Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Oef Wendy, nou dan maar je erdoorheen bijten en van je magnum genieten tussendoor
Zo, de was zit in de droger. Net in de appie met airco liep het water van mijn rug af. Ik ben er nu Alkmaar mee... Gordijnen zitten dicht en ik lekker op bed liggen totdat het voorbij is.... En dat is het enige positieve: het gaat voorbij!
quote:viavia2013 schreef op 27 juni 2015 @ 12:44:

Zo, de was zit in de droger. Net in de appie met airco liep het water van mijn rug af. Ik ben er nu Alkmaar mee... Gordijnen zitten dicht en ik lekker op bed liggen totdat het voorbij is.... En dat is het enige positieve: het gaat voorbij!Waar woon jij? Hier af en toe een straal zo'n door dikke bewolking en harde wind
viavia: vandaag is het toch nog niet zo warm? En er staat een lekker windje hier.
Waar is die hittegolf dan? Hier niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Geraldine schreef op 27 juni 2015 @ 12:44:

[...]

Dat is wel erg vervelend.Hoe warm was het toen en kwam de hitte uit de Sahara vandaan?Kan best dat het uit de Sahara kwam maar dat weet ik niet meer. Het was wel tegen de veertig graden, we hebben op het punt gestaan om naar huis te gaan maar het was in half Europa bloedheet. Er zijn toen heel wat, vooral ouderen, overleden, dikwijls door te weinig drinken omdat ze vaak die prikkel kwijtraken. Mijn hond hield het alleen uit in de douche, daar waren de tegels het koudst. We zetten ook een laagje water in de douchebak, putje dicht, soms ging ze daar gewoon inliggen om af te koelen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 juni 2015 @ 12:50:

[...]

Kan best dat het uit de Sahara kwam maar dat weet ik niet meer. Het was wel tegen de veertig graden, we hebben op het punt gestaan om naar huis te gaan maar het was in half Europa bloedheet. Er zijn toen heel wat, vooral ouderen, overleden, dikwijls door te weinig drinken omdat ze vaak die prikkel kwijtraken. Mijn hond hield het alleen uit in de douche, daar waren de tegels het koudst. We zetten ook een laagje water in de douchebak, putje dicht, soms ging ze daar gewoon inliggen om af te koelen.Ik meen me eraan te herinneren dat dit in 2003 was...40 graden...oef!En wat vreselijk dat er mensen aan zijn overleden!

Zo, de was zit in de droger. Net in de appie met airco liep het water van mijn rug af. Ik ben er nu Alkmaar mee... Gordijnen zitten dicht en ik lekker op bed liggen totdat het voorbij is.... En dat is het enige positieve: het gaat voorbij!Hier is het gewoon langebroekenweer.
Mijn buurvrouw is trouwens vaak kortademig en voor haar zijn 30 graden en meer geen pretje.Dat kan ik me dan ook absoluut voorstellen en zeer zeker ook bij mensen die zwaar werk moeten doen,mensen met gezondheidsklachten en ook mensen die niet van heel warm weer houden.

.

Algemeen gezien vind ik dat ieder jaargetijde zijn charmes heeft en ik hou natuurlijk ook van het verschil.Het hele jaar door koud of warm dat zou ik erg saai vinden.
Als er echt sprake is van een hittegolf, niet drie dagen bloedheet maar langer, zouden werkgevers een tropenrooster moeten maken, vroeg beginnen, lange pauze en aan het eind van de dag een uurtje langer doorwerken. Dat kan niet in iedere bedrijfstak maar mensen die voornamelijk administratief werk doen kunnen ook steeds makkelijker vanuit huis werken, mijn man deed dat ook vaak als het zo warm was, ik kan het hier redelijk koel houden met de mobiele airco.

Zo, de was zit in de droger. Net in de appie met airco liep het water van mijn rug af. Ik ben er nu Alkmaar mee... Gordijnen zitten dicht en ik lekker op bed liggen totdat het voorbij is.... En dat is het enige positieve: het gaat voorbij!

Overdrijven is ook een vak.

Of is het in Alkmaar heel warm?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:MarianneDavids schreef op 27 juni 2015 @ 13:14:

Als er echt sprake is van een hittegolf, niet drie dagen bloedheet maar langer, zouden werkgevers een tropenrooster moeten maken, vroeg beginnen, lange pauze en aan het eind van de dag een uurtje langer doorwerken. Dat kan niet in iedere bedrijfstak maar mensen die voornamelijk administratief werk doen kunnen ook steeds makkelijker vanuit huis werken, mijn man deed dat ook vaak als het zo warm was, ik kan het hier redelijk koel houden met de mobiele airco.

Leuk bedacht, moet je in de zorg werken onder een plat dak....met klagende cliënten omdat zij niet begrijpen waarom het zo heet is.

Ik zal ze proberen uit te leggen dat ik een tropenrooster ga draaien. Hop hop, vroeg je bed uit, want ik heb zo meteen een lange pauze en dan ga ik wat eerder naar huis.
Al klaar... Dat werd Alkmaar....
quote:Solomio schreef op 27 juni 2015 @ 13:32:

[...]

Overdrijven is ook een vak.

Of is het in Alkmaar heel warm?

Wel echt het perfecte excuus om de hele dag op je nest te liggen. Het is wel 20 graden!!!! Ik kan niet tegen die hitte

Zouden alle luilakken moeten doen.
quote:misschicken schreef op 27 juni 2015 @ 13:33:

[...]

Leuk bedacht, moet je in de zorg werken onder een plat dak....met klagende cliënten omdat zij niet begrijpen waarom het zo heet is.

Ik zal ze proberen uit te leggen dat ik een tropenrooster ga draaien. Hop hop, vroeg je bed uit, want ik heb zo meteen een lange pauze en dan ga ik wat eerder naar huis. Idd, heel naïef bedacht, naar zo werkt het niet bij een heleboel werkgevers.

[...]

Ik zal ze proberen uit te leggen dat ik een tropenrooster ga draaien. Hop hop, vroeg je bed uit, want ik heb zo meteen een lange pauze en dan ga ik wat eerder naar huis.

Toch is dat wat ze in warmere landen wel doen. Vroeg op, rond zes uur beginnen. In verzorgingshuizen bijv (mijn oma woonde in het buitenland in een zorgcentrum): de ouderen of zorgbehoevenden eten om zes uur ontbijt, gaan aan de activiteiten, rond negen uur is er koffie en wat te eten, dan gaat iedereen verzamelen voor een vroege warme lunch, tegen half elf, en om twaalf uur gaat eigenlijk iedereen daarna slapen of rusten tot een uur of drie/vier en daarna komt het leven weer op gang. Mensen doen weer wat activiteiten tot een uur of zes, daarna opfrissen en omkleden en een frisse borrel of iets dergelijks. Rond half negen eet men daar avondeten. Tegen elf uur gaat men dan nog naar buiten voor de frisse lucht.

Ik vind het wel wat, vooral die siesta 's middags
Klinkt goed lionlily, dat zouden ze hier ook moeten doen.
quote:lionlily schreef op 27 juni 2015 @ 13:39:

[...]

Toch is dat wat ze in warmere landen wel doen. Vroeg op, rond zes uur beginnen. In verzorgingshuizen bijv (mijn oma woonde in het buitenland in een zorgcentrum): de ouderen of zorgbehoevenden eten om zes uur ontbijt, gaan aan de activiteiten, rond negen uur is er koffie en wat te eten, dan gaat iedereen verzamelen voor een vroege warme lunch, tegen half elf, en om twaalf uur gaat eigenlijk iedereen daarna slapen of rusten tot een uur of drie/vier en daarna komt het leven weer op gang. Mensen doen weer wat activiteiten tot een uur of zes, daarna opfrissen en omkleden en een frisse borrel of iets dergelijks. Rond half negen eet men daar avondeten. Tegen elf uur gaat men dan nog naar buiten voor de frisse lucht.

Ik vind het wel wat, vooral die siesta 's middags Heel leuk bedacht... ik werk met autisten. Die houden niet van dit soort geintjes.
quote:Amaqanda schreef op 27 juni 2015 @ 13:01:

[...]

Hier is het gewoon langebroekenweer.

Ik zit in de zon, 23 graden, nauwelijks een wolk, wel waait het behoorlijk. Maar dat is wel lekker juist.

Dochter wil zo bloemen gaan plukken langs de slootkant

[...]

Leuk bedacht, moet je in de zorg werken onder een plat dak....met klagende cliënten omdat zij niet begrijpen waarom het zo heet is. Ik kan me nog een hittegolf herinneren (langer geleden dan 2003) dat de brandweer water moest spuiten op de platte daken van verzorgingstehuizen en ziekenhuizen om de temperatuur omlaag te krijgen. Dat was een slechte zomer toen voor ouderen en zieken.
quote:Gingembre schreef op 27 juni 2015 @ 13:48:

[...]

Ik zit in de zon, 23 graden, nauwelijks een wolk, wel waait het behoorlijk. Maar dat is wel lekker juist.

Dochter wil zo bloemen gaan plukken langs de slootkant Heerlijk!
quote:misschicken schreef op 27 juni 2015 @ 13:46:

[...]

Heel leuk bedacht... ik werk met autisten. Die houden niet van dit soort geintjes.In warme landen zijn er ook autisten. Ik zeg niet specifiek dat het voor jouw cliënten goed zou zijn, ik geef alleen maar aan dat een tropenrooster op andere plekken juist als normaal wordt beschouwd. In Nederland is het over het algemeen ook echt niet nodig.
quote:parbleumondieu schreef op 27 juni 2015 @ 13:49:

[...]

Ik kan me nog een hittegolf herinneren (langer geleden dan 2003) dat de brandweer water moest spuiten op de platte daken van verzorgingstehuizen en ziekenhuizen om de temperatuur omlaag te krijgen. Dat was een slechte zomer toen voor ouderen en zieken.Was dat in 1976? Ik was toen aan het verhuizen, stond te behangen in mijn ondergoed, lakens voor de ramen, twee ventilatoren en om de haverklap even bijkomen onder de douche.

[...]

Ik zal ze proberen uit te leggen dat ik een tropenrooster ga draaien. Hop hop, vroeg je bed uit, want ik heb zo meteen een lange pauze en dan ga ik wat eerder naar huis. Ik zei toch dat dat niet in alle bedrijfstakken haalbaar is? Niet in de zorg, politie, brandweer maar wel op kantoren. In warme landen gaan de winkels vroeg open, sluiten lang, soms zelfs tot 18.00.
quote:MarianneDavids schreef op 27 juni 2015 @ 13:57:

[...]

Was dat in 1976? Ik was toen aan het verhuizen, stond te behangen in mijn ondergoed, lakens voor de ramen, twee ventilatoren en om de haverklap even bijkomen onder de douche.De gemiddelde forummer bestond toen nog helemaal niet joh!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven