Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
14-04-2021 18:16
Maar alleen een hoi nodigt ook niet echt uit om uitgebreid terug te reageren.

Dus hallo terug is niet zo raar.

"Je krijgt wat je geeft" 😉

Maak een opmerking of stel een vraag of iemand s dergelijks.

Tijdens mijn webinar moesten we een lijstje maken wat we zochten in de ander.

Dus wat staat op jouw lijstje sodermalm en wat heb je daarvan zelf ook in de aanbieding?
Volgens mij komt hoi en hallo van dezelfde persoon, met drie uur ertussen..
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
12-04-2021 07:12
Groot gelijk. Al krijgen mensen soms zo verschrikkelijk snel verwachtingen.

Vorig weekend 2 avondjes vrij intensief met een man gechat via tinder. Maar de tweede dag viel me al snel op dat hij mij de hele tijd vast probeerde te ''pinnen'' en vooruitliep op hoe de situatie tussen ons over een aantal weken zou zijn. En wat normaal gesproken mijn ''app gedrag'' was (of ik veel appte, of alleen in de avonden), en wat hij daarvan ''kon verwachten''. Nou ik wilde juist vlak daarvoor mijn nummer geven, maar blij dat ik dat niet heb gedaan.

Uiteindelijk sloot hij af met dat hij uitkeek naar mijn berichtje. En ik dacht: dat ga ik mooi niet doen, want je verwacht al veel te veel. Maar ik vond ook op dat moment dat ik het niet kon maken om hem ''zomaar'' te verwijderen na 2 avonden zo intensief chatten. Uiteindelijk bleef het een paar dagen stil, tot ik vrijdag opeens weer een tinder-bericht kreeg dat hij het niet oké van mij vond dat ik op zijn minst niet even één minuut de tijd had genomen om iets van me te laten horen. Terwijl ik meteen dacht : ehh, ik heb toch nooit beloofd dat ik terug met je in touch zou komen? De impliciete verwachting dat je kennelijk veplicht bent het contact ook te onderhouden na twee avonden tinderen zit echt volledig tussen jouw oren.
Ik denk dat dit verwachtingspatroon per persoon heel erg kan verschillen. In ieder geval kan ik me voorstellen dat iemand na twee avondjes leuk kletsen "iets" verwacht. Zelf maak ik geregeld mee dat ik een tijdje berichten uitwissel met een match (niet van de categorie: de hele avond zitten chatten) en opeens, schijnbaar uit het niets, een week of langer niks meer hoor. Ik ben me ervan bewust dat de ander mij niks is verschuldigd en ik kijk wel uit om een 'verwijtend' of claimend bericht er achteraan te sturen, maar het devalueert het contact automatisch een beetje. Voor mij is het inmiddels inherent aan het online daten, niets verwachten en maar zien waar het schip strandt. En dan kan het ook zomaar leuk zijn. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
14-04-2021 18:50
Volgens mij komt hoi en hallo van dezelfde persoon, met drie uur ertussen..

Zo had ik hem niet begrepen en anderen volgens mij ook niet gezien reactie.

Hoi en 3 uur later hallo terug krijgen.
Zo lees ik hem.
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
14-04-2021 19:57
Zo had ik hem niet begrepen en anderen volgens mij ook niet gezien reactie.

Hoi en 3 uur later hallo terug krijgen.
Zo lees ik hem.
Zou ook kunnen idd ja, maar als je zelf begint met alleen hoi, dan vind ik het weer niet gek dat je alleen hallo terug krijgt..
Ik heb namelijk vaak dat iemand hoi stuurt en als ik dan niet reageer dat degene een paar uur of dag later nog een keer hoi of hallo stuurt..
Zo net terug en echt een heerlijke dag gehad met lief. Ik word alleen maar verliefder en verliefder. Nu weer even geduld, maar dat wordt dan weer rijkelijk beloond. We komen nog steeds niet verder dan bed bed bed eten douche en bed :flirting:

Viv die opmerking hilarisch!!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-04-2021 16:33
Mooi! Nu afwachten. Maar mannen vinden het volgens mij ook wel fijn als een vrouw hun interesse laat blijken. Als je niks hoort is het jammer, maar dat hou je toch. Je kunt niet ieders type zijn.

Ik heb nu geen matches meer, en ben dus niet meer erg actief.
Ja maar dan moet hij me niet liken toch? Hij kent me natuurlijk niet verder maar als hij niet reageert leert hij me ook niet kennen.. Maar wellicht heeft hij meerdere matches want nog niks gehoord helaas..
Alle reacties Link kopieren
Rubberlaars schreef:
14-04-2021 17:02
Inderdaad, alles beter dan zo'n vraag.

Afgelopen zomer jouw ervaring met je date gevolgd en ik zat in diezelfde periode in dezelfde situatie met een date. Het was net of je mijn verhaal schreef.
Oh toevallig! Toch wel fijn wat herkenbaarheid qua situatie, moet zeggen dat ik nog wel eens aan hem denk.. De dates waren echt fijn met leuke activiteiten en hij woont nog om de hoek ook. Jammer :( Was het bij jou ook vanuit hem gestopt?

Wat ik met hem (en ook andere ex dates) heb meegemaakt vond ik het vervelendste gevoel: dat iemand langzaam maar zeker afstand van je neemt. Dat je merkt dat iemand ineens minder snel reageert, geen dates meer voorstelt en uit je leven begint te verdwijnen. Zo’n rot gevoel is dat. En meerdere keren moest ik er dan ook nog zelf achteraan voordat het hoge woord eruit kwam, ze hadden het liever laten doodbloeden denk ik dan. Als iemand ineens besluit om geen energie meer in je te steken of prioriteit te maken, doet echt zeer.

Daardoor is er bij mij ook een lichte vorm van verlatingsangst ontstaan, bang dat iemand mij de volgende keer weer laat stikken. Dit topic helpt gelukkig wel om dingen af te schrijven en relativeren!
Alle reacties Link kopieren
@Mimali; ondanks dat hij nog niet heeft gereageerd, toch goed dat je zelf het intitiatief hebt genomen! Dat kunnen alle mannen volgens mij wel waarderen, geen afwachtende houding etc. Nu hopen dat hij ook alsnog een reactie stuurt :)

@Potpouri, ik zie wel aardig wat alternatieve mannen op tinder hoor! En zelf ben ik stiekem ook wel beetje een nerd met games en vroeger veel manga boekjes gelezen haha
Vivi3338 schreef:
14-04-2021 23:25
Was het bij jou ook vanuit hem gestopt?
Uiteindelijk heb ik er zelf een punt achter gezet, omdat ik voelde dat hij eigenlijk niet echt zin meer had. Zeggen dat hij misschien zaterdag af kon spreken, maar nog niks kon beloven. Dat voelde alsof hij afwachtte of er nog iets 'leukers' langskom en ander kon hij wel met mij afspreken. Dat soort dingen.
Volgens durfde hij het zelf niet té stoppen.

Morgenmiddag een onverwachte wandeldate. Lekker snel! Ben benieuwd!

Klinkt weer goed datertje. Het is mooi om jouw gelukkige verliefde verhalen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
@Viv, wat je beschrijft over dat gevoel herken ik ook! En daarbij ben ik ook altijd zó zenuwachtig voor een date, en dan denk ik ook echt '' waarom doe ik mezelf dit toch aan''. Om dan vervolgens het niets te vinden of net als bij mijn laatste date.. Kregen via FB contact. In het begin laten vallen nu geen relatie te willen vanwege zieke ouder. Daarna toch afspreken en elkaar leren kennen en hij noemde het ook daten. Het was super leuk en fijn, konden uren kletsen. Voelde echt goed. En dan BAM, ineens 2 dagen helemaal niks meer horen.. Pff ergens zo geen zin meer in dat daten. Maar toch hé.. haha

Ahh Datertje, ik vind het zo prachtig hoe jij je gevoel beschrijft. Daarom blijf ik ook maar zo af en toe kijken op Happn en Bumble, het geeft me moed!
Rubberlaars schreef:
15-04-2021 07:32
Uiteindelijk heb ik er zelf een punt achter gezet, omdat ik voelde dat hij eigenlijk niet echt zin meer had. Zeggen dat hij misschien zaterdag af kon spreken, maar nog niks kon beloven. Dat voelde alsof hij afwachtte of er nog iets 'leukers' langskom en ander kon hij wel met mij afspreken. Dat soort dingen.
Volgens durfde hij het zelf niet té stoppen.

Morgenmiddag een onverwachte wandeldate. Lekker snel! Ben benieuwd!

Klinkt weer goed datertje. Het is mooi om jouw gelukkige verliefde verhalen te lezen.
Sterk dat je ermee stopte. Want er is niks ergers wat je gevoel ( over jezelf) ondermijnt dan een man die er niet echt voor gaat.

Leuk dat je een date hebt! Die onverwachte verrassingen kunnen echt je dag maken.
Lovelylady89 schreef:
15-04-2021 10:14
@Viv, wat je beschrijft over dat gevoel herken ik ook! En daarbij ben ik ook altijd zó zenuwachtig voor een date, en dan denk ik ook echt '' waarom doe ik mezelf dit toch aan''. Om dan vervolgens het niets te vinden of net als bij mijn laatste date.. Kregen via FB contact. In het begin laten vallen nu geen relatie te willen vanwege zieke ouder. Daarna toch afspreken en elkaar leren kennen en hij noemde het ook daten. Het was super leuk en fijn, konden uren kletsen. Voelde echt goed. En dan BAM, ineens 2 dagen helemaal niks meer horen.. Pff ergens zo geen zin meer in dat daten. Maar toch hé.. haha

Ahh Datertje, ik vind het zo prachtig hoe jij je gevoel beschrijft. Daarom blijf ik ook maar zo af en toe kijken op Happn en Bumble, het geeft me moed!
Maar dit kan geen verrassing zijn, als hij duidelijk heeft gezegd geen relatie te willen. Iemand die dit uitspreekt en wel wil afspreken wil een fwb/ alleen de benefits.
Hij is eerlijk geweest, en dan is het aan jou om te bepalen of je dit wil en aankunt.
Je hoort niks omdat jullie vrijblijvend contact hebben.

Ik weet hoe rot dit voelt, begrijp me niet verkeerd. Ik heb zelf ooit een fwb relatie gestopt om deze reden. Maar ook hij was meteen duidelijk dus ik deed het mezelf aan. Het wordt zelden tot nooit iets serieus. Hij wil namelijk niet. Zodra hij verliefd wordt wil hij ineens wel ( zieke ouder is vervelend maar die reden valt weg zodra zijn droomvrouw voorbij komt).
Datertje ik word blij als ik lees hoe verliefd je bent. En hoe fijn jullie het hebben.
DillKarlings schreef:
14-04-2021 19:14
Ik denk dat dit verwachtingspatroon per persoon heel erg kan verschillen. In ieder geval kan ik me voorstellen dat iemand na twee avondjes leuk kletsen "iets" verwacht. Zelf maak ik geregeld mee dat ik een tijdje berichten uitwissel met een match (niet van de categorie: de hele avond zitten chatten) en opeens, schijnbaar uit het niets, een week of langer niks meer hoor. Ik ben me ervan bewust dat de ander mij niks is verschuldigd en ik kijk wel uit om een 'verwijtend' of claimend bericht er achteraan te sturen, maar het devalueert het contact automatisch een beetje. Voor mij is het inmiddels inherent aan het online daten, niets verwachten en maar zien waar het schip strandt. En dan kan het ook zomaar leuk zijn. ;-)
Kortom: het sterft een natuurlijke dood. En andersom zal het een natuurlijk verloop hebben als het wel iets wordt. Daar hoef je niks voor te doen. Beide partijen blijven elkaar dan opzoeken.
Alles wat niet of stroef loopt zal niks worden.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
14-04-2021 22:09
Ja maar dan moet hij me niet liken toch? Hij kent me natuurlijk niet verder maar als hij niet reageert leert hij me ook niet kennen.. Maar wellicht heeft hij meerdere matches want nog niks gehoord helaas..
Ik denk ook niet dat je van iedere match een reactie moet verwachten eerlijk gezegd. Dat je iemand er leuk uit vindt zien wil niet gelijk zeggen dat je daar ook een heel gesprek mee wil? Soms begonnen er mannen te praten waarvan ik later dacht 'heb ik die echt geliked?' en daar reageerde ik dan ook niet meer op. Of ik was met iemand in gesprek, ja sorry dan reageer ik ook niet. En zo kunnen er meerdere redenen zijn om geen reactie te geven.

Ik spreek ook niet elke match aan en zij mij niet. Maar ik heb die verwachting ook niet. En nee ik zat niet op tinder om mijn ego te strelen, maar gewoon een beetje swipen is ook leuk. Dat doe je gauw even tussendoor. Wel was ik op zoek naar iets serieus, maar daarbij vind ik niet dat ik met iedereen een gesprek moet aangaan. En ik like heus niet iedereen, vaak alleen de mannen waarmee ik mezelf een relatie zie hebben of die ik gewoon knap vind. Maar daarmee is ook niks mee vind ik.
Mee eens. En veel mannen en vrouwen zullen veel liken, om bij een match te bedenken dat ze bij nader inzien geen gesprek willen. Hoort bij online daten. Je moet daar luchtig in staan.
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
15-04-2021 12:02
Ik denk ook niet dat je van iedere match een reactie moet verwachten eerlijk gezegd. Dat je iemand er leuk uit vindt zien wil niet gelijk zeggen dat je daar ook een heel gesprek mee wil? Soms begonnen er mannen te praten waarvan ik later dacht 'heb ik die echt geliked?' en daar reageerde ik dan ook niet meer op. Of ik was met iemand in gesprek, ja sorry dan reageer ik ook niet. En zo kunnen er meerdere redenen zijn om geen reactie te geven.

Ik spreek ook niet elke match aan en zij mij niet. Maar ik heb die verwachting ook niet. En nee ik zat niet op tinder om mijn ego te strelen, maar gewoon een beetje swipen is ook leuk. Dat doe je gauw even tussendoor. Wel was ik op zoek naar iets serieus, maar daarbij vind ik niet dat ik met iedereen een gesprek moet aangaan. En ik like heus niet iedereen, vaak alleen de mannen waarmee ik mezelf een relatie zie hebben of die ik gewoon knap vind. Maar daarmee is ook niks mee vind ik.
Daar ben ik het niet mee eens hoor, ik sta met een doel op een site en like heel kieskeurig..
Dus ik heb weinig matches en van mijn kant is die match dus oprecht .
Niet reageren omdat ik nog met anderen in gesprek ben herken ik niet en als dat wel zo zou zijn dan zou ik toch een berichtje sturen van sorry maar ben nog met iemand in gesprek en wil dat eerst aankijken of zoiets..

Ik ga toch niet matches verzamelen voor de lol?
Het gaat toch om echte mensen, en we zijn toch ook geen pubers meer ofzo..

@rubberlaars leuk een wandeldate, veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag proberen mee te schrijven. Ik ben nu ongeveer een jaar vrijgezel. Ik heb wel gedate alleen nu even een pauze genomen en de apps er af gegooid.
Ik was iets te gefocust op het vinden van een relatie, en bij elke leuke match merk ik dat te snel veel hoop heb. Door elke keer de teleurstelling is het plezier weg in daten.

Ik hoop dat ik door hier mee te schrijven dat, als ik straks weer de apps ga installeren, het wat beter los kan laten, relativeren en gewoon tijdens de zoektocht kan genieten van mijn eigen leven.

Meteen maar een vraag. Hoe zorgen jullie er voor dat je het los kan laten? En dat de teleurstelling niet een te groot effect heeft? Ik merk dat ik het, zeker nu met weinig afleiding, moeilijk vind om mezelf weer op te rapen en toch weer vol frisse moed verder te gaan daten en hoop te houden op toch een keer een leuke match waarbij het vanzelf gaat.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-04-2021 10:26
Kortom: het sterft een natuurlijke dood. En andersom zal het een natuurlijk verloop hebben als het wel iets wordt. Daar hoef je niks voor te doen. Beide partijen blijven elkaar dan opzoeken.
Alles wat niet of stroef loopt zal niks worden.
Klopt hoor, maar ik zal niet ontkennen dat ik ook wel eens lichtelijk teleurgesteld kan zijn als een leuke conversatie schijnbaar zonder aanleiding opeens stopt. Ik zal m'n dag er niet door laten verpesten, omdat ik inmiddels een beetje gewend ben aan de mores van online daten, maar ik zal zelf doorgaans een contact netjes proberen af te sluiten als ik het om wat voor reden dan ook niet zie zitten.
O jah, zeker. Ik heb hetzelfde, al moet ik zeggen dat het tegenwoordig precies 2 seconden duurt en daarna denk ik, soit.
Dan waren we geen match.
Ik heb een dikke dating huid ontwikkeld. Maar kan gelukkig nog steeds enthousiast worden.
Alle reacties Link kopieren
m1991 schreef:
15-04-2021 15:33
Meteen maar een vraag. Hoe zorgen jullie er voor dat je het los kan laten? En dat de teleurstelling niet een te groot effect heeft? Ik merk dat ik het, zeker nu met weinig afleiding, moeilijk vind om mezelf weer op te rapen en toch weer vol frisse moed verder te gaan daten en hoop te houden op toch een keer een leuke match waarbij het vanzelf gaat.
Tja, door er zonder (al teveel) verwachtingen in te stappen en in eerste instantie een leuke tijd willen hebben, een ander, nieuw persoon te ontmoeten. En niet teveel focussen op het persé willen, moeten hebben van een relatie; ik heb leuke mensen gedate en ook al is er geen relatie uit voortgekomen, toch kijk ik daar met plezier op terug.
Eens!!

Ex date die mij een connectieverzoek op Linkedin stuurde, heeft weer iets geliked. Dat zegt niks natuurlijk, maar toch. Het doet me ergens wel goed ( mijn ego spreekt hier).
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
15-04-2021 17:08
Tja, door er zonder (al teveel) verwachtingen in te stappen en in eerste instantie een leuke tijd willen hebben, een ander, nieuw persoon te ontmoeten. En niet teveel focussen op het persé willen, moeten hebben van een relatie; ik heb leuke mensen gedate en ook al is er geen relatie uit voortgekomen, toch kijk ik daar met plezier op terug.
Helemaal eens.
Had het daar nog over met een wandelafspraak. Bleek die dame ook al heel veel gedate te hebben en ze had net dezelfde ervaring. Heb vaak enkele weken/maanden met iemand gedate met een aparte hobby/woonplaats/huisdier... en zo veel nieuwe dingen meegemaakt en leren kennen. Kijk naar al die dingen positief terug, dat waren mooie ervaringen.

De man waar ik een week mee babbelde heeft gisteren zonder boe of ba de match opgeheven. We hadden afgesproken elkaar dit weekend te zien, ik vroeg eergisterenavond of hij een voorstel had waar we elkaar zouden zien en gisteren was de match plots weg.
Enkele jaren geleden was ik er niet goed van geweest maar intussen weet ik dat het nu eenmaal zo kan gaan... heb ‘reserve’ genoeg ;-)
Attraverso schreef:
16-04-2021 08:28
Helemaal eens.
Had het daar nog over met een wandelafspraak. Bleek die dame ook al heel veel gedate te hebben en ze had net dezelfde ervaring. Heb vaak enkele weken/maanden met iemand gedate met een aparte hobby/woonplaats/huisdier... en zo veel nieuwe dingen meegemaakt en leren kennen. Kijk naar al die dingen positief terug, dat waren mooie ervaringen.

De man waar ik een week mee babbelde heeft gisteren zonder boe of ba de match opgeheven. We hadden afgesproken elkaar dit weekend te zien, ik vroeg eergisterenavond of hij een voorstel had waar we elkaar zouden zien en gisteren was de match plots weg.
Enkele jaren geleden was ik er niet goed van geweest maar intussen weet ik dat het nu eenmaal zo kan gaan... heb ‘reserve’ genoeg ;-)
Ik ben er intussen ook wel aan gewend geraakt, maar toch verwonderd het me toch nog eventjes. Maar goed, zo gaat het nu dus gewoon.
Verder heb je geen matches staan of gesprekjes lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook enkele seconden verbaasd hoor, scrolde even tussen mijn matchen om te zien of ik niet over zijn naam gekeken had.

Jawel, dat bedoel ik met 'reserve', heb nog enkele gesprekken lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven