Tot de dood ons scheidt.

11-09-2011 01:14 540 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak topic die gaan over vrouwen die vreemdgaan met collega's of baas en mannen die hun vrouwen/vriendinnen in de steek laten voor een ander.

Maar waar blijft de belofte die jullie mekaar hebben gedaan, "Ja, ik wil er voor je zijn, in goede en slechte tijden...tot de dood ons scheidt." of is dit enkel een mooie belofte, maar zonder betekenis of enige levensgarantie.
quote:eleonora schreef op 11 september 2011 @ 13:41:

[...]

Bedoel je dan zonder man?Zonder man, of met iemand die mijn waarden deelt. DIe zijn er niet veel meer, dus dan maar zonder man.
Nou zeg, ik voel me steeds meer een buitenaardswezen, als ik al die standpunten zo lees.

Ik ben getrouwd met "tot de dood ons scheidt" want dat wil ik ook echt beloven. Dat is echt een keuze....ik wil bij hem blijven totdat ik of hij doodgaat. En nee, ik ben niet de hele tijd heppiedepeppie getrouwd, sommige perioden is het echt wel bikkelen geweest. Maar je belooft bij elkaar te blijven en de zooi die bij iedere levensfase hoort met elkaar op te lossen en het als team te doen. En tot nu toe, doen we dat ook.

Die belofte is voor mij voorwaarde en binnnen die belofte kunnen we elkaar de keet uit vechten...maar wat er ook gebeurt; je blijft bij elkaar!
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2011 @ 13:43:

[...]

Onder het mom van "gelijkwaardig" en "emancipatie" zijn vrouwen - hier in Nederland overigens, Nederlandse vrouwen zijn qua emancipatie vrij uniek in de wereld - steeds meer gaan accepteren dat mannen doen waar ze zin in hebben en geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te dragen. Dat is een vrij apart fenomeen, wat je zowel mannen als vrouwen aan kunt rekenen.Is dat zo? Heb ik niet eens bij stil gestaan.
quote:eleonora schreef op 11 september 2011 @ 13:39:

[...]

Dat schreef ik dus ook, dat mannen en vrouwen van nature verschillen in het uiten van hun emoties.

Doet niets af aan het feit dat het voor mannen in deze tijd niet meer wereldvreemd is om hun gevoelens te tonen en ze daartoe meer worden aangemoedigd dan in het verleden toen 'mannen nog niet mochten huilen'.Dat laatste wordt dus in een recentelijk onderzoek betwist.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2011 @ 13:37:

In de jaren 50 zeurden alle vrouwen?

Oh.Jeetje dan loop ik achter, ik zeur NU nog en het is toch echt 2011 .
ik ken ook mannen die dingen van hun vrouw pikken die ik echt niet begrijp.

maar die houden dat meestal stil voor de buitenwereld.
wij slapen nooit.
In aanvulling op de voorbeelden van Iris: in Nederland word je als vrouw pas geëmancipeerd bevonden als je, nadat je kerel je met kind en al bij het vullis heeft gezet, vooral niet je wettelijke recht op partner- en of kinderalimentatie opeist. Met als gevolg dat mannen dat inderdaad ook massaal doen, kinderen en vrouwen langs de stoeprand zetten.

Hoe anders was dat in de jaren vijftig toen je als vrouw weliswaar geen recht had om een scheiding aan te vragen, maar er tegelijkertijd van mannen verwacht werd dat als ze een vrouw "met jong schopten", ze maar wat harder moesten gaan werken om dat jong groot te brengen.
Am Yisrael Chai!
Individualisme is een sterke motor in deze. Daar ben ik het mee eens.
Ook weer eens met jou FV.
quote:valentinamaria schreef op 11 september 2011 @ 13:47:

maar die houden dat meestal stil voor de buitenwereld.
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2011 @ 13:47:

In aanvulling op de voorbeelden van Iris: in Nederland word je als vrouw pas geëmancipeerd bevonden als je, nadat je kerel je met kind en al bij het vullis heeft gezet, vooral niet je wettelijke recht op partner- en of kinderalimentatie opeist. Met als gevolg dat mannen dat inderdaad ook massaal doen, kinderen en vrouwen langs de stoeprand zetten.

Wat een raar wereldbeeld.
quote:Demissionair schreef op 11 september 2011 @ 13:46:

[...]

Is dat zo? Heb ik niet eens bij stil gestaan.

Ja, dat is zo. Nog een goed voorbeeld wat je heel vaak op het forum voorbij ziet komen:

Man en vrouw hebben seks, vrouw raakt ongepland zwanger (want gescheurd condoom, vergeten pil, te geil om aan anticonceptie te denken). Man dramt voor abortus, vrouw maakt gebruik van haar wettelijke recht op baas in eigen buik. Wat zegt men dan: "tja, dan kan je van hem natuurlijk niet verwachten dat hij er naar om kijkt, hij wil het immers niet".

Dat was een jaar of zestig geleden ondénkbaar en mannen die zo in het leven stonden waren uitzondering, geen regel. Tegenwoordig is een man die gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en dus bijvoorbeeld niet lichtzinnig met elke vrouw de koffer induikt (want zou er onverhoopt een kind van komen zit je er immers aan vast), juist de uitzondering.
Am Yisrael Chai!

Hoe anders was dat in de jaren vijftig toen je als vrouw weliswaar geen recht had om een scheiding aan te vragen, maar er tegelijkertijd van mannen verwacht werd dat als ze een vrouw "met jong schopten", ze maar wat harder moesten gaan werken om dat jong groot te brengen.Klopt, je eigen stoer en onafhankelijk doen breekt je dus op en de man is de lachende derde.
quote:lila01 schreef op 11 september 2011 @ 13:46:

[...]

Jeetje dan loop ik achter, ik zeur NU nog en het is toch echt 2011 .Vrouwen hebben hun eigen wijze van communiceren, het is echt doodzonde alles maar zeuren te vinden. Soms moet je "zeuren" om iets gedaan te krijgen.
quote:lila01 schreef op 11 september 2011 @ 13:49:

[...]

Wat een raar wereldbeeld.Da's helemaal geen raar wereldbeeld, alleen in mijn eigen straat ken ik al meer dan 10 vrouwen in die situatie en zelf ben ik er ook 1. Hier op het forum lopen er ook heel wat rond, zo uit het blote hoofd ken ik ook een stuk of 10 nicknames voor wie dat geldt. Dat zijn dus in twee relatief kleine groepen al vrij hoge scores.
Am Yisrael Chai!
Mooi voorbeeld FV. Het nemen van verantwoordelijkheid bij vrouwen neemt toe en bij mannen neemt het af. En allemaal omdat vrouwen dat vergoeilijken en toestaan. De grootste motor van dit geheel ligt dan ook bij vrouwen IMO.

Hoe anders was dat in de jaren vijftig toen je als vrouw weliswaar geen recht had om een scheiding aan te vragen, maar er tegelijkertijd van mannen verwacht werd dat als ze een vrouw "met jong schopten", ze maar wat harder moesten gaan werken om dat jong groot te brengen.Wat een onzin en ik heb niet eens kinderen en die ik niet heb zet ik niet bij het vuil. Als ik ze zou hebben dan zou ik eerder dood gaan dan jouw verhaal.
quote:valentinamaria schreef op 11 september 2011 @ 13:47:

maar die houden dat meestal stil voor de buitenwereld.Ja die van mijn pikt ook heel veel, het is elke dag weer een sport om te kijken wanneer ie afhaakt. Vandaag heb ik hem een akker van de buren laten omspitten terwijl ik allang weet dat het morgen geasfalteerd wordt

In aanvulling op de voorbeelden van Iris: in Nederland word je als vrouw pas geëmancipeerd bevonden als je, nadat je kerel je met kind en al bij het vullis heeft gezet, vooral niet je wettelijke recht op partner- en of kinderalimentatie opeist. Met als gevolg dat mannen dat inderdaad ook massaal doen, kinderen en vrouwen langs de stoeprand zetten. .

Waarom zou een vader niet voor zijn eigen kinderen moeten betalen? Staaltje te ver door getrokken 'vrijheid' gedrag als je het

vraagt. Ik vind het niet handig ook , ik denk dat als je vader en moeder bent , je samen de zorg en lasten voor de kinderen draagt Of je nou wel of niet in een huis woont. Heeft niets met emancipatie te maken wel met gelijkwaardigheid. Beiden hebben vanaf het moment van de geboorte de verantwoording voor hun kind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:rozenstruikje schreef op 11 september 2011 @ 13:48:

Ook weer eens met jou FV.Het wordt saai; maar ik ook.
Misschien heeft het allemaal wel te maken met dat vrouwen en mannen zich van te voren behoorlijk indekken.

In de jaren 50 moest je het doen met elkaar want wat was je ontsnappingsclausule?
FV mijn post klopt niet, mijn excuus!
quote:lila01 schreef op 11 september 2011 @ 13:49:

[...]

Wat een raar wereldbeeld.Dat is geen " beeld", dat zijn de feiten.
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2011 @ 13:53:

[...]

Da's helemaal geen raar wereldbeeld, alleen in mijn eigen straat ken ik al meer dan 10 vrouwen in die situatie en zelf ben ik er ook 1. Hier op het forum lopen er ook heel wat rond, zo uit het blote hoofd ken ik ook een stuk of 10 nicknames voor wie dat geldt. Dat zijn dus in twee relatief kleine groepen al vrij hoge scores.En ik ken in mijn omgeving vrouwen die dankbaar gebruik maken van hun macht om mannen financieel uit te kleden na een scheiding (ook als zij zelf degene waren die vreemd is gegaan of zoiets) en het hem onmogelijk maken om een goed contact te hebben met zijn kinderen (en reken maar dat die mannen daar verdriet van hebben). Dus, onze meningen worden gekleurd door onze ervaringen, dat is logisch. Maar ik geloof niet in 'man slecht, vrouw goed', zoals het nu een beetje overkomt. We zijn allemaal mensen!
quote:meds schreef op 11 september 2011 @ 13:55:

[...]

Ja die van mijn pikt ook heel veel, het is elke dag weer een sport om te kijken wanneer ie afhaakt. Vandaag heb ik hem een akker van de buren laten omspitten terwijl ik allang weet dat het morgen geasfalteerd wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven