Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Viavia, Anouk heeft een open relatie.

Haar man weet dat zij buiten de deur relatie(s) heeft en stemt daarmee in.

De levens van haar kinderen overhoop halen omdat haar huwelijk niet perfect is vind ik grenzend aan idiotie.

Perfectie is de illusie.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Zooo, ook weer bijgelezen, fijn dat hij af en toe de hond uit moet laten, kan ik jullie nog een beetje volgen

Anouk, goed zeg dat jij je dat realiseert, dat je wat was doorgeschoten. Geniet van je nr 1, je gezin, je vakantie.

Grappig Appelonia, ik moest ook al aan jij denken bij Anouks berichten van de laatste week. Bijzonder dat zo'n niet leuke man je zo geil weet te maken.

Ik ben heerlijk aan het genieten van mijn lange weekend minnaar. We zijn uit geweest, en uit eten, en we hebben heel veel in bed gelegen, en op de bank, en op de vloer, en op de keukentafel...

Maar we hebben ook veel gesproken over hoe nu verder. Dat wat jij zei Roos, over van de ene relatie in de andere, dat geldt voor hem nog sterker natuurlijk, ik heb iig nog wel afgesproken met een paar andere mannen. We hebben er een goed gesprek over gehad, een paar afspraken gemaakt daarover, en verder gaan we wel zien hoe het loopt. Voor nu is het vooral heel erg genieten van elkaar, we hebben eigenlijk totaal geen oog gehad voor andere mensen toen we heerlijk dansten samen.
quote:viavia2013 schreef op 09 juni 2014 @ 11:15:

Duh!! De oplossing is juist heel simpel. Beëindig je relatie en stop met liegen en bedriegen. Met name lieg je tegen jezelf!

Helaas, mag ik bepaalde woorden hier niet gebruiken, maar ik zie dat mijn tekens begrepen worden. Nee, snap er niks van. Leg eens uit?
Dymo, of het voor hem nog meer geldt zal best, daar had ik het niet over. Je bent geen dag manloos geweest, daar had ik het over. Relatiehoppen terwijl ik er juist zo van overtuigd ben dat je jezelf alleen maar 100% terugvindt in een periode echt manloos. Maar dat is mijn overtuiging, daar hoeft niemand iets mee. In jouw geval vind ik het jammer omdat je jezelf zo helemaal bent kwijtgeraakt in de relatie met je exman en in de minnaarrelatie die daarop volgde. Heb je niet de behoefte weer helemaal "heel" te worden, zonder afleiding?

Natuurlijk zou ik dat jouw minnaar ook gunnen maar daar schrijf ik niet mee, ik lees alleen over hem via jou. Maar het klopt, ook hij lijkt lastig zonder vrouw te kunnen...
Dymo, ik denk ook dat het verstandig is als hij en jij afstand nemen zodat hij en jij de kans krijgen jullie afgelopen liefdes- en lustrelaties te verwerken.

Nu lopen jullie allebei het risico de ander op te zadelen met onverwerkte zaken uit het verleden die je voor jezelf al had kunnen aanpakken.

Celibaat is naar mijn ervaring verhelderend.

Zowel om jezelf weer in kaart te brengen als om besluiten te nemen waar je echt achter staat.
Nu ik die Viavia geloopt heb, moet ik alsnog hardop lachen om die post van Look

Verder alleen maar kortzichtigheid gelezen in de posts van Viavia. Zelf bedrogen denk ik en nooit goed verwerkt ofzo...??

Ga daar geen energie aan verspillen.

@Rooss, ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat je jezelf vooral terug kan vinden door een periode echt manloos te zijn. Dan merk je waar je focus moet liggen en wat er belangrijk is voor jezelf. Dat pad ben ik nu voorzichtig aan het opgaan en het voelt zeker als een goede stap.

Maar de verleidingen van aandacht, bewondering en begeert worden, zijn nooit ver weg, omdat ze als een drug je zo goed kunnen laten voelen. Helaas zijn het, ook net als drugs, slechts lapmiddelen en ligt verslaving op de loer.

Dus probeer ik de verleidingen te weerstaan en eerst mezelf weer eens goed te leren kennen.
quote:highlander schreef op 09 juni 2014 @ 11:27:

Viavia, Anouk heeft een open relatie.

Haar man weet dat zij buiten de deur relatie(s) heeft en stemt daarmee in.

De levens van haar kinderen overhoop halen omdat haar huwelijk niet perfect is vind ik grenzend aan idiotie.

Perfectie is de illusie.

Ik refereer ook niet naar mensen met een open relatie, maar partners die willens en wetens hun partner voorliegen en bedriegen. Geloof me, geen enkel kind zal het begrijpen als ze erachter komen dat de ene partner de andere heeft bedrogen. Het is idioterie om te denken dat buiten de deur de oplossing voor een slecht huwelijk. Daar wordt geen enkel kind gelukkig van. I know!!

Ik had liever gehad dat mijn moeder mijn vader eruit getrapt had. Dat deed ik ook bij mijn ex toen hij mij bedonderde. Wegwezen, eruit en ik wil je nooit meer zien of spreken! En de droeftoeter zocht recent na tien jaar, weer contact. Duh! Eikel, welke simpele gek wil contact met een bedreiger? Ik niet, nu niet, dan niet, nooit niet!
Roos, ik benoem dat ook voor hem, omdat we ons er allebei erg van bewust zijn, dat dit niet verstandig is en dat het juist daardoor mis zou kunnen gaan lopen. Maar het celibaat zien we allebei niet zitten. We zien wel hoe het loopt. We gaan voorlopig niet veel veranderen aan hoe het de laatste tijd ging, eens per week een paar uurtjes tijd voor elkaar. Geen stevige LAT met ieder weekend samen en mee naar ouders en vrienden en zo. En samenwonen is iig erg ver weg, dat willen we geen van beiden.
quote:xpuzzledx schreef op 09 juni 2014 @ 12:21:

Nu ik die Viavia geloopt heb, moet ik alsnog hardop lachen om die post van Look

Verder alleen maar kortzichtigheid gelezen in de posts van Viavia. Zelf bedrogen denk ik en nooit goed verwerkt ofzo...??

Ga daar geen energie aan verspillen..Idd! Voel je je nu stoer? En kun je lekker neerkijken op iemand die dat niet normaal vindt? Hoe dom ben je als je niet kunt begrijpen dat je je partner daarmee tot op het bot pijn doet en vernedert! Liever kortzichtig en eerlijk, dan .....
Ik ben niet degene die op een ander neerkijkt Via, kijk eens in de spiegel!

Geef mensen de ruimte om iets anders te vinden dan wat jouw eigen mening is, net als dat je die ruimte hier van ons krijgt.

Mensen zijn verschillend en je kunt niet klakkeloos jouw ervaringen plakken op wat andere mensen doen/meemaken.

Vreemdgaan en liegen doe je nooit zomaar
Viavia, bedrog is idd nooit een volwassen oplossing.

Dat ben ik met je eens.

Ik lees ook dat er 10 jaar na dato nog steeds woede voor jouw bedrieger in jou leeft.

Waarom zit hij nog steeds zo onder jouw huid en laat jij jezelf nog zo (negatief) raken door hem?

Probeer (die woede voor) hem los te laten.

Jij kwelt alleen jezelf daarmee.
quote:xpuzzledx schreef op 09 juni 2014 @ 12:29:

Ik ben niet degene die op een ander neerkijkt Via, kijk eens in de spiegel!

Geef mensen de ruimte om iets anders te vinden dan wat jouw eigen mening is, net als dat je die ruimte hier van ons krijgt.

Mensen zijn verschillend en je kunt niet klakkeloos jouw ervaringen plakken op wat andere mensen doen/meemaken.

Vreemdgaan en liegen doe je nooit zomaarJawel hoor, sommige mensen zijn gewoon zo, in en in slecht! En als je het dan niet zomaar doet, dan zal vreemdgaan zeker niet de oplossing bieden.
Ik zou niemand celibaat aanraden en dat hoeft ook helemaal niet al merk ik wel hoeveel echte rust ik in de kop heb en hoeveel ruis ik heb doorstaan de afgelopen jaren. Er was altijd wel wat. Ook al voelde juist wel of juist geen contact rustig op dat moment, er was altijd wel iemand sluimerend aanwezig op de achtergrond, of 2 of 3. Je houdt toch kunstmatig je hoofd aan het werk en dat is nu weg. Ik ervaar het als zeer helend moet ik zeggen.

De hulpverleenster, redster en incasseerster in mij heeft een houding aangenomen waarin al deze ballen in de lucht konden blijven. Als ik meteen in een relatie was gesprongen was deze man gevallen voor die hulpverleenster, redster en incasseerster. Al had de man er in vele opzichten anders uitgezien dan mijn exman, ik was hoe dan ook tegen dezelfde zaken aangelopen. Omdat ik nog eigen gaten te dichten had, omdat ik nog steeds open had gestaan voor het zijn-van-een-reddingsboei. Dat is namelijk de rol die mij bekend is en waar ik mijn behoeften (nodig zijn o.a.) mee bevredig.

Liever zie ik dat een man kiest omdat ik Roos ben, best leuk, best oké, best de moeite waard om te leren kennen.

Maar ik weet van mezelf dat ik nog steeds niet zo ver ben.
quote:highlander schreef op 09 juni 2014 @ 12:31:

Viavia, bedrog is idd nooit een volwassen oplossing.

Dat ben ik met je eens.

Ik lees ook dat er 10 jaar na dato nog steeds woede voor jouw bedrieger in jou leeft.

Waarom zit hij nog steeds zo onder jouw huid en laat jij jezelf nog zo (negatief) raken door hem?

Probeer (die woede voor) hem los te laten.

Jij kwelt alleen jezelf daarmee.Ik was hem vergeten en mijn woede was verdwenen. Waarom dan toch weer contact zoeken? Zijn opmerking was zo vol frustratie, omdat ik het nu heel goed heb en hij nog steeds niet. Het gras is namelijk niet groener aan de andere kant. Als je dan de ballen hebt om vreemd te gaan, moet je niet als een mietje janken als je partner de scheiding aanvraagt. En niet na tien jaar je eigen frustratie vorm geven door weer contact te zoeken.
quote:viavia2013 schreef op 09 juni 2014 @ 12:22:

[...]

Ik had liever gehad dat mijn moeder mijn vader eruit getrapt had. Dat deed ik ook bij mijn ex toen hij mij bedonderde. Wegwezen, eruit en ik wil je nooit meer zien of spreken! En de droeftoeter zocht recent na tien jaar, weer contact. Duh! Eikel, welke simpele gek wil contact met een bedreiger? Ik niet, nu niet, dan niet, nooit niet!

Oeioei wat een boosheid, hè toch! Schijnbaar doet je ex je nog wat want het interesseert je nog steeds. En ontkennen heeft geen zin, een ieder die jou boos krijgt zit nog ergens in je systeem. Het tegenovergestelde van liefde is niet haat, het is onverschilligheid. En zo lang jij nog niet onverschillig bent kwets je jezelf.

Daar kunnen alle lieve meisjes en jongens hier niks aan doen. Elke vreemdganger hier weet dat hij/zij best fout bezig is. En iedereen die vreemdgaan faciliteert (zoals ikzelf heel soms) ook. Daar hebben we geen viavia voor nodig.

Iedereen weet dat partners en kinderen verdrietig zijn bij uitkomst, ook daar hebben we geen viavia voor nodig.

Om je pijn te verminderen raad ik je aan zelf een grote sterke meid te worden die al dat gedroeftoeter aan kan. Die haar schouders op kan halen en elke vorm van contact in de prullenbak kan gooien.

Hier lezen helpt je trouwens niet, het zal je boosheid in stand houden. En naar ons schreeuwen en gooien helpt ook al niet. Dat moet toch frustrerend zijn...
quote:viavia2013 schreef op 09 juni 2014 @ 12:35: Als je dan de ballen hebt om vreemd te gaan, moet je niet als een mietje janken als je partner de scheiding aanvraagt. En niet na tien jaar je eigen frustratie vorm geven door weer contact te zoeken. De "ballen" om vreemd te gaan betekent vaak de ballen echt niet hebben om het gemis thuis open op tafel te gooien.

Janken omdat hij vals speelde en jij dat ontdekte?

Wat een baby.

Ik lees wel vaker dat nadat de hormonenbom buiten de deur uit elkaar geklapt is mensen zich pas bewust worden wat voor geluk ze thuis hadden.
Via, misschien (h)erkent die Eikel wel dat er nog te veel onuitgesproken zaken tussen jullie zijn om elkaar volledig los te kunnen laten? Dat het nu nog niet afgesloten voor je is, dat blijkt maar al te duidelijk uit je posts.

Als het je lukt om zonder al die vuur- en vuilspuwerij met hem een eerlijk, open gesprek te hebben over wat er gebeurt is en hoe het heeft kunnen gebeuren, dan zou je het zelf misschien ook veel beter af kunnen sluiten? Maar dan moet je ook bereid zijn om ook eerlijk naar je eigen aandeel te kijken, want een huwelijk laten mislukken, dat doe je toch echt sámen.
quote:Rooss4 schreef op 09 juni 2014 @ 12:39:

[...]

Oeioei wat een boosheid, hè toch! Schijnbaar doet je ex je nog wat want het interesseert je nog steeds. En ontkennen heeft geen zin, een ieder die jou boos krijgt zit nog ergens in je systeem. Het tegenovergestelde van liefde is niet haat, het is onverschilligheid. En zo lang jij nog niet onverschillig bent kwets je jezelf.

Daar kunnen alle lieve meisjes en jongens hier niks aan doen. Elke vreemdganger hier weet dat hij/zij best fout bezig is. En iedereen die vreemdgaan faciliteert (zoals ikzelf heel soms) ook. Daar hebben we geen viavia voor nodig.

Iedereen weet dat partners en kinderen verdrietig zijn bij uitkomst, ook daar hebben we geen viavia voor nodig.

Om je pijn te verminderen raad ik je aan zelf een grote sterke meid te worden die al dat gedroeftoeter aan kan. Die haar schouders op kan halen en elke vorm van contact in de prullenbak kan gooien.

Hier lezen helpt je trouwens niet, het zal je boosheid in stand houden. En naar ons schreeuwen en gooien helpt ook al niet. Dat moet toch frustrerend zijn...Je denkt toch zeker niet dat ik die sukkel een antwoord heb gegeven. Ik dacht veilig te zijn na al die jaren, maar helaas had hij mij weer gevonden. En wederom ben ik voor hem van de aardbodem verdwenen. En ik zal niet dezelfde fout maken door te denken dat ik veilig ben op het net. Hij kon mij vinden, omdat ik mij veilig waande en die fout zal ik niet meer maken. Hij kan mij nu niet meer contacten, daar heb ik weer goed voor gezorgd.
Weghollen, verstoppen, boos en haatdragend blijven....

Dat klinkt niet echt als een oplossing Viavia

En dan kan je wel proberen om het hier op ons af te reageren, maar daar trapt ook niemand in, nou ja... jij misschien
Viavia, waarom vermijd jij de confrontatie met hem?
quote:Rooss4 schreef op maandag 09 juni 2014 09:56 Bijgelezen.

Ik snap de seksstekker van Heidi heel goed, praten met Guus hierover doet de truc niet. Heidi heeft al meerdere malen geprobeerd te praten over zijn thuissituatie en hoe nu verder maar volgens Guus is thuis alles koek en ei en so be it. Door de seks te stoppen geeft Heidi een serieus signaal af.

Mikmakk, is er iemand hier die jou heeft verteld dat je vakantie je niet zou laten realiseren dat je thuis gelukkig bent? Dit klopt niet helemaal hè?

Het vele contact met 2 in je vakantie, daar is wel iets van gezegd. En als jij niet midden in de taart stond zou je dat zelf ook zien.

Ook het woord "aanvulling" impliceert dat je zelf niet heel bent en aangevuld/opgevuld (no pun) moet worden. Precies hetzelfde als invulling.

Mikmakk, is er iemand hier die jou heeft verteld dat je vakantie je niet zou laten realiseren dat je thuis gelukkig bent? Dit klopt niet helemaal hè?

Het vele contact met 2 in je vakantie, daar is wel iets van gezegd. En als jij niet midden in de taart stond zou je dat zelf ook zien.

Ook het woord "aanvulling" impliceert dat je zelf niet heel bent en aangevuld/opgevuld (no pun) moet worden. Precies hetzelfde als invulling."

Nou, ben geloof ik niet duidelijk geweest in wat ik bedoelde te zeggen. Nee, er is niemand hier de me vertelde dat m'n vakantie me niet zou laten realiseren dat ik thuis gelukkig ben. Er is me wél verteld dat het niet geloofwaardig was dat ik thuis gelukkig ben. Dat sprak ik toen al tegen, en dat gegeven is me nog duidelijker geworden op vakantie: ik ben gelukkig thuis.

Over de aan- op-, en invulling moet ik ff nadenken denk dat alledrie wel aan de orde is... Voor zowel seks- als liefdesleven.
Mikmakk, jij schrijft vaak dat een ander jou gelukkig máákt.

Jij schrijft dat zowel over jouw echtgenoot als over jouw minnaar.

Alleen jij zelf bent verantwoordelijk voor jouw geluk.

Niet jouw echtgenoot noch jouw minnaar.

Door mannen verantwoordelijk te maken voor jouw geluk

loop jij het risico jezelf te verliezen in een man.

Zowel in jouw huwelijk als in jouw affaire.

Misschien ook weer eens jezelf in kaart gaan brengen

en achterhalen wat jij nu echt zelf wilt met jouw leven?

Als jij een verandering in jouw leven wilt

kun jij die verandering zelf in jouw leven brengen.

Jij zou aan het roer kunnen staan van jouw leven.

Ipv jouw echtgenoot en ipv jouw minnaar.
quote:highlander schreef op 09 juni 2014 @ 13:08:

Viavia, waarom vermijd jij de confrontatie met hem?Alles is gezegd. En het lag niet aan mij, lekker makkelijk om de schuld bij de ander neer te leggen. Vreemdgaan is een eenzijdige actie. Dan had hij moeten praten. Maar eens een vreemdganger... Ik had beter moeten weten en dat neem ik mezelf wel kwalijk. Hij naaide een vriendin, en ik kwam erachter. Ik heb gelijk hem eruit geknikkerd en de scheiding aangevraagd. Wat moet je dan nog praten?
quote:xpuzzledx schreef op 09 juni 2014 @ 12:46:

Via, misschien (h)erkent die Eikel wel dat er nog te veel onuitgesproken zaken tussen jullie zijn om elkaar volledig los te kunnen laten? Dat het nu nog niet afgesloten voor je is, dat blijkt maar al te duidelijk uit je posts.

Als het je lukt om zonder al die vuur- en vuilspuwerij met hem een eerlijk, open gesprek te hebben over wat er gebeurt is en hoe het heeft kunnen gebeuren, dan zou je het zelf misschien ook veel beter af kunnen sluiten? Maar dan moet je ook bereid zijn om ook eerlijk naar je eigen aandeel te kijken, want een huwelijk laten mislukken, dat doe je toch echt sámen.

Nee hoor, daar is maar een eikel voor nodig! En een ^¥%£>£%£ van een vriendin. Met zulke vriendinnen heb je geen vijanden nodig.

Het was maar één kut opmerking die hij mailde via een muziek account. Dat was zijn way inn. Ik weet zeker dat hij niet wil praten, hij kan het gewoon niet hebben dat ik weer een goed leven heb opgebouwd. Hij is achtergebleven met heel veel schulden, een kind van een ONS.
Viavia, begrijpelijk.

Hij praatte toen niet met jou, dus nu praat jij niet met hem.

Jullie lijken elkaar bij toerbeurt te straffen met the silent treatment.

Afgewisseld met gefrustreerde steken onder de gordel.

Zolang dat gedragspatroon in stand is komen jullie nog niet los van elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven