Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Qiyara, wat rot. Kan me voorstellen dat het erg onverwacht kwam voor je. Het is denk ik iets wat nu eenmaal vaak gebeurt in de eerste fase. Het is wat zoeken (ik las: vrij rationeel, niet dagelijks appcontact, maar wel al vrij snel vrij veel tijd samen en een weekend weg plannen) en dan kan een van beiden ineens toch tot het besef komen dat het niet de richting in gaat die hij/zij wil.

Sterkte in ieder geval.
Qiyara, dit is iets van hem. Ga het niet bij jezelf zoeken. Als je al niet keer kunt uitgaan van wat iemand doet en zegt..dan wordt het erg lastig. Hij mag altijd stoppen maar de manier waarop hij dit aanpakt klopt niet en is niet hoe je met iemand omgaat in deze fase. Helaas heb je op het verkeerde paard gewed. Iets wat vaker voorkomt met daten. Mijn gok is dat hij contact heeft met een ander of dat hij enorm rationeel is en daarom zo koud dit afkapt. Wees niet verrast als hij ineens weer opduikt over een tijdje ( maar trap er niet in).
Ik had gisteren een spook uit het verleden op de app. Afgelopen zomer had ik contact met iemand die ineens verdwenen was. Ik stond er niet erg bij stil toen. Gisteren een excuusberichtje voor het plotselinge verdwijnen, een uitleg en hij wil het goedmaken met een lunch. Ga ik natuurlijk niet doen.

Als mensen je de eerste keer laten zien wie ze zijn, geloof ze dan.
Alle reacties Link kopieren
Ah Qiyara hier schrik wel beetje van zeg, wat balen! Uiteindelijk kan je het hem inderdaad niet kwalijk nemen, maar aan de andere kant denk ik niet dat dit zomaar gebeurd van 1 op andere dag. Wat Attra zegt, misschien was die boeking er ook nog niet en al twijfels.

Desondanks is het gewoon klote als er verder geen aanleiding was en hij ook enthousiast leek. Misschien wilde hij het ook graag voelen, maar je kan het niet sturen. Wel goed dat je bij jezelf kan blijven en het kan relativeren. Maar de boosheid is ook zeker terecht, iets wat ik nu ook voel richting mijn date! Sterkte de komende dagen :hug:
Julus schreef:
19-02-2020 10:02
Qiyara, dit is iets van hem. Ga het niet bij jezelf zoeken. Als je al niet keer kunt uitgaan van wat iemand doet en zegt..dan wordt het erg lastig. Hij mag altijd stoppen maar de manier waarop hij dit aanpakt klopt niet en is niet hoe je met iemand omgaat in deze fase. Helaas heb je op het verkeerde paard gewed. Iets wat vaker voorkomt met daten. Mijn gok is dat hij contact heeft met een ander of dat hij enorm rationeel is en daarom zo koud dit afkapt. Wees niet verrast als hij ineens weer opduikt over een tijdje ( maar trap er niet in).
Klopt helemaal. Heb ook het gevoel dat er gevoelens voor een ander in het spel zijn. Ik denk zijn coach. Hij is zo vol lof over haar, dat ik al had willen vragen of hij geen gevoel voor d'r heeft. Hij is gisteren weer naar die coach geweest en daarna dus einde verhaal :) mogelijk wederzijds of tegenoverdracht geen idee. Of gewoon echt geen gevoel voor mij, dat mag ook natuurlijk en dat hij er tijdens dat gesprek is achter gekomen. Maar een enorme ommezwaai is het wel ineens. En wat die ommezwaai ook is, het maakt verder niet uit maar je gaat toch nadenken..

Mijn deur is in elk geval gesloten hoor :) Dit kan niet meer goed komen.
Heb hem net een appje gestuurd dat ik z'n keuze respecteer.

En vreemd dat er bij jou weer zo 1 terug kwam. Goed dat je er niet op in gaat.
Vivi, lief! Bedankt voor je steunende woorden.
Rot dat je je ook boos voelt over je date. Nog wat gehoord of is het afgesloten?
Qiyara, de aap dus zo goed als uit de mouw. Vaak voel je zoiets al aan. Hij wedde op 2 paarden, niet kies.
Let it go en bedenk maar dat er nu ietw beters kan komen. En koester de leuke tijd.
Ach, elk jaar weer komen er een paar terug. Wat ik dus fijn negeer verder. Heb je niks aan.
Wat naar Qiraya. Sterkte ermee, komt vast wel goed wat ik van je lees. :) Ik gunde het je van harte. :)
Thlubbe lief van je, bedankt.
Liever jij dan ik hoor. :) :-)

(klinkt erg lief, maar heb komende tijd beslist geen behoefte aan daten, ben er nog lang niet klaar voor. Dus dan is het makkelijk gezegd, als ik eerlijk ben.)
Thlubbe schreef:
19-02-2020 10:24
Liever jij dan ik hoor. :) :-)
:HA: ooh ik ga stuk hierom!
Dank je wel :mrgreen:
Over met meer tegelijk daten (ik denk bij 'serial' overigens ook aan na elkaar, dus kan me die verwarring voorstellen): daar is natuurlijk op zich niks mis mee, zeker niet als je er open over bent. Maar er zijn gewoon best veel mensen die dat niet op die manier willen doen. Ik weet ook niet of vergelijken het makkelijker maakt. Voor mij was het juist onrustiger.
Maar Qiyara, dit is toch een rode vlag (wederom) bij uitstek? Als je al aan hem had willen vragen of hij gevoelens had voor een ander, dan weet je toch echt wel zelf dat het niet klopt....

Qiyara schreef:
19-02-2020 10:15
Heb ook het gevoel dat er gevoelens voor een ander in het spel zijn. Ik denk zijn coach. Hij is zo vol lof over haar, dat ik al had willen vragen of hij geen gevoel voor d'r heeft.
Dat er kiezen voor een ander contact en als dat dan misloopt terug contact opnemen komt heel vaak voor hoor. Is voor jou ook niet voor het eerst he Julus?
Niet intrappen inderdaad.
PinkDress schreef:
19-02-2020 10:44
Maar Qiyara, dit is toch een rode vlag (wederom) bij uitstek? Als je al aan hem had willen vragen of hij gevoelens had voor een ander, dan weet je toch echt wel zelf dat het niet klopt....
Pink wat probeer je nou te doen?
Deze rode vlag voelde ik afgelopen zondag pas dus heb er helemaal niks mee gekunt. Er waren geen andere rode vlaggen en dan mag je dat als mee lezer nog zo vinden, ik weiger om daar in mee te gaan :)
Julus schreef:
19-02-2020 10:05
Ik had gisteren een spook uit het verleden op de app. Afgelopen zomer had ik contact met iemand die ineens verdwenen was. Ik stond er niet erg bij stil toen. Gisteren een excuusberichtje voor het plotselinge verdwijnen, een uitleg en hij wil het goedmaken met een lunch. Ga ik natuurlijk niet doen.

Als mensen je de eerste keer laten zien wie ze zijn, geloof ze dan.
Groot gelijk, hier inderdaad ook iemand die weer contact zoekt.. wat ik laatst vertelde hier.
Als iemand de deur dicht gooit dan is de deur bij mij ook dicht.

Is vaak ook een ego ding bij mannen hoor, als ze het dan afkappen en je gaat niet achter ze aan lopen vinden ze je ineens toch weer interessant en willen ze weer aandacht.
Echt super rot Qiyara... heb iets soortgelijks gehad, was ook ineens van alles naar niks.

Ook al was het maar kort ik heb zo aan mezelf getwijfeld daarna... :-? Of ik dingen niet anders aan had kunnen pakken enz.

Het heeft iets mee mij gedaan (hij heeft nu dus weer contact gezocht) maar ik kan mezelf niet meer zijn bij hem dus ik ga er niks mee doen.. Buiten dat heb ik er ook gewoon echt geen behoefte meer aan.
yesss wijzigde dit bericht op 19-02-2020 11:20
11.37% gewijzigd
Qiyara schreef:
19-02-2020 10:56
Pink wat probeer je nou te doen?
Deze rode vlag voelde ik afgelopen zondag pas dus heb er helemaal niks mee gekunt. Er waren geen andere rode vlaggen en dan mag je dat als mee lezer nog zo vinden, ik weiger om daar in mee te gaan :)
Mogen mensen hier alleen maar met je meepraten Qiyara? Pink geeft toch op een hele normale manier haar mening?
Jij geeft op jouw beurt ook jouw mening op anderen hier, soms ook best kritisch. Maar dat mag richting jou dus niet?
Ik vind het helemaal niet zo vreemd of onaardig wat Pink zegt.
...
Attraverso schreef:
19-02-2020 10:55
Dat er kiezen voor een ander contact en als dat dan misloopt terug contact opnemen komt heel vaak voor hoor. Is voor jou ook niet voor het eerst he Julus?
Niet intrappen inderdaad.
Klopt. Ooit weleens ingetrapt maar dat levert alleen maar gedoe op. Als ze voor je hadden willen gaan was het toen wel iets geworden. Dus ik wimpel dit soort terugkomacties direct af. Ik heb geen trek in onrust en gedoe.
Anárion schreef:
19-02-2020 11:19
Mogen mensen hier alleen maar met je meepraten Qiyara? Pink geeft toch op een hele normale manier haar mening?
Jij geeft op jouw beurt ook jouw mening op anderen hier, soms ook best kritisch. Maar dat mag richting jou dus niet?
Dat mag zeker, ik ben het er alleen niet mee eens. Mag dat ook?
Dan kan iemand blijven doorgaan, ik zie daar het nut dan niet van.

Feedback is welkom en als iemand gelijk daarin heeft zal ik dat zeggen.
Dat ik af en toe rationeel over mijn eigen gevoelens wals daar ben ik het mee eens en me van bewust.
Dat heb ik vanochtend ook aangegeven richting jou :)

En ik vind niemand hier met me mee praten. Eerder steunend.
yesss schreef:
19-02-2020 11:16
Echt super rot Qiyara... heb iets soortgelijks gehad, was ook ineens van alles naar niks.

Ook al was het maar kort ik heb zo aan mezelf getwijfeld daarna... :-? Of ik dingen niet anders aan had kunnen pakken enz.

Het heeft iets mee mij gedaan (hij heeft nu dus weer contact gezocht) maar ik kan mezelf niet meer zijn bij hem dus ik ga er niks mee doen.. Buiten dat heb ik er ook gewoon echt geen behoefte meer aan.
Dank je wel.
Rot is dat he. Dat kan dan inderdaad nooit meer goed komen, er is echt een vertrouwensbreuk die dan ontstaat.
Anárion schreef:
19-02-2020 11:19
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat Pink nu wil zeggen eigenlijk. Ik zie weinig reden om vol te houden dat er rode vlaggen zijn in het verhaal van Qiyara als ze zelf zegt dat ze die niet heeft ervaren.

Dan is het verhaal toch klaar? Hoef je niet 3 x opnieuw mee aan te komen.
Qiyara schreef:
19-02-2020 11:31
Dank je wel.
Rot is dat he. Dat kan dan inderdaad nooit meer goed komen, er is echt een vertrouwensbreuk die dan ontstaat.
Ja klopt zo voel ik dat ook, je stelt je open voor iemand en dat doe ik al niet snel... Hij kapte het ook echt af op een kwetsbaar momentje van mij.. dus dan komt het inderdaad niet meer goed.

In ieder geval een :hug:
yesss wijzigde dit bericht op 19-02-2020 18:04
20.30% gewijzigd
yesss schreef:
19-02-2020 12:13
Ja klopt zo voel ik dat ook, je stelt je open voor iemand en dat doe ik al niet snel... Dus het voelt dan echt alsof iemand mij dan heeft geraakt in mijn 'zijn', (Oké sorry misschien klink ik nu ook heel zweverig ;-D ) hij kapte het ook echt af op een kwetsbaar momentje van mij.. dus nee dan komt het inderdaad niet meer goed.
Geen sorry zeggen voor wie je bent :hug: Voor mij is het allesbehalve zweverig. Voor een ander weer wel en dat is niet erg. Ik begrijp wat je zegt, denk als je vertrouwen groeit in dat je 'Zijn' er zijn mag je 'Zijn' niet meer op die manier geraakt wordt. Mijn ego loopt vandaag een deuk op, mijn Zijn is onderliggend in tact en voelt zich nog net zo rustig en in balans als ervoor. Dat geeft me vertrouwen :)

Rolami :redrose:
Qiyara schreef:
19-02-2020 05:45
Nou hier zijn er ook vreemde ontwikkelingen. Na een fantastisch weekend samen, lieve berichtjes van hem etc. Gisteren avond een appje dat hij het contact wil verbreken, niet verliefd is en dit ook niet gaat worden.
Ben heel zelfreflectief en weet ook altijd wel als ik rode vlaggen genegeerd heb. Maar kan ze oprecht nu niet bedenken. Ons weekendje weg heeft hij zondagavond toen hij alweer thuis was, nog geboekt en vol enthousiasme over de verassing die hij voor me in petto heeft.

Het contact gaf me vertrouwen en veiligheid. Voelde me er zo heerlijk relaxed en rustig bij.
Nu even alle emoties er laten zijn, voel me verdrietig, verbaasd, overrompeld.
Wel ben ik ook blij, want heb het super fijn gehad de afgelopen 2 maanden. En veel geleerd over mijzelf, dus voel me ook trots op wat ik bij mijzelf heb ervaren. Vreemd al die emoties naast elkaar.

Heb nog niet op hem gereageerd, omdat ik zo overrompeld ben van deze omslag. Ik laat het even bezinken. Daarnaast had het hem gesierd als hij me even had gebeld ipv via een appje.
Jeetje.. wat een omslag inderdaad ineens..
Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven