Heel veel wasmachines...

30-07-2013 16:25 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine is aan vervanging toe. Hoeft niet meteen nu, want hij doet nog wel wat, dus ik heb (helaas?) tijd om wat rond te neuzen. Bijvoorbeeld bij bol.com: 183 wasmachines! Hoe te kiezen? Je kunt fijn filteren op 'energiezuinige', maar dan hou je er nog 52 over. De omschrijvingen zijn natuurlijk allemaal even prachtig. Gelukkig zijn er gebruikersreviews. Maar dan nog.

Ik heb de neiging om er maar gewoon eentje te kiezen die:

- energiezuinig is

- niet al te duur

- wat goede reviews heeft.

Hoe kiezen jullie een nieuwe wasmachine?

Bestaan er nog slechte machines of minder betrouwbare merken?

Waarom zijn er niet gewoon 2, een witte en een zwarte. Zodat je kunt zeggen: Doe mij die zwarte maar, want ik heb veel zwarte was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat een handige site is dat zeg, kieskeurig.nl!

Ik had er weleens van gehoord, maar weinig meer dan de naam.

Ik ben er nog niet helemaal uit trouwens. En merk dat ik me ,wanneer alle eisen die ik stel meerdere machines opleveren, ga laten leiden door non-argumenten. Ik bedoel, een Whirlpool wordt echt geen beter product omdat ik het wel goed en 'wasserig' vind klinken.
Ah ik wou dit topic echt net openen want de mijne is vandaag definitief overleden! Er is iets mis in de electronica want hij gaat niet meer door het programma heen. Eerst kon ik dan nog wel handmatig doorzetten naar bijvoorbeeld centrifugeren en afpompen, maar nu duurt dat dan steeds eeuwen, hij begint iedere keer opnieuw en vandaag kwam de was er vreemd ruikend en kletsnat uit. Hij is ook al 10 jaar oud dus helaas ga ik hem gewoon vervangen nu.

Ik neig naar een dure (en dus heel goede?) kopen zodat ik gewoon de komende 10 jaar weer goed zit. Maar dan nog: welke?

Veel wassen? Tja valt nu erg mee: 2 wassen per week. Maar nu woon ik in mn eentje, er kan veel veranderen in 10 jaar

Maar er is echt te veel keus!

Block is net failliet en veel van hun inboedel en showmodellen worden verkocht via een online veiling. Iemand daar ervaring mee?

Stel ik koop op die manier een betaalbare Miele en over 1 jaar gaat er iets stuk, heb ik dan nog ergens garantie?
Zeg maar Spijker.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juli 2013 @ 17:10:

...

Was je héél veel, dan wordt een Miele aangeraden. Veel merken hebben nog wel de naam ( Duitse degelijkheid ) maar niet meer de onderdelen ( Tsjielietsjap )Tsjielietsjap??
Mensen, ondertussen allemaal bedankt voor alle handige tips!

Want materiaal kleding, had ik nog niet aan gedacht. En bij mij is ongeveer alles van katoen. En ik wist ook niet dat je kleding schoner wordt als de trommel netjes vol is.

Voor Miele liefhebbers: het wordt geen Miele, sorry.
Ik doe nooit zo moeilijk als ik een nieuw apparaat nodig heb. Uitgangspunt is het budget, en liefst heb ik wel een A-merk voor dat geld. Voor mijn wasmachine wilde ik dan ook nog op 1600 toeren kunnen centrifugeren. Die criteria voer ik in op zo'n vergelijkingssite, en zoek dan vervolgens bij welke winkel ik het apparaat het goedkoopst kan bestellen.

Overigens kun je ook met B- of C-merken mazzel hebben. Mijn Whirlpooldroger van 10 jaar oud staat nog steeds bij mijn moeder, en ik heb een Daewoo tv van 9 jaar oud. De LG stofzuiger en magnetron hebben wel al na resp. 2 en 8 jaar de geest gegeven.
quote:tonkje schreef op 30 juli 2013 @ 17:29:

Mensen, ondertussen allemaal bedankt voor alle handige tips!

Want materiaal kleding, had ik nog niet aan gedacht. En bij mij is ongeveer alles van katoen. En ik wist ook niet dat je kleding schoner wordt als de trommel netjes vol is.

Voor Miele liefhebbers: het wordt geen Miele, sorry.

Zou machine kopen op verbruik/gebruik en uiteraard budget er zijn zat goede en goedkopere machines.

Dat Kieskeurig zou ik met korrel zout nemen vaak is iedereen heel tevreden en daarna weten ze de site niet meer te vinden.

En ook Miele heeft nu modellen en kunnen na 5 jaar defect zijn de modellen die 20 jaar /30 jaar mee gingen maakt Miele nu ook niet meer.
Waarom hebben wasmachines trouwens allemaal van die stupide namen? "Ik heb een AEG LN986290367Z!", waar slaat het op?

Auto's hebben toch ook leuke namen? En ik heb een Cat&Dog stofzuiger (het merk weet ik dan niet meer...)
quote:betjebig schreef op 30 juli 2013 @ 17:31:

Ik doe nooit zo moeilijk als ik een nieuw apparaat nodig heb. Uitgangspunt is het budget, en liefst heb ik wel een A-merk voor dat geld. Voor mijn wasmachine wilde ik dan ook nog op 1600 toeren kunnen centrifugeren. Die criteria voer ik in op zo'n vergelijkingssite, en zoek dan vervolgens bij welke winkel ik het apparaat het goedkoopst kan bestellen.

Overigens kun je ook met B- of C-merken mazzel hebben. Mijn Whirlpooldroger van 10 jaar oud staat nog steeds bij mijn moeder, en ik heb een Daewoo tv van 9 jaar oud. De LG stofzuiger en magnetron hebben wel al na resp. 2 en 8 jaar de geest gegeven.Ook 1600 toeren is niet alles beter is kijken naar aanwezige restvocht % dat kan bij een 1200 toeren lager zijn dan 1600 toeren.
quote:slobberbone schreef op 30 juli 2013 @ 17:43:

Dat Kieskeurig zou ik met korrel zout nemen vaak is iedereen heel tevreden en daarna weten ze de site de site niet meer te vinden.De reviews zie ik als een leuke extra. Gelukkig staan op kieskeurig ook alle productkenmerken. Je kunt filteren op stille machines! Dat is mijn criterium nummer 1.
quote:tonkje schreef op 30 juli 2013 @ 17:47:

[...]

De reviews zie ik als een leuke extra. Gelukkig staan op kieskeurig ook alle productkenmerken. Je kunt filteren op stille machines! Dat is mijn criterium nummer 1.Maar heb je dan de beste ?
Bij de consumentenbond komen de volgende als beste uit de test in mei 2013 :

- De Miele W 5929 WPS komt als een van de best scorende machines uit onze tests wat betreft het geluidsniveau. Tussen de vele door ons geteste machines komt hij tevoorschijn als een goede allrounder die op een aantal testaspecten hoge ogen gooit. De was komt vooral bij het katoenprogramma op 40 graden schoon uit de machine. Het wassen van synthetische kleding levert in onze tests bij diverse goedkopere machines schonere resultaten op. Wat het energieverbruik betreft zien we een zelfde trend . Bij katoenwasprogramma's is hij relatief zuinig met zowel energie als water. Ook hier geldt echter dat bij synthetische programma's diverse modellen nog zuiniger uit onze tests komen. Was je dus vaak synthetische kleding, dan is het mogelijk verstandig je nog even verder te oriënteren bij de andere geteste modellen.

Voordelen

Wast goed schoon

Spoelt redelijk

Centrifugeert goed

Goed oordeel geluid

Goed oordeel energiegebruik

Goed oordeel programmaduur

Resttijd indicatie in minuten

- De Miele W 5821 behoort tot de stillere machines die we in onze uitgebreide tests tegen zijn gekomen. Als wasmachine uit de hogere prijsklasse scoort hij prima op de meeste door ons uitgevoerde tests. Deze veelzijdige wasmachine heeft diverse speciale wasprogramma's, onder andere voor impregneren en voor stijven. Op de meeste van de door ons uitgevoerde tests scoort deze voorlader bovengemiddeld. De was komt goed schoon uit de trommel. Wel noteren we hierbij een vrij groot verschil tussen verschillende soorten wasgoed. Ook bij het energieverbruik zien we dit grote verschil terugkomen. Dit zorgt er voor dat de algehele score voor energieverbruik minder hoog uitpakt dan bij enkele concurrerende modellen uit de hogere prijsklasse. Het is in dit geval zaak om van tevoren goed na te denken over wat voor soort kleding je vooral wilt wassen. Dat kan bij sommige wasmachines veel verschil maken, blijkt uit onze tests.

Voordelen

Wast goed schoon

Spoelt redelijk

Centrifugeert goed

Redelijk oordeel geluid

De beste koop van mei 2013 is:

- De Whirlpool Nevada1400 biedt plaats aan 7 kilo wasgoed. Hij heeft diverse speciale wasprogramma's, onder andere voor eco katoen en voor lingerie. De wasresultaten zijn voor een machine in de goedkopere prijscategorie prima. Als het om schone was gaat scoort hij zelfs beter dan vrijwel alle goedkopere en zelfs iets duurdere modellen in onze uitgebreide test. Ook qua energieverbruik behoort hij tot de beter scorende machines. Wel hangt dit erg af van het gekozen programma en de belading. Tijdens onze tests onderzoeken we ook diverse aspecten die met het gebruiksgemak te maken hebben. Hierop scoort de Nevada1400 lager dan veel van zijn concurrenten. De overall score op dit gebied is redelijk, maar er zitten enkele uitschieters tussen. Zo noemen onze onderzoekers de bediening lastig, en gooit ook het onderhoud geen hoge ogen. Aan de andere kant scoort deze machine weer goed op andere aspecten rond het gebruiksgemak, dus het hangt er maar net van af wat je belangrijk vindt.

Voordelen

Wast goed schoon

Centrifugeert katoen redelijk, synthetisch goed

Redelijk oordeel voor geluid

Nadelen

Spoelt katoen matig, synthetisch goed

Wat lastige bediening
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:slobberbone schreef op 30 juli 2013 @ 17:48:

[...]

Maar heb je dan de beste ?

Ik denk dat "de beste" niet bestaat, omdat iedereen andere eisen stelt.

Voor mij is weinig geluid belangrijk. Maar dan moet het geen stille zijn waar 10 kilo in kan, want ik ben maar in mijn eentje. Maar kilo's kun je op kieskeurig gelukkig ook aangeven.
quote:Tickel schreef op 30 juli 2013 @ 17:56:

De beste koop van mei 2013 is:

- De Whirlpool Nevada

Heeft er een keer een wasmachine een naam in plaats van een ellenlang nummer, noemen ze hem Nevada! Dan denk ik: woestijn, zand, vies...

Is dat echt de beste koop?
quote:Fame schreef op 30 juli 2013 @ 16:47:

[...]

Dat was vroegah! Nu niet meer heur. Helaas.

Ja dat vraag ik mij dus ook af. Van de oude Miele toestellen van 20 jaar geleden weten we nu inderdaad dat ze lang mee gaan maar of dat met de nieuwe machines dan ook zo is?? Neem bijvoorbeeld mobiele telefoons, een nokia 3310 gaat járen mee terwijl de mobiele telefoons vaak na 2 jaar het loodje leggen omdat wij consumenten natuurlijk wel weer een nieuwe moeten kopen.

Ik heb zelf geen miele. Ik heb het geld er wel voor maar vind het te duur.

Ik draai 2/3 wasjes per week met mijn samsung.

Waar ik op heb gelet bij aanschaf: prijs, inhoud trommel (die van mij heeft 7 kg, ideaal) toerental (want geen droger) en duur programma's/mogelijkheden
quote:tonkje schreef op 30 juli 2013 @ 18:00:

[...]

Heeft er een keer een wasmachine een naam in plaats van een ellenlang nummer, noemen ze hem Nevada! Dan denk ik: woestijn, zand, vies...

Is dat echt de beste koop?

Nee,

Ik denk dat deze Beko plaatje 4 gehakt van hem maakt

En ook nog voordelig

http://www.testsieger.de/ ... eraete/waschmaschine.html
quote:Blusher schreef op 30 juli 2013 @ 18:09:

[...]

Ja dat vraag ik mij dus ook af. Van de oude Miele toestellen van 20 jaar geleden weten we nu inderdaad dat ze lang mee gaan maar of dat met de nieuwe machines dan ook zo is?? Neem bijvoorbeeld mobiele telefoons, een nokia 3310 gaat járen mee terwijl de mobiele telefoons vaak na 2 jaar het loodje leggen omdat wij consumenten natuurlijk wel weer een nieuwe moeten kopen.

Ik heb zelf geen miele. Ik heb het geld er wel voor maar vind het te duur.

Ik draai 2/3 wasjes per week met mijn samsung.

Waar ik op heb gelet bij aanschaf: prijs, inhoud trommel (die van mij heeft 7 kg, ideaal) toerental (want geen droger) en duur programma's/mogelijkheden

Precies mijn oude Nokia net overleden na bijna 15 jaar met wasmachines zelfde nooit een langer gehad dan 7 jaar en nu een 2e hands Miele al ruim 2 jaar voor slechts 75 euro en is een echte topper.

Samsung maakt goede elektronica maar wasmachines zou ik nog mee wachten.
Ik vind het allemaal drama! Let op zuinigheid (stroom en water),toerental van centrifugeren, inhoud en prijs. Geloof niet dat dure merken ook beter zijn dus ga voor een beetje een middenweg. Heb nu een zanussi en ik ben er bijzonder tevreden over, dit in tegenstelling tot mijn (duur A merk) vorige.....
quote:tonkje schreef op 30 juli 2013 @ 18:00:

[...]

Is dat echt de beste koop?Volgens de CB wel , beste uit de test is de Miele.
quote:slobberbone schreef op 30 juli 2013 @ 18:20:

[...]

Nee,

Ik denk dat deze Beko plaatje 4 gehakt van hem maakt

En ook nog voordelig

http://www.testsieger.de/ ... eraete/waschmaschine.htmlNee? Dus bij de consumentenbond doen ze maar wat?
Samsung eco bubble.

Ik heb deze een paar maand nu, ik ben meer dan tevreden, wast geel schoon, makkelijk in gebruik, en energiezuinig.
quote:Tickel schreef op 30 juli 2013 @ 18:47:

[...]

Nee? Dus bij de consumentenbond doen ze maar wat?CB is allang niet meer onafhankelijk en testen zijn zeer selectief, dan wegen meerdere Duitse hoog aangeschreven instanties zwaarder bij mij.
Toen wij een nieuwe wasmachine nodig hadden, hebben we een tweedehands A-merk gekocht voor 75 euro. Die gaat nu al 10 jaar mee

(maar is waarschijnlijk niet de meest zuinige)
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 30 juli 2013 @ 19:00:

Toen wij een nieuwe wasmachine nodig hadden, hebben we een tweedehands A-merk gekocht voor 75 euro. Die gaat nu al 10 jaar mee

(maar is waarschijnlijk niet de meest zuinige)

Aha heb ik hier ook nog maar 2 jaar en zuinig:)

Aansluiten op warmwater en hij verbruikt slechts max 0.14 Kw/h per wasbeurt en dat op ongeveer 50 graden er is geen huidige machine die dat nu nadoet.

Ja ik verbruik dan ook 50 liter gas en dat is nihil.
Ik heb sinds een paar maanden een samsung eco bubble. Geweldig ding!

Wel in een echte winkel gekocht , op wehkamp stond hij ook een 150 euro goedkoper maar dat durfde mijn man niet.
Wij hebben ook de Samsung eco bubble echt fantastisch en die heerlijk grote trommel wil ik nooit meer kwijt!0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven