Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:JanJurk schreef op 23 april 2012 @ 16:27:

Jahhh daar is die weer

gezellig!

Sorry dat ik even inbreek, maar dit soort discussies zijn triggers voor mij, de oudere lezers en lezeressen (niet in leeftijd) weten dat ook van me.

uhuh...

Als je wat wil in je leven, zal je ervoor moeten gaan met alles wat je hebt. Dat geldt ook voor nr 1 relaties, als je geen open relatie hebt en je hebt een minnaar of minnares wees er jezelf dan van bewust dat je de deur uitgelazerd kan worden of in het milde geval ter verantwoording geroepen kan worden. Hoe goed dat jij ook denkt dat je nr 1 relatie is, is het nog altijd jouw perspectief. Als je voor een nr 1 relatie wil vechten breek dan met je nr 2 (of 3 of 4 zoals ik zelfs al eens lees hier).

Dus jij bent van mening dat alle vreemdgangers, vreemdgangsters, mantelzorgens, skieërs enz.. hun minnaar relatie op zouden moeten geven om hun oorspronkelijke relatie te behouden/bevechten? Boute uitspraak.. vooral van een (excuzeer) ex vreemdganer.

Als je wat wil in je leven in je nr 2. context zal je er ook voor moeten gaan, als er in die relatie een breuk komt door slechte communicatie, onuitgesproken verwachtingen of geen duidelijkheid in mening of toekomst visie doe je jezelf net zo veel te kort als dat je die relatie stopt.

JJ.. je bent een lieve, slimme schat maar bovenstaande zinnen vind ik heel lastig te lijmen met jouw situatie.. jij laat jezelf al tijden op het wachtbankje zetten van jouw ooit nummer 2. Ben jij zelf ook niet betunnelvisiet? Verslaafd? Word jij zelf niet aan het lijntje gehouden door mooie beloftes en gekweekte verwachtingen? Als ik het mis heb hoor ik het heel graag van je!

Als je wat wil in je leven ga je toch niet zitten kissebissen op een forum waar iedereen je zegt laat het lekker zo en als het "ment to be" is komt het wel goed??

Pardon? Voor velen is dit forum een uitlaadklep, net als ooit voor jou en soms nog. Ik roep niet snel dat het wel goed komt als het ment to be is maar ik denk dat dit kissebisforum al heel wat oogjes heeft geopend en wat visies heeft verbreedt.

Als je wat wil in je leven moet je ervoor gaan en helder en duidelijk hebben waar je voor wil gaan. Achteraf kon wel eens blijken dat het je misschien door thuis te gaan zitten denken voor een ander je de boot mist, dan is dat idd "Ment to Be".

mee eens (toch nog wat! )

Ment to be is in mijn ogen de ultime vorm van luiheid, doe maar niets en laat het maar op je afkomen....

Ik wil hiermee overigens niemand afbranden en voor alles is wat te zeggen, als je jezelf geen verwijten wil maken zal je in elk geval er alles aan gedaan moeten hebben. Als het dan nog niet lukt heb je er in elk geval je best voor gedaan....

Daar eindig je een kritische post vaak mee maar ondertussen heb je m.i. wel op zieltjes getrapt, lieve JJ.

Communicatie is overigens een wondermiddel....Dit alles geschreven uit liefde.. maar dat weet je hè?
quote:iddan schreef op 23 april 2012 @ 19:53:

wat bedoel je met risico lopen dan, want daar zie ik het verschil niet, loop je minder risico als je niet verliefd wordt. of bedoel je met risico lopen iets anders....(ik denk nl aan risico lopen, dat nr1 er achter komt) maar jij bedoeld misschien risico dat je je relatie met nr1 op het spel zet. om iets te forceren... wel/niet door met nr1 en kiezen voor nr2 terwijl je dat eigenlijk in den beginnen niet wilde....mijn vraag dus, wat bedoel je met risico?

Risico dat je er te diep in raakt, jezelf verliest. Te kampen krijgt met verwachtingen en teleurstellingen, het in onbalans raakt. Je in het trek en duwspel terecht komt. Risico dat je je grenzen opschuift, lust niet meer kan scheiden van liefde. Dat je er verdrietig van wordt.. boos, teleurgesteld.

Dat risico.
*reikt Nop een warme thee, een zakdoek, een paracetamolletje en een vicksblueademvrij aan*

Proost meis!
Hee Roosje! Mooie post hierboven ....ik hoop dat je het lekker hebt gehad

En hoi JJ....

quote:JanJurk schreef op 23 april 2012 @ 18:13:

Ik ben daarnaast ook gewoon heel blij een relatie te hebben op basis van eerlijkheid en alles bespreekbaar maken, hoe moeilijk dat ook misschien kan lijken vind ik het een mooi vertrekpunt.Dat kan ik me voorstellen. Ik bespreek ook alles open en eerlijk met mijn minnaar en we kennen geen taboes.... maar dat vind ik niet zo'n kunst voor een stel vreemdgangers hoor.
Hai Gaarmeisje!! Dank je wel.

Grappig hè, dat nummers 2 vaak eerlijker tegen elkaar kunnen zijn dan nummers 1. Soort van partners in crime?

(jij trouwens met je wormen in naarden.. wil je dat nooit meer doen!!)
(loll.... ik vond je best goed, je had de wormen vrij snel boven aarde toch?? haha)

Ja... partners in crime is het goede woord.. in de gezamenlijke 'bubble', ver weg van de (boze) buitenwereld, is de harmonie niet moeilijk te vinden. De echte uitdagingen liggen daarbuiten.
Ik was degene die het over ' meant to be' had. Minnaar en ik hebben elkaar los gelaten met het idee dat ik zuiver mijn huwelijk kan afsluiten. Hij vindt ook dat ik daar beter geen andere vent in mijn leven bij kan gebruiken. Nu op de korte termijn is dat heel pijnlijk, maar op de lange termijn kunnen we daar juist blij om zijn. We zullen wel zien hoe het loopt. Qua gevoel zijn we elkaar niet kwijt. Maar ik zal hem nooit op een wachtbankje plaatsen, dat zou toch wel heel erg egoistisch zijn! Verder denk ik dat het niet zo heel erg moeilijk is om eerlijk te zijn, en alles bespreekbaar te maken met een nr. 2. Je begint nl helemaal blanco,
Rooss, wat lief! Dank je wel. Het gaat bagger. Heb me naar school gesleept, hoestend en proestend kind afgeleverd (maar hij is nog wel fit, die kon best naar school) en nu lig ik uitgeteld op de bank. Echt alles doet pijn. Ik ga me zo in bed lekker zielig liggen voelen. Misschien dat dat helpt.

Stew, hoe gaat het?

Ik denk trouwens ook dat de (tijdelijke?) afstand tussen jou en nr 2 díe relatie zuiver houdt. Niet alleen de afsluiting met nr 1.

Als je van de een, naadloos overstapt naar de ander, of zelfs met overlap, is dat volgens mij ook heel ingewikkeld. Afscheid nemen van nr 1 stopt niet bij het dichttrekken van de deur, ook daarna heb je tijd nodig om er voor jezelf vrede mee te hebben. Tenminste, zo werkte dat wel bij mij.

En pas als de relatie met nr 1 afgesloten is, kun je fair beginnen met het opbouwen van een relatie met nr 2, als je dat wilt.
Ja, Noppies, zo voel ik dat ook wel. Stel dat het na mijn scheiding wat gaat worden met minnaar, dan zou ik ook niet gaan samenwonen maar alles heel langzaam opbouwen. Voordeel is natuurlijk wel dat hij precies weet wat een scheiding met je doet.

Kruip lekker je bed in, en heel verl beterschap!
Dank je!

Heb je het zwaar?
@noppies Beterschap hopelijk ben je snel weer beter.

Voel me klote vandaag nr.2 vertelde vorige week dat hij geen inet op zn foon had en nu zag ik op facebook allerlei berichten van hem geplaats met mobiel...had hem gisterav een sms gestuurd maar geen enkele reacie :(( )ig nu onder zonneehemel zodat k hem niet hoor aankomen rijden bij ons in de straat en alsnog naar buiten loop.baal van mezelf want kom er nu achter dat ik hem stiekem wel meer dan alleen lekker en leuk vindt :((
Miss heeft ie alleen wifi...zou kunnen??

Grr..daar zou ik helemaal niet tegen kunnen als dat niet het geval zou kunnen zijn...

Mijn nr 2 wil met tijden en wijlen het ff rustig aan doen..vooral na een date..om ff weer aandacht bij thuis te houden...

Dat weet ik...maar hij moet niet met allerlei smoezen aankomen, druk op werk, etc...

Eerlijkheid staat bij mij op nr 1..Gewoon zeggen waar het op staat...

In elk geval...We hebben na 2 jaar eindelijk weer eens een date in een hotel gepland...

Al wel vaker, maar is telkens gecanceld i.v.m schuldgevoel naar thuis...Van zijn kant..

Maar nu....ziet het er toch uit dat er eindelijk van komen gaat..

We hebben al zoveel voorpret...heerlijk zo'n nr 2 (hoop ik)

quote:linny77 schreef op 24 april 2012 @ 10:10:

@noppies Beterschap hopelijk ben je snel weer beter.

Voel me klote vandaag nr.2 vertelde vorige week dat hij geen inet op zn foon had en nu zag ik op facebook allerlei berichten van hem geplaats met mobiel...had hem gisterav een sms gestuurd maar geen enkele reacie :(( )ig nu onder zonneehemel zodat k hem niet hoor aankomen rijden bij ons in de straat en alsnog naar buiten loop.baal van mezelf want kom er nu achter dat ik hem stiekem wel meer dan alleen lekker en leuk vindt :((
ja dat dacht ik idd eerst wel..maar was zo slim om via facebook een berichtje prive te sturen van:hé heb je internet op je foon??Stuurde hij terug:ja via werk hé..alleen gisterav om half 12 was ie echt niet niet op zn werk maar wel allerlei berichten posten :(

Hopelijk gaat het idd voor je door..is wel behoorlijk frustie lijkt me dan plan je wat,verheug je je erop en dan zegt ie weer af pffff

Heb je niet zoiets van je bekijkt het maar??

Ga er niet weer achteraan..ben geen loopse hond hahaha als ik vanav nog niks heb gehoord wis ik zn tel.nr uit de foon.Uit zelf bescherming dat ik straks niet met dronken kop hem een sms ga sturen ;)
quote:Rooss4 schreef op 23 april 2012 @ 23:42:

Hai Gaarmeisje!! Dank je wel.

Grappig hè, dat nummers 2 vaak eerlijker tegen elkaar kunnen zijn dan nummers 1. Soort van partners in crime?

Ik weet niet of het vaak is Rooss. Ikzelf denk dat meer als genoeg minnaar-minnares -stellen nou juist helemaal niet kritisch zijn. Dat ze ervoor kiezen om een soort van lucht-en tijdloze bubbel te creeren waarin ze even kunnen ontsnappen aan het werkelijke leven. En er aldus bewust of onbewust voor kiezen lief voor elkaar te zijn, conflicten en keuzes uit de weg gaan.
@ Plurgue...ik ben wel kieskeurig als het gaat om een nr.2 maar dan om zn uiterlijk,maar hoef niet zijn "problemen"te weten die hij met zn nr.1 thuis heeft.Ik heb mn andere nr,2 en ook nooit verteld van mijn "problemen"met mn nr.1.Ben daar 1x met op de koffie gekomen en doe dit dus nooit meer.Was op een gegeven moment meer bezig met nr.2 zn problemen dan dat ik nog oog had voor mn nr.1( is meer dan 8 jaar geleden)
Linny, ik ben helemaal niet zo bezig met uiterlijk, ik vind de klik die ik moet hebben met nr 2 juist veel belangrijker dan uiterlijk. En ja, ik ben heel eerlijk tegen nr 2, ik denk dat dat de enige persoon is waar ik volkomen eerlijk tegen ben (tegen verder iedereen om me heen verzwijg ik immers dat mijn nr 2).

Maar ik vind wel dat de problemen thuis niet de overhand moeten nemen, die moeten in feite losstaan van je minnaarsrelatie.
Linny, i.d.d. heb ik wel eens een punt er achter gezet...dan dacht ik graag of helemaal niet.

.

En natuurlijk was het telkens een terleurstelling dat ie het niet trok...maar ach..na een paar dagen begint het toch weer te kriebelen...en zocht ik um altijd weer op..(mail)

Zoals al eerder aangegeven..tis gewoon zoooo verslavend..voor ons beide...

Maar net zoals Vaintje zegt...we zijn beide heel eerlijk naar elkaar ook als enige..

Hij weet bijv dat ik al een keer eerder one night stand heb gehad..hij weet dat ik een tarzan heb..e.d...

Tis gewoon zo vertrouwd en zooo heerlijk...

mmhh ben benieuwd hoe het voor jou afloopt...
Bij mij is het denk ik anders. Hoe meer ik met een minnaar omga, hoe minder leuk ik hem vind. Vijf keer seks is bij mij dan ook de max. Daarna ben ik al op hem uitgekeken. Ik zal dan ok niet snel gevaar lopen verliefd te worden, ik ben namelijk al verliefd op mijn man...
Vaintje..zoek ook geen fotomodel haha als de ogen mij aanspreken dan ben ik al nieuwsgeirig naar de rest ;) Heb wel bepaalde punten waar ik op let bij een man en idd de klik is superbelangrijk ;) Vertel altijd wel dat ik een vaste relatie heb en kids daar ben ik weleerlijk in,maar ze hoefen niet te weten hoeveel bedpartners ik heb gehad.Heb verder niemand waar ik tegen kan zeggen dat ik wat met een nr.2 heb..alleen hier.Lucht wel op haha.

Sylvia...Heb dat eerder ook gehad met nr.2...hij kreeg toen ook een relatie en alleen als hij gezeur met haar had zocht hij contact met mij,maar ik was stiekem helemaal gek van hem ondanks mn nr.1 toen dr tijd dat ik elke keer weer contact zocht als ik poosje niks van hem hoorde.Tis idd verslavend want ik wist wat ik aan hem had in bed en hij hoefde maar op een bepaalde manier te kijken en ik smolt helemaal...En allerergste van verhaal is dat hij tot vorig jaar een goeie kameraad van mn huidige nr.1 is..lekker verwarrend haha dus bij elke verjaardag zag ik hem weer met zn huidige vriendin en had het daar na 6 jaar de 1e paar keer best effe moeilijk mee ;)
Plurque, ik had het toch niet over kritisch? Ik had het over eerlijk. Net wat Stew zegt, je begint blanco, er is niks om over te liegen. Daarbij creëer en deel je samen die stiekeme relatie dus daar ben je al in elk geval al eerlijk over naar elkaar. Kan de rest er ook wel bij

Linny.. leugens van zijn kant en controle van jouw kant. Speuren naar gedoe op face book en weet ik ut.

Vind je dat niet vreselijk vermoeiend?
Stewardess

Wat een ontwikkeling! Hou je taai, lieverd.
Rooss...ben vanaf begin eerlijk tegen hem geweest en hij stuurde mij uitnodiging via facebook..en als ik dan dat soort dingen lees dan wordt ik kriegel.Heb in verleden genoeg geleerd van mn eigen domme fouten dat ik mensen te snel vertrouw en mn gevoelens toon.Ben er ook bijna klaar mee hoor op deze manier..baal er wel ontzettend van,want vindt hem zo lekkerrrr
Ogen zijn belangrijk.

Merk ik zelf ook.

Krijg te horen dat ik een ondeugende blik heb ....
quote:houvanjezelf schreef op 24 april 2012 @ 15:19:

Ogen zijn belangrijk.

Merk ik zelf ook.

Krijg te horen dat ik een ondeugende blik heb ....

Mja, erg diep.............................

En wat bedoel je hier nou precies mee?
quote:linny77 schreef op 24 april 2012 @ 15:15:

Rooss...ben vanaf begin eerlijk tegen hem geweest en hij stuurde mij uitnodiging via facebook..en als ik dan dat soort dingen lees dan wordt ik kriegel.Heb in verleden genoeg geleerd van mn eigen domme fouten dat ik mensen te snel vertrouw en mn gevoelens toon.Ben er ook bijna klaar mee hoor op deze manier..baal er wel ontzettend van,want vindt hem zo lekkerrrrWeer een heel goede reden om minnaar en -alles buiten minnaar- gescheiden te houden. Voor mij geen facebook, twitter en hyves vermenging.. Dan kan je inderdaad gaan controleren.. dan krijg je het "heee hij heeft wel tijd voor twitter maar niet voor mij" gedoe. Zo klaar mee....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven