
zaterdag 3 april 2021 om 18:25
zaterdag 3 april 2021 om 18:53
Omdat het volgens mij al vrij lang geleden is dat ze voor het laatst geantwoord heeft.
zaterdag 3 april 2021 om 20:55
Nee natuurlijk niet. Het is dus iets dat een paar duizend euro kost, waar TO niks aan heeft. De oplossing lijkt me is hetzelfde bedrag naar haar eigen rekening over te maken en alleen nog de vaste lasten en boodschappen van de gemeenschappelijke rekening doen en een verdeelsleutel maken wie hoeveel daarop stort.