Single parents, going strong forever!! deel 21
woensdag 2 januari 2013 om 15:47
Gefeliciteerd met je jubileum dan maar. Is er op je werk vandaag nog aandacht voor geweest?
Ik nog wel vrij vandaag. Had moeite om vanmorgen mijn bed uit te komen, ik zou rond 10 gaan rijden om mijn knul op te halen.
Daarna even met hem een bakkie bij mijn ouders gedaan en net boodschappen gedaan.
Ik ben nog wel erg moe zeg, nog niet helemaal bijgetankt van al die rare dagen.
Ik ben wel blij dat ik deze week nog vrij ben.
Morgen de kerstboel maar eens opruimen, heb ik nu geen zin in.
Ik nog wel vrij vandaag. Had moeite om vanmorgen mijn bed uit te komen, ik zou rond 10 gaan rijden om mijn knul op te halen.
Daarna even met hem een bakkie bij mijn ouders gedaan en net boodschappen gedaan.
Ik ben nog wel erg moe zeg, nog niet helemaal bijgetankt van al die rare dagen.
Ik ben wel blij dat ik deze week nog vrij ben.
Morgen de kerstboel maar eens opruimen, heb ik nu geen zin in.
woensdag 2 januari 2013 om 16:40
Ik ben dapper geweest, haha en heb de kerstboel opgeruimd.
Khad er ook geen zin in, ook omdat het nog zo gezellig staat, maar ik weet dat ik er in het weekend ook geen zin heb, dus dacht laat ik maar even doorbijten. Wel erg kaal weer nu!
Behalve een aantal felicitaties van attente collega's was er verder geen aandacht voor. Nu was de manager er ook niet, maar ik weet dat bij ons bij een 25 jarig jubileum niet ook nog iets gedaan wordt buiten het feestje/receptie. Nu maar duimen dat het geld er gewoon op staat aan het eind van de maand
Wel lekker he, dat je deze week nog vrij bent..Het was wel weer erg wennen vanmorgen zo vroeg op te staan, ook omdat ik eigenlijk te laat naar bed ben gegaan omdat ik darts wilde kijken. Pff, heb het uiteindelijk toch niet helemaal af gekeken, duurde me echt te lang. Heeft je vent het leuk gehad bij zijn vader? Ik neem aan dat ie al zijn vingers en ogen nog heeft.hihi.
Heb ook zoals ik van plan was dat Sonja Bakker boek bij Lidl gekocht, het moet te doen zijn als ik het zo bekijk.Van het weekend maar es even voor gaan zitten en goede boodschappen lijstjes maken, kunnen we maandag beginnen.
Op de één of andere manier heb ik er ook wel weer (even? aargh) zin in om ermee aan de gang te gaan. Hopelijk blijft dat gevoel even duren!
woensdag 2 januari 2013 om 22:51
Gelukkig is hij helemaal heel weer thuis gekomen ja. Vingers zijn geteld en oogjes doen het nog.
Ik ga morgen aan het opruimen van de kerstspullen beginnen, wil dan ook gelijk de ramen zemen, even het gourmetvet eraf.
Morgen verder een rusrig dagje.
Vrijdag naar amsterdam, mijn knul heeft een kleedkamertour bij ajax.
Zatedag heeft hij een feestje.
Dinsdag is C jarig, daar moet ik ook nog wat voor verzinnen.
Ik ga morgen aan het opruimen van de kerstspullen beginnen, wil dan ook gelijk de ramen zemen, even het gourmetvet eraf.
Morgen verder een rusrig dagje.
Vrijdag naar amsterdam, mijn knul heeft een kleedkamertour bij ajax.
Zatedag heeft hij een feestje.
Dinsdag is C jarig, daar moet ik ook nog wat voor verzinnen.
donderdag 3 januari 2013 om 19:34
En is de kerstboel opgeruimd en je huis (uiteindelijk, hihi) lekker schoon? Leuk zeg, morgen die kleedkamertour bij Ajax. Wat doen ze dan zoal? En dinsdag c jarig..heeft ie dan hetzelfde sterrenbeeld als jij? Heb je al enig idee in welke hoek je zijn cadeau gaat zoeken? Wil je m iets van een sieraad geven (als het al zo'n type is), of een luchtje, of iets functioneels..? LASTIG! Of iets waar jullie beiden iets aan hebben..
Het is maar een superkorte week, maar ben blij dat het weer bijna weekend is zeg. Het werk blijft binnenstromen, er zijn geen artsen genoeg, wij zijn met te weinig..Bah. Nou ja, je kunt niet meer dan werken he...
Vanavond begint lekker weer Wie is de mol..fijn weer iets om te volgen elke week.
donderdag 3 januari 2013 om 21:01
Eh nee scarlet, ik heb eigenlijk geen idee. Hij zelf ook niet, dus ik heb maar bedacht dat ik hem mee uit eten zou nemen. Het weekend na zijn verjaardag. Mijn ouders gaan dan ook mee. Ook wil hij graag de hobbit zien, dus misschien maar zo iets regelen.
Als ik heb goed begrepen heb gaat zoonlief morgen kijken in de kleedkamers, spelershome, perskamer en de adidashal op de toekomst.
Kerstboel hier inderdaad opgeruimt en aardig opgeschoten met schoonmaken, maar er valt altijd iets te doen natuurlijk.
Als ik heb goed begrepen heb gaat zoonlief morgen kijken in de kleedkamers, spelershome, perskamer en de adidashal op de toekomst.
Kerstboel hier inderdaad opgeruimt en aardig opgeschoten met schoonmaken, maar er valt altijd iets te doen natuurlijk.
vrijdag 4 januari 2013 om 21:07
Hoe was het bij Ajax Dolphine? Nog voetballers gezien?
En zo is jullie vakantie ook alweer bijna om en begint het gewone leven weer maandag
Is toch hartstikke leuk, uit eten en naar de film oid.
Het is weer lekker weekend, heerlijk. Ondanks dat ik maar een paar dagen gewerkt heb ben ik er weer aan toe, hihi.
Vanmiddag hier even druk geweest, bedden verschoond, boodschappen gedaan, konijnenhok verschoond etc., nu lekker voor de buis.
MIjn knul heeft The hobbit gedownload, dus lekker film kijken als het goed is..
vrijdag 4 januari 2013 om 22:00
Het heette dan wel kleedkamertour vandaag, maar de kleedkamer was het enige waar ze niet in mochten omdat er spelers onder de douche stonden. hihi flauw he!
Verder was het wel erg leuk volgens zoonlief.
Ik was blij dat C mee was, want het duurde ruim een uur.
De enige die we gezien hebben is Rob Witsche, maar die kende zoonlief natuurlijk niet.
Morgen heeft mijn knul de hele dag een feestje. C en ik gaan dan even de stad in met pleegzoon, die houdt daar wel van. Er moeten zwembroeken komen voor de jongens, want zondag willen we gaan zwemmen. Pleegzoon heeft geen zwembroek bij zich en mijn knul heeft er 1 die uitgelubbert is.
Verder was het wel erg leuk volgens zoonlief.
Ik was blij dat C mee was, want het duurde ruim een uur.
De enige die we gezien hebben is Rob Witsche, maar die kende zoonlief natuurlijk niet.
Morgen heeft mijn knul de hele dag een feestje. C en ik gaan dan even de stad in met pleegzoon, die houdt daar wel van. Er moeten zwembroeken komen voor de jongens, want zondag willen we gaan zwemmen. Pleegzoon heeft geen zwembroek bij zich en mijn knul heeft er 1 die uitgelubbert is.
zaterdag 5 januari 2013 om 21:02
Ja zeg, wat enorm flauw! Haha, maar gelukkig heeft je knul genoten. Geslaagd voor zwembroeken?
Wat een vreselijk grijze dag was het vandaag zeg..Pff, als je toch enigszins depressief bent zal dit weer niet helpen volgens mij..
Ik vind het natuurlijk wel weer knus, haha, maar een beetje zon zou toch ook wel leuk zijn. Of gewoon even flink winters! Sneeuw en ijs..zou het nog wat worden deze winter??
Gisteren The Hobbit gekeken, echt weer goed. Maar ik vind het wel heel erg jamer dat we het volgende deel pas eind dit jaar komt, Ik vind het wel een aanrader (als je tenminste ook van Lord of the Rings houdt).
zondag 6 januari 2013 om 00:57
Ik hou helemaal niet van dat soort films scarlet. Als ik er heen ga doe ik het voor C, maar mij zegt het helemaal niks.
Geslaagd voor zwembroeken, daarna lekker gelunched.
Vanavond flodder gekeken met de jongens.
C is net naar huis en ik ga ook maar eens slapen, onder wordt het niks om morgenochtend mijn bed uit te komen.
Geslaagd voor zwembroeken, daarna lekker gelunched.
Vanavond flodder gekeken met de jongens.
C is net naar huis en ik ga ook maar eens slapen, onder wordt het niks om morgenochtend mijn bed uit te komen.
zondag 6 januari 2013 om 18:00
Wel heel lief dat je het dan voor hem doet Dolphine!
Lekker wezen zwemmen vandaag? Het was er wel perfect weer voor, hier tenminste weer een grijze dag.
Nu een beetje darts kijken, saai eigenlijk!
Mijn knul is aan het leren, ik moet zeggen dat ie dat de laatste tijd steeds uit zichzelf is gaan doen. Haha, eindelijk? Het schiet alleen nog niet echt op met het vinden van een stageplek. Wat een drama zeg. Nu was het natuurlijk een rare tijd met die feestdagen, hij heeft in elk geval van 1 wel een ontvangsfbevestiging en het bericht dat hij zsm nader bericht krijgt, maar verder heeft ie van een aantal nog steeds gewoon helemaal niets gehoord. Dinsdag is hij vrij, dan gaat hij een aantal bedrijven bellen. De tijd begint echt te dringen nu, niet leuk dit. Zou fijn als dit gewoon lekker geregeld is en hij zich volop op de toetsen kan concentreren. Want het is natuurlijk ook nog steeds zo, geen voldoendes op de toetsen, geen stage. Een erg spannende tijd dus! Zowel voor hem als voor mij, whoehaha!
zondag 6 januari 2013 om 22:16
Hier is de rust wedergekeerd. Lekker de hele middag in het zwembad gelegen. KIds waren erg moe. Zoonlief wilde niet eens mee om pleegzoon weg te brengen, hij was te moe.
Gelukkig kon hij even bij mijn ouders blijven.
Verder rustig dagje hier.
Wordt afkicken van C. Die moet ook weer aan het werk morgen, dus die ga ik minder vaak zien door de week.
Da's wel even stressen voor je knul. Ik merk het met de kids die ik begeleid ook dat het zeer moeilijk is om tegenwoordig aan stageplaatsen te komen. Alleen hebben zij dan ook nog speciaal en lager onderwijs, dus nog wat moeilijker.
Wanneer moet hij op stage?
Gelukkig kon hij even bij mijn ouders blijven.
Verder rustig dagje hier.
Wordt afkicken van C. Die moet ook weer aan het werk morgen, dus die ga ik minder vaak zien door de week.
Da's wel even stressen voor je knul. Ik merk het met de kids die ik begeleid ook dat het zeer moeilijk is om tegenwoordig aan stageplaatsen te komen. Alleen hebben zij dan ook nog speciaal en lager onderwijs, dus nog wat moeilijker.
Wanneer moet hij op stage?
maandag 7 januari 2013 om 18:40
Februari begint stage al..heel snel dus! Morgen gaat hij in elk geval die ene bellen waarvan hij bericht had dat hij zsm nader bericht zou krijgen, helaas had hij vandaag weer een afwijzer (ze namen geen stagiaires). Het is gewoon een vrij kleine vijver waarin gevist moet worden, want het moet een Ecabo stage zijn en er zijn hier al 2 grote MBO's met deze opleiding. Even ernstig duimen dat ie morgen positief bericht krijgt (deze stageplek is ook pas 18/12 aangemeld en hij heeft direct na Kerst gereageerd, best snel dus) en anders, pff, tjsa, dan wilde hij gaan vragen of hij eventueel weer bij dezelfde stageplek terecht zou kunnen als vorig jaar. Het rare is nl dat ze de proeve van bekwaamheid, die ze dus eigenlijk tijdens deze stage zouden moeten doen, al op school gedaan hebben. Huh?? En de reden dat ze dat gedaan hebben is juist omdat er bijna geen stageplekken zijn waar ze die opdrachten kunnen doen. Pff, wat een zootje he...Volgende week beginnen DE toetsen, aarghhh!! Op zich zou het geen ramp zijn als stage iets later zou beginnen, hij was vorig jaar ook veel te vroeg klaar, maar ja, geeft toch wel een heel stuk rust als het geregeld is.
Zal niet meevallen voor C denk ik, na zo'n maandje lekker vrij..en voor jullie ook weer een beetje afkicken.
I
maandag 7 januari 2013 om 22:02
Het is hem inderdaad niet mee gevallen. Hij moet gelijk weer rennen en vliegen en start morgen met een project dat vrijdag klaar moet zijn.
Ik heb wel lekker gewerkt. Vrij relaxed en toch veel werk verzet.
Er zit 1 pupil van me in de bak. Die moest vandaag ook voorkomen, ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat hij gesloten gaat voor een poosje.
Ik ga deze week ook 3 nieuwe gezinnen opstarten, wordt dus nog wel druk.
Wat raar met die stage joh. Dat er dan te weinig plekken voor die jonge lui zijn. Kan school daar ook niks in betekenen verder? Die gasten moeten toch gewoon allemaal op stage?
Ik ken een jongen waarbij ze de stages gesplitst hebben omdat er te weinig plekken waren. dus eerst de ene helft en de volgende periode de andere helft van de klas. Ook niet ideaal, maar het kon niet anders.
Ik heb voor vrijdagavond een vip arrangement gergeld voor C zijn verjaardag. We gaan naar the Hobbit, zitten op het balkon en krijgen bubbels als welkom. Verder een uitgebreide menu kaart met hapjes en drankjes.
Zoonlief mag een nachtje bij mijn ouders slapen.
Ik heb wel lekker gewerkt. Vrij relaxed en toch veel werk verzet.
Er zit 1 pupil van me in de bak. Die moest vandaag ook voorkomen, ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat hij gesloten gaat voor een poosje.
Ik ga deze week ook 3 nieuwe gezinnen opstarten, wordt dus nog wel druk.
Wat raar met die stage joh. Dat er dan te weinig plekken voor die jonge lui zijn. Kan school daar ook niks in betekenen verder? Die gasten moeten toch gewoon allemaal op stage?
Ik ken een jongen waarbij ze de stages gesplitst hebben omdat er te weinig plekken waren. dus eerst de ene helft en de volgende periode de andere helft van de klas. Ook niet ideaal, maar het kon niet anders.
Ik heb voor vrijdagavond een vip arrangement gergeld voor C zijn verjaardag. We gaan naar the Hobbit, zitten op het balkon en krijgen bubbels als welkom. Verder een uitgebreide menu kaart met hapjes en drankjes.
Zoonlief mag een nachtje bij mijn ouders slapen.
dinsdag 8 januari 2013 om 17:07
Grr, degene die hij moest spreken over die stage werkte vandaag niet, dus als het goed is wordt hij morgen teruggebeld.
Ik hoop het, dat school eventueel nog iets betekenen kan. Als dit nu niet lukt gaat hij het in elk geval aangeven, dat hij nog geen plek heeft, dus dan kijken wat ze doen/zeggen. Verder beginnen a.s. maandag ook de toetsen, dus zijn hoofd loopt een beetje om nu, daarom extra jammer dat die stage nog niet geregeld is. Pff, morgen dus nog spannend! Alhoewel het dus ook nog heel goed kan dat hij niet op stage mag, omdat hij zijn toetsen niet gehaald heeft..
Klinkt hartstikke leuk, dat VIP arrangement, goed idee.
3 nieuwe gezinnen, da's best veel toch?
dinsdag 8 januari 2013 om 22:18
Ehh ja scarlet, dat is best veel. Vooral als je bedenkt dat gisteren 1 collega doodleuk zit te vertellen dat ze maar 4 gezinnen heeft.
Ik heb er op dit moment 9, waarvan er dus 3 nieuw.
Of ik doe iets verkeerd, of........
Mar goed vandaag voor het eerst bij 1 nieuw gezin geweest en het was in 1 woord chaos. 5 kinderen tussen de 18 en 1 jaar oud. 2e kerstdag is vader vertokken na een bedreiging met vuurwapen (vader naar moeder). Moeder in alle staten, slaapt al 2 weken niet.
Kortom, werk aan de winkel.
Nu is C hier met een vriend, die is hij nu weg brengen, want die jongen is blind. Daarna komt C nog even terug. gezellig voor zijn verjaardag.
Zoonlief had een oefenwedstrijd vanavond en zo waar gewonnen met 5-3, na een achterstand van 2-0.
Al met al een chaotische en drukke dag, maar nu gezellig met C een wijntje drinken en nog even relaxen.
Ik heb er op dit moment 9, waarvan er dus 3 nieuw.
Of ik doe iets verkeerd, of........
Mar goed vandaag voor het eerst bij 1 nieuw gezin geweest en het was in 1 woord chaos. 5 kinderen tussen de 18 en 1 jaar oud. 2e kerstdag is vader vertokken na een bedreiging met vuurwapen (vader naar moeder). Moeder in alle staten, slaapt al 2 weken niet.
Kortom, werk aan de winkel.
Nu is C hier met een vriend, die is hij nu weg brengen, want die jongen is blind. Daarna komt C nog even terug. gezellig voor zijn verjaardag.
Zoonlief had een oefenwedstrijd vanavond en zo waar gewonnen met 5-3, na een achterstand van 2-0.
Al met al een chaotische en drukke dag, maar nu gezellig met C een wijntje drinken en nog even relaxen.
woensdag 9 januari 2013 om 13:04
Oe,klinkt heftig Dolphine, 1 van je nieuwe gezinnen. Daar lijkt me inderdaad werk aan de winkel. Maar wat raar zeg, zo'n verschil in hoe heet het, caseload? En jullie werken evenveel uren? (ik bedoel je functieomvang), erg vreemd!
Was C. trouwens gisteren jarig? Gefeliciteerd!
Helaas, mijn knul staat op de "reservelijst" voor de stage. Er waren meerdere reacties en er kwamen er volgende week 2 op gesprek en zij het niet worden gaan ze zoonlief bellen. Nou, da's dus kansloos. Nu even reactie van stagebegeleider afwachten.
Jammer hoor.
Gisteren zat ie op het studieaanbod van de diverse scholen te bekijken en nu is ie tegen zijn (in zijn ogen dan he...) droomstudie aangelopen. Gamedeveloper. Superenthousiast is ie zeg, zo had ik graag gezien dat hij deze studie was ingegaan
Ik vond het nog wel even een dingetje hoor..Weer 4 jaar, weer MBO, dan is ie dus 24 wanneer hij daarmee klaar zou zijn en dan nog HBO? Is ie wel erg oud. Natuurlijk zou hij er wel bij gaan werken. Sowieso zit je dan ook met DUO etc. (studiefinanciering, wat volgend jaar toch al anders gaat worden), dus een hoop uitgezoek.
Aan de andere kant..Ik heb ook altijd gezegd dat hij ergens voor moet gaan wat hem echt interesseert, omdat wanneer je een studie hebt die je echt interesseert etc., dat zoveel leuker, beter en makkelijker is.
Eerst de toetsen, daarna verder kijken!
woensdag 9 januari 2013 om 23:03
Pfff wat een gedoe allemaal scarlet met je knul. Je zou er hoofpijn van krijgen.
Hier op dat gebied nu nog alles rustig. Zoonlief moet in maart een spreekbeurt doen en heeft informatie meegenomen over auto's.... Oke.
Daarnaast topografie leren, rivieren in nederland, hij mag dus aan de bak deze week.
Verder hebben C en ik grote plannen. We zijn tegen een huisje aan gelopen, beter gezegd, mijn oude huis staat weer te koop en heeft een zeer aantrekkelijke prijs. C heeft vandaag de makelaar gebeld en we kunnen morgenavond of zaterdag voor bezichtiging. Spanend.....
Het is bij ons inderdaad niet zo eerlijk verdeeld scarlet. Ik werk 32 uur, mijn collega 24. Daarnaast heb ik 16 uur voor de leefgroep, dus 16 uur voor alle andere gezinnen.
Zij kreeg maandag keuze uit 2 nieuwe zaken en geen van beide beviel haar. De ene was te ver weg en de andere was niet leuk genoeg. Tssss nog kieskeurig zijn ook, maar volgens mij wil zij niet meer werken ofzo.
Hier op dat gebied nu nog alles rustig. Zoonlief moet in maart een spreekbeurt doen en heeft informatie meegenomen over auto's.... Oke.
Daarnaast topografie leren, rivieren in nederland, hij mag dus aan de bak deze week.
Verder hebben C en ik grote plannen. We zijn tegen een huisje aan gelopen, beter gezegd, mijn oude huis staat weer te koop en heeft een zeer aantrekkelijke prijs. C heeft vandaag de makelaar gebeld en we kunnen morgenavond of zaterdag voor bezichtiging. Spanend.....
Het is bij ons inderdaad niet zo eerlijk verdeeld scarlet. Ik werk 32 uur, mijn collega 24. Daarnaast heb ik 16 uur voor de leefgroep, dus 16 uur voor alle andere gezinnen.
Zij kreeg maandag keuze uit 2 nieuwe zaken en geen van beide beviel haar. De ene was te ver weg en de andere was niet leuk genoeg. Tssss nog kieskeurig zijn ook, maar volgens mij wil zij niet meer werken ofzo.
donderdag 10 januari 2013 om 20:11
Wow Dolphine, wat een grootse plannen!! Want dat betekent dan toch ook dat jullie gaan samenwonen?? Wat leuk!! En je oude huis, bedoel je daarmee het huis waar je met de vader van je knul hebt gewoond? Tsss, hoe toevallig kan het zijn?
Dit is wel een stap he!
Wat raar zeg, met die collega van je..Kan zij dan zo makkelijk weigeren? Onrechtvaardig is het gewoon!
En inderdaad, krijg zo langzamerhand echt hoofdpijn van mijn knul..Pfff wat vermoeiend en ingewikkeld toch ook wel allemaal, het gaat toch over zijn toekomst he..Nu heeft school besloten dat, ook al haalt iemand de toetsen niet, er toch stage gelopen moet worden. Nu denkt mijn knul, dat hij, wanneer hij de komende toetsen niet haalt, het erg moeilijk gaat worden om deze later alsnog te halen. Mocht dat dan niet zo zijn, moet hij stoppen en heeft dan dus weer een jaar verspeelt. Heeft dan nu zijn zinnen gezet op een 1 jarige opleiding juridisch medewerker via LOI, waar hij dan een diploma op MBO NIVEAU (dus géén MBO diploma) kan halen, daarbij werken en daarna die opleiding voor game developer te gaan doen. Opleiding bij LOI krijgt ie geen stufi voor, vandaar dat hij er ook bij moet gaan werken, die game developer dan weer wel. Ik heb het liefst dat hij wel gewoon zijn MBO diploma juridisch via ROC haalt. Maar ja, wat als dat idd niet lukt? Verspilt hij wel tijd. AARGHHH zoals gezegd...koppijn!
donderdag 10 januari 2013 om 22:36
Tja scarlet en toch zal het zijn keus moeten zijn. Natuurlijk maak je je er druk om, maar hij moet het uiteindelijk gaan doen.
Daarnaast is het dan natuurlijk ook zijn verantwoordelijkheid dat hij het kan betalen.
Dus loslaten heten zulke dingen he.... hoe moeilijk ook in deze situatie.
Ehhhhh ja, samen een huis kopen betekend in veel gevallen ook samen wonen.
Zou een beetje gek zijn als ik daar alleen zou gaan wonen he. Ik dacht dat het mijn oude huis was, maar volgens mij is het toch niet. Wel in dezelfde straat als waar ik met mijn ex gewoond heb.
We zijn vanavond wezen kijken en het ziet er op zich goed uit.
Zaterdagmiddag gaan we nog even een keer bij daglicht kijken en dan is het zaak om een afspraak met de hypotheekadviseur te maken en kijken of we de financien rond krijgen.
Ik ben vanmorgen ziek naar huis gestuurd door mijn baas. Ik had weer zo'n hoofdpijn. Keek er gewoon scheel van.
Ik wilde eerst alleen de teamvergadering skippen maar ze hebben mijn huisbezoeken ook maar afgebeld.
Morgen heb ik 1 afstemming, die ga ik wel doen.
Vandaag mijn bed in gegaan en veel geslapen, dat hielp wel een beetje.
Maar vanavond die bezichting ook op pijnstillers gedaan hoor.
Er breken in ieder geval spannende tijden aan hier, maar wel leuk, ik heb er zin in.
Daarnaast is het dan natuurlijk ook zijn verantwoordelijkheid dat hij het kan betalen.
Dus loslaten heten zulke dingen he.... hoe moeilijk ook in deze situatie.
Ehhhhh ja, samen een huis kopen betekend in veel gevallen ook samen wonen.
Zou een beetje gek zijn als ik daar alleen zou gaan wonen he. Ik dacht dat het mijn oude huis was, maar volgens mij is het toch niet. Wel in dezelfde straat als waar ik met mijn ex gewoond heb.
We zijn vanavond wezen kijken en het ziet er op zich goed uit.
Zaterdagmiddag gaan we nog even een keer bij daglicht kijken en dan is het zaak om een afspraak met de hypotheekadviseur te maken en kijken of we de financien rond krijgen.
Ik ben vanmorgen ziek naar huis gestuurd door mijn baas. Ik had weer zo'n hoofdpijn. Keek er gewoon scheel van.
Ik wilde eerst alleen de teamvergadering skippen maar ze hebben mijn huisbezoeken ook maar afgebeld.
Morgen heb ik 1 afstemming, die ga ik wel doen.
Vandaag mijn bed in gegaan en veel geslapen, dat hielp wel een beetje.
Maar vanavond die bezichting ook op pijnstillers gedaan hoor.
Er breken in ieder geval spannende tijden aan hier, maar wel leuk, ik heb er zin in.
vrijdag 11 januari 2013 om 15:40
Wat bálen weer zeg, van die hoofdpijn. Zou je niet toch weer terug gaan naar de huisarts? Misschien kunnen ze toch nog iets verder kijken? Maar in elk geval hele leuke en spannende tijden tegemoet en weer een nieuwe fase in je leven! Superleuk! Sowieso dat jullie deze stap samen gaan en durven zetten, zegt wel iets over jullie relatie, vind ik, hartstikke fijn voor je.
Staat ie op Funda? (stuur anders even een pb'tje via FB, ben nieuwsgierig!!)
Hier is de rust ook enigszins wedergekeerd hoor. Heb het allemaal even laten bezinken en er een nachtje over geslapen het zoals het er nu uitziet gaat het als volgt worden: mocht mijn knul echt behoorlijke onvoldoendes hebben voor zijn toetsen, dan stopt hij met de opleiding en gaat ook niet meer op stage. Hij gaat dan gelijk beginnen met die opleiding bij LOI, die duurt 8 maanden. In de tussentijd inschrijven (bij 2 MBO's) voor de opleiding gamedeveloper, natuurlijk erg duimen dat ie bij 1 vd 2 wordt aangenomen en wanneer deze dan zou beginnen zou hij klaar zijn met LOI. Als hij NIET wordt aangenomen is het minder natuurlijk, dan moet ie iets anders kiezen. Als hij wel zijn toetsen haalt gaat hij wel op stage (pfff, nog steeds geen stageplek trouwens, nog druk zoekende) en is dan gewoon lekker klaar, maar gaat dan toch nog die andere opleiding doen. Als ie maar nét zijn toetsen niet haalt gaat wacht hij het studieadvies af en wanneer hij het over mag doen gaat hij dan doen. Ik moet eerlijk zeggen, hij heeft er wel echt over nagedacht en dingen uitgezocht en weet ook dat hij erbij zal moeten werken, maar heeft het er allemaal voor over. De motivatie is er dus (vooralsnog!) wel. Hij wil ook pers'e die opleiding bij LOI doen om toch een soort van backup te hebben. (maar stiekem hoop ik natuurlijk dat ie gewoon via de normale weg zijn MBO juridisch haalt).
Nu even weer wat rust in de tent, pfffff.
Net boodschappen gedaan, we gaan weer een heeeerlijk sportweekend tegemoet!! EK allround en darten natuurlijk, waar Nederland lekker bezig is. En het gaat winteren, helemaal mijn dingetje natuurlijk!
vrijdag 11 januari 2013 om 16:03
Ja het wordt winter. Ik vond het vandaag al erg koud... brrrrr
Mijn knul moet straks nog trainen, daarna eten en dan breng ik hem naar mijn ouders en hebben C en ik een romantisch avondje in het verschiet.
Spannende tijden hier ja... Ik heb vandaag een afspraak met de hypotheekadviseur gemaakt en ik werd er helemaal hyper van. hahaha. Mijn knul is natuurlijk ook helemaal huyper van de spanning, maar wel leuke spanning.
En idd scarlet, een hele nieuwe fase, we hebben er lang over nagedacht en gepraat en we zijn allebei toe aan deze nieuwe stap, die voor hem misschien nog wel spannender is dan voor mij (hij woont tenslotte nog steeds bij zijn moeder).
Zijn moeder vindt het allemaal maar niks trouwens, zoonlief het huis uit en dan ook nog samenwonen met een oudere vrouw met kind.
Gelukkig denkt hij er zelf anders over en is het de hoogste tijd dat moeders wat meer op eigen beentjes komt te staan.
We kennen elkaar natuurlijk ook al een paar jaar en door en door, dus ja ik kan wel zeggen dat alles goed doordacht is.
Kijk even op funda, zoeken in wijk bij duurstede, friese steen 56.
Goed van je knul hoor, dat hij alles zo goed doordacht heeft. Toch heel volwassen van hem.
Gelukkig kan jij het ook een beetje loslaten nu.,
Heerlijk zo'n schaats weekend, genieten!
Mijn knul moet straks nog trainen, daarna eten en dan breng ik hem naar mijn ouders en hebben C en ik een romantisch avondje in het verschiet.
Spannende tijden hier ja... Ik heb vandaag een afspraak met de hypotheekadviseur gemaakt en ik werd er helemaal hyper van. hahaha. Mijn knul is natuurlijk ook helemaal huyper van de spanning, maar wel leuke spanning.
En idd scarlet, een hele nieuwe fase, we hebben er lang over nagedacht en gepraat en we zijn allebei toe aan deze nieuwe stap, die voor hem misschien nog wel spannender is dan voor mij (hij woont tenslotte nog steeds bij zijn moeder).
Zijn moeder vindt het allemaal maar niks trouwens, zoonlief het huis uit en dan ook nog samenwonen met een oudere vrouw met kind.
Gelukkig denkt hij er zelf anders over en is het de hoogste tijd dat moeders wat meer op eigen beentjes komt te staan.
We kennen elkaar natuurlijk ook al een paar jaar en door en door, dus ja ik kan wel zeggen dat alles goed doordacht is.
Kijk even op funda, zoeken in wijk bij duurstede, friese steen 56.
Goed van je knul hoor, dat hij alles zo goed doordacht heeft. Toch heel volwassen van hem.
Gelukkig kan jij het ook een beetje loslaten nu.,
Heerlijk zo'n schaats weekend, genieten!
zaterdag 12 januari 2013 om 09:47
Ik heb even gekeken, wat een superleuk huis Dolphine!
Groot! Ik vind het van binnen ook helemaal leuk, prachtige vloer trouwens, blijft ie liggen?? Perfectie locatie ook, als ik het zo lees. Ga echt voor jullie duimen hoor!
Sjit zeg, gisteren helemaal vergeten je een hele leuke avond te wensen! Excusez!! Maar..hoe was het? Is het een romantisch avondje geworden? hihi
Het sneeuwt hier nu, maar de straten zijn erg nat, blijft helemaal niet liggen. Dat vind ik dan weer zo jammer he..
De wasmachine draait alweer, gisteren ook een aantal jassen gewassen en zo blijf je bezig..
Dat zal zeker even wennen voor zijn moeder zijn ja, maar dat hoort er nu eenmaal bij he..Ik weet eigenlijk niet eens of we het er eerder over hebben gehad, maar hoe oud is hij?
Het lijkt mij ook heel raar als mijn knul het huis uit zal zijn, pff, al is ie daar nog lang niet aan toe, haha, niet financieel en niet emotioneel, maar het zal een x gaan gebeuren. Gewoon weer een nieuwe fase, waar ik dan ook wel weer de voordelen van zie..
zaterdag 12 januari 2013 om 16:43
Hij is dinsdag 31 geworden scarlet. Hij is al eerder bezig geweest om het huis uit te gaan, maar toen kreeg zijn moeder een ernstig ongeluk (onder een vrachtwagen gekomen), vervolgens werd zijn vader ziek, waardoor hij het toendertijd op de lange baan heeft geschoven.
Maar dat is nu allemaal achter de rug, dus de hoogste tijd dat hij loskomt van zijn moeder (of is het andersom?) haha
Vanmorgen had zoonlief een oefenwedstrijd tegen buitenboys. 4-3 gewonnen en hij heeft nog gescoord ook. dat is maar goed ook, wannt we waren met 4 man sterk voor hem (C en ik, opa en zijn vader).
Was een leuke wedstrijd.
Vervolgens vanmiddag nog eens het huis bekeken bij daglicht. De makelaar zou nog een lijstje mailen met wat er allemaal blijft liggen en wat we over kunnen nemen enzo.
Gisterenavond was ook erg leuk. Ik vond de film niet geweldig, maar hij wel. We hadden balkonplaatsen en werden verwelkomt met een glaasje roze bubbels. Helemaal leuk dus.
Hier zit ook al weer de 2e was in de machine.
Straks lekker tapas eten met C, mijn ouders en mijn broer. We hebben het weer slecht dus.
Maar dat is nu allemaal achter de rug, dus de hoogste tijd dat hij loskomt van zijn moeder (of is het andersom?) haha
Vanmorgen had zoonlief een oefenwedstrijd tegen buitenboys. 4-3 gewonnen en hij heeft nog gescoord ook. dat is maar goed ook, wannt we waren met 4 man sterk voor hem (C en ik, opa en zijn vader).
Was een leuke wedstrijd.
Vervolgens vanmiddag nog eens het huis bekeken bij daglicht. De makelaar zou nog een lijstje mailen met wat er allemaal blijft liggen en wat we over kunnen nemen enzo.
Gisterenavond was ook erg leuk. Ik vond de film niet geweldig, maar hij wel. We hadden balkonplaatsen en werden verwelkomt met een glaasje roze bubbels. Helemaal leuk dus.
Hier zit ook al weer de 2e was in de machine.
Straks lekker tapas eten met C, mijn ouders en mijn broer. We hebben het weer slecht dus.
zondag 13 januari 2013 om 16:36
Was het niet verschrikkelijk koud tijdens de wedstrijd Dolphine?
Lekker gescoord en leuk dat er zoveel familie was om te kijken.
Was je nog net zo enthousiast over het huis bij daglicht?
Hij heeft wel een moeilijke tijd achter de rug he, C. Misschien kan hij dan nu eindelijk voor een beetje voor zichzelf (en jullie!) kiezen.
Lekker schaatsen kijken hier, zoals verwacht Sven gewonnen, haha, wat een kanjer is het ook. Nu nog de dames. Strijk weggewerkt en verder niet zo gek veel, eigenlijk..
zondag 13 januari 2013 om 21:24
Ja hoor scarlet, ook bij daglicht zijn we enthousiast over het huis. Die vloer die er inligt is echt hout, ik vermoed dat de blijft liggen, is onverwoestbaar natuurijk. En de keuken zijn we helemaal weg van, omdat je tijdens het koken de woonkamer inkijkt. leuk, leuk.
Het was wel redelijk koud ja, maar het is al 2 dagen schitterend weer hier met een zonnetje, dus dat maakt veel goed.
Gisteren heerlijk tapa's gegeten met de familie voor C zijn verjaardag, was erg gezellig.
Hier ook schaatsen gekeken. Wat is Sven toch superieur he. De dames trouwens ook boven verwachting goed.
Vanavond mijn knulletje weer opgehaald en die was ook erg goed te spreken.
Het was wel redelijk koud ja, maar het is al 2 dagen schitterend weer hier met een zonnetje, dus dat maakt veel goed.
Gisteren heerlijk tapa's gegeten met de familie voor C zijn verjaardag, was erg gezellig.
Hier ook schaatsen gekeken. Wat is Sven toch superieur he. De dames trouwens ook boven verwachting goed.
Vanavond mijn knulletje weer opgehaald en die was ook erg goed te spreken.