Heel veel wasmachines...

30-07-2013 16:25 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine is aan vervanging toe. Hoeft niet meteen nu, want hij doet nog wel wat, dus ik heb (helaas?) tijd om wat rond te neuzen. Bijvoorbeeld bij bol.com: 183 wasmachines! Hoe te kiezen? Je kunt fijn filteren op 'energiezuinige', maar dan hou je er nog 52 over. De omschrijvingen zijn natuurlijk allemaal even prachtig. Gelukkig zijn er gebruikersreviews. Maar dan nog.

Ik heb de neiging om er maar gewoon eentje te kiezen die:

- energiezuinig is

- niet al te duur

- wat goede reviews heeft.

Hoe kiezen jullie een nieuwe wasmachine?

Bestaan er nog slechte machines of minder betrouwbare merken?

Waarom zijn er niet gewoon 2, een witte en een zwarte. Zodat je kunt zeggen: Doe mij die zwarte maar, want ik heb veel zwarte was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik word gek in die winkels, muziek in combi met keus maken lukt mij niet.

Ik koop 'm bij Wehkamp, of Bob shop.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
à contant natuurlijk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Qua merken maakt het tegenwoordig niet heel veel meer uit, want vaak komen ze uit dezelfde fabriek. Waar ik dan maar op lette was dat de vorige versies van die wasmachine ook goede beoordelingen heeft. Alleen Indesit zou ik niet doen want daar hoor ik wel hele slechte verhalen over.

Wel een tip voor het kopen: kijk eerst online naar welke je wil hebben en noteer de prijs en website. Ga dan naar een elektronica winkel die hem ook heeft en zeg dan dat je die online gezien had, maar dat je hem graag in het echt wil zien. Dan zakken ze vaak ook in prijs. (bij mij tenminste)
quote:Pantax schreef op 30 juli 2013 @ 16:45:

Mijn Bauknecht probeert dat ook, maar hij kan niet zo goed rekenen. 30 minuten Bauknecht-tijd is in het echt toch al gauw een uur.

LOL

overigens ben ik zelf niet zo in het uitzoeken van zo'n ding in de winkel. ben altijd bang dat ik ingepakt wordt door zo'n snelle jongen.

Nee dan liever eerst effe goede research doen!

Uiteindleijk heb ik een samusng eco bubble gekocht een tijd geleden. is ideaal! er kan veel in veel keuzes in programmas en wast prima schoon!!! en was (lol) niet eens zo gek duur...
In 2005 een miele gekocht, helaas 2011 gaf de printplaat de geest.

Hier was ik niet blij mee.

Via handelaartje een AEG gekocht, superding!

Was veel schoner en is echt zuiniger.

Dit basseer ik op het feit dat met de miele ook niet alles schoon werd en soms 2 x gewassen moest worden. De AEG draait iets langer maar het is echt wel schoon.

Heb dit dingetje voor 125 euro gekocht en nog geen seconde spijt van
quote:notgoodenough schreef op 30 juli 2013 @ 19:57:

Qua merken maakt het tegenwoordig niet heel veel meer uit, want vaak komen ze uit dezelfde fabriek. Waar ik dan maar op lette was dat de vorige versies van die wasmachine ook goede beoordelingen heeft. Alleen Indesit zou ik niet doen want daar hoor ik wel hele slechte verhalen over.

Wel een tip voor het kopen: kijk eerst online naar welke je wil hebben en noteer de prijs en website. Ga dan naar een elektronica winkel die hem ook heeft en zeg dan dat je die online gezien had, maar dat je hem graag in het echt wil zien. Dan zakken ze vaak ook in prijs. (bij mij tenminste)

JAja en Miele wordt ook bij Indesit gemaakt

Tweede slaat ook nergens op, en sommige types Indesit zijn erg goed mijn moeder is aan haar tweede bezig, eerste heeft het 13 jaar uitgehouden en opmerkelijk stond dat ding iedere dag aan.
quote:slobberbone schreef op 01 augustus 2013 @ 07:52:

[...]

JAja en Miele wordt ook bij Indesit gemaakt

Tweede slaat ook nergens op, en sommige types Indesit zijn erg goed mijn moeder is aan haar tweede bezig, eerste heeft het 13 jaar uitgehouden en opmerkelijk stond dat ding iedere dag aan.Bosch en Siemens worden wel degelijk in dezelfde fabriek gemaakt, alleen de buitenkant is verschillend.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Atag, Etna en Pelgrim komen óók uit dezelfde fabriek.
Mijn vorige was een Miele, en die heeft in elk geval de reputatie van Miele-degelijkheid niet waargemaakt: na veel minder wasbeurten dat je van een miele zou verwachten, gaf hij de geest door slijtage. Heel fijn, zo'n wasmachine die het niet doet met drie kleine kinderen.

De nieuwe is geen Miele, dus.

Ik vind het prettig om de wasmachine zo te kunnen instellen dat hij klaar is of juist begint te wassen op het moment dat dat mij uitkomt. . Dat kan niet bij alle machines, dus daarmee vielen er een heel stel af.

De duur van het standaard wasprogramma varieert ook heel sterk. Als je graag wilt dat je machine snel klaar is, is dat ook nog iets om op te letten.
Heb hier al een 16 jaar oude miele staan en er is nog nooit een monteur bijgeweest.Weet ook niet of ze tegenwoordig nog net zolang meegaan.
quote:Tickel schreef op 01 augustus 2013 @ 08:08:

Atag, Etna en Pelgrim komen óók uit dezelfde fabriek.Laat maar zien die wasmachines
quote:slobberbone schreef op 01 augustus 2013 @ 12:14:

[...]

Laat maar zien die wasmachines Is je google stuk?
ik ben me ook aan t orienteren. wasmachine doet af en toe wat raar en ben de trommel van 5 kg wat zat. (hollandia van +-12 jaar oud)

neig zelf heel erg naar zo'n samsung. en anders een bosch of siemens. (wil max 700 kwijt zijn)
quote:Tickel schreef op 01 augustus 2013 @ 16:41:

[...]

Is je google stuk?Ja werkt niet bij die merken
Ik kijk ook vaak op kieskeurig.nl en let dus vooral op de reviews. Ik vind het wel belangrijk wat de gebruikers vinden. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat kieskeurig.nl ook niet objectief is omdat veel producten gesponsord worden. Of het waar is weet ik niet.

Ik zweer trouwens al járen bij mij Miele. Voor mij geen andere meer!
Voor mij wordt het de AEG Lavamat 54870.

Als ik bij kieskeurig criteria opgeef die ik belangrijk vind, blijft deze niet als enige over, maar het is wel degene met de meeste positieve reviews + hij is overal verkrijgbaar.

Bovendien blijk ik nu ook een AEG Lavamat te hebben. En die heeft het heel lang prima gedaan.

Mijn criteria zijn overigens:

- niet te veel herrie maken

- voorlader

- minstens A+

- niet meer dan 6 kilo

- en niet al te duur (ik geloof dat ik max 600 had opgegeven)
Hier sinds een paar maanden ook een Samsung ecobubble mét ingebouwde wasdroger. Ik wil ermee trouwen...
Buiten wat er allemaal al genoemd is aan tips.. kun je ook kijken naar of er een timer op zit.. geen idee of dit voor jou belangrijk is, maar voor mij is het een must-have.

Zo kan ik voordat ik ga werken instellen dat ik wil dat de was over 8 uur klaar is.. kan ik het meteen als ik thuis kom eruit halen en ophangen
quote:tonkje schreef op 01 augustus 2013 @ 21:04:

Voor mij wordt het de AEG Lavamat 54870.

Als ik bij kieskeurig criteria opgeef die ik belangrijk vind, blijft deze niet als enige over, maar het is wel degene met de meeste positieve reviews + hij is overal verkrijgbaar.

Bovendien blijk ik nu ook een AEG Lavamat te hebben. En die heeft het heel lang prima gedaan.

Mijn criteria zijn overigens:

- niet te veel herrie maken

- voorlader

- minstens A+

- niet meer dan 6 kilo

- en niet al te duur (ik geloof dat ik max 600 had opgegeven)

Nee ,geen aanrader echt een middelmatige Aeg.

Zie bv hier :

http://www.consumentenbon ... mat-54870/voor-en-nadelen
quote:slobberbone schreef op 01 augustus 2013 @ 21:33:

[...]

Nee ,geen aanrader echt een middelmatige Aeg.

Zie bv hier :

http://www.consumentenbon ... mat-54870/voor-en-nadelenO jee, misschien dat ik nog even verder kijk dan.
Ik had er ooit 1tje die als een gek begon te piepen als de was klaar was, echt een half uur lang oid,vreselijk! Kon nooit snachts wassen
Ik keek naar een grote ingang/deur, dat vind ik handig met het erin proppen

En dan kan er ook een deken of dekbed in de wasmachine.

Verder keek ik naar het aantal kilo's die ik erin kan doen.

En het toerental, ik ben blij met 1400 toeren.

Tot nu toe ben dol gelukkig met mijn Siemens en Bosch droger.
Net een nieuwe wasmachine en waar ik heel blij mee ben ( buiten de vele programma's en het goede wassen) is het uitgestelde wassen. Als ik dan thuis kom is net m'n wasje klaar en kan t meteen aan de lijn.
Weten jullie dat het behoorlijk gevaarlijk is om de wasmachine of droger aan te zetten als je niet thuis bent.

Er komen duizenden woning branden voor op die manier en als je thuis bent kun je tijdig ingrijpen/voorkomen.
quote:slobberbone schreef op 02 augustus 2013 @ 07:15:

Weten jullie dat het behoorlijk gevaarlijk is om de wasmachine of droger aan te zetten als je niet thuis bent.

Er komen duizenden woning branden voor op die manier en als je thuis bent kun je tijdig ingrijpen/voorkomen.

Aan brand had ik nog niet gedacht, wel aan lekkage door wasmachine. Heb ik 2x van de bovenburen gehad, 1x waren ze niet thuis...

En aangezien ik zelf ook een bovenbuur ben, zal ik niet zo snel de wasmachine aanzetten zonder thuis te zijn. Tenzij een snel boodschapje ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven