Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een laf appje stuurt in plaats van even te bellen. Zou ik echt niets meer sturen, Doet nog steeds pijn, maar dit is wel onder niveau.
Gebeld met m'n date, ik had aangegeven dat ik die behoefte had en veel dingen zijn nu opgehelderd. Hij is echt heel onhandig geweest en ik merk nu weer wat een ontzettend warm en lief mens het is. Ik waardeer hem enorm en andersom is dat net zo alleen hebben we nu beide hetzelfde gevoel, meer dan dit wordt het niet. Hij gaf aan graag een vriendschap met me op te bouwen, ik ga eerst een heerlijk nachtje slapen om daarover na te denken. Ben echt nieuw op het gebied van vriendschap met een date.

Julus had jij hierin niet een succes verhaal of was dat iemand anders uit het topic?
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 17:57
8.55% gewijzigd
CharlyAngel schreef:
19-02-2020 17:47
Als iemand een laf appje stuurt in plaats van even te bellen. Zou ik echt niets meer sturen, Doet nog steeds pijn, maar dit is wel onder niveau.
Mee eens, maar ben erg blij dat ik het gedaan heb :)
Wat voor jou goed voelt op dit moment. Maar ik denk dat je daar later anders op terug kijkt. Ik vind het niet respectvol,
Ik ook niet charlyangel. Heeft hij z'n excuses ook voor gemaakt.
Daarom ook het nadenken of ik überhaupt vriendschap voor me zie.
Het gesprek lucht mij in elk geval op ben daarin voor mijzelf opgekomen. Dat voelt echt goed en m'n eigen regie weer terug. Dat was m'n doel :)
Als dit voor jou nu goed voelt, is het prima. Maar denk dat je er later anders op terug kijkt. Na zo’n fijn weekend en plannen voor het volgende weekend, mag iemand zich nog steeds bedenken. Maar via een appje, dat vind ik echt niet kunnen.
Qiyara,
Zo merk je maar weer hoeveel meer context er is als je elkaar spreekt. Heel goed dat je gebeld hebt en daardoor ook het gevoel hebt de regie weer te hebben. Het gaat er uiteindelijk om hoe jij je voelt en niet wat wel/niet hoort of gepast is.

Vriendschap zou ik niet ambiëren. Ik heb zelf geen succesverhaal. Een oude date van me wilt vrienden blijven maar toen ik hem toevallig met vrienden tegenkwam en een drankje ging doen, ging ie me stiekem appen over hoe leuk t was dat ie me weer zag. En daar kreeg ik weer de kriebels van :lol:
Qiyara schreef:
19-02-2020 17:55
Gebeld met m'n date, ik had aangegeven dat ik die behoefte had en veel dingen zijn nu opgehelderd. Hij is echt heel onhandig geweest en ik merk nu weer wat een ontzettend warm en lief mens het is. Ik waardeer hem enorm en andersom is dat net zo alleen hebben we nu beide hetzelfde gevoel, meer dan dit wordt het niet. Hij gaf aan graag een vriendschap met me op te bouwen, ik ga eerst een heerlijk nachtje slapen om daarover na te denken. Ben echt nieuw op het gebied van vriendschap met een date.

Julus had jij hierin niet een succes verhaal of was dat iemand anders uit het topic?
Ja zoiets heb ik ook gehad. Alleen was dit niet een succesverhaal. Maar ik heb ook al jaren een vriendschap met iemand van een datingsite, denk dat je dat bedoelt? Verschil is wel dat hij en ik het altijd bij vriendschap gehouden hebben. Jullie zijn gestart vanuit daten, dat is wel iets anders.
Fijn dat hij je eea wilde uitleggen. Wellicht wordt dit een mooie vriendschap maar ik zou wel alert zijn. Dat het niet een fwb wordt..dat zou makkelijk zijn voor hem.
Eens met de anderen. Het zal niet makkelijk worden denk ik. En ik zou toch ergens in mijn achterhoofd hebben hoe dit is gelopen. Hij schrapt je erg makkelijk uit zijn leven. Mannem willen vaak vriendschap ( met een leuke vrouw) omdat ze hopen op af en toe seks..je moet zeker weten dat hij geen dubbele agenda heeft. En jou niet als een optie aanhouden.
Oh nee fwb heb ik geen trek in, dat past niet meer bij me. Hij kan dat ook niet, dat weet ik dus daar ben ik niet zo bang voor. Vraag me alleen af of het een toegevoegde waarde heeft, denk het niet.
En denk inderdaad dat dat het was Julus.

Still super fijn ja, scheelt enorm in hoe ik me voel nu. Het zat heel anders dan ik heb ingevuld.
Daar ben ik blij om voor je! Als we iets zelf gaan invullen is het 9 vd 10 x niet positief, en dat kan echt in je systeem gaan zitten.
Nu kan je het naast je neerleggen en het makkelijker een plek geven.
Qiyara schreef:
19-02-2020 19:29
Oh nee fwb heb ik geen trek in, dat past niet meer bij me. Hij kan dat ook niet, dat weet ik dus daar ben ik niet zo bang voor. Vraag me alleen af of het een toegevoegde waarde heeft, denk het niet.
En denk inderdaad dat dat het was Julus.

Still super fijn ja, scheelt enorm in hoe ik me voel nu. Het zat heel anders dan ik heb ingevuld.
Ik ben bang dat je dan niet echt verder kunt ( openstaan) voor een nieuw iemand. En hij zal ook verder zoeken. Jammer genoeg bloedt het vaak gewoon dood. Veel exen zeggen dst ze vrienden willen blijven. Het is uitstel van uit elkaars leven gaan.
Ik zou nu actief niets doen en aankijken waar je behoefte aan hebt. Dan weet je genoeg.
Julus schreef:
19-02-2020 19:27
Eens met de anderen. Het zal niet makkelijk worden denk ik. En ik zou toch ergens in mijn achterhoofd hebben hoe dit is gelopen. Hij schrapt je erg makkelijk uit zijn leven. Mannem willen vaak vriendschap ( met een leuke vrouw) omdat ze hopen op af en toe seks..je moet zeker weten dat hij geen dubbele agenda heeft. En jou niet als een optie aanhouden.
Dit ben ik met Julus eens. Hij heeft ervoor gekozen om het via een appje te doen. Vervolgens bel jij hem op.. natuurlijk doet hij aardig en gooit hij het op zijn onhandigheid en natúúrlijk wil hij graag vrienden blijven.
Vergeet niet, als jij hem niet had gebeld, had je nooit meer iets van hem gehoord.
Ik vind hem helemaal niet overkomen als een lief en warm mens.
...
Qiyara schreef:
19-02-2020 10:16
Vivi, lief! Bedankt voor je steunende woorden.
Rot dat je je ook boos voelt over je date. Nog wat gehoord of is het afgesloten?
Geen dank! :hug:

Geen contact sinds we elkaar weer zagen zondag.. Jouw verhaal om te bellen om de situatie te bespreken heeft mij wel ‘geïnspireerd’. Beter om maar gewoon af te sluiten door erover te praten en laten merken dat dit voor mij niet prettig is. Heb namelijk voorgaande keren het wel eens laten doodbloeden en dan kreeg ik ineens weer een random appje ‘hoe het is’ en hopen op FWB.

Wil ook geen boosheid richting hem en het netjes bespreken. Dat zal me ook wat rust geven 🙂 De stilte nu helpt ook wel om over dingen na te denken en het alvast een plek te geven.
Anárion schreef:
19-02-2020 20:24
Dit ben ik met Julus eens. Hij heeft ervoor gekozen om het via een appje te doen. Vervolgens bel jij hem op.. natuurlijk doet hij aardig en gooit hij het op zijn onhandigheid en natúúrlijk wil hij graag vrienden blijven.
Vergeet niet, als jij hem niet had gebeld, had je nooit meer iets van hem gehoord.
Ging eerst niet reageren maar... jij zegt wat ik denk.
Denk er aan dat je zelden de waarheid te horen krijgt tijdens zo een gesprek maar gewoon wat ze denken dat je wil horen. Kijk eens hoe goed het werkt.
Had hij zo’n goeie verklaring gehad en was hij zo warm en mooi dan had hij je meteen met die verklaring gebeld ipv zo’n koel appje te sturen.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 20:38
58.71% gewijzigd
Mooi te lezen vivi! Denk dat je er goed aan doet het af te sluiten en dit telefonisch te doen. Dan doe je jezelf echt recht.

Julus je hebt gelijk hoor, ik neig ook naar nee :) nou eigenlijk, gewoon nee.
Voel de behoefte niet, voor mij is het klaar en was het fijn zijn uitleg te horen. Dat was echt voldoende en nu kan ik het afsluiten. Veel beter dan nog een vriendschaps deur open hebben.
Good for you. Klaar er mee en met frisse moed verder. Liever verse vis dan bedorven.. Enfin, de lente komt en mannen zijn klaar voor actie dus zodra jij dit achter je hebt gelaten hoop ik dat er eentje komt die wel wat ballen heeft.

Ondertussen op de entertainmentpijler..wie wil er nu nog een relatie. Het is kommer en kwel.
Anárion schreef:
19-02-2020 20:24
Dat laatste dus. Als je belt moet hij wel met iets komen natuurlijk. Vrienden blijven is vaak een wassen neus. En van een vriend verwacht je respectvol gedrag. Maar goed, Qiyara is er wijselijk klaar mee.
Attraverso schreef:
19-02-2020 20:35
Denk er aan dat je zelden de waarheid te horen krijgt tijdens zo een gesprek maar gewoon wat ze denken dat je wil horen. Kijk eens hoe goed het werkt.
Had hij zo’n goeie verklaring gehad en was hij zo warm en mooi dan had hij je meteen met die verklaring gebeld ipv zo’n koel appje te sturen.
Wat maakt het uit attra?
Hiermee leg je de energie van jezelf bij een ander. Daar pas ik voor.
Het was een oprecht en fijn gesprek. En al heeft hij me duizend dingen naar m'n oren geluld (wat ik absoluut niet zo ervaar) dan heeft het bijgedragen aan mijn verwerking.

Ik vind dat er hier door sommigen zo uit wantrouwen, wrok en pijn wordt geredeneerd. Alsof alle mannen ongelooflijke eikels zijn die het slecht met je voor hebben. Dat zit een beetje in m'n allergie merk ik.
Mannen zijn net als wij vrouwen niet altijd even handig en doen het niet altijd zoals zou moeten.
Maakt dat iemand dan meteen slecht en naar?
Ik vind van niet, ik kijk graag met liefde en warmte terug op wat was. Dat zorgt ervoor dat m'n hart open blijft ipv zich afsluit. En dat is voor mij veel belangrijker.

Een vriendschap heeft voor mij inderdaad geen toegevoegde waarde. Maar ik vind hem geen naar mens, zijn hart zit op de juiste plek.
Want jij wantrouwen, wrok en pijn noemt zie ik gewoon als levenservaring ;-)
Spike76 schreef:
19-02-2020 08:11
Voor mij is het al bijna twintig jaar geleden dat ik uberhaupt iets heb gehad van een relatie (met een vrouw).
Soms vind ik het wel triest, als ik er goed over nadenk.
Anderzijds wil ik niet te lang blijven hangen in dit soort kommer en kwel.
Wil ook nog van het leven kunnen genieten.
Toch heb ik ergens wel het gevoel dat ik er ook te weinig moeite voor doe.
Ben de laatste jaren nogal huiverig geworden en dan vooral qua benadering.
In het verleden ben ik weleens verliefd geweest en dit kon voor erg genante en pijnlijke situaties zorgen.
Die wil ik toch liever vermijden.
Moet echter ook weer oppassen dat ik hier niet te krampachtig oid in ben.
Spike je bent nieuw hier toch? Je kwam even op een moment binnen dat er iets anders onze aandacht trok dus zijn je berichten even voorbijgegaan zonder reactie.
20 jaar single zeg je toch? Je bent een man? Vrees dat er zonder moeite en kans op gênante en pijnlijke situaties echter niet veel zal veranderen. Dat is nu eenmaal een risico dat je zal moeten lopen. Of je blijft single. Wat ook niet verkeerd is als dat is wat je wil natuurlijk.
Geraak je er moeilijk over misschien, wanneer er iets mis gaat? Blijf je er te lang in hangen?
Hoe gaat het op Parship Attra?
Attraverso schreef:
20-02-2020 08:06
Spike je bent nieuw hier toch? Je kwam even op een moment binnen dat er iets anders onze aandacht trok dus zijn je berichten even voorbijgegaan zonder reactie.
Het was voor mij vooral dat het erop leek dat er zonder een introductie als een soort monoloog hier wat werd neergeplempt. Dan lees ik even verder 🙂
coolpack2 schreef:
20-02-2020 08:36
Het was voor mij vooral dat het erop leek dat er zonder een introductie als een soort monoloog hier wat werd neergeplempt. Dan lees ik even verder 🙂
Hier hetzelfde. Weet dan niet goed wat ik daarop zou kunnen reageren :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven