Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Spike schrijft al een tijdje mee, alleen niet zo frequent :)
Still hoe gaat het met jou en je liefde?
Gaat op zich goed.
Ik heb 1 regel voor mijzelf en dat is dat ik dates niet aan mn kind voorstel. Maar toevallig liepen we elkaar tegen t lijf vd week terwijl ik met mn kind was O_O
Die 2 konden het meteen met elkaar vinden en volgens mij heeft kindlief mn date helemaal ingepakt nu.
Om die 2 samen te zien deed veel met me, dus wat doe ik dan? Ik duw mn date verder van mij af :facepalm:
Volgens mn therapeut stop ik alles weg "zodat het niet bestaat" dus ik heb besloten om de stoute schoenen aan te trekken en open en eerlijk tegen mijn date te zijn over wat ik nu voel.
Attraverso schreef:
20-02-2020 07:57
Want jij wantrouwen, wrok en pijn noemt zie ik gewoon als levenservaring ;-)
Ik zie ook niet zo dat er nou massaal uit wantrouwen, wrok en pijn wordt gereageerd. Via de app is gewoon niet charmant, klaar. Maar kennelijk heeft Qiyara nu meer uitleg gekregen (die wij natuurlijk niet kennen en hoeven kennen) en ligt het wat genuanceerder. Mensen (m/v) kunnen onhandig zijn. En mooi om ondanks de teleurstelling terug te kunnen kijken op een fijne tijd.
Still-i-Rise schreef:
20-02-2020 08:56
Spike schrijft al een tijdje mee, alleen niet zo frequent :)
Oh, kan. Nickname kwam me wel bekend voor, maar misschien nog uit het andere topic. Maar is ook gewoon een kwestie van smaak; sommige forummers lees ik makkelijker en kan ik ook makkelijker op reageren dan op andere.
Still-i-Rise schreef:
20-02-2020 09:11
Gaat op zich goed.
Ik heb 1 regel voor mijzelf en dat is dat ik dates niet aan mn kind voorstel. Maar toevallig liepen we elkaar tegen t lijf vd week terwijl ik met mn kind was O_O
Die 2 konden het meteen met elkaar vinden en volgens mij heeft kindlief mn date helemaal ingepakt nu.
Om die 2 samen te zien deed veel met me, dus wat doe ik dan? Ik duw mn date verder van mij af :facepalm:
Volgens mn therapeut stop ik alles weg "zodat het niet bestaat" dus ik heb besloten om de stoute schoenen aan te trekken en open en eerlijk tegen mijn date te zijn over wat ik nu voel.
Maar hoe ging dat dan? Ze konden het meteen met elkaar vinden? Dat klinkt als meer dan elkaar gewoon even tegen het lijf lopen en door, of ik moet nu heel naïef zijn😅 Of dat wegduwen dan meteen een probleem is vraag ik me af. Ik kwam tijdens de eerste afspraak met mijn date bekenden tegen van ons allebei en liet zodra ik ze zag meteen zijn hand los. Praatje gemaakt en ze zullen vast wel iets gemerkt hebben, al was het maar omdat wij nooit samen optrokken. Maar toch. Ik heb toen we weer met z'n tweeën waren gevraagd of hij het niet vervelend vond dat ik het deed, maar hij begreep het heel goed. Hij peilt sowieso vaak bij me of hij niet te veel druk zet en ik merk dat hij rekening houdt met mijn vriendelijk aangegeven grenzen. Zo is het voor mij ook makkelijker om niet te hard in de bindingsangst te schieten. Dus dat open en eerlijk zijn lijkt me wel een goeie, ja.
Coolpack2,
We waren in de supermarkt, dus hij liep even met ons op omdat hij zelf natuurlijk ook boodschappen aan het doen was. Kind begon meteen hele verhalen op te hangen en hij ging daar helemaal in mee. Alsof ze elkaar al kenden ofzo.
Het wegduwen is figuurlijk gezien, ik merkte dat ik een beetje lelijk tegen hem deed via de app waar hij gelukkig niet in mee ging.
Open en eerlijk zijn is altijd goed, maar dit moment liet mij beseffen dat ik wel echt erg op hem gesteld ben geraakt. En dat moet ook gezegd worden.
Still-i-Rise schreef:
20-02-2020 09:11
Gaat op zich goed.
Wat fijn dat je het aan gaat durven open en eerlijk te zijn! Mooie stap. Hoop, maar verwacht het eigenlijk wel, op een positieve respons :heart:

Fijn ook dat je kind en je date een klik hadden. Dat scheelt enorm. En zo spontaan tegenkomen is perfect. Kan me voorstellen dat het je veel deed, dat maakt het toch echter ofzo.
Ben benieuwd naar het vervolg als je straks het gesprek aan bent gegaan!
coolpack2 schreef:
20-02-2020 09:22
Ik zie ook niet zo dat er nou massaal uit wantrouwen, wrok en pijn wordt gereageerd. Via de app is gewoon niet charmant, klaar. Maar kennelijk heeft Qiyara nu meer uitleg gekregen (die wij natuurlijk niet kennen en hoeven kennen) en ligt het wat genuanceerder. Mensen (m/v) kunnen onhandig zijn. En mooi om ondanks de teleurstelling terug te kunnen kijken op een fijne tijd.
Precies!
En inderdaad zijn die gevoelens die ik noem overtrokken.
Helemaal gelijk in :)
Qiyara schreef:
20-02-2020 09:51
Wat fijn dat je het aan gaat durven open en eerlijk te zijn! Mooie stap. Hoop, maar verwacht het eigenlijk wel, op een positieve respons :heart:

Fijn ook dat je kind en je date een klik hadden. Dat scheelt enorm. En zo spontaan tegenkomen is perfect. Kan me voorstellen dat het je veel deed, dat maakt het toch echter ofzo.
Ben benieuwd naar het vervolg als je straks het gesprek aan bent gegaan!
No expectations, no dissapointments. Als ik de ballen heb op t moment supreme, dan breng ik het als een gegeven. Zo van; ik voel dit voor jou.
Ik verwacht eigenlijk dat hij zal terugkomen op zijn eerdere uitspraak over dat hij nog niet klaar is voor een nieuwe relatie. Helemaal prima, maar dan zet ik het contact niet voort. Niet omdat ik perse een relatie wil maar puur uit zelfbescherming.
Kijk, hij weet van mijn kind en scharrel gescheiden houden regel. Dus ik kan me niet voorstellen dat je willens en wetens dan interactie met mijn kind zoekt als het je alleen een beetje om het scharrelen te doen is. Dan zou je namelijk in mijn ogen normaal groeten en zeggen, ik spreek je later oid. Mezelf iig niet mengen met het kind.
Maarja dit zijn allemaal aannames die ik doe.
Still-i-Rise schreef:
20-02-2020 10:16
No expectations, no dissapointments. Als ik de ballen heb op t moment supreme, dan breng ik het als een gegeven. Zo van; ik voel dit voor jou.
Ik verwacht eigenlijk dat hij zal terugkomen op zijn eerdere uitspraak over dat hij nog niet klaar is voor een nieuwe relatie. Helemaal prima, maar dan zet ik het contact niet voort. Niet omdat ik perse een relatie wil maar puur uit zelfbescherming.
Kijk, hij weet van mijn kind en scharrel gescheiden houden regel. Dus ik kan me niet voorstellen dat je willens en wetens dan interactie met mijn kind zoekt als het je alleen een beetje om het scharrelen te doen is. Dan zou je namelijk in mijn ogen normaal groeten en zeggen, ik spreek je later oid. Mezelf iig niet mengen met het kind.
Maarja dit zijn allemaal aannames die ik doe.
Ik had dat denk ik dus sowieso gedaan, maar dat ben ik. Ik hoop dat je aanname klopt (als in: dat het dan dus wederzijds is). Wel fijn dat hij je lelijk doen kon hebben. Ik had begrepen dat je het wegduwen niet letterlijk bedoelde 🙂 Mijn eigen voorbeeld ging dan ook niet om het letterlijk hand loslaten, maar dat het feit dat ik dat deed ook als een vorm van wegduwen opgevat zou kunnen worden (ik wil niet zo met jou gezien worden).
Still die toevallige ontmoeting is wel erg leuk verlopen. Hopelijk heb je gauw meer duidelijkheid. Vind wel dat je daar naar kan vragen voor je er te diep in zit.
Julus schreef:
20-02-2020 08:33
Hoe gaat het op Parship Attra?
Heb komend weekend een tweede date met een van de paar mannen waarmee ik meteen na mijn lidmaatschap aan de praat was geraakt.
Maar aangezien het hebben van 1 of 2 dates een vaak voorkomend gegeven is ging ik pas een update geven wanneer er wat interessanter nieuws was :mrgreen:
Ik ben daardoor nu even niet actief op de app maar kan wel zeggen dat de profielen heel anders zijn dan op Tinder.
Alle reacties Link kopieren
Even 2 dagen niet in het topic gekeken en meteen een rotbericht. Wat vervelend Qiyara. Vind het ook heel laf via een appje, maar fijn dat je met bellen toch het met een goed gevoel kan afsluiten. Vind ik erg knap na plotseling zoiets.
Still jij hebt die ballen, go for it! Niet invullen, maar zeker weten.

Attra wat leuk! Hopelijk nu wel een date die doorgaat en wederom gezellig is!

Flaffy, dank je wel. Voel me wel echt verdrietig hoor, dus heb nog even wat te verwerken.
Hoe staat het met jou en je date? Heb je al meer helder voor jezelf?
Qiyara dat kan niet anders dan dat hij je verdrietig voelt. Mooie vooruitzichten die verdwijnen.
Even doorbijten, afleiding zoeken.
Ja zo is het :)
Qiyara schreef:
20-02-2020 15:10

Attra wat leuk! Hopelijk nu wel een date die doorgaat en wederom gezellig is!

Flaffy, dank je wel. Voel me wel echt verdrietig hoor, dus heb nog even wat te verwerken.
Hoe staat het met jou en je date? Heb je al meer helder voor jezelf?
Ja snap ik, laat dat verdriet er ook zijn en geeft het tijd.

Ik weet het nog steeds niet zo goed. Merk dat ik hem ook niet echt mis en dat is geen goed teken. Hij heeft afgelopen week geen iniatief genomen om elkaar te zien, en ik ook niet. Normaal zagen we elkaar in het weekend, maar omdat ik carnaval ga vieren gaat dat dit weekend niet lukken. Hij zou misschien 1 dag meegaan, maar heeft daar ook niets meer over gezegd. Misschien ook omdat ik aangaf dat hij dan rechtstreeks (en dus alleen) daarheen zal moeten gaan, omdat ik eerst nog wat met familie ga doen en het te snel vond om hem aan hen voor te stellen.
Klinkt inderdaad niet zo goed en hij voelt het aan waarschijnlijk. Wat goed is, dan komt het niet ineens uit lucht vallen mocht je besluiten niet met hem verder te willen.
Attraverso schreef:
20-02-2020 14:42
Still die toevallige ontmoeting is wel erg leuk verlopen. Hopelijk heb je gauw meer duidelijkheid. Vind wel dat je daar naar kan vragen voor je er te diep in zit.
Ja ik had nooit aan die mogelijkheid gedacht, elkaar zo random tegenkomen. En dan verloopt t ook nog eens zo leuk, kreeg daarna meerdere appjes over hoe leuk hij mijn kind vindt. Als je t zo bekijkt zit ik er al te diep in.
Qiyara schreef:
20-02-2020 15:10
Hahah nou.. ik kan soms wel een schijterd zijn met dit soort dingen.
Maar zeker weten geeft wel de meeste rust dus ik moet het gewoon doen.
Still-i-Rise schreef:
20-02-2020 18:18
Ja ik had nooit aan die mogelijkheid gedacht, elkaar zo random tegenkomen. En dan verloopt t ook nog eens zo leuk, kreeg daarna meerdere appjes over hoe leuk hij mijn kind vindt. Als je t zo bekijkt zit ik er al te diep in.
Nou Still. Dan gok ik er toch op dat hij hetzelfde voelt hoor!
Flaffy schreef:
20-02-2020 15:29
Ja snap ik, laat dat verdriet er ook zijn en geeft het tijd.

Ik weet het nog steeds niet zo goed. Merk dat ik hem ook niet echt mis en dat is geen goed teken. Hij heeft afgelopen week geen iniatief genomen om elkaar te zien, en ik ook niet. Normaal zagen we elkaar in het weekend, maar omdat ik carnaval ga vieren gaat dat dit weekend niet lukken. Hij zou misschien 1 dag meegaan, maar heeft daar ook niets meer over gezegd. Misschien ook omdat ik aangaf dat hij dan rechtstreeks (en dus alleen) daarheen zal moeten gaan, omdat ik eerst nog wat met familie ga doen en het te snel vond om hem aan hen voor te stellen.
Klinkt helaas alsof dit het hem echt niet is voor je.
Still-i-Rise schreef:
20-02-2020 18:21
Hahah nou.. ik kan soms wel een schijterd zijn met dit soort dingen.
Maar zeker weten geeft wel de meeste rust dus ik moet het gewoon doen.
Echt wel! Hopelijk gun je dat jezelf snel.
Vind het ook een goed teken dat hij zo enthousiast reageert op het zien van je kind.
Klinkt goed Still!

En jammer Flaffy maar jij wordt er niet blij van dus ik zou de angel er uit halen voordat ie gaat ontsteken.

Attra, jij smiecht! Stiekem dates plannen :-D
Ik hoop dat deze keer beter verloopt en vooral doorgaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven