ook deelnemer openhuizendag?

09-10-2010 10:56 138 berichten
Ik ben er helemaal klaar voor! het huis is opgeruimd, alles is gelucht, en de stoofpeertjes staan op.

Ons huis staat nu een week of 4 te koop, en we hebben 5 kijkers gehad. Helaas nog geen bod, maar ik ben optimistisch. Misschien komt De Koper vandaag wel langs!

Doe je ook mee? Steun elkaar hier!
CAS, da's wel een goed idee, maar dan ben ik mijn anonimiteit kwijt. Mijn nichtjes en schoonzusjes kijken hier ook wel eens, dus ik doe het maar niet.

Zowaar was hier net een belangstellende. Een meneer die wat kleiner wil gaan wonen. En z'n vrouw vind dit altijd zo'n leuk straatje. Keuken en halletje vond hij wat klein, maar goed, bij was positief en wilde wellicht nog eens samen met zijn vrouw komen kijken.

NAW voor de makelaar genoteerd. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
nog steeds niemand hahahah (zei ze 5 min later) hoe doen jullie dat laten jullie de mensen zelf rondlopen of loop je mee?
Zo eerste zijn net weg!
Ik had om 11u meteen een stel, waren gelukkig enthousiast én hebben hu eigen huis al verkocht, dus: duimen!

Ik leid ze zelf rond, omdat je zo ook wat extra kan vertellen (bijv. vloerverwarming badkamer, cloise in boiler keuken, ligging van de tuin enz.)

Goed idee, dit topic, je kan toch weinig anders doen!

Bieden jullie mensen koffie oid aan of raadt de makelaar dat juist af? (bij mij wel nl)
Ik vraag of ze zelf willen rondkijken of dat ik even mee moet lopen, Fritske.
Loopt 't een beetje? Succes allemaal! Wil m'n huis ook te koop gaan zetten maar durf nog niet zo goed vanwege de markt.
Dankzij de open huizen dag heb ik 2 jaar geleden mijn huis verkocht! Dus houd moed dames!

(Ik hoop trouwens dat onze huidige buren ook meedoen want hun huis staat te koop. Dan zijn we binnenkort misschien eindelijk van deze "disfunctional familiy" en hun geschreeuw af... Wij gedragen ons vandaag dus muisstil en keurig, om eventuele kopers beslist niet af te schrikken)
Katherina. Ja dan begrijp ik het. Anders zou ik denken ik ga toch verhuizen dus wat maakt het uit.
Hoe lang staat jullie huis eigenlijk te koop en hoeveel bezichtigingne hebben jullie gehad en evt welke regio?

Bij mij: te koop sinds april, nu 8e bezichtiging achter de rug, Randstad (wel suburbia!)
wij sinds maart te koop 3 bezichtigingen gehad en wonen in limburg
MissThing; dat van ons staat vanaf half mei te koop. Wij hebben nog steeds geen kijkers gehad. Het gaat bij ons om een vrij goedkope starterswoning, staat voor 147.500 te koop.

Regio; Zeeland.

Dus wie er voor weinig geld een huis wil kopen mag toch langs komen, ondanks dat ik niet mee doe met de openhuizenroute
668, the neighbour of the Beast
Ons huis staat in de omgeving van Alkmaar, 14 mnd te koop, tussenwoning, 259k. Het huis is in de afgelopen zes jaar van compleet verbouwd. (keuken, badkamer, ketel, vloeren, aanbouw, dakkapel, dakramen, etc)
quote:miekie1 schreef op 09 oktober 2010 @ 12:06:

Loopt 't een beetje? Succes allemaal! Wil m'n huis ook te koop gaan zetten maar durf nog niet zo goed vanwege de markt.

De markt is sinds de prille nieuwe regering een stuk positiever vanwege het veiligstellen vd hypotheekrenteaftrek.

En de rente is momenteel laag, dus dat zijn aantrekkelijke dingen voor kopers. Vereniging Eigen Huis is ook positiever dan voorheen.

Als je je huis graag wil verkopen zou ik niet wachten als ik jou was. ik bedoel een onredelijk bod kan je altijd weigeren, toch?!
Daarnet nummer twee gehad en nummer drie (die dus eigenlijk nummer twee was) komt dus zometeen waarschijnlijk ook nog terug.

Ons huis (Regio Rijnmond) staat nu een half jaar te koop. 18 "gewone" kijkers gehad en daarnet dus nummer 19 en 20.
quote:sosofie schreef op 09 oktober 2010 @ 12:21:

Ons huis staat in de omgeving van Alkmaar, 14 mnd te koop, tussenwoning, 259k. Het huis is in de afgelopen zes jaar van compleet verbouwd. (keuken, badkamer, ketel, vloeren, aanbouw, dakkapel, dakramen, etc)En hoeveel bezichtigingen dan?
De 5 bezichtigingen in 1 maand van TO vind ik trouwens onwijs veel!

Welke regio is dat Katherina?
Dát snap ik dus niet he. Waarom sommige mensen zoveel kijkers krijgen en er bij ons nooit iemand is komen kijken. Is ons huis zo onaantrekkelijk? Is de ligging dan gewoon zo slecht?

Onze buurvrouw heeft een half jaar geleden haar huis verkocht. Heeft ook een aantal keren meegedaan met die open huizen route, nooit kijkers gehad daarvan. Uiteindelijk heeft de derde kijker ofzo dat huis gekocht, maar die heeft er toch ook anderhalf jaar over gedaan.

Maar 't maakt me wel eens onzeker; waarom is er bij ons in die vijf maanden nog nul komma nul gebeurd?
Net weer een kijker, maar dit maak je alleen mee in een dorp. Geen intentie om te verhuizen, maar gewoon nieuwsgierig. En dan maar vriendelijk blijven he? Oeh, moeilijk hoor.

Missthing, hier een maand te koop, een tweekapper uit de jaren dertig. Zes jaar geleden volledig gerenoveerd, met alle mooie oude details behouden. Op een hoek en te koop voor net geen 250K. In het Groene Hart.
Ons huis, tussenwoning in Zwolle staat nu 7 weken te koop 195k. 2 kijkers gehad en net 1 met open huis.
Ik weet het ook niet Marels. Heb je mooie foto's op internet? Staat het op Funda? Is je makelaar actief? Weten de mensen in je dorp dat je huis te koop staat?

Ik laat het, ondanks dat er een bord in de tuin staat en het op internet staat, toch regelmatig vallen.

Misschien ben je zelf ook niet zo actief? Dat denk ik omdat je ook niet meedoet met de openhuizendag. Tuurlijk, als mensen echt belangstelling hebben, komen ze wel met de makelaar. Maar voor sommige mensen is dat wel een drempel die ze moeten nemen. En je weet nooit hoe een koe een hui vangt, dus ik maak enorm gebruik van het informele circuit om het zo maar te zeggen.
Als het 14.00 uur is, ga ik echt relaxen...pffff. Mijn man heeft deze week de hele vloer van de bovenverdieping nog een keer een verfje gegeven. Ik heb alle (!) ramen gezeeemd, gisteravond de badkamer nogmaals gesopt, Mirjamzoon heeft zijn kamer uitgemest, etc. etc.
De foto's op internet zijn op zich netjes, ja. We staan op Funda. Is de makelaar actief? Tja, weet ik niet. Kan de makelaar veel meer doen dan het huis overal aanbieden dan?

En tja, ben je zelf actief.... Ik laat het geregeld vallen dat mijn huis te koop staat, maar hoe actief kún je zelf een huis verkopen? Nee, ik doe nu niet mee met de openhuizenroute, maar we staan wel geregeld in krantjes en dergelijke. En wat kun je zelf verder doen, qua actief?

En als je dat bedoelt met zelf actief zijn; ik ga inderdaad niet mijn hele huis omtoveren in VT-wonenstijl omdat het nu in de verkoop staat. 't Blijft mijn huis, waar in geleefd wordt en wat onze stijl heeft. Ik weiger nog altijd om het volledige huis aan te passen naar superhip omdat dat beter zou verkopen.

Qua andere dingen houden we het heus wel bij; ik zorg dat het onkruid in de voortuin niet tot aan de bovengevel staat, ik lap regelmatig de ramen. Zodat het er in elk geval appetijtelijk uit ziet als er iemand langs zou rijden die mogelijk interesse heeft.

Of het dan altijd opgeruimd is als je naar binnen gluurt is een ander verhaal
Ik kom jullie even moed inspreken. In 2007 heb ik mijn huis te koop gezet. Ik heb ook één keer meegedaan aan de open huizen dag.

Ik heb in totaal 3 kijkers gehad. Een jongen alleen, een stelletje en een mevrouw alleen. Het was 3 uur geweest en ik ging boodschappen doen. Toen kwam er nog iemand aanlopen. Of ze te laat was. Nou, op zich wel maar tuurlijk mag je nog kijken. En zij hád me toch een partij commentaar! Maar ze heeft het huis wél gekocht. Ik was m binnen 3 maanden kwijt.

Houd moed!
Ratteke, mooi verhaal! Dat hoor je vaker, dat juist commentaar geven kijkers, kopers kunnen worden.
quote:sosofie schreef op 09 oktober 2010 @ 12:21:

Ons huis staat in de omgeving van Alkmaar, 14 mnd te koop, tussenwoning, 259k. Het huis is in de afgelopen zes jaar van compleet verbouwd. (keuken, badkamer, ketel, vloeren, aanbouw, dakkapel, dakramen, etc)Hoi sosofie, ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. We wonen in dezelfde regio dus wie weet kan 't interessante info voor me zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven