Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
ps: Fender vind ik ook leuk trouwens, nog een optie..
Fender is een gitaarmerk trouwens, voor de liefhebbers

Ik 'ken' een Fender en een Padouk ( broertjes). Padouk, spreek je uit als Padoek, is een houtsoort. Leuke combi hé?
Fender is leuk!!!

optie voor jou nicolien??
Nicolien wat vind je van Sijmen??
Catoo, Sijmen vind ik als "slijmen" klinken, sorry.

Nicolien, uit jouw lijstje vind ik Rutger en Wessel het mooiste bij Fedde en de beginletter van de achternaam. Ik zou zelf niet snel voor een naam met een lettergreep kiezen als de achternaam ook maar een lettergreep heeft. Ik ken een knulletje die dat heeft en het klinkt echt niet mooi. (in zowel de voornaam als de achternaam zit een "k". De naam is echter nogal apart, dus kan hier niet zeggen welke naam het is in verband met herkenning)
Wat vinden jullie van Raúl?
Sijmen vind ik inderdaad ook niet zo heel leuk..

De laatste dagen ga ik weer helemaal voor Sten, ondanks korte achternaam.

Alleen vriend denkt dat ie dan elke x gezeur krijgt met het spellen van z'n naam, dat er verwarring ontstaat met Stan. Daar heeft ie ook wel weer een punt... irriteer ik me met m'n eigen naam ook wel eens aan namelijk!

Catooo: Raul vind ik voor mezelf niks, ook ivm dat streepje op de u, veel te veel gedoe, haha!
Catoo, Raul vind ik wel aardig voor een Spaans (of anders Mediterraans) uitziend jongetje. Voor een Hollandse knul vind ik het helemaal niets, sorry.

Nicolien, ik vind zowel Stan als Sten enorm leuke namen! Persoonlijk vind ik Sten net ietsje leuker en ik denk ook niet dat het problemen zal opleveren later met de spelling. Sten is een naam die ik in ieder geval al een aantal keer ben tegengekomen in mijn omgeving en ik heb nooit gedacht dat het de Engelse uitspraak van Stan zou zijn.
Mijn broertjes heten "Mateo" en "Finn" ook lekker apart!
Voor een meisje vind ik Mare erg leuk.
Finn apart? Die naam staat dit kwartaal op nummer 13 in de lijst van populaire jongensnamen. En in heel 2007 op 16.
Ja ik dacht zelf ook aan een donker jongetje bij Raúl hoor, moet ik eerlijk toegeven.. maar het zou kunnen zijn dat ik ooit een donker kindje krijg (vriend is getint) dus dan lijkt het mij een mooie naam. Vind het idd minder mooi bij 'wit' jongetje.

MAar Nicolien, Sten is nu dus DE naam? ;)

Ik zou er echt geen moment over nadenken om die naam verkeerd te schrijven trouwens.. Sten is toch gewoon Sten??

Sten Fedde Kamp

(kun je vast even wennen)
Ben een beetje aan het meelezen (15 weken zwanger) en wil toch even wat zeggen over Fender. Behalve dat het een gitaarmerk is, betekent het in het engels ook bumper en haardscherm....
haha ka32..das wel minder ja... maar goed.

ben jij al uit de naam? of heel hard aan het meelezen voor ideeen?? wij helpen je anders graag hoor.
[quote]borodini schreef op 03 april 2007 @ 11:18:

[...]

Hallo,

Onze zoon heet Faas

idee?
Hoi,

Ik vind Sven leuk. En Julian. En Yonah.

En voor een meisje vind ik Merel leuk, of Mare/Marit. Zag ook Linde voorbij komen, vind ik ook leuk.

Heb geen kinderwens, of eigenlijk wel, maar de situatie is er gewoon niet naar nu. Maar zo leuk om die namentopics te lezen.

Groetjes Mayan
Ik zoek nog een leuke jongensnaam voor bij Tobias.

Niet een al te lange naam, onze achternaam is al vrij lang en er zit nog eens 'van' tussen.

Er verder geen namen met de begin letter J, N en T

Ik zoek een beetje in de richting van Kasper, Michiel, Milan, Ruben. Die vind ik erg leuk, maar manlief is nog niet echt over te halen. Iemand leuke ideeën?
Naatie, wat dacht je van Boris? Het is de eerste naam die me te binnen schoot bij Tobias, maar ik ga nog even verder denken.
quote:Catooo schreef op 10 april 2008 @ 09:25:

Wat vinden jullie van Raúl?Zal ik dan maar de spelbreker zijn? Ik vind Raul wel leuk! Ook als Raoul gespeld. Ik hou wel van krachtige namen.
quote:naatie schreef op 11 april 2008 @ 15:56:

Ik zoek nog een leuke jongensnaam voor bij Tobias.

Niet een al te lange naam, onze achternaam is al vrij lang en er zit nog eens 'van' tussen.

Er verder geen namen met de begin letter J, N en T

Ik zoek een beetje in de richting van Kasper, Michiel, Milan, Ruben. Die vind ik erg leuk, maar manlief is nog niet echt over te halen. Iemand leuke ideeën?

Tobias en....:

Marten

Karsten

Lucas

Bastiaan

Julius (ondanks de J)

Daniel

Gabriel

Max

Mats

Matthijs

Vincent

Frederick

Benjamin

Laurens

Jonathan (toch een J)

Marius
quote:iduna schreef op 11 april 2008 @ 18:34:

[...]

Tobias en....:

Marten Misschien..

Karsten Nee

Lucas Nee, te populair hier

Bastiaan Ja leuk! Alleen het is de 2de naam van mijn vader...

Julius (ondanks de J) Leuk, maar geen J

Daniel Nee

Gabriel Nee, te engelachtig

Max Nee zo heette mijn konijn

Mats Nee, De mats weken van c1000

Matthijs Nee ik ken iemand die zo heet, niet leuk

Vincent Nee

Frederick Nee

Benjamin Nee

Laurens Nee

Jonathan (toch een J) Nee

Marius Nee

Mhh..misschien toch Bastiaan in de groep gooien Alleen vraag ik me af of het dan niet te lang wordt. Bastiaan van ... ( 3 lettergrepen)

Bedankt alvast!
anoniem_48453 wijzigde dit bericht op 11-04-2008 21:00
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Spitsmuisje, Boris wordt het ook niet, de hond van mn schoonzusje heette zo!
Ik ben nu 14 weken zwanger en ook op zoek naar een leuke jongens- en meisjesnaam.

Vind het héél moeilijk, maar heb wel een paar favorieten in mijn hoofd.

Sommige namen die hiet tussen staan vind ik echt vréselijk, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Faas?
Frankly my dear, I don"t give a damn
He iduna, fijn dat jij Raúl wel leuk vindt ook al vind ik een eerlijk antwoord het belangrijkst. wel leuk om te horen.

En calvijn, misschien moet je iets meer vertellen in welke hoek je aan het denken bent, nu is het wel heel lastig om je te helpen...'

En naatie ik ga er voor jou ook een paar proberen;

Tobias en David

Tobias en Silvan

Tobias en Maarten

Tobias en Wouter

Tobias en Olivier
Ik lees al tijdje mee ben zelf 22 weken zwanger van een jongen en heb nog weinig mooie namen gezien ze zijn allemaal te populair te nederlands of echt verschrikkelijk.En heb de namen die op ons lijstje staan nog niet gezien.Hier bij ons zijn de korte namen helemaal hip zoals tijn,nils,senn.sem,sven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven