Heel veel wasmachines...

30-07-2013 16:25 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine is aan vervanging toe. Hoeft niet meteen nu, want hij doet nog wel wat, dus ik heb (helaas?) tijd om wat rond te neuzen. Bijvoorbeeld bij bol.com: 183 wasmachines! Hoe te kiezen? Je kunt fijn filteren op 'energiezuinige', maar dan hou je er nog 52 over. De omschrijvingen zijn natuurlijk allemaal even prachtig. Gelukkig zijn er gebruikersreviews. Maar dan nog.

Ik heb de neiging om er maar gewoon eentje te kiezen die:

- energiezuinig is

- niet al te duur

- wat goede reviews heeft.

Hoe kiezen jullie een nieuwe wasmachine?

Bestaan er nog slechte machines of minder betrouwbare merken?

Waarom zijn er niet gewoon 2, een witte en een zwarte. Zodat je kunt zeggen: Doe mij die zwarte maar, want ik heb veel zwarte was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
O ja, helpt het om naar een 'echte' winkel te gaan? Krijg je dan zinnig advies van verkopers?
Als de mijne het loodje legt (wat ondanks het bout-merk nog verrassend lang duurt *klop-klop*) koop ik een Miele. Dàt zijn pas echt goede wasmachines.
Ik heb bij de aankoop van de mijne gekeken naar:

prijs - toerental (minstens 1600 omdat wij geen droogkast hebben) - energielabel, in die volgorde, alle andere dingen waren bijkomstig.

Waar je eventueel ook naar kan kijken is aantal kilo dat erin kan. Als je bijvoorbeeld al een droogkast hebt, dan kies je best geen wasmachine waar meer in kan dan in je droogkast.

Uiteindelijk zijn wij gegaan voor een minder duur merk, namelijk Indesit, maar wat wel goede reviews had.
quote:Pantax schreef op 30 juli 2013 @ 16:29:

Als de mijne het loodje legt (wat ondanks het bout-merk nog verrassend lang duurt *klop-klop*) koop ik een Miele. Dàt zijn pas echt goede wasmachines.Die zijn wel flink duurder. Is dat het waard?
Ja, die zijn het waard! Wat een heerlijke wasmachines zijn dat. Doen het altijd, gaan eeuwig mee, hebben geen rare kuren, zó fijn!
Ik ga bij de aanschaf van electronische apparaten altijd naar zo'n vergelijkingssite zoals kieskeurig.nl. Dan selecteer ik de opties en gewenste prijsrange, en daarna sorteer ik op het aantal reviews en de hoogte van het rapportcijfer dat andere gebruikers geven. Zo rolt er al gauw een goede optie uit.
Wat ook fijn is om op te letten zijn de wasprogramma's. Welke wil je gebruiken, hoe lang duurt een 'gewone' was, kun je de temperatuur zelf instellen enz.

Zitten nog best veel haken en ogen aan, zo'n wasmachine...
quote:Java schreef op 30 juli 2013 @ 16:35:

Ik ga bij de aanschaf van electronische apparaten altijd naar zo'n vergelijkingssite zoals kieskeurig.nl. Dan selecteer ik de opties en prijsrange die ik wil en daarna sorteer ik op het aantal reviews en de hoogte van het rapportcijfer dat andere gebruikers geven. Zo rolt er al gauw een goede optie uit.Dat klinkt leuk en makkelijk!
ik mijn miele.

wat ik er voornamelijk fijn aan vind, is dat ie aangeeft hoe lang ie nog bezig is, en hij is "intelligent": hij past de wastijd aan aan de hand van hoeveel er in de trommel zit. Dito voor mijn (losse) droger.
quote:DJ.Momo schreef op 30 juli 2013 @ 16:38:

ik mijn miele.

wat ik er voornamelijk fijn aan vind, is dat ie aangeeft hoe lang ie nog bezig is, en hij is "intelligent": hij past de wastijd aan aan de hand van hoeveel er in de trommel zit. Dito voor mijn (losse) droger.

Dat doet mijn (veel goedkopere) LG ook!

Vond ik trouwens ook een vereiste bij het uitzoeken van mijn wasmasjien.

Kieskeurig.nl is echt je vriend bij dit soort dingen
Mijn Bauknecht probeert dat ook, maar hij kan niet zo goed rekenen. 30 minuten Bauknecht-tijd is in het echt toch al gauw een uur.
quote:Pantax schreef op 30 juli 2013 @ 16:33:

Ja, die zijn het waard! Wat een heerlijke wasmachines zijn dat. Doen het altijd, gaan eeuwig mee, hebben geen rare kuren, zó fijn! Dat was vroegah! Nu niet meer heur. Helaas.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik wil liever zelf geholpen worden als klant bij een winkel, zien wat je koopt, en niet via internet bedrijven of reviews afgaan.

De verkoper heeft dan ook weer wat extra provisie.
Aaah, de Whirlpool Pure heeft een wolschommel. Wat klinkt dat lief

Volslagen irrelevant, want ik heb geen wollen kleding. (Of zou dat zijn bij gebrek aan wolschommel in mijn huidige machine?)
Ik heb zo'n eigen merk wasmachine van de bcc. 1 tip; NIET DOEN! Wat een slechte kwaliteit. Ben inmiddels toe aan mijn 3de wasmachine binnen 1,5 jaar. Word gelukkig iedere keer kosteloos vervangen maar het gedoe is het haast niet waard.
quote:secondewijzer schreef op 30 juli 2013 @ 16:50:

Ik wil liever zelf geholpen worden als klant bij een winkel, zien wat je koopt, en niet via internet bedrijven of reviews afgaan.

De verkoper heeft dan ook weer wat extra provisie.

Ik ben juist heel erg van internet. Winkels/winkelen * vind ik niet zo fijn en dan heb ik de neiging om zo snel mogelijk te beslissen om er maar vanaf te zijn.

* Of eigenlijk winkelen waarbij er gelijk een verkoper op je afkomt.
Wat Java zegt over kieskeurig, ik was al weer mosterd
Miele rulezzz!!

Ik had een jong-gebruikte Miele gekocht járen geleden. Toen mijn man en ik samen gingen wonen gingen we kijken per apparaat wat beter/nieuwer etc. was. Mijn Miele heeft toen plaats gemaakt voor zijn Bauknecht.

SPIJT!!!

Deze Bauknecht heeft in totaal 5 jaar gedraaid. Toen was hij stuk, echt stuk. En de eerste twee jaar daarvan heeft hij alleen in zijn eenpersoonshuishouden gestaan. Die heeft zijn geld echt niet opgebracht.

We hebben nu weer een Miele, heerlijk!
quote:mika65 schreef op 30 juli 2013 @ 16:56:

Wat Java zegt over kieskeurig, ik was al weer mosterd Nee joh, ik vind het juist wel handig als meerdere mensen kieskeurig aanraden. Dan is het in elk geval niet 1 gek die dat doet.
Voorheen had ik een 2e hands Aeg toen die het loodje legde heeft man via kieskeurig allemaal machines vergeleken en nu hebben we sinds een aantal jaar een Zanussi. Ook via een internetwinkel gekocht.

Ik wilde me er niet mee bemoeien,zei ik wil over 3 dagen een nieuwe en zoek er maar 1 uit

Vond de machines van Miele allemaal veel en veel te duur.
http://www.besteconsument ... KqvqMm_17gCFUyS3goduUUAkg

Inderdaad een paar sites om te vergelijken en een rondje echte winkels, al lullen sommige verkopers ook maar een slag in de ruimte, natuurlijk.

Was je héél veel, dan wordt een Miele aangeraden. Veel merken hebben nog wel de naam ( Duitse degelijkheid ) maar niet meer de onderdelen ( Tsjielietsjap )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dolfje schreef op 30 juli 2013 @ 17:09:

Vond de machines van Miele allemaal veel en veel te duur.Zijn ook duur, maar de minder dure heb ik geregeld laten maken en vervangen. Ik heb de mijne er dik uit.
Handige tips van de Consumentenbond voor schoner en zuiniger wassen

Op de website van de Consumentenbond is naast informatie over de beste wasmachine ook veel gratis informatie te vinden waaronder een lange waslijst aan tips voor schoner en zuiniger wassen. Zo zoekt de Consumentenbond precies uit of wassen met een volle trommel beter is voor uw was én uw portemonnee. Maar ook hoe u uw wasmachine het beste kunt onderhouden. In dit artikel delen we een aantal van onze best bewaarde wastips voor uw was en wasmachine.

In elk huishouden is wel een wasmachine aanwezig. Maar niet iedereen weet bijvoorbeeld dat kleren het beste kreukvrij blijven als je met een lager toerental centrifugeert. Ook weten maar weinig mensen dat je met een verkort wasprogramma nauwelijks energie en water bespaart! Het meest bespaar je aan energie en water door met een maximaal gevulde trommel op een zo laag mogelijke temperatuur te wassen.

Wassen met een volle trommel

Uit eigen onderzoek is gebleken dat consumenten bijna nooit hun wasmachine tot de maximale capaciteit vullen. Bij de katoenwas wordt de wasmachine gemiddeld maar voor 80% gevuld. Maar hoe schoon wassen wasmachines eigenlijk bij een gedeeltelijk gevulde wastrommel? En wat zijn de gevolgen voor het water- en stroomverbruik wanneer je wast met een gedeeltelijk gevulde wastrommel?

De Consumentenbond onderzocht bij wasmachines met een maximale wascapaciteit van 5, 6, 7 en 8 kg hoeveel water en stroom ze verbruiken bij een katoenwas van 40 °C met een volledig en met een gedeeltelijk gevulde trommel. Uit de test van de Consumentenbond naar de beste wasmachine op het gebied van zuinig en schoon wassen zijn veel interessante resultaten naar voren gekomen. De meest opvallende zijn:

* Hoe voller de trommel van de wasmachine, des te minder stroom er per kilo was wordt verbruikt.

* Ook het waterverbruik is lager per kilo was wanneer de vulcapaciteit van een trommel volledig wordt benut.

* Hoe voller de trommel, hoe schoner de was uit de wasmachine komt.

http://www.wasmachines.nl/beste-wasmachine/
Ik ben naar een kleine witgoed winkel gegaan en kreeg daar heel goede adviezen. Er werd gevraagd naar ons 'wasgedrag', welk materiaal kleding we veel droegen, hoeveel wasgoed we er per keer in wilden hebben en meer van dat soort dingen.

Hij liet ons op basis van onze antwoorden toen onze wasmachine zien. En ben er nog altijd blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven