Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
saltandkicks schreef op 31 mei 2012 @ 20:18:

By the way, niet dat ik geloof dat mannen en vrouwen monogaam zijn hoor. Daar zijn ik en mijn partner het wel over eens. Maar doe het dan gewoon met zijn tweeën waar je beide bij bent
Heb je wel eens de moeite genomen delen uit dit topic te lezen? Dit is namelijk een zeer regelmatig terugkerend onderwerp. Vertellen of juist niet. Je relatie opengooien of juist niet. Samen experimenteren of juist niet.
Rooss4 schreef op 31 mei 2012 @ 20:35:

Nop, vertellen ze je dat dan? Of zie je ze steeds stiekem in andervrouws bibs knijpen?

Je hebt helemaal gelijk liefie en dat siert je. Hou je stoepie maar schoon, inderdaad heel belangrijk dat je je vriendin recht in de ogen kan blijven aankijken.

Veel en veel meer waard dan een jeukend kruis.

Weet je dat het ook heel goed voelt? Ik ben allesbehalve keurig en braaf en netjes, maar hier gaan alle alarmen af. Heb me ook keurig gedragen hoor, ze zou mijn smsjes zonder problemen kunnen lezen. Hij is de sneuerd hier.

Z'n nieuwe nestje opwarmen voordat hij weggaat uit zijn oude. Bah zeg!

Er wordt nooit zo'n geheim van gemaakt idd. Zoenen in de kroeg, samen naar huis gaan, handen op konten, auto's voor de deur parkeren, er over praten. Er wordt ook veel gekletst natuurlijk, maar alles wat er gekletst wordt, klopt ook en wordt uiteindelijk altijd wel bevestigd. Heeft ook wel met het toerisme te maken, denk ik. Het is gewoon heel makkelijk.
Mooie post, Allegaartje!
noppies schreef op 31 mei 2012 @ 20:58:

Mooie post, Allegaartje!
Nou... af en toe rolt er iets zinnigs uit, hahaha. Ik wil overigens helemaal niet pleiten voor 'vreemdgaan' hoor !.. Dat even voor de duidelijkheid; ik raad het niemand aan. Als je het kan oplossen in een open sfeer met je partner... dan heeft dat beslist de voorkeur. Daarnaast wil ik ook niet verdedigen waarom ik het zelf wel gelegitimeerd vind om vreemd te gaan... mijn situatie maakt de keuze van een ander, met een andere reden, niet minder relevant; We maken hier allemaal onze eigen keuzes en juist de manier waarop we ermee omgaan is het onderwerp van dit topic. Al het plezier en alle pijn; alles mag voorbij komen. Dat is het mooie aan dit topic.
@meis34 ik herken het gevoel maar ik was nog banger dat er over me heen werd gelopen. Top! Dat je nu een fijne nr 2. hebt waar je open en eerlijk tegen kunt zijn:) geniet ervan

@allegaartje heerlijk zo'n relatie.
Yep roos, zo zit het in elkaar...

Ik laat um ook met rust...we hebben het mooi gehad samen!.

we waren altijd open en eerlijk tegen elkaar...alles was bespreekbaar..

Daarom is het me ook zo dierbaar...pfff...
Kom even mee lezen :)
Nop, wat een verhaal. Goed dat je er zo mee omgaat, lijkt me onprettig om te weten dat een man een vriendin zo met haar omgaat.

Roos, fijn dat hij weer terecht is. Je hebt het er maar druk mee ;-D

Silvia, als ik het zo lees ben ik het met Roos eens, je minnaar zit met zichzelf in de knoop, ik zou hem, hoe lastig ook, even met rust laten. Dan hoef je jezelf ook niets te verwijten. Stel dat je doorgaat en het komt uit, dan breekt de hel los en dan krijg je spijt als je hem min of meer 'overgehaald' hebt.
Hier gaat het goed. Met nr1 loopt het eigenlijk weer prima. Veel gepraat, veel geruzied ook wel, maar het ziet er naar uit dat het weer een stuk beter gaat en blijft gaan. En dat is fijn :)

En nr2 is eigenlijk helemaal uit beeld. Nog een tijd contact gehad onder het mom van 'vriendschap' maar dat zat me niet lekker. Ik had teveel het gevoel dat ik achter de hand gehouden werd voor als hij een keer zin had en daar pas ik voor. Best boos op hem geweest ook nog, hij blijft volhouden zijn relatie te willen redden en niet meer vreemd te willen gaan, maar reageerde wel steeds erg jaloers als ik ergens geweest was en wilde liever ook niet dat ik een ander had. En als hij toevallig zin had kreeg ik weer hitsige smsjes.

Los van het feit dat ik zijn keuzes niet snap (en dat zegt wat, want ik snap bijna alles :) ) want je relatie red je niet door te stoppen met vreemdgaan, maar door aan je relatie te werken en dat wil hij niet. Dus gaat hij uiteindelijk gewoon weer vreemd, alleen dan niet met mij. Wel pijnlijk ook, ergens, maar het lijkt er toch echt op dat ik hem los heb gelaten. Hij zegt dat hij van me houdt, en dat ik de belangrijkste vrouw in zijn leven ben, maar zijn acties zeggen iets heel anders. En hoe moeilijk ook, ik beoordeel hem maar op zijn acties en niet meer op zijn woorden.

Wel een leuke 'nieuwe' nr2 gevonden! Ik kende hem al een hele tijd, er hing ook altijd wat in de lucht, maar nu toch uitgesproken dat we elkaar wel leuk vinden. Mooiste is dat hij ook in een open relatie zit, dat wisten we niet van elkaar en dus hielden we de boot af. Gebonden mannen, daar begin ik niet meer aan. En voordeel is dat er géén sprake is van verliefdheid en dat het allemaal een stuk rustiger is zo. Er is nog niet veel voorgevallen, een voorzichtige kus, meer niet. Maar deze man communiceert! Echt bijzonder prettig. Hij praat, spreekt verwachtingen uit, vraagt naar die van mij, is open, laat weten als hij een paar dagen niet bereikbaar is zodat ik niet met vraagtekens blijf zitten, zonder dat ik daarom vraag, is geinteresseerd in mij buiten seks om, is zelf ook interessant, enzovoorts. Heerlijk! Een stuk minder heftig dan bij Nr2, maar wel veel prettiger in veel opzichten.

Geen idee waar het heengaat, het heeft wel potentie :-P maar het gaat gewoon lekker rustig aan. Ik vind het een verademing, zo'n soort man, na mijn nr2. De extreem heftige aantrekkingskracht is wat minder ,maar zeker wel aanwezig, maar dat maakt het een stuk minder gevaarlijk. En dat iemand op hetzelfde niveau zit qua communicatie is gewoon heel erg fijn. Hier gaan geen drama's van komen waarschijnlijk. Dus ik ga genieten :heart:
Ha die Herfstig! Fijn te lezen dat de rust is wedergekeerd in huize H en consorten.

Wat je schrijft over je 2 vind ik wel heel bijzonder. Er is een tijd geweest dat jullie de mogelijkheid open lieten voor elkaar te kiezen en nu dit? Van "ik hou van jou en misschien..." naar "achter de hand gehouden worden"? Voelt dat niet vreemd? Was het gebakken lucht of is het een man die je niet op zijn woord kan vertrouwen?

Dan klinkt je "nieuwe" inderdaad beter. Communicatie is zo belangrijk... Have fun meisje!

Och druk.. dit weekend toevallig wel en verder vooral in mijn hoofd, Nieuwe man is nogal een indrukwekkende man, zeg maar dus dat houdt me wel bezig.

Qua tussendoor contact is het met alle 3 niet heel heftig. Met Nm wel wat meer natuurlijk maar dat zal ook wel weer afzakken. Qua persoonlijkheid en "aanbod" passen deze 3 heel goed bij mij, ze vullen elkaar aan. Al zijn ze alle 3 niet vies van een experiment en zijn het 3 heerlijke mannen natuurlijk X-D
Poehhhhh, zit nog heerlijk na te genieten van een fantastische date.

Wat is ze toch heerlijk, lekker, open....gewoon super.

Een paar uur ongecompliceerd in bed door brengen met je minnares... Hier kan ik weer even op teren. :-p

Iedereen veel fun het weekend
Nou, dat is ook bijzonder en daarom snap ik zijn keuze ook niet. Hij heeft, naar eigen zeggen, overwogen om voor mij te kiezen, maar het bekende verhaal: huis, kinderen, geld. En hij wilde dus niet meer vreemdgaan. Maar toch liet hij dan af en toe doorschemeren dat hij als het aan hem lag best stiekem alsnog seks met me zou willen. Hij wilde dus niet voor mij kiezen, niet meer vreemdgaan, maar als puntje bij paaltje kwam wilde hij nog wél vreemdgaan. En daar zit ik niet op te wachten. Los van het feit dat ik, hoewel ik het overwogen heb, denk ik toch geen relatie met hem was begonnen, juist vanwege bovenstaand verhaal, en dat soort dingen kwamen vaker voor. Of het gebakken lucht was weet ik niet, ik denk dat hij wel echt van me houdt. Ik ook van hem. Maar naarmate ik meer zie hoe hij met zaken omgaat, hoe meer dat afzakt eigenlijk. En hij houdt wel van mij, maar wil daar geen consequenties aan verbinden. Gemakzucht denk ik, waarom zou je kiezen als je ook beiden kunt hebben? Nou ja, hij kan dus niet beiden hebben, want dat wil ik niet meer.

Fijne bijkomstigheid daarvan is dat het thuis een stuk beter gaat, nu nr2 uit beeld is.
Ik denk dat als ik niet moeilijk had gedaan, hij tot in de eeuwigheid doorgegaan was met onze relatie, maar dan stiekem, zonder daar ooit serieus voor te kiezen. Het is dat ik niet stiekem wilde doen en dat het mij niet lekker zat dat ik officieel niet bestond, dat dwong hem tot een keuze. En eerlijk gezegd had ik dat wel knap gevonden die keuze, als hij daadwerkelijk voor zijn gezin was gegaan, maar dat doet hij niet, hij verandert niets. En in mijn ogen is het gewoon afwachten tot hij weer iemand tegenkomt en het hele circus opnieuw begint. Ik was per slot van rekening ook niet de eerste :) Nu vind ik het niet knap, nu vind ik het laf.
En als ik heel eerlijk naar mezelf kijk dan weet ik niet of ik nou per se voor hem gescheiden was. Ik denk het niet. Maar het is meer het gevoel dat ik niet bestond, dat hij wel zei van me te houden en dat ik daar niet zoveel van merkte wat me dwars zat. Natuurlijk was hij wel lief tegen me, maar het eeuwige 'mijn relatie is echt niet leuk en ik zou het liefst willen scheiden als het kon' en dan niets doen, dat werkte me op mijn zenuwen. Ik wilde bevestiging denk ik. En die kreeg ik dus niet, uiteindelijk.
Lekker Tas... drijfze!

Herfstig, het hele verhaal doet me een beetje denken aan het verhaal van vivadiva. Zij die voor haar minnaar koos en hij die in een moeilijke tijd vlucht naar andervrouws armen. Het niet aangaan, niet veranderen, niet communiceren. Kiezen voor gemak en de weg van de minste weerstand. Dan toch maar blijven bij huis-vrouw-kind. (wat ik op zich niet onlogisch vind hoor) en dan toch eeuwig blijven zoeken, het niet kunnen vinden, een onrust hebben diep van binnen. Ik kan me voorstellen dat het ondoenlijk is met zo`n man. Zeker als hij your world rocks maar je nooit op hem kan rekenen.

Gelukkig is de rust bij jullie een beetje teruggekeerd!
Ja, ik schrok ook van het verhaal van Vivadiva, ik vermoed dat het bij ons ook zo gegaan was. Ik snap ook dat iemand wil blijven vanwege huis/kind/andere zaken. Maar dit klopte gewoon niet.

Hij ziet zelf dat patroon overigens niet. Hij heeft al eerder een lange relatie gehad, tijdens zijn huwelijk, toen zij bij haar vriend weg was en een tijd op hem gewacht heeft is ze uiteindelijk zélf vertrokken. Hij hakte de knoop maar niet door.

Hij zegt dat hij toen bijna gescheiden was, maar achteraf kwam ik er achter dat hij precies op dat moment zijn vrouw zwanger heeft gemaakt van hun kind. Klopt ook niet dus. Ik voorspel dat het nu ook weer zo gaat, hij kickt af van mij (en dat doet hem wel degelijk verdriet, dat weet ik dan weer wel) en uiteindelijk komt hij weer iemand tegen die als een blok voor hem valt (want het is echt een leuke man) en gaat het hele riedeltje van voor af aan beginnen. Totdat zijn vrouw er een keer achter komt.
herfstig schreef op 01 juni 2012 @ 10:07:

.Silvia, als ik het zo lees ben ik het met Roos eens, je minnaar zit met zichzelf in de knoop, ik zou hem, hoe lastig ook, even met rust laten. Dan hoef je jezelf ook niets te verwijten. Stel dat je doorgaat en het komt uit, dan breekt de hel los en dan krijg je spijt als je hem min of meer 'overgehaald' hebt.

Qua verstand weet ik het ook herfstig..maar het gevoel....

Had gister het gevoel dat het "goed" was..dat ik er vrede mee had..

Maar nu zie ik het weer anders....voel me gewoon k**...en heb ik de neiging om te mailen...

Hij heeft gezegd voorlopig niet meer op mijn mails te reageren(zelfbescherming denk ik)...dus dat zal het alleen maar verdrietige maken...

Maar ja..wat is voorlopig...zal ik ooit nog wat van um horen...pffff
Syl, logisch dat je de ene dag oké bent en de andere niet om door te komen lijkt. Het wordt makkelijker. Ook in dit geval heelt tijd de wonden echt waar.

Je zal hem los moeten laten, helemaal!!

Als hij slim is hoor je nooit meer wat van hem... Rot maar wel het beste, hij heeft (hoop ik) zijn keuze gemaakt.
Ja...hij is slim...ergens weet ik het antwoord ook wel...

Doet zo verrekte pijn...nooit meer iets te horen!!

Ik weet het allemaal wel...dat maakt het ook zo shit...

Waarom heb ik mezelf niet beter onder controle...en dat is ook iets waar ik zooo van baal!!
Oh, bah, Silvia.... dat doet idd pijn. Nu is het dan echt definitief. Contact zoeken en niets meer horen is ook enorm pijnlijk, daar wordt het vaak ook niet beter van. Gewoon niet meer doen, in plaats daarvan iemand anders mailen of bellen. Afleiding zoeken, frustratie en verdriet van je afschrijven kan soms heel goed helpen.

Het wordt echt makkelijker met de tijd, maar dat duurt en nu is dat het allerergste. Je weet het ook vast allemaal wel, ik vertel niks nieuws :).

Herfstig, klinkt goed, de nieuwe nr 2! Fijn!!

En ook dat het thuis weer goed gaat, goed om te lezen!

Wel een beetje een nare smaak dat je overhoudt aan het contact met exnr2. Blijkbaar een man die nooit definitieve knopen door kan haken en liever blijft dromen van het groene gras bij de buurmanvrouw..

Ik kan me ook wel vorostellen dat een man liever bij zijn gezin blijft, ook al is de relatie niet super. Kinderen, financien, huisvesting, ruzies, omgangsregelingen... dat is ook allemaal niet om blij van te worden.

Mijn minnaar hier heeft ook geen leuke relatie, maar wel leuke kinderen, die hij toch al heel weinig ziet doordat hij zoveel onderweg is. Hij is echt heel veel van huis. Kan me voorstellen dat het thuiskomen in een huis met vrouw en kinderen veel fijner is dan in het onbekende stappen en de deur daar dicht te trekken. Zakelijk zijn ze verstrengeld, hij zal haar veel moeten betalen bij een scheiding.

Hij is zo weinig thuis, dat dat wel oke is. En als hij tijd heeft gaat hij jagen in de bergen en met vrienden borrelen. Hij is nu op zoek naar een groter jachtgebied, dan heeft hij nog minder tijd over. Ja, dan is het meer ellende en moeite om weg te gaan dan te blijven.
"Hij is nu op zoek naar een groter jachtgebied, "

Moest hier toch een beetje om gniffelen .. ;)
Om te jagen, Aviv, hij is fanatiek jager. Op wilde dieren in de Alpen.

Zijn vrouwen-jachtgebied is al groot genoeg! Hij heeft werk in half Europa. Heb zo'n idee dat hij er genoeg op kan doen, als hij wil :).
Ahh juist ...... ;)

Anywhoe wbt het loederen is het hier ff rustig
Noppies ben je niet bang dat deze info de herkenbaarheid vergroot? Ik zeg het even als overweging voor jezelf. kan me voorstellen dat een meelezer die hem kent hem in de beschrijving herkend.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie, snap ik, dank je. Ik woon in een ver ver buitenland en hij heeft nul contacten in NL.

De NL meiden hier in het dorp zijn op 1 hand te tellen en zouden hem wrs niet herkennen uit mijn verhalen, als ze mij wel herkennen.

Denk dat mijn eigen verhaal herkenbaarder is dan zijn verhaal trouwens. Iemand die mij kent, zou me best wel kunnen herkennen, maar dan nog.. Stel jij herkent mij vanuit NL, als ik jou niets verteld heb over hem, kan het elke man uit het dorp zijn. De mensen in NL die van hem weten, hebben hem ook ontmoet.

Dus nee, ontmaskeren kan ik hem volgens mij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven