Single parents, going strong forever!! deel 21

05-08-2009 23:24 4013 berichten

Nou meiden, zoals jullie hebben gelezen moesten we een nieuw deeltje openen...Bij deze dus!! Hopelijk weet een ieder ons weer te vinden!!

Ha Babette, leuk dat je er weer bent.

Ik ben al heel lang een single mom, mijn zoon was 4/5 toen zijn vader weg ging en hij is nu 18. We hebben nog wel contact, maar hadden sowieso geen omgangsregeling en eigenlijk heeft hij niet zo heel veel contact met zijn zoon. Wat dus ook betekent dat vrijwel alles op mij neerkwam en komt. Nu hij ouder is is het wel stukken makkelijker natuurlijk, toen hij klein was was het echt lastig met weggaan etc, ook omdat ik verder geen familie dichtbij had die kon inspringen. Het is wel duideiljk te merken dat wij altijd samen zijn geweest, hij hangt erg aan mij en aan huis, haha. Ex en ik hebben het nog wel es min of meer geprobeerd (soms kan ik zijn charmes niet weerstaan, whoehaha), maar het werkt gewoon niet, te onverantwoordelijk, te makkelijk. Je schrijft dat de vader van je zoon weer terug is gegaan naar zijn thuisland, waar komt hij vandaan? En nu hij weet dat hij een zoontje heeft, hebben jullie nu weer meer contact en wil hij contact met zijn zoon?

Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Scarlet :-)

Herkenbaar hoor, hier komt ook het meeste op mij neer.

Ik heb wel het voordeel dat mijn ouders regelmatig op mijn zoontje kunnen passen als er echt iets belangrijks is. En in de schoolvakanties neemt mijn zus hem vaak een paar dagen mee naar Amsterdam om te logeren. Vinden ze allebei helemaal geweldig, en ik heb mijn handen dan een aantal daagjes vrij (hoewel ik hem dan wel vrijwel direct begin te missen, haha)

Je schrijft dat je ex geen omgangsregeling had/heeft, zag hij zijn zoon dan wel regelmatig? En wat vond je zoon, vooral toen hij wat kleiner was, daarvan? (als mijn vragen te persoonlijk zijn gewoon niet antwoorden hoor ;))

De vader van mijn zoon is Australiër. Momenteel verblijft hij in Europa, tijdelijk (alles is bij hem altijd tijdelijk...)

Hij wil graag contact met zijn zoon, in een later stadium.

Gelukkig dat je je ouders in de buurt hebt, dat scheelt toch weer wat. Mijn vader was helaas al overleden voor mijn zoon geboren was en mijn moeder inmiddels ook, maar toen zij nog leefde was dat ook geen "optie", omdat zij ziek was.

Mijn ex kwam en komt regelmatig even langs en toen mijn zoon kleiner was nam hij m af en toe wel eens mee (maar dat was erg sporadisch hoor). Tja, wat vond mijn zoon daarvan..hij had al vrij snel door dat pappa vaak iets beloofde en dat toch niet nakwam, dus op een gegeven moment hoefde het voor hem ook eigenlijk niet meer. En vooordat wij echt uitelkaar gingen, was het al een tijdje rommelig, hij was vaak weg waardoor het toch eigenlijk altijd mijn knul en ik was. Wij waren overigens niet getrouwd, vandaar misschien ook dat het allemaal wat vrijblijvend geregeld is (nou ja, niet geregeld dus, haha).

Bijdragen in de kosten helaas ook niet officieel geregeld, maar hij betaald wel een vast bedrag per maand. Waarschijnlijk heb jij daar ook niets voor geregeld met de vader van je zoontje of kan dat misschien nu toch komen?

Werk je? Ik werk 34 uur per week, toen mijn zoon kleiner was en wij nog samen woonden werkte ik minder, maar ja, dat gaat gewoon niet. Ben wel blij dat ik nu niet meer over kinderopvang en dergelijke hoef na te denken, dat was vroeger volgens mij toch een stuk makkelijker te regelen allemaal. In welk deel van het land zit je? Ik zit in het Oosten..

Kheb nu trouwens vakantie, hoeraaa! Maar wat een bagger weer zeg..Ik heb 3 weken en dit is mijn 2e week, ze zeggen dat het volgende week beter wordt..let's hope so! Het zit er voor ons qua financien helaas niet in dat we op vakantie gaan, maar vermaak me prima thuis hoor. Lekker lezen, beetje rommelen.

Mijn knul is vandaag begonnen met zijn vakantiebaantje (postbezorger), kan ie tenminste wat verdienen he..

Scarlet, het klinkt alsof jullie het heel gezellig hebben zo met z'n tweetjes.

Ik vind je echt als een sterke vrouw overkomen; 34 uur werken, alleen een kind opvoeden, familie niet echt in de buurt...

Leuk dat je zoon een vakantiebaan heeft gevonden. Kan hij wat leuks voor zichzelf kopen en kinderen krijgen daar een groot verantwoordelijkheidsgevoel van.

Ik heb ook niks geregeld met de vader van mijn zoontje. Het zit bij ons ook wel erg ingewikkeld, en iets regelen zit er helaas niet in (ondanks het feit dat hij niet onbemiddeld is).

Hier is het qua financiën ook niet optimaal. Ik werk niet, ik studeer momenteel fulltime. Dit is nog net te combineren met mijn zoontje. We komen rond van de stufi.

Toch komen we allebei niets te kort, gelukkig.

Wij gaan ook niet elk jaar op vakantie, dat gaat simpelweg niet als je weinig geld hebt. Hij is nu ook nog klein, dus eigenlijk maakt het hem niets uit. We hebben laatst wel een lang weekend Harderwijk gedaan. Lekker luieren in een hotel, naar het Dolfinarium, een rondvaart van 1,5 uur en een rondritje in zo'n Boulevard-express-treintje.

Verder vermaken wij ons ook wel deze vakantie, er is een grote speelweide in de buurt, een gratis kinderboerderij, we zitten dichtbij het bos en kunnen bij mooi weer lekker picknicken. Allemaal gratis vertier voor kleintjes.

Wat gaan jullie allemaal doen in de vakantie?

Ik hoop voor jou ook echt dat het weer beter wordt! Het ziet er voorlopig nog niet echt optimaal uit hier. Af en toe een waterig zonnetje, maar vaker nog een (mot)regenbui(tje).

Ah, je komt uit het Oosten? Midden-Oosten hier ;D

Ha! Hier ook Midden Oosten hoor..Offe..Het verre Oosten, als je dat liedje van die rapgroep kent, haha.

Dank je voor het compliment, maar of ik zo sterk ben..Ja, uiteindelijk vast wel, maar neemt (natuurlijk) niet weg dat ik vaak twijfel, of ik het wel goed doe met mijn knul, ervan baal dat ik ook moeilijke beslissingen alleen moet nemen (en soms natuurlijk ook weer niet ), kortom, er eigenlijk gewoon altijd alleen voor sta, of het nou om geldzaken gaat, klussen in huis, gewoon altijd. Aan de andere kant..ik vind het heerlijk zo met zijn tweetjes en niet rekening te hoeven houden met. Hoe dubbel! :D En over het algemeen loopt het allemaal op rolletjes, alleen die verrekte financiën, daar baal ik wel es van.

Komt ook omdat wij beiden nog vast zitten aan een lening van eerder. Tja, als je zo iets aangaat verwacht je niet uit elkaar te gaan, had ik het geweten dan was het natuurlijk nooit gebeurd..

Maar over iets minder dan een jaar is het klaar! Wat een feest!!

Fulltime studeren vind ik zeer bewonderenswaardig hoor, pfoe. Ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten weer iets op te pakken. Wat studeer je, als ik vragen mag? Heb jij dan ook nog kinderopvang nodig voor je zoontje? Rondkomen van de stufi, jeetje, dat is toch erg weinig? Al weet ik eigenlijk niet of daar nog verschil in zit als je een kind hebt? Dat zal dan wel toch? Als ik zie wat mijn knul aan puur stufi zou krijgen, dat dekt de studiekosten totaal niet, laat staan er van leven! Gelukkig had ik toen ie klein was daar een verzekering voor afgesloten, anders werd het wel een drama...Lekker zeg dat jullie onlangs een weekendje er tussenuit zijn geweest. Ben je er echt even tussenuit, heerlijk. Laatst ben ik met een vriendin een dagje naar Schiermonnikoog geweest, dat was ook zó heerlijk, puur vakantiegevoel.

We hebben helemaal niets gepland voor de vakantie. Dat vind ik dan het fijnst, gewoon niets moet of hoeven en we zien wel wat we doen. Meestal ben ik in een vakantie wel bezig met één of ander "projectje": woonkamer verven of slaapkamer oid. Niet dat het niet nodig is, maar omdat ik er nu toch geen geld voor heb, dit jaar dus geen geklus. En ik moet zeggen, dat bevalt prima! Heel veel lezen (was het ook wel het weer voor) en in huis wat rommelen, lekker.

Je schreef dat de vader van je zoon nu in Europa is, hebben jullie nog wel contact? Any chance dat...???

Dolphine!!!! Jij bikkel!! Als het goed is de 4daagse uitgelopen!

En ging je nou morgen gelijk naar de camping?

Hello ladies, I'm back!

Missie volbracht, vierdaagse uitgelopen. Ben gesloopt en ik wil mijn enkels terug..... Grrr, die zijn zo dik van het vocht, ik kan er amper op staan.

Donderdag was echt heel erg zwaar, regen, 7 heuvelen en pijn. Donderdagavond heeft de aangesloten fysio de boel gemasseerd en geprobeerd het vocht er uit te krijgen, is niet helemaal gelukt, dus beentjes omhoog en ijsen. Gisteren met veel pijn begonnen, maar toen ik na een kilomter of 10 in de juiste flow zat, ging het eigenlijk wel lekker.

Ben trots op mezelf.

En gisteren was mijn mannetje in nijmegen met mijn ouders. Fijn om hem weer te zien. Hij heeft de laatste 4 kilometer meegelopen, over de via gladiola naar de finisch.

Diegene met wie ik ging had ik helemaal niks aan hoor. Wat een muts. Ze is na dag 1 uitgevallen en daarna zou ze voor morele steun zorgen, nou ik heb haar niet gezien. Druk met zichzelf belangrijk vinden en een oude engelse vent, waar ik overigens wel 2 dagen mee heb kunnen samen lopen.

En nu inpakken voor de vakantie. Lekker een weekje relaxen op de camping.

Ik heb jullie conversatie een beetje bijgelezen. Ik ben ook al alleen vanaf dat ik zwanger was babette. Mijn zoon wordt volgende week 10. Hij gaat nu in principe om het weekend naar zijn vader, ik zeg in principe, omdat het ook wel voorkomt dat het niet gebeurt. De komende 4 weekenden is hij sowieso hier thuis. De eerste 2 jaar van zijn leven wilde zijn vader niks. Terwijl hij wl gewoon in nederland woont. IK krijg ook geen alimentatie of wat dan ook van hem, maar ja van een kale kip kun je niet plukken he. Hij heeft nu wel weer een baantje, maar hij zit in de schuldsanering door een cocaineverslaving (is alles daardoor kwijt geraakt).

Het lijkt wel of alle kerels hetzelfde zijn he. Geen verantwoording willen/ kunnen nemen. Ik werk 32 uur in de jeugdhulpverlening.

Ik ga douchen en spullen pakken. Eens kijken of de voeten een beetje willen meewerken. Ik neem de laptop mee naar de camping, dus we houden contact.

Gezellig dat je er weer bent Dolphine! Pff meid, respect! Ondanks de pijn toch doorzetten en auwauw...arme voeten...

Je mannetje was zeker ook wel blij dat ie je weer zag? En stoer hoor, de laatste kilometers meelopen. Nog even, dan kunnen jullie samen.

Ik was er al bang voor, dat je loopmaatje het niet zou redden.

In de voorbereiding ging het bij haar al niet zo lekker, toch? Wel jammer, dat het dan toch niet zo uitpakt als je hoopt.

Heel veel plezier op de camping, met goed weer dus als het allemaal meezit en gezellig dat je de laptop meeneemt

Eindelijk ZOMER!!!!! Dolphine, wat een mazzel heb jij, dat jij net nu op de camping bent. Zal wel heerlijk zijn!

Ik nu ook wel echt vakantiegevoel hoor, lekker veel buiten zitten, straks even balkon goed schrobben (broer komt volgende week, neemt andere stoelen + tafel mee en heb voor bday plantjes voor buiten gevraagd..) en dan is het maar weer schoon. Kunnen de "oude" stoelen naar de andere kant, kan ik daar ook lekker zitten, als het voor te heet is..

Babette, hoe is ie?

Het is hier inderdaad heerlijk! Ik doe de hele dag niks, beetje luieren in de hangmat of met de voetjes omhoog in de loungeset. haha camperen noemen ze dat he. Met de enkels gaat het nog niet zo goed. Zit veel vocht in met name rechts is nog erg dik. Ik loop nog slecht, dus heb maar een fiets gehuurd om heen en weer naar de toiletgebouw te kunnen enzo en om water te halen. Zoonlief vermaakt zich erg goed, die is de hele dag de hort op. Ik had voor 3 dagen boodschappen meegenomen, dus ook nog niet hoeven doen. Zoonlief haalt 's morgens broodjes voor ons.

Morgen komen mijn ouders een dagje op bezoek met de meisjes van mijn broertje, wordt dus gezellig.

Mijn nichten zijn hier al even langs geweest (staan op dezelfe camping) en zoonlief is al dagen druk in de weer met zijn achterneefjes. 1 is 9 en de ander 13 en dat gaat prima met die knullen.

Al met al heb ik niks te klagen en ben ik lekker vakantie aan het vieren. Een week vliegt natuurlijk voorbij.

Als we het weekend thuis komen kan ik gelijk aan de sag voor de verjaardag van zoonlief. Jullie schelen 1 dag toch scarlet?

Ik meld me van de week wel weer een keer.
Bewonderenswaardig hoor @Dolphine, de vierdaagse uitgelopen. En nu lekker uitrusten en je spieren rust gunnen, hoor! Jammer dat je vakantiegevoel toch een beetje 'verpest' word doordat je niet zo mobiel bent momenteel. Hopelijk gaat dat snel beter! Maak er iets van daar op de camping, nog even dat vakantiegevoel vasthouden.

Leuk dat je zoon binnenkort jarig is. Gaan jullie iets bijzonders doen, qua feest?

@Scarlet; Fulltime studeren lijkt erger dan het is. Je hebt veel meer vrijheid (en minder uren) dan bij een fulltime baan. Ik volg een opleiding Security Management (voorheen heette dit Integrale Veiligheidskunde) en het is behoorlijk pittig.

Dit is de derde studie die ik volg, deze wil ik echt afmaken! Hiervoor heb ik al een studie Nederlandse Taal en Cultuur gevolgd (voordat ik mijn zoontje had) en alleen een propedeuse behaald. Daarna heb ik een jaar in Engeland gewoond en is er van studeren ook weinig gekomen. Terug in Nederland heb ik nog twee jaar HBO rechten gestudeerd, en wederom; niet afgemaakt. Dit wil ik dus echt heel graag afmaken.

De studie is ook echt zeer interessant, er zit van alles een beetje in; een beetje (straf)recht, een beetje economie en nog een aantal verrassende aspecten. Als ik deze studie afrond, wil ik alsnog mijn studie Nederlandse Taal en Cultuur oppakken.

Stufi is inderdaad wel meer als je een kind hebt. Daarnaast hebben mijn ouders ook een laag inkomen, dus dat schroeft het bedrag ook flink op. Het is geen vetpot, maar het is meer dan een bijstandsuitkering, als je de lening meerekent.

Ik had tot voor kort inderdaad wel contact met de vader van mijn zoontje, helaas momenteel even niet. Hij heeft zich in een beetje een lastige situatie gemanoeuvreerd, ik acht de kans dat dit nog goed komt nogal klein / niet aanwezig.

Klinkt gezellig hoor jouw vakantie, ook al ga je niet weg.

Er zijn genoeg dingen die je kan doen met minder geld, of zelfs gratis. En het is inderdaad heerlijk om gewoon per dag te bekijken hoe het loopt en wat jullie eventueel gaan doen. Ik zie dat je veel leest, wat lees je zoal?

Bwaahhh, even naar binnen gevlucht hoor...Wat is het warm in de zon zeg!!! Parasol zou nu erg handig en welkom zijn, helaas, die heb ik niet..Straks maar weer proberen.

Is het goed toeven in je hangmatje Dolphine? Heerlijk hoor, dat is écht vakantie, gewoon lekker luieren. Zoiets als ik ook doe dus, haha. Jeetje, doe écht niks deze weken (nou ja, behalve dan het normale) en ik vind het lekker hoor. Ik hoop dat je voetjes snel weer normaal zijn hoor, is toch niet fijn..Die warmte doet er ook geen goed aan, natuurlijk..Heb jij straks nog 1 week vakantie? En ging je knul eigenlijk nog op voetbalkamp? Ja, ik ben 1 dag later jarig dan jouw ventje.

Bijzondere studie Babette! Ik had er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord en heb even gegoogled, maar ziet er heel interessant uit. Baankansen lijken me ook prima hierbij?

Hoe ver ben je al hoe ver moet je nog?

Zonde eigenlijk van je eerdere niet afgemaakte studies..Kwam je er dan achter dat het toch niet was wat je wilde? Of door de omstandigheden?

Ik lees voornamelijk (nou ja, eigenlijk alleen maar) detectives en (literaire) thrillers. De laatste tijd ook veel scandinavische, erg goed. Nu heb ik het geluk dat ik 1 collega heb die net zo verslingerd is aan dit genre als ik, met het verschil dat zij de boeken ook gewoon allemaal koopt. En da's natuurlijk superhandig, want op die manier heb ik dus bijna altijd nieuw leesvoer. Maar ik vind het zelf ook fijn om boeken te hebben/kopen, maar dat komt er nu gewoon even niet van. Ben expres daarom een tijdje lid geweest van de ECI, dan moest je wel een boek kopen. Nu is er altijd wel iets anders waar het geld aan op gaat. Helaas heeft mijn zoon deze hobby totaaaaaaaal niet overgenomen. Erg jammer. Heeft dus wel het goede voorbeeld gehad, maar dat heeft niet gehopen Verder houden wij beiden ook erg van sport. Ik om te kijken (whoehaha) en hij om te doen en te kijken. HIj speelt nu alweer 6 jaar honkbal, na eerst gevoetbald te hebben, maar dit is het helemaal voor m. Straks met de olympische spelen zitten we weer aan de buis gekluisterd, hij heeft geluk, nog lekker vakantie, ik mag maandag weer aan het werk.

Nog maar even niet aan denken, nu nog lekker vrij. Perfect vakantieweertje erbij, prima toch!

Gisteren trouwens nog wel het balkon voor geschrobd, ziet er weer picobello uit. Nu de achterkant nog..(maar dat is wat meer werk en heb ik niet zo'n zin in...)

Vandaag alweer mijn laatste vakantie dag op de camping doorgebracht. Morgenochtend om 10 uur moeten we de tent uit zijn. Ik ga dan naar huis, zoonlief blijft nog een dagje bij zijn neven spelen en die haal ik eind van de dag op. Dat is het voordeel van kamperen vlak bij huis. En toch het ultime vakantiegevoel door het weer.

Morgenochtend boodschappen doen, wassen draaien. Zondag wordt mijn knul 10. We doen niks speciaals maar er komt wel familie en vrienden op visite voor hem. Moet dus wel wat in huis hebben, haha.

Het is deze week kermis bij ons dus daar kunnen we morgen avond en/of zaterdag nog wel even heen.

Ik heb volgende week nog vakantie. Daarna moet ik weer werken en gaat zoonlief op kamp. En dan is zijn vakantie ook al weer bijna voorbij. Gaat in ieder geval zijn voetbaltraining weer beginnen.

Jij bent al bijna weer thuis Dolphine, heerlijk weekje achter de rug! Wel lekker dat je komende week ook nog vakantie hebt, ook al is het weer wat minder. Voor mij zit het er bijna op, maandag weer aan de bak! Pff, kan niet zeggen dat ik er zin in heb, sowieso natuurlijk altijd spannend hoe je het aantreft (hoeveel werk ligt er) en het wordt druk, nu andere collega's met vakantie. Nou ja, niet klagen he! Heb er lekker 3 weken opzitten en het was heerlijk, zo luieren en geen verplichtingen.

Ik wil vroeg boodschappen doen, het schijnt vies benauwd te worden (maar het zou ook zonnig zijn in de ochtend, nou, hier helemaal dicht hoor..), vandaar. Ben nu ook al startklaar zeg maar! Wel jammer hoor, van het weer, was echt heerlijk met die zon erbij, lekker verkleurd in dat weekje, vd week nog naar de kapper geweest, ook altijd fijn.

En natuurlijk de Olympische spelen die gaan beginnen, met vanavond allereerst de opening. Dat gaat een latertje worden, begint geloof ik pas tegen 22.00 en duurt 3 uur. Maar ga zeker kijken, heb de opening vorige x gemist, moest toen werken, vond ik zooo jammer. Ook al kijk je later nog stukjes terug, het is tóch anders.

Ook alvast maar wat dingetjes halen voor mijn verjaardag maandag, pff, heb er nog helemaal geen zin in. Ik zit nog in de vakantiemodus!!

Hier is de vakantie modus al zeer snel vergeten hoor. Vanmorgen alles gepakt en naar huis gereden, daar alles weer uitgepakt, wassen gedraaid boodschappen gedaan, ook al vast voor de verjaardag van zoonlief. Toen deden mijn enkels toch wel heel zeer, dus de rest van de boodschappen ga ik morgenochtend doen. Dan taarten maken, zoonlief wil graag chocolade taart en ik maak er nog een kwarktaart bij.

Pfff wat een gesjouw zeg.... best vermoeiend al weer.

Om een uur of 5 zoonlief opgehaald bij de camping en gezond gegeten vanavond, lekker sperziboontjes met aardappels en een snitzel. Was even nodig na al dat ongezonde voedsel, haha.

Zoonlief net onder de douche uit, hij is helemaal klaar voor een avondje kermis. Lekker schoon, schone kleren, haren gekamt. Ik hoop dat het nog even droog blijft. Hier is het wel de hele dag zonnig geweest tot eind van de middag, toen trok het dicht. Net begon het ook te waaien, maar daar is het weer mee gestopt, dus ik heb goede hoop dat we het nog wel even droog houden. vanavond komt ook C nog even gezellig langs. Heb er zin in.

Toch ook wel weer fijn om thuis te zijn, al hebben we een heerlijke week gehad en heb ik lekker kunnen relaxen.
Vanmorgen al weer boodschappen gedaan. Bleh.... Maar volgens mij nu alles in huis voor zoons verjaardag morgen. Straks chocoladetaart maken en dan vanavond nog kwarktaart.

Kermis gisteren was gezellig. C. is gezellig meegeweest en heeft met zoonlief wat atrakties gedaan. jammer dat ik nog steeds niet zo lang kan lopen, oh wat deden de voeten weer pijn. Ff wat gedronken in ons stamcafe en vervolgens veels te laat thuis voor deze kleine man. Hij ging geloof ik pas om half 12 naar bed om vanmorgen al weer om 8 uur wakker te zijn.

Ik heb samen met C onder het genot van een drankje de openingscermonie van de olpympische spelen gekeken. Vond het op een gegeven moment wel wat langdradig. Uiteindelijk daarna pas naar bed, geloof half 2 ofzo.

Vandaag is de laatste dag van de kermis, mijn knul heeft nog geld over van zijn kinderfeestje, dus hij wil vanavond uitraard weer. Ik geloof dat ik mijn broer maar vraag of hij even een rondje kermis met hem wil doen, want dat slenteren is toch te veel voor me.

Maar eerst me zo maar eens over de taarten buigen.

Jullie nog plannen voor deze zaterdag? Jij zeker veel sport kijken scarlet? hihi.

Oh nee je moet ook nog boodschappen doen voor je eigen verjaardag natuurlijk. Ga je er nog wat aan doen?

En Dolphine, heb je de taarten gemaakt? Mm, kwarktaart, heerlijk hoor. Ik denk dat ik maandag gewoon iets van taart haal, heb niet zo'n zin om te maken dit x. Ik doe niet veel aan mijn verjaardag, maar maandagavond komt mijn broer en gezin (zijn dit x nog niet met vakantie) en volgende week zondag komt dan nog mijn vriendin. Ook geen boodschappen meer gedaan vandaag, had gisteren al wat gehaald (ik wil sowieso voor maandag wraps met roomkaas en zalm en dan in stukjes met een prikkertje) en de rest haal ik maandag wel. Wordt dan wel haasten, want ook werken natuurlijk, maar moet lukken.

Zo heel gek laat kan het ook niet worden, mijn wekkertje gaat dinsdag weer heul vroeg natuurlijk, brrrrr.

Wat leuk dat C. is meegeweest naar de kermis, je ventje weet nu dus ook dat er "iets" is tussen jullie? (of wist ie het al?).

Wel erg balen van je voeten zeg, misschien zou een lekkere voetmassage helpen??? (hint hint..voor C)

Erg veel sport kijken ja, hij staat er gewoon de hele dag op. Wel jammer dat ik daar straks veel van mis, maar ja, zo is het nu eenmaal. Morgen hier maar aan de poets, dat is wel nodig, niet zo heel veel gedaan in de vakantie

Wel al een beetje opgeruimd en dingen naar de schuur etc. dus toch wel een beetje goed bezig.

Alvast een fijne dag gewenst voor morgen!

Hoi Allemaal, even voorstellen, ook een single met kind, nieuw op viva forum (sinds week of 2) leuk om een topic te ontdekken over het leven van singles met kids!
Hi nursy,

Nog niet zo heel lang single dus. Nou welkom hier hoor.

Met ons wel en wee van het dagelijks leven.

Hier is de chocoladetaart inmiddels uit de oven, ben nu het glazuur aan het smelten die er over heen moet. Straks nog even de kwarktaart maken.

Vanmiddag nog even naar de kermis geweest met mijn vriendin en haar zoontje. Mijn broer heeft ook nog een rondje met hem over de kermis gedaan. We waren pas na zevenen weer thuis, toen moest er nog gegeten worden natuurlijk.

Dan vanavond nog even de slingers en ballonnen ophangen. Kind is al helemaal hyper natuurlijk. Al wordt hij 10, dat gaat nooit over geloof ik.

Dolphine, gefeliciteerd met je grote vent!! Een hele fijne dag!

Nursy, welkom! Hoe oud is je kind(je)? Ben je kort single of alleen kort op t forum?

Ik kom later nog wel terug..

Fijne dag!

Yeah, mijn huis is schoon!

Blehh, heb helemaal geen zin om weer te gaan werken..en al helemaaaaaal niet om zo vroeg weer op te staan elke dag. Deze woendag ook tot 5 uur, wát een slecht begin na de vakantie, haha..

Dolphine, is de rust al wedergekeerd thuis? Geslaagde verjaardag gehad?

Heb je nog iets van de OS meegekregen? Yes, het 1e goud is binnen! Top hoor. De zoon van een collega van mij doet ook mee, atletiek, meerkamp. Maar duurt geloof ik nog even voordat atletiek aan de beurt is op de OS..Jammer van de estafette dames, maar zilver is toch ook prachtig..Toch komen een aantal verwachtingen niet echt uit he, vooral met zwemmen..jammer is dat. Zoveel medailles als een paar jaar geleden gaan we niet halen, denk k...

Ik ga nog even genieten van de avond, het is al snel genoeg weer "bedtijd""..

Inmiddels is de laatste visite vertrokken (mijn ouders), we hebben hier nog gezellig naar grease zitten kijken. Zoonlief was druk met zijn nieuwe cadeau een tablet, maar die ligt inmiddels ook moe maar voldaan in bed.

Het kind is gruwelijk verwend. Zijn vader was er met opa en oma. Daar kreeg hij het nieuwe ajax trainingspak van. Helemaal happy natuurlijk. Van mijn ouders een keepersteneu van stekelenburg. Van mij een tablet. Van mijn broer een skateboard en van mijn andere broer een boek vol met explosieve experimenten die je thuis kan doen.

Van mijn vriendin die bij H&M werkt nog verschillende shirts en een vest. En ook nog geld van 2 andere vriendinnen.

Een huis vol dus hier met kids. Pfff wat een drukte, maar wel erg gezellig en voor mijn knul natuurlijk superleuk al die visite.

Ik heb net op journaal de gouden plak gezien scarlet. Tja en die zwemdames.... Toch een kwestie van te hoge verwachtingen denk ik. Alleen die kromodimodjo heeft goed gezwommen, de rest viel erg tegen.

Niks te klagen dus voor hem.

Hij is zeker gruwelijk verwend zeg! Gaaf hoor, een tablet, heb jij er ook een? Mijn knul heeft er ook 1, ik niet. Iedereen is er wel heel enthousiast over. Hmm, explosieve experimenten? Niet al TE explosief hoop ik? haha

Leuk dat zijn vader er ook was en het nieuwe trainingspak is natuurlijk helemaal super. Mist hij de voetbal nu ook, tijdens de zomerstop? O, je schreef laatst dat het alweer bijna beginnen gaat, of niet?

pff, nu moet ik echt naar bed anders slaap ik dwars door de wekker heen..Maar ben nog helemaal niet moe en ben bang dat ik toch niet slaap. Hele ritme is van slag door de vakantie, laat naar bed en lekker uitslapen..

Hihi scarlet, is het gelukt vanmorgen? Slecht begin van je verjaardag meid. Van harte gefeliciteerd trouwens.

Ik heb zelf geen tablet. Die van zoonlief was een aanbieding bij intertoys's voor nog geen 100 euro. We hebben uitgevonden hoe hij er spelletjes op kan downloaden en daar is hij nu druk mee. Ik had hem al aangesloten op de wi fi hier dus hij kon meteen aan de slag.

Het is maar een heel simpel dingetje hoor en hij gebruikt hem voornamelijk voor spelletjes en you tube filmpjes, en daar is ie prima geschikt voor.

Vandaag heerlijk rustig aan. Zoonlief is een jaar ouder en hij heeft voor het eerst in zijn leven uitgeslapen vandaag tot 10:15.... Hoera. Zou het dan toch nog een keer gaan lukken?

Ik ga straks zijn kamer uitmesten, er is heel veel speelgoed waar hij niks meer mee doet, dat ga ik uitzoeken en eens kijken wat weg kan en wat eventueel naar de kleine van mijn vriendin kan.
Wij zijn toch lui geweest vandaag.... Zoonlief is de deur helemaal niet uitgeweest en ik alleen voor een boodschap.

Wel op het gemak zijn kamer helemaal uitgemest, 3 vuilniszakken zooi kwamen er uit... pffff

Daarna alles lekker schoon en fris, dus hij kan er weer even tegen.

Ik heb ook nog het huis weer op orde. Volgende project om goed aan te pakken wordt de keuken.

Maar morgen gaan we eerst gezellig zwemmen met mijn vriendin en haar zoontje en woensdag naar de open dag van ajax met zoonlief en zijn vriendje. Dus wordt dan pas donderdag of vrijdag dat ik me daar aan ga wagen.

Hoe was jouw eerste werkdag na je vakantie scarlet?

En nog gezellig verjaardagsvisite gehad?

Thanks voor de felicitaties!

Het was gezellig gisteren, nieuwe stoelen gekregen voor op balkon en plantjes voor buiten, staat weer leuk. Mooi potten ook waar ze in zitten, lila en aubergine. Al met al toch te laat naar bed gegaan, pff, ben nu wel moe! Maar hoef vandaag gelukkig ook verder helemaal niets, dus straks na het eten gewoon languit op de bank een beetje OS kijken enzo..lekker! Nog een mazzeltje, had eigenlijk morgen tot 17.00 uur gemoeten, maar mijn collega wilde graag ruilen, dus nu toch gewoon kort dagje. Heerlijk hoor! Het viel gelukkig alles mee op het werk, vanmorgen en donderdagmorgen is er zelfs nog een collegaatje die even kwam werken (terwijl ze al vakantie zou hebben), omdat ze wat uren wil sparen, dus vrij relaxed alles. En natuurlijk ook wel weer heel gezellig. Baas ook weer terug vandaag en zelfs dat was even gezellig (whoehaha).

PFf en noem het maar lui zijn Dolphine, de kamer van je knul uitmesten! Keihard werken vind ik dat! haha

Wel heel fijn dat het weer klaar is he! Vandaag dus lekker wezen zwemmen en morgen naar Ajax? Leuk hoor.

Wel jammer dat weer een beetje somber is nu, met een zonnetje ziet het er zoveel gezelliger uit allemaal..(en dan hoeft het echt niet zo bloedheet te zijn als afgelopen week). Morgen geloof ik ook een erg warme dag? Ik ga zo de oven even aanzetten voor pizza, geen puf om te koken..Gisteren had ik die wrapjes gemaakt, was echt lekker en zelfs mijn knul, die niet van roomkaas houdt was om en kon er niet afblijven. Gelukkig, weer iets om te eten erbij wat hij lust (haha, dat is iets waar jij gelukkig bijna geen last van hebt met jouw vent dolphine!)

Zondag komt mijn vriendin nog voor mijn verjaardag en zij komt lunchen, misschien doe ik dan ook wel deze wraps (maar dan gewoon in het groot). Alleen jammer dat de zalmfilet nogal prijzig is voor zo'n klein beetje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven