Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
vrijdag 14 februari 2020 om 10:59
Ja terwijl ik echt wel leuke dates en leuke mannen heb ontmoet via tinder (paar jaar geleden toen ik tinder had) alleen dat had ik afgekapt omdat ik me toch nog niet wilde binden.
In het dagelijks leven kom ik geen leuke mannen tegen. De mannen die interesse in mij hebben, wil ik niet
.
vrijdag 14 februari 2020 om 10:59
Isa leuk dat je mee schrijft, welkom!
Voor mij ook zeer herkenbaar. Huidige date begon tegen me te praten op het moment dat ik alles eraf wilde gooien om die reden.
Ons gesprek begon ook suf, m'n date is niet de beste apper. Nog steeds niet. Na twee dagen wilde ik hem zeggen, dit gaat hem niet worden, ik gooi alles eraf. Doei!
Maar op de 1 of andere manier zei hij iets waardoor het gesprek een interessante wending kreeg en we ineens in een super leuk diepgaand gesprek belande. Dus ben blij dat ik het niet gezegd heb.
Maar ja, het is wel enorm vermoeiend want 9 van de 10 keer investeer je in niks.
Voor mij ook zeer herkenbaar. Huidige date begon tegen me te praten op het moment dat ik alles eraf wilde gooien om die reden.
Ons gesprek begon ook suf, m'n date is niet de beste apper. Nog steeds niet. Na twee dagen wilde ik hem zeggen, dit gaat hem niet worden, ik gooi alles eraf. Doei!
Maar op de 1 of andere manier zei hij iets waardoor het gesprek een interessante wending kreeg en we ineens in een super leuk diepgaand gesprek belande. Dus ben blij dat ik het niet gezegd heb.
Maar ja, het is wel enorm vermoeiend want 9 van de 10 keer investeer je in niks.
vrijdag 14 februari 2020 om 11:18
Fijn (Valentijns)dag allen!
Leuk weekend voor de boeg Qiyara!
Isa,
Zeer herkenbaar wat je zegt, ik ben ook totaal geen fan van die gesprekjes. Ik heb de datingapps al een tijdje verwijderd maar mocht het met m'n date nergens op uitlopen dan denk ik ook niet dat ik ze weer ga gebruiken.
Ik heb ergens toch de ijdele hoop dat je "de juiste" persoon in het dagelijks leven ontmoet, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Leuk weekend voor de boeg Qiyara!
Isa,
Zeer herkenbaar wat je zegt, ik ben ook totaal geen fan van die gesprekjes. Ik heb de datingapps al een tijdje verwijderd maar mocht het met m'n date nergens op uitlopen dan denk ik ook niet dat ik ze weer ga gebruiken.
Ik heb ergens toch de ijdele hoop dat je "de juiste" persoon in het dagelijks leven ontmoet, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
vrijdag 14 februari 2020 om 11:40
Ik ook. En stel mij er wel op in dat dat misschien nooit gaat gebeuren. Soort acceptatie van maar ook het vertrouwen dat dingen toch gaan zoals ze gaan. De invloed die ik heb - door actief te gaan daten- levert mij minder op dan ik wil. Eerder het tegenovergestelde en dan laat ik liever los.
Ik prijs me gelukkig met de fijne relaties die ik heb gehad. Als dit het is dan is dat zo.
Ik prijs me gelukkig met de fijne relaties die ik heb gehad. Als dit het is dan is dat zo.
vrijdag 14 februari 2020 om 12:01
Weet je, ik geloof erin dat alles komt zoals het komt en niks te sturen valt. Dat geeft mij zoveel rust.
En dat lees ik ook uit jouw bericht Julus! Geef je groot gelijk en dat maakt een stuk gelukkiger he, om het los te laten? Gewoon focus op jezelf en je leven en genieten van wat er wel is ipv wat niet.
En je komt over als zo'n leuk, warm mens. Geen twijfel over dat er iemand is die bij je past
Die dient zich vanzelf een keer aan, of je voelt vanzelf wanneer het weer tijd is om actie te nemen.
En dat lees ik ook uit jouw bericht Julus! Geef je groot gelijk en dat maakt een stuk gelukkiger he, om het los te laten? Gewoon focus op jezelf en je leven en genieten van wat er wel is ipv wat niet.
En je komt over als zo'n leuk, warm mens. Geen twijfel over dat er iemand is die bij je past
Die dient zich vanzelf een keer aan, of je voelt vanzelf wanneer het weer tijd is om actie te nemen.
vrijdag 14 februari 2020 om 12:10
Helemaal eens!
Ik heb een vriendin gehad die werkelijk met elke Tinder match op date ging.
En als zou ze dat niet toegeven, ze had bij elke nieuwe match de hoop dat dit the one kon zijn. Jullie willen niet weten hoe vaak ik haar huilend aan de telefoon heb gehad omdat die match na 1,2 dates (en sex) alweer zn biezen had gepakt.
Ik kon haar niet bijbrengen dat ze misschien eens moest kappen met die dates want haar hele zelfbeeld ging naar de knoppen.
Actief daten doet gewoon iets (naars) met je zelfvertrouwen en dat vind ik zo zonde..je verliest je kracht daardoor.
Een collega ontmoette op latere leeftijd haar droompartner tijdens dansen. Ik denk dat zoiets echt wel succesvol kan zijn. Iemand ontmoeten op dansles, hobbyclubje, werk, sport etc. Je hebt dan al 1 gedeelde passie/interesse.
En als zou ze dat niet toegeven, ze had bij elke nieuwe match de hoop dat dit the one kon zijn. Jullie willen niet weten hoe vaak ik haar huilend aan de telefoon heb gehad omdat die match na 1,2 dates (en sex) alweer zn biezen had gepakt.
Ik kon haar niet bijbrengen dat ze misschien eens moest kappen met die dates want haar hele zelfbeeld ging naar de knoppen.
Actief daten doet gewoon iets (naars) met je zelfvertrouwen en dat vind ik zo zonde..je verliest je kracht daardoor.
Een collega ontmoette op latere leeftijd haar droompartner tijdens dansen. Ik denk dat zoiets echt wel succesvol kan zijn. Iemand ontmoeten op dansles, hobbyclubje, werk, sport etc. Je hebt dan al 1 gedeelde passie/interesse.
vrijdag 14 februari 2020 om 12:31
Ik denk dat als je een gedeelde interesse hebt of idd iemand via via leert kennen, dat het wel makkelijker ‘praat’ . Op tinder ken je iemand helemaal niet. Alhoewel als je in een café of supermarkt ontmoet ken je iemand natuurlijk ook niet. In dat opzicht is tinder niet zo anders natuurlijk.Still-i-Rise schreef: ↑14-02-2020 12:10Helemaal eens!
Alleen ik ben een introvert persoon dus over koetjes en kalfjes lullen en een gesprek op gang houden vind ik lastig. In het dagelijks leven praat ik heel gemakkelijk, ook wel met mensen die ik minder goed ken. Alleen met mensen die ik helemaal niet ken.. tja dan heb ik weinig te melden.
.
vrijdag 14 februari 2020 om 13:31
Eens still, veel internet daten heb ik bij mijzelf ervaren dat dat voor mij ook niet werkt. Je komt in een vicieuze cirkel terecht en trekt ineens allerlei mannen aan die dat beeld bevestigen.
Gewoon omdat je geen rust krijgt/neemt voor je gevoelens. Want een mislukte date doet toch wat met je. Ook al was het alleen nog maar contact op internet, het heeft allemaal invloed.
Dat vele daten kan ik nu ook echt niet meer. Zou het ook niet meer willen.
Grappig veel introverten in dit topic, waarschijnlijk zoeken de introverten ook sneller het forum. Kost toch minder energie en je hebt 'sociaal' contact.
Gewoon omdat je geen rust krijgt/neemt voor je gevoelens. Want een mislukte date doet toch wat met je. Ook al was het alleen nog maar contact op internet, het heeft allemaal invloed.
Grappig veel introverten in dit topic, waarschijnlijk zoeken de introverten ook sneller het forum. Kost toch minder energie en je hebt 'sociaal' contact.
vrijdag 14 februari 2020 om 14:43
Precies, het gaat zich in je systeem nestelen..Qiyara schreef: ↑14-02-2020 13:31Eens still, veel internet daten heb ik bij mijzelf ervaren dat dat voor mij ook niet werkt. Je komt in een vicieuze cirkel terecht en trekt ineens allerlei mannen aan die dat beeld bevestigen.
Ik heb net een anoniem Valentijnspakketje ontvangen
vrijdag 14 februari 2020 om 15:10
Dat stukje herken ik trouwens heel goed, dat het iets met je doet als het op niks uitloopt...Qiyara schreef: ↑14-02-2020 13:31Eens still, veel internet daten heb ik bij mijzelf ervaren dat dat voor mij ook niet werkt. Je komt in een vicieuze cirkel terecht en trekt ineens allerlei mannen aan die dat beeld bevestigen.
Nu ben ik niet van het internet daten maar mijn laatste date (van een aantal maanden terug) is op niks uitgelopen (hij kapte het ineens af) en ik merk ook dat dat iets met mij heeft gedaan.
Hij zoekt nu dus weer contact maar ik kan dat niet meer hoor. Dan ga je me eerst de deur wijzen en dan vervolgens weer contact zoeken.
yesss wijzigde dit bericht op 14-02-2020 15:16
3.93% gewijzigd
vrijdag 14 februari 2020 om 15:14
Daarom date ik ook niet, voorlopig lekker op mezelf richten. Teveel gedoe gehad de laatste jaren en heb zó geen zin om weer onzeker te voelen om één of andere vent.Still-i-Rise schreef: ↑14-02-2020 12:10
Zal vast wel weer een keer komen dat ik er meer voor opensta maar dan moet ik hem ook zeker spontaan tegenkomen op de manier die jij omschrijft.
vrijdag 14 februari 2020 om 15:28
Qiyara,
Hij is aan t werk dus slecht bereikbaar, ik zou ook niet weten van wie t anders kan zijn. Tenzij iemand een grapje uithaalt (ik hou niet van dit soort dingen haha)
Yesss,
Ik snap je volkomen! Zit een beetje in hetzelfde schuitje, hoewel ik wel date met iemand nu. Maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Die persoon die nu weer contact zoekt, is dat op een nare manier afgesloten?
Soms is de timing niet helemaal ok en kan een 2e poging ineens veel beter aanvoelen.
Hij is aan t werk dus slecht bereikbaar, ik zou ook niet weten van wie t anders kan zijn. Tenzij iemand een grapje uithaalt (ik hou niet van dit soort dingen haha)
Yesss,
Ik snap je volkomen! Zit een beetje in hetzelfde schuitje, hoewel ik wel date met iemand nu. Maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Die persoon die nu weer contact zoekt, is dat op een nare manier afgesloten?
Soms is de timing niet helemaal ok en kan een 2e poging ineens veel beter aanvoelen.
vrijdag 14 februari 2020 om 15:38
Nou vooral op een rare manier
Van alles naar niks... Dus op het moment dat ik me dus open ging stellen en me kwetsbaar op heb gesteld trok hij de stekker eruit.
Was gewoon heel erg mijn bubbly/vrolijke zelf en ik zou nu niet meer mezelf bij hem kunnen zijn.
Het lukt me dan gewoon niet meer om me dan opnieuw open te stellen en ik wil het ook niet meer (teveel tijd overheen gegaan)
Van alles naar niks... Dus op het moment dat ik me dus open ging stellen en me kwetsbaar op heb gesteld trok hij de stekker eruit.
Was gewoon heel erg mijn bubbly/vrolijke zelf en ik zou nu niet meer mezelf bij hem kunnen zijn.
Het lukt me dan gewoon niet meer om me dan opnieuw open te stellen en ik wil het ook niet meer (teveel tijd overheen gegaan)
yesss wijzigde dit bericht op 14-02-2020 15:41
2.06% gewijzigd
vrijdag 14 februari 2020 om 15:38
Ik zit nog wel op tinder, maar de gesprekken zijn saai en zonder inhoud. Enigste leuke man die ik nu op de app heb kwam aan met: ik date al met iemand ik wil kijken hoe het daarmee loopt. Wat ik eerlijk vind, alleen ga dan niet door swipen. Dus alles lijkt nu heel ver weg. Ook geen zin/energie meer om er steeds positief in te staan.
vrijdag 14 februari 2020 om 15:43
Ah leuk zeg! Dat kan niet anders dan van hem zijnStill-i-Rise schreef: ↑14-02-2020 14:43Precies, het gaat zich in je systeem nestelen..
Ik heb net een anoniem Valentijnspakketje ontvangen![]()
@Qiyara, dat klinkt als een heel leuk weekend en lang de tijd voor elkaar ook. Dan weet je gelijk of het goed zit!
@Flaffy, hoe is het inmiddels met jouw date na het hele FWB gebeuren?
Hier helaas geen plannen en voel veel afstand.. Afgelopen dagen is het stil gebleven en dat voelt ineens gek. Hij zit overigens verder amper op de app. Twijfel beetje om zelf de stilte te doorbreken, al voelt het dubbel. Amper vorige week was alles goed en had ik wat ideeën voor een romantische avond. Dat lijkt nu heel ver weg ineens. Maar stilte is ook niks, weet alleen niet of ik het luchtig moet houden of gelijk checken wat er gaande is. Stom ineens, dit gevoel.
vrijdag 14 februari 2020 om 15:54
Vivi hoeveel tekenen wil je hebben dat hij het niet echt ziet zitten met je?
Van je geen prioriteit maken, tot gelijk na de seks weg gaan, tot afzeggen op een voor jou belangrijk moment en daarnaast je eigen twijfels continu. Leer jezelf daarin serieus te nemen, die twijfel is er omdat het gegronde twijfel is na mijn idee. Het ligt niet aan jou, of je onzekerheid of wat dan ook. Hij is gewoon niet into you. Hoe hard ook.
Echt kut voor je
Persoonlijk zou ik hem lekker laten. Of hem het beste wensen en aju!
Van je geen prioriteit maken, tot gelijk na de seks weg gaan, tot afzeggen op een voor jou belangrijk moment en daarnaast je eigen twijfels continu. Leer jezelf daarin serieus te nemen, die twijfel is er omdat het gegronde twijfel is na mijn idee. Het ligt niet aan jou, of je onzekerheid of wat dan ook. Hij is gewoon niet into you. Hoe hard ook.
Echt kut voor je
vrijdag 14 februari 2020 om 17:10
Afgelopen dagen redelijk veel contact gehad met date, dat was fijn, ondanks dat ik echt ontzettend druk ben geweest afgelopen week(en). Vandaag was een belangrijke dag voor me en hij vroeg heel lief of ik hem op de hoogte wilde houden over hoe het gegaan was (en het liep giga uit). Zelfs nog een appje gekregen hoe het ging. Vind ik wel lief en oplettend. Zondag zie ik hem weer.
vrijdag 14 februari 2020 om 17:21
Wel helder zoQiyara schreef: ↑14-02-2020 15:54Vivi hoeveel tekenen wil je hebben dat hij het niet echt ziet zitten met je?
Echt kut voor je
vrijdag 14 februari 2020 om 17:35
vrijdag 14 februari 2020 om 17:46
Helemaal met je eens.yesss schreef: ↑14-02-2020 15:14Daarom date ik ook niet, voorlopig lekker op mezelf richten. Teveel gedoe gehad de laatste jaren en heb zó geen zin om weer onzeker te voelen om één of andere vent.
Zal vast wel weer een keer komen dat ik er meer voor opensta maar dan moet ik hem ook zeker spontaan tegenkomen op de manier die jij omschrijft.