Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
donderdag 13 februari 2020 om 07:47
Niet doen!! Dat dacht ik dit keer ook na een jaar niet te hebben gedate. In m'n omgeving zei iedereen, ga maar betaald. Veel serieuzere mannen.....
Pfffff.. Nou tegenwoordig betaal je toch niet meer als het gratis ook lukt. Je betaald alleen als het gratis niet lukt. Echt, wat een mannen
Mijn eerste date was met een man die online z'n NAH had verzwegen. Hij kwam met links zijdige verlamming aan hinken. En cognitief was er ook van alles aan de hand. Schrok me rot.
Een tweede date was met een man die zooooo verlegen was dat hij na een half uur nog bibberend z'n thee probeerde te drinken. En maar bleef zeggen dat hij nog nooit iemand had ontmoet die zo dichtbij zichzelf was en dat uitstraalde, als ik..
En beide heren zagen er online leuk uit en konden zich erg goed en zelfverzekerd presenteren.
Op Tinder heb je soms vervelende ervaringen, maar dit spande de kroon voor mij
Mijn huidige date is van Tinder. Er zitten dus wel serieuze en erg leuke mannen op. Hij zei het al vanaf het begin toen hij me op date vroeg. Misschien een filter.
donderdag 13 februari 2020 om 08:08
Las net een leuk stuk in de Volkskrant over Aps betaald/onbetaald en/of gemikt op niches, zoals de Veganisten date app.
In ieder geval uiteindelijke conclusie, mensen doen zich beter voor dan ze zijn. Niet lang chatten maar snel daten des te eerder ken je echt de persoon. Oh en in je textje onder je foto maak geen spellingsfouten is ook afknapper.
Tja zoals ik vrolijk als crossdresser op Tinder, idd minder hits maar weet je wel meteen wie ik ben, tenminste uiterlijk. Innerlijk ander verhaal maar ja dan alsnog lang appen/chatten/bellen. Dat valt ook onder het voorpoortaal van mij leren kennen en vooral met mij leven.
fietsen varen vrouwelijk doen
donderdag 13 februari 2020 om 08:23
Ja precies en ik denk dat dat beter voor doen op een betaalde site sneller aanwezig is, aangezien je al gauw aan hele mails zit ipv even wat berichtjes heen en weer.
Bij de man met NAH heb ik overigens wel een alarm belletje genegeerd. Was een wijze les, altijd naar mijzelf te luisteren haha.
En beter minder matches en zijn wie je bent, dan veel matches en je valt door de mand. Ik begrijp dat laatste nooit zo. Foto's met tientallen filters. Mannen die hele fotoshoots hebben laten doen om zichzelf van de beste pose te laten zien. Voor mij straalt dat al onzekerheid uit. Maar goed.. Het is ook niet makkelijk dat online gedate..
Bij de man met NAH heb ik overigens wel een alarm belletje genegeerd. Was een wijze les, altijd naar mijzelf te luisteren haha.
En beter minder matches en zijn wie je bent, dan veel matches en je valt door de mand. Ik begrijp dat laatste nooit zo. Foto's met tientallen filters. Mannen die hele fotoshoots hebben laten doen om zichzelf van de beste pose te laten zien. Voor mij straalt dat al onzekerheid uit. Maar goed.. Het is ook niet makkelijk dat online gedate..
donderdag 13 februari 2020 om 08:24
Tja, je kunt het altijd proberen, toch. De ervaringen zijn zó verschillend. En als je het eens anders wilt doen, waarom niet. Al weet ik niet precies of je een site bedoelt waar je alleen als betalend lid iets kunt. Dat is het meestal, toch? Zelfde vijver, maar je kunt meer, zoals berichten sturen of zien wie jou geliked heeft. Dus dan is de vraag misschien meer of je het anders wilt doen door proactiever te worden. En ook dan: niet geschoten is altijd mis. Kijk gewoon wat jou bevalt.
donderdag 13 februari 2020 om 10:43
Lastig
Hij doet precies de juiste dingen en als we samen zijn is het echt heel fijn. Van de week was ik niet zo lekker en ik had zelf al bedacht dat onze date daarom niet door zou gaan en dan belt ie me; over een kwartiertje ben ik bij je! En dan hebben we een hele leuke en gezellige avond zonder opsmuk. Hij zorgt dan een beetje voor me, en ik kan volledig mezelf zijn (en andersom). Ik voel dan wel iets speciaals zeg maar.
Gister een aantal festivals gepland met vriendinnen en dan merk ik aan mezelf dat ik denk; oehh misschien loop ik daar wel iemand tegen t lijf! En besef ik me, ohja ik ben al aan het daten
Dus ja, ik zweef nog steeds tussen afkappen of dit doorzetten.
donderdag 13 februari 2020 om 10:51
Wat me opvalt en al vaker in jouw postings is die tegenstrijdige boodschappen. Lijkt me redelijk vermoeiend voor jezelf. Wat maakt dat je hem zo op afstand houdt?
Hebben jullie al gesproken over een eventuele relatie?
Heb het gevoel dat je een beetje 'boven' je eigen gevoelens voor hem probeert te staan en daardoor in onverschilligheid beland.
Maar goed, kan het mis hebben natuurlijk
Volgens mij heb je gewoon heel erg de behoefte aan duidelijkheid.
Hebben jullie al gesproken over een eventuele relatie?
Heb het gevoel dat je een beetje 'boven' je eigen gevoelens voor hem probeert te staan en daardoor in onverschilligheid beland.
Maar goed, kan het mis hebben natuurlijk
donderdag 13 februari 2020 om 10:59
Ja daar heb je zeker gelijk in, ik vind het nog te leuk om het geen kans te geven. Inderdaad, het zet je even weer met beide benen op de grond. Morgen ga ik bowlen met vrienden en gaat hij ook mee. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.Vivi3338 schreef: ↑12-02-2020 12:03Fijn dat jullie elkaar goed hebben gesproken en hij duidelijk spijt heeft! Het is altijd lastig om in te schatten waar iets naartoe kan leiden, maar het kan geen kwaad om het toch een kans te gevenEn 3 weken is nog maar zo kort, valt nog genoeg te ontdekken! Uiteindelijk is niemand perfect en is de date fase is niet altijd zoals in een film.
Heb inmiddels weer contact met m’n date, maar merk wel een afstand. Het is verder totaal geen gevoelsmens ook.. Erg rationeel en dat heeft ie ook wel gezegd. Het is nu inmiddels weer 6 weken en was erg stabiel. Ene kant is zijn gedrag nu niet fijn, maar wil het nog niet afkappen. Hij had gevraagd toen voor dit weekend om af te spreken, ik wacht maar even af of hij hier initiatief in neemt en anders kan ik mijn conclusie wel snel trekken..
Ik snap je gevoel. Hij wil je in ieder geval wel zien maar het lijkt geen prioriteit. Ik zou als ik jou was de volgende keer als je hem ziet vragen wat hij ervan vindt, hoe het hij ziet. Na 6 weken daten is dat helemaal niet raar om te vragen.
Ah zo leuk! Klinkt echt alsof het iets kan worden tussen jullie.
donderdag 13 februari 2020 om 11:03
Het is ook zwaar vermoeiend! Het past ook totaal niet bij wie ik ben, maar ik denk zelf dat t komt door mijn mentale situatie nu.
Ik weet niet zo goed waarom ik hem op afstand hou, waarschijnlijk omdat dat veilig voelt voor mij? Zo van, ik heb de controle?
Dat gesprek ga ik echt heel erg uit de weg, want mocht de uitkomst zijn dat er nog steeds geen ruimte is voor een beginnende relatie dan moet ik afstand van hem nemen en daarbij dus ook het fijne wat we delen met elkaar.
Dit leest echt heel erg als zelfkastijding, maar ik ben gelukkig niet verdrietig of down hoor! Heb een hartstikke leuk leven en krabbel gelukkig weer op van alle sores van de afgelopen maanden. Ook mede dankzij hem.
Ik weet niet zo goed waarom ik hem op afstand hou, waarschijnlijk omdat dat veilig voelt voor mij? Zo van, ik heb de controle?
Dat gesprek ga ik echt heel erg uit de weg, want mocht de uitkomst zijn dat er nog steeds geen ruimte is voor een beginnende relatie dan moet ik afstand van hem nemen en daarbij dus ook het fijne wat we delen met elkaar.
Dit leest echt heel erg als zelfkastijding, maar ik ben gelukkig niet verdrietig of down hoor! Heb een hartstikke leuk leven en krabbel gelukkig weer op van alle sores van de afgelopen maanden. Ook mede dankzij hem.
donderdag 13 februari 2020 om 11:22
Still zo klinkt het zeker, als het voor jou zo 'veilig' voelt dan is dit voor nu wat het is.
Als buitenstaander vind ik het onveilig klinken en het zet je ook in een vreemde positie waarbij je allerlei gekke sprongen aan het maken bent.
Ergens snap ik je, want stel dat het niet zo is dan kan je nog even 'genieten'. Maar hou je jezelf ook wel echt voor de gek en dat is nu het tegenstrijdige wat je voelt.
Maar wat als het wel wederzijds is, daar al eens over nagedacht? Dan wordt de situatie toch veel leuker. Ik gun je in elk geval meer dan dit
Als buitenstaander vind ik het onveilig klinken en het zet je ook in een vreemde positie waarbij je allerlei gekke sprongen aan het maken bent.
Ergens snap ik je, want stel dat het niet zo is dan kan je nog even 'genieten'. Maar hou je jezelf ook wel echt voor de gek en dat is nu het tegenstrijdige wat je voelt.
Maar wat als het wel wederzijds is, daar al eens over nagedacht? Dan wordt de situatie toch veel leuker. Ik gun je in elk geval meer dan dit
donderdag 13 februari 2020 om 11:34
In welke context bedoel je onveilig en gekke sprongen?
Het is niet zo dat ik mij afhankelijk opstel bijvoorbeeld, heb al vaker het commentaar gehad van hem dat ik zo een drukke agenda heb (niet gemeen bedoeld door hem hoor).
Als het wederzijds is zou het leuker worden ja, maar die gedachte geeft me ook een bepaalde benauwdheid. Dan wordt er ineens verwacht dat je elkaar elke dag spreekt etc terwijl ik nu soms door alle prikkels juist behoefte heb aan een dag geen contact, met niemand.
Het is niet zo dat ik mij afhankelijk opstel bijvoorbeeld, heb al vaker het commentaar gehad van hem dat ik zo een drukke agenda heb (niet gemeen bedoeld door hem hoor).
Als het wederzijds is zou het leuker worden ja, maar die gedachte geeft me ook een bepaalde benauwdheid. Dan wordt er ineens verwacht dat je elkaar elke dag spreekt etc terwijl ik nu soms door alle prikkels juist behoefte heb aan een dag geen contact, met niemand.
donderdag 13 februari 2020 om 11:42
Onveilig in de zin van dat je na mijn idee duidelijkheid nodig hebt en jezelf dat niet geeft uit angst voor wat daar uit komt.Still-i-Rise schreef: ↑13-02-2020 11:34In welke context bedoel je onveilig en gekke sprongen?
Onveilig vind ik ook je eigen onverschilligheid, daarmee krijg ik de indruk dat je jezelf en je behoefte niet serieus neemt. Wat is jouw behoefte eigenlijk? Heb je die zelf wel helder?
Het lijkt alsof je ergens niet naar jezelf luistert. Daarmee hou je hem op afstand. Wil je nabijheid, maar ook weer niet etc etc.
En die verwachtingen, is dat ook zo? Daar valt toch over te praten. Ik heb met mijn date ook niet dagelijks contact en het voelt toch redelijk alsof we in een relatie zitten. We hebben beide uitgesproken niet met andere te daten etc, omdat we elkaar leuk genoeg vinden om uit te zoeken waar het heen gaat. Er zit geen label op, maar de behoefte om te labelen heb ik ook niet omdat er een basis van vertrouwen is van beide kanten. Voelt heerlijk, relaxed en rustig. Dat is na mijn idee veiligheid voor jezelf.
Snap je wat ik bedoel?
donderdag 13 februari 2020 om 12:00
Ik snap wat je bedoelt 
Ik begrijp jouw standpunt ook inzake de onveiligheid, echter denk ik dat we daar beide een uiteenlopende visie op hebben. Ik zou ook rust hebben in de wetenschap niet exclusief te zijn. Je weet beide waar je aan toe bent.
Eigenlijk is mijn behoefte om alleen te zijn. Daardoor zou ik dus deze leuke man geen kans geven, of deze leuke ervaring om het zo te zeggen. En dat wil ik mijzelf niet ontnemen want de interactie met hem maakt mij blij. Het is niet helemaal eerlijk nee, maar omdat hij aan heeft gegeven dat hij (destijds) niet klaar was voor een relatie denk ik dat hij er geen moeite mee heeft.
Natuurlijk komt er een moment dat we nog eens naar onze behoeftes moeten kijken, of deze op 1 lijn liggen. Mocht dat niet zo zijn, dan is dat ook duidelijkheid.
Wat jouw boodschap is, is dat ik mijn eigenbelang niet uit het oog moet verliezen en daar heb je gewoon helemaal gelijk in.
Ik begrijp jouw standpunt ook inzake de onveiligheid, echter denk ik dat we daar beide een uiteenlopende visie op hebben. Ik zou ook rust hebben in de wetenschap niet exclusief te zijn. Je weet beide waar je aan toe bent.
Eigenlijk is mijn behoefte om alleen te zijn. Daardoor zou ik dus deze leuke man geen kans geven, of deze leuke ervaring om het zo te zeggen. En dat wil ik mijzelf niet ontnemen want de interactie met hem maakt mij blij. Het is niet helemaal eerlijk nee, maar omdat hij aan heeft gegeven dat hij (destijds) niet klaar was voor een relatie denk ik dat hij er geen moeite mee heeft.
Natuurlijk komt er een moment dat we nog eens naar onze behoeftes moeten kijken, of deze op 1 lijn liggen. Mocht dat niet zo zijn, dan is dat ook duidelijkheid.
Wat jouw boodschap is, is dat ik mijn eigenbelang niet uit het oog moet verliezen en daar heb je gewoon helemaal gelijk in.
donderdag 13 februari 2020 om 12:17
Ja preciesStill-i-Rise schreef: ↑13-02-2020 12:00Wat jouw boodschap is, is dat ik mijn eigenbelang niet uit het oog moet verliezen en daar heb je gewoon helemaal gelijk in.
donderdag 13 februari 2020 om 13:07
Qiyara,
Dat is ook zo, het is ook maar statische info want gevoelens tussen personen dat is zo moeilijk te omschrijven.
Voor nu is mijn situatie goed zo, we genieten beiden. Ik denk ook niet de hele dag aan "wat nu?".
M'n ex heb ik na 3 jr de deur uitgezet omdat ik mijzelf op nr1 zet dus daar zal ik in deze situatie nog veel minder moeite mee hebben
Dat is ook zo, het is ook maar statische info want gevoelens tussen personen dat is zo moeilijk te omschrijven.
Voor nu is mijn situatie goed zo, we genieten beiden. Ik denk ook niet de hele dag aan "wat nu?".
M'n ex heb ik na 3 jr de deur uitgezet omdat ik mijzelf op nr1 zet dus daar zal ik in deze situatie nog veel minder moeite mee hebben
donderdag 13 februari 2020 om 16:03
Net op het nieuws hier in B, een bende die op dating sites afspreken met vrouwen thuis en hen dan verdoven en bestelen. Men vraagt nog meer getuigenissen van slachtoffers, sommige vrouwen waren tot 14u lang buiten westen.
Rechtzetting: het waren vrouwen die mannen verdoofden. Eens de man buiten westen werden handlangers binnengelaten die heel het huis leegroofden.
Rechtzetting: het waren vrouwen die mannen verdoofden. Eens de man buiten westen werden handlangers binnengelaten die heel het huis leegroofden.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 16:19
24.83% gewijzigd
vrijdag 14 februari 2020 om 10:35
Is alweer een tijdje geleden dat ik meegeschreven heb, wel meegelezen uiteraard.
Sommige hier hebben er niet toch al iets moois aan overgehouden zie ik.
Heb tinder ook weer gedownload en praat weer met een aantal mannen. Oppervlakkig wel.
Ik heb er zo’n moeite mee om te telkens weer opnieuw open te stellen, gesprekken aangaan, weer hetzelfde riedeltje keer op keer...
Hebben jullie dat niet? Niet dat het perse geforceerd is maar die eerste gesprekken zijn vaak zo oppervlakkig, small talk waar ik dus ook niet zo goed in ben.
Vooral als je iemand nog helemaal niet hebt gezien. Als je iemand ontmoet via via vrienden of werk heb je sowieso al iets gemeen.. dat maakt het makkelijker of zo.
Fijne Valentijnsdag
Sommige hier hebben er niet toch al iets moois aan overgehouden zie ik.
Heb tinder ook weer gedownload en praat weer met een aantal mannen. Oppervlakkig wel.
Ik heb er zo’n moeite mee om te telkens weer opnieuw open te stellen, gesprekken aangaan, weer hetzelfde riedeltje keer op keer...
Hebben jullie dat niet? Niet dat het perse geforceerd is maar die eerste gesprekken zijn vaak zo oppervlakkig, small talk waar ik dus ook niet zo goed in ben.
Vooral als je iemand nog helemaal niet hebt gezien. Als je iemand ontmoet via via vrienden of werk heb je sowieso al iets gemeen.. dat maakt het makkelijker of zo.
Fijne Valentijnsdag
.