Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 8 april 2008 om 10:34
Catoo, Sijmen vind ik als "slijmen" klinken, sorry.
Nicolien, uit jouw lijstje vind ik Rutger en Wessel het mooiste bij Fedde en de beginletter van de achternaam. Ik zou zelf niet snel voor een naam met een lettergreep kiezen als de achternaam ook maar een lettergreep heeft. Ik ken een knulletje die dat heeft en het klinkt echt niet mooi. (in zowel de voornaam als de achternaam zit een "k". De naam is echter nogal apart, dus kan hier niet zeggen welke naam het is in verband met herkenning)
Nicolien, uit jouw lijstje vind ik Rutger en Wessel het mooiste bij Fedde en de beginletter van de achternaam. Ik zou zelf niet snel voor een naam met een lettergreep kiezen als de achternaam ook maar een lettergreep heeft. Ik ken een knulletje die dat heeft en het klinkt echt niet mooi. (in zowel de voornaam als de achternaam zit een "k". De naam is echter nogal apart, dus kan hier niet zeggen welke naam het is in verband met herkenning)
vrijdag 11 april 2008 om 09:54
Sijmen vind ik inderdaad ook niet zo heel leuk..
De laatste dagen ga ik weer helemaal voor Sten, ondanks korte achternaam.
Alleen vriend denkt dat ie dan elke x gezeur krijgt met het spellen van z'n naam, dat er verwarring ontstaat met Stan. Daar heeft ie ook wel weer een punt... irriteer ik me met m'n eigen naam ook wel eens aan namelijk!
Catooo: Raul vind ik voor mezelf niks, ook ivm dat streepje op de u, veel te veel gedoe, haha!
De laatste dagen ga ik weer helemaal voor Sten, ondanks korte achternaam.
Alleen vriend denkt dat ie dan elke x gezeur krijgt met het spellen van z'n naam, dat er verwarring ontstaat met Stan. Daar heeft ie ook wel weer een punt... irriteer ik me met m'n eigen naam ook wel eens aan namelijk!
Catooo: Raul vind ik voor mezelf niks, ook ivm dat streepje op de u, veel te veel gedoe, haha!
vrijdag 11 april 2008 om 10:13
Catoo, Raul vind ik wel aardig voor een Spaans (of anders Mediterraans) uitziend jongetje. Voor een Hollandse knul vind ik het helemaal niets, sorry.
Nicolien, ik vind zowel Stan als Sten enorm leuke namen! Persoonlijk vind ik Sten net ietsje leuker en ik denk ook niet dat het problemen zal opleveren later met de spelling. Sten is een naam die ik in ieder geval al een aantal keer ben tegengekomen in mijn omgeving en ik heb nooit gedacht dat het de Engelse uitspraak van Stan zou zijn.
Nicolien, ik vind zowel Stan als Sten enorm leuke namen! Persoonlijk vind ik Sten net ietsje leuker en ik denk ook niet dat het problemen zal opleveren later met de spelling. Sten is een naam die ik in ieder geval al een aantal keer ben tegengekomen in mijn omgeving en ik heb nooit gedacht dat het de Engelse uitspraak van Stan zou zijn.
vrijdag 11 april 2008 om 10:45
Ja ik dacht zelf ook aan een donker jongetje bij Raúl hoor, moet ik eerlijk toegeven.. maar het zou kunnen zijn dat ik ooit een donker kindje krijg (vriend is getint) dus dan lijkt het mij een mooie naam. Vind het idd minder mooi bij 'wit' jongetje.
MAar Nicolien, Sten is nu dus DE naam?
Ik zou er echt geen moment over nadenken om die naam verkeerd te schrijven trouwens.. Sten is toch gewoon Sten??
Sten Fedde Kamp
(kun je vast even wennen)
MAar Nicolien, Sten is nu dus DE naam?
Ik zou er echt geen moment over nadenken om die naam verkeerd te schrijven trouwens.. Sten is toch gewoon Sten??
Sten Fedde Kamp
(kun je vast even wennen)
vrijdag 11 april 2008 om 13:04
vrijdag 11 april 2008 om 15:56
Ik zoek nog een leuke jongensnaam voor bij Tobias.
Niet een al te lange naam, onze achternaam is al vrij lang en er zit nog eens 'van' tussen.
Er verder geen namen met de begin letter J, N en T
Ik zoek een beetje in de richting van Kasper, Michiel, Milan, Ruben. Die vind ik erg leuk, maar manlief is nog niet echt over te halen. Iemand leuke ideeën?
Niet een al te lange naam, onze achternaam is al vrij lang en er zit nog eens 'van' tussen.
Ik zoek een beetje in de richting van Kasper, Michiel, Milan, Ruben. Die vind ik erg leuk, maar manlief is nog niet echt over te halen. Iemand leuke ideeën?
vrijdag 11 april 2008 om 18:34
quote:naatie schreef op 11 april 2008 @ 15:56:
Tobias en....:
Marten
Karsten
Lucas
Bastiaan
Julius (ondanks de J)
Daniel
Gabriel
Max
Mats
Matthijs
Vincent
Frederick
Benjamin
Laurens
Jonathan (toch een J)
Marius
Tobias en....:
Marten
Karsten
Lucas
Bastiaan
Julius (ondanks de J)
Daniel
Gabriel
Max
Mats
Matthijs
Vincent
Frederick
Benjamin
Laurens
Jonathan (toch een J)
Marius
vrijdag 11 april 2008 om 20:58
quote:iduna schreef op 11 april 2008 @ 18:34:
[...]
Tobias en....:
Marten Misschien..
Karsten Nee
Lucas Nee, te populair hier
Bastiaan Ja leuk! Alleen het is de 2de naam van mijn vader...
Julius (ondanks de J) Leuk, maar geen J
Daniel Nee
Gabriel Nee, te engelachtig
Max Nee zo heette mijn konijn
Mats Nee, De mats weken van c1000
Matthijs Nee ik ken iemand die zo heet, niet leuk
Vincent Nee
Frederick Nee
Benjamin Nee
Laurens Nee
Jonathan (toch een J) Nee
Marius Nee
Mhh..misschien toch Bastiaan in de groep gooien Alleen vraag ik me af of het dan niet te lang wordt. Bastiaan van ... ( 3 lettergrepen)
Bedankt alvast!
[...]
Tobias en....:
Marten Misschien..
Karsten Nee
Lucas Nee, te populair hier
Bastiaan Ja leuk! Alleen het is de 2de naam van mijn vader...
Julius (ondanks de J) Leuk, maar geen J
Daniel Nee
Gabriel Nee, te engelachtig
Max Nee zo heette mijn konijn
Mats Nee, De mats weken van c1000
Matthijs Nee ik ken iemand die zo heet, niet leuk
Vincent Nee
Frederick Nee
Benjamin Nee
Laurens Nee
Jonathan (toch een J) Nee
Marius Nee
Mhh..misschien toch Bastiaan in de groep gooien Alleen vraag ik me af of het dan niet te lang wordt. Bastiaan van ... ( 3 lettergrepen)
Bedankt alvast!
anoniem_48453 wijzigde dit bericht op 11-04-2008 21:00
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
vrijdag 11 april 2008 om 21:01
zaterdag 12 april 2008 om 01:58
He iduna, fijn dat jij Raúl wel leuk vindt ook al vind ik een eerlijk antwoord het belangrijkst. wel leuk om te horen.
En calvijn, misschien moet je iets meer vertellen in welke hoek je aan het denken bent, nu is het wel heel lastig om je te helpen...'
En naatie ik ga er voor jou ook een paar proberen;
Tobias en David
Tobias en Silvan
Tobias en Maarten
Tobias en Wouter
Tobias en Olivier
En calvijn, misschien moet je iets meer vertellen in welke hoek je aan het denken bent, nu is het wel heel lastig om je te helpen...'
En naatie ik ga er voor jou ook een paar proberen;
Tobias en David
Tobias en Silvan
Tobias en Maarten
Tobias en Wouter
Tobias en Olivier
zaterdag 12 april 2008 om 02:16
Ik lees al tijdje mee ben zelf 22 weken zwanger van een jongen en heb nog weinig mooie namen gezien ze zijn allemaal te populair te nederlands of echt verschrikkelijk.En heb de namen die op ons lijstje staan nog niet gezien.Hier bij ons zijn de korte namen helemaal hip zoals tijn,nils,senn.sem,sven.