ook deelnemer openhuizendag?

09-10-2010 10:56 138 berichten
Ik ben er helemaal klaar voor! het huis is opgeruimd, alles is gelucht, en de stoofpeertjes staan op.

Ons huis staat nu een week of 4 te koop, en we hebben 5 kijkers gehad. Helaas nog geen bod, maar ik ben optimistisch. Misschien komt De Koper vandaag wel langs!

Doe je ook mee? Steun elkaar hier!
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat een cliffhanger, of Sosofie en Miekie elkaar kennen..

Janna, rot zeg. Ik kan het ook niet verklaren waarom er niemand komt voor jullie huis. Wat een domper he..:(
Denk dat ik nu jouw huis aan 't bekijken ben op Funda (Mlaan?)
quote:Ischa2003 schreef op 09 oktober 2010 @ 14:47:

Haha, een vrouw die net kwam kijken, trok zelf de keukenkastjes open, terwijl ik er bij stond. Dat zou ik nooit durven. dat zou ik ook niet durven. Dat had ik eerst gevraagd....
Ja, dat is mijn huis.

Je bent het niet dus. Ik bedoel je buren met hond, tweeling (j, m, bijna zes) en baby, tweede huis vanaf de speeltuin. Zijn klasgenootjes van mijn zoon.
Ja die ken ik! Leuk stel. Zelfde straat dus.

Mooi huis heb je, mooie vloer ook! Ik hou daar wel van (volgens de negatieve makelaar die toen bij ons was geweest moet je een houten vloer hebben).
Ken de man niet, maar de vrouw vind ik een topwijf! Wat een lief mens is dat. Leuke kindjes ook.

Maargoed. De vloer vind je al mooi: ruilen?
en bedankt voor je complimenten...
hahaha Nee dank je, woonde hiervoor al in een rijtje. Je vloer en je keuken wil ik best graag hebben trouwens!

Ik zal 's serieus achter die klusjes aangaan. Wie weet word 't dan nog eens wat met onze verhuisplannen. (ipv dromen)
Wij hebben vandaag 8 stellen/gezinnen langsgehad. Er leken diverse echt geinteresseerden bij te zitten. De badkamer vonden ze vaak erg mooi, net als de kamer op de tweede verdieping en het dakterras wat daar aan vast zit. Het duizelt me wel; zoveel mensen, zoveel gesprekken... Er zat een gezin bij waarvan de kinderen hier vlakbij op school zitten. Ze wonen nu in de wijk waar wij gaan wonen en vinden de afstand tot school (het is een schooltype waar veel kinderen uit de regio op zitten) te groot om de kinderen zelf te laten fietsen. Zij waren erg enthousiast. En verder nog meer gezinnen met 1 of 2 kinderen en jonge stellen zonder kinderen. Ook een wat ouder stel maar zij wonen nu in een appartement en hij kreunde al bij het traplopen van de pijn in zijn knieën dus ik denk niet dat zij het zullen kopen.
(Dat was dus even copy/paste van het andere topic ;).)
Succes met opknappen Miekie. En als je iemand kent die op zoek is naar een grote, mooie rijtjeswoning... zegt het voort! (wie weet wat ervan komt...)
Precies! En als je verkoop goed gaat en je hebt interesse..... Je weet waar je me kan vinden
Miekie....makelaars zijn net mensen, smaken verschillen erg....Ik heb een paar makelaars met elkaar vergeleken. De ene makelaar vond mijn behang helemaal niet mooi. Als er veel commentaar op zou komen van potentiële kopers moest ik het overbehangen. Een dag erna kwam de andere makelaar. Het eerste wat ie zei was dat ik een mooi fris behangetje had.
quote:janna2 schreef op 09 oktober 2010 @ 14:42:

Hier nog geen één kijker geweest, had het ook niet echt verwacht (maar wel gehoopt....) één troost, onze concurrent ook niet.

Nja, we hebben wel een heel schoon en opgeruimd huis.

Ik heb hetzelfde gevoel als Marels, waarom komt er niemand kijken? Ik wordt er zo onzeker van. Toen het in de verkoop ging dacht iedereen dat het zo verkocht zou zijn, wij hadden daar nog wel bedenkingen bij.

Maar gewoon niemand wil komen kijken!!!!

Dat is jammer. Heeft de makelaar ook een verklaring voor de lage opkomst?

Wel fijn van je opgeruimde huis ik riep bij iedereen let niet op de troep in de schuur, we moesten het toch ergens kwijt
Erg he Janna. Ik denk dat het bij ons de locatie is (Zeeland) én het feit dat ons huis "niks bijzonders" is. Wij hebben een typische starterswoning; rijtjeshuis, 6x3 woonkamer ofzo, veel te klein keukentje (maar kan heel makkelijk vergroot worden door aanbouw), boven twee grote slaapkamers en een kleintje (dus zeg maar 2,5) en een klein badkamertje. Geen zolder. Op zich allemaal heel prima dus, maar ik heb het idee dat je huis tegenwoordig bijna iets "bijzonders" moet hebben om te verkopen.

En ik heb het idee dat mensen tegenwoordig niet meer willen verbouwen maar alleen een huis willen waar ze zó in kunnen. En dat kan hier ook wel, maar dan heb je een klein kutkeukentje dus. Dus ik denk dat dat voor veel mensen toch een breekpunt is. Ondanks hele ruime tuin, eigen garage en leuke locatie.
668, the neighbour of the Beast
Wij wonen in Brabant in een klein dorp. 5 jaar geleden gingen de huizen hier zo weg, maar nu dus niet. Wij hebben ook een gewoon huis, rume woonkamer, open keuken, 2 grote sl kamers, 1 kleine, ruime badkamer, ruime zolder, maar toch loopt het niet. Ons huis is helemaal af, mét die houten vloer die je tegenwoordig moet hebben....Onze makelaar heeft ook geen verklaring. Ik ga maar ff een potje janken van frustratie......
Nou hier geen vol huis, maar wel twee jonge stellen, die beiden echt enthousiast waren!!

Op zich zouden beiden terug kunnen komen voor mijn gevoel (verwacht dan sowieso een tweede bezichtiging, omdat ik denk dat ze -als ze geinteresseerd zijn- nog met een ouder/makelaar terug zouden willen komen), maar zo niet, dan heb ik er toch een positief gevoel aan over gehouden, want gevoelsmatig zal er dan wel een stel komen, die het wil hebben!

Voor ons was een klein nadeeltje dat de andere (soortgelijke) huizen in de straat niet mee deden aan het openhuis .. denk dat er dan nog meer mensen waren komen vergelijken ..

Maar goed, was van het ergste uitgegaan = geen kijkers, dus ik ben tevreden! (en een heel blinkend huis!!)

In totaal hebben we vier 'normale' kijkers gehad en nu dus nog twee, staan sinds half augustus in de verkoop ..

Voor iedereen die geen kijkers had: BALEN!! Maar je weet in ieder geval dat je er alles aan doet om het huis te verkopen!

Voor degene die veel kijkers hadden: Super, en dan nu hopen op een mooi bod .. wordt nog een spannend weekje!
Pfoe, het zit er op! Volgens mij maakt de regio waar je woont heel veel uit qua bezichtigingen. En als je pas net je huis in de verkoop hebt staan komen er ook vaak meer mensen dan als je huis al wat langer op de markt is.

Hoor trouwens juist van kijkers dat het zo makkelijk is dat het op zaterdag is, omdat dat bij een 'gewone' bezichtiging vaak lastig is.

Zou leuk zijn als er toch een huis verkocht wordt nav vandaag!
Och Janna, het komt wel goed joh! Zitten jullie echt op de schopstoel? Wij niet, dat scheelt wel.

Waar in Brabant zitten jullie trouwens?
Omgeving Waalwijk. Wij hebben sinds 2 maanden de sleutel van ons nieuwe huis en ook al kunnen we dubbele maandlasten betalen, leuk is het niet en de onzekerheid hoelang het nog gaat duren... Huis staat bijna 8 mnden in de verkoop.
Toen ik een huis te koop had, heb ik wel meegedaan.

Toen het huis wel verkocht!

Is idd mooi weer, kan ook mee helpen idd!

Openhuizendag is vaak voor mensen een leuke en toegankelijkere manier om een huis te bezichtigen.

Suc6!
Zelf geen huis te koop, maar hoop dat jullie snel die ene koper vinden - misschien wel een van de bezoekers van vandaag...
Ja, dan moet je wel... Fijn dat jullie de dubbele lasten kunnen betalen in elk geval!

Wij hebben gelukkig geen haast, maar van mij mag het wel opschieten onderhand
Wij hadden zes kijkers, en vandaag van de makelaar gehoord, dat een stel donderdag voor de 2e keer komt!
Kijk, dat is mooi, molie! Succes/suvves!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven