Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:korfje13 schreef op 29 februari 2016 @ 15:05:

Het helpt als je een beetje criteria voor jezelf bepaalt (daarmee bedoel ik natuurlijk samen): vind je het erg als de naam heel vaak voorkomt (top-20) of als het echt een hippe naam van nu is? Hou je van kortere of langere namen? Moet het uit te spreken zijn in het Engels, een Engelse uitspraak hebben of juist oerhollands zijn. Is een bepaalde eindletter een probleem ivm beginletter achternaam. Hou je van stoere, lieve, hippe, klassieke of hele bijzondere namen. Etc...

Oohh dank voor alle namen! Ik heb ze net allemaal aan mn man voorgelezen, maar hij is erg kritisch (als in dat geen enkele naam leuk is, of doet denken aan een stom iemand....)

Mijn man kan dus denken, oh nee ik ken iemand met die naam en die had op zn xx-jarige leeftijd nog geen relatie dus dat wordt hem niet

Jullie lijstjes helpen wel goed in het bepalen van richting!

De vragen van kolfje zijn wel goede om wat meer richting te bepalen..

Zal proberen wat meer richting te geven.

S is inderdaad uitgesloten wegens achternaam (SS), M wegens voornamen. F valt nog mee te leven, hebben we er nog niet zoveel van als de m.

Mag wel een aparte naam zijn, maar populair is niet erg (Fleur staat al jaren in de top 20/15, maar eigenlijk hoor je die hier maar weinig)

Liefst 2 lettergrepen.

Spelling moet wel helder zijn, in elk geval niet te veel voor meerdere uitspraken vatbaar (osCar of osKar kan dan wel weer)

Klank mag wat Frans of Engels hebben. Liever geen Fries voor ons.

Man vindt Robin dus niet kunnen omdat dat voor een meisje zou zijn. Bij een jongen zou hij het hulpje van batman zijn....

(Ok, nu ik het zo opschrijf allemaal vind ik mn man ook maar een beetje raar )
Ah! Man verduidelijkt net even voor me waarom de F wat hem betreft wel kan....

Fender staat nu bij hem op nr 1.

Weet niet of dat mijn favoriete naam is.... Iemand iets soortgelijks waar we misschien allebei meteen een goed gevoel bij hebben?
Ik vind het een leuke uitdaging dus ik doe nog een rijtje

Calvin

Henry

Laurens

Kenneth

Logan

Steve

Dave

Gianni

Liam

Leroy

Giorgio

Dexter

David

Quinten

Boaz

Andrew

Nigel

Lewis

Mathieu

Aiden

Kian

Lennard

Hugo

Eduard

Oliver

Floris

Ilay

Lucas

Jason

Dyllan

Thieu

Matthew

Tobias

Ruben

Aron

Lionel

Philip

Olivier

Jeremy

Brandon

Guido

Gideon

Bruce

Patrick

Christof

Gilbert

Jordan

Roelof

Charlie

Robert

Vincent

Joey
M0nstur, in de categorie Fender (ik vond hem ook erg gaaf tot ik erbij stil stond dat het engels is voor spatbord...misschien kun je hem daarmee van gedachten doen veranderen ):

Faber

Dexter (noemde ik ook in mijn vorige post)

Lennox

Phyllon

Fedde

Ferran

Fabian

Floyd

Connor

Brandon

Ferdi

Eldin

Lincolm

Vigo

Reinder

Ivar

Timor
@M0nstur, ik denk ook even mee in de trant van Fender (heb niet alle lijstjes hierboven helemaal doorgenomen, dus kan zijn dat er dubbelen in staan of dingen die je al hebt afgekeurd);

Lester

Walter

Xavier

Rafaël

Dante

Didier

Tadeo

Runan

Evron

Tobe

Tobin

Reinoud

Pepijn

Victor

Maxim

Nolan

Emil/Emiel

Juliën

Bodin

Levin

Lewis

Julan

Clement

Benoit

Xavi

Arnout/Arnoud

Ingmar
En @ Sp00k, ik vind Jonas dan weer leuker dan Jelte, en Joas nog leuker!
Ik heb nog één suggestie, een jongensnaam die ik zelf heel erg leuk vind en, als ik een jongetje zou krijgen in de toekomst, aan mijn eigen zoontje zou geven: Rory.

Helaas vindt mijn vriend het niks, haha!
Leuk al die reacties! Ik vind dat er bij jullie alternatieve suggesties ook veel leuke namen zitten. Samen met mn man gekeken maar hij vindt het niks, meestal te Fries of te apart of er zijn andere redenen waarom de naam niet kan helaas. Wisselende reacties op Jelte en Jonas. De walvisassociatie vind ik zelf niet zo storend. Bij allebei twijfel ik wel of het wel krachtig/stoer genoeg is, zoals hier ook eerder genoemd werd misschien een beetje sloom. Maar vooralsnog blijven deze bovenaan staan. De suggestie van korfje om van allebei de namen een proefdruk van het geboortekaartje te maken vind ik wel een goeie! Al zie ik het wel gebeuren dat we dan allebei weer de voorkeur voor een andere naam hebben ;) maar zeker een poging waard!
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een jongensnaam, maar we komen er maar niet uit. Hoop dat jullie ons kunnen inspireren.

We zoeken een korte, beetje stoere naam, die je niet steeds hoeft te spellen

Wat we nu hebben:

Abel

Boris

Fedde

Faas

Maas

Stijn

Tom
Van je lijstje vind ik Boris en Fedde het leukst. Andere namen die misschien ook passen:

Oscar

Brent

Kurt

Hidde

Ferre

Gust

Quinn

Sjuul

Sven

Stan

Stef

Noud

Bart

Bram

Luuk

Hugo

Raf

Vince

Victor

Lennard

Koen

Guus

Niek

Sjoerd
@zoey16: Ik denk meteen nog aan

Moos (!)

Sverre

Midas

Aron

Noah

Julius
Wat een mooie namen MissShopping
quote:JulienClerc schreef op 03 maart 2016 @ 21:47:

Wat een mooie namen MissShopping

Mee eens! Helaas niet voor ons (je schreef ze ook niet voor ons natuurlijk)

En mendy, hoe kom je aan zoveel inspiratie? Zo passend in het rijtje dat genoemd is! Ik prrobeerde ook iets te verzinnen maar heb t maar gelaten, kwam niks logisch uit
Leuke namen Zoey16!

Misschien ook leuk voor jullie:

Gijs

Rijk

Tuur

Tijn

Victor

Siem

Rune

Ward

Mels
Haha M0nstur, ik heb nu eenmaal iets met namen. Anderen onthouden ieders verjaardag of hebben een goed richtingsgevoel, ik onthoud namen en vind het heel leuk om met anderen mee te denken over een naam. Zat er iets bij naar jullie zin?
quote:mendy schreef op 03 maart 2016 @ 21:16:

Van je lijstje vind ik Boris en Fedde het leukst. Andere namen die misschien ook passen:

Oscar (op mijn lijstje, maar afgeschoten door vriend)

Brent (leuk!)

Kurt (doet me teveel aan cobain denken)

Hidde (hoog op mijn lijstje ook, maar vind vriend ook niet leuk)

Ferre (heel leuk!)

Gust (mwah)

Quinn (leuk)

Sjuul (mwah)

Sven (vergeven in vriendengroep)

Stan (zie ik een sullig jongetje voor me)

Stef (ook)

Noud ( ook op ons lijstje, maar lastig dat die naam zo verschillend gespeld wordt)

Bart (suffig)

Bram (leuk, maar ex)

Luuk (te veel voorkomend)

Hugo (lievelings van vriend, vind ik te kak)

Raf (beetje voetballersnaam)

Vince (mwah)

Victor (wel leuk)

Lennard (mwah)

Koen (te gewoon)

Guus (lijkt teveel op naam vriend)

Niek (nee)

Sjoerd (nee) Wat een leuke namen Mendy. Dankjewel
quote:Wilhelmina_wever schreef op 03 maart 2016 @ 22:13:

Leuke namen Zoey16!

Misschien ook leuk voor jullie:

Gijs (leuk, maar vergeven)

Rijk (mwah)

Tuur (nee)

Tijn (op lijstje vriend, vind ik echt een afkorting van Martijn)

Victor (leuk)

Siem (leuk)

Rune (ken een meisje, runa)

Ward (nee)

Mels (vind ik beetje soft) Dankjewel Wilhelmina!
quote:MissShopping schreef op 03 maart 2016 @ 21:29:

@zoey16: Ik denk meteen nog aan

Moos (!)

Sverre

Midas

Aron

Noah

JuliusIk vind Moos en sverre heel leuk! Vriend vindt Moos ook leuk, dus die komt iig op het lijstje
Wij zijn ook voorzichtig over namen aan het nadenken en zijn eigenlijk nog op zoek naar een jongensnaam!

Heb het topic al een beetje doorgespit maar sinds mijn zwangerschap lijk ik een beetje onverschillig, ik vind eigenlijk alles wel best:-)

Daarom wilde ik jullie graag vragen om jullie mening over een bepaalde naam!

Mijn vriend wil ons kindje als het een jongetje wordt namelijk Sweder noemen. Hoe zouden jullie dat afkorten? Als Swee? Of toch zweet? En iemand toevallig nog suggesties voor een tweede naam die er mooi bij past?

Alvast bedankt!!
Helina, ik heb Sweder nog niet eerder gehoord, dus ik moet er wel echt aan wennen, maar ik geloof dat ik het een prima naam vind. Ik moet wel meteen aan Zweden denken. Ik zou de naam niet afkorten. Sommige namen korten makkelijk af, maar deze niet en daardoor zou ik hem dan ook niet afkorten.

Als tweede naam bij Sweder:

Melchior

Ferdinand

Joachim

Lodewijk

Casimir

Leonard

Olivier

Michaël

Pepijn

Ik merk dat ik een langere naam (minstens twee lettergrepen) er het mooist bij vind passen.
Mooie naam, Sweder! En áls ik hem zou afkorten (als hij een vriend van mijn zou zijn), zou ik denk ik Swé zeggen. Willen jullie in de tweede naam nog vernoemen? En met welke letter begint jullie achternaam? Zelf zou ik zelf geen tweede naam beginnend met een "M" nemen, omdat de initialen dan S.M. zijn (even voor de zekerheid ;))

Sweder roept bij mij een beetje een "klassiek"/oud-Hollands gevoel op, hierbij wat suggesties in die richting:

Sweder Jurian

Sweder Lucas

Sweder Lucian

Sweder Julius

Sweder Elias

Sweder Reinier

Sweder Jorg

Sweder Caspian

Sweder Crispijn

Sweder Casimir

Sweder Constatijn

Sweder Benjamin

Sweder Florian

Sweder Nelson

Sweder Jurijn

Sweder Onno

Sweder Antonie

Sweder Ditmar

Sweder Fabius

Sweder Jorian

Sweder Jonathan

Sweder Livius

Sweder Linus

Sweder Leopold

Sweder Valentijn
quote:NewSkies schreef op 04 maart 2016 @ 09:49:

Mooie naam, Sweder! En áls ik hem zou afkorten (als hij een vriend van mijn zou zijn), zou ik denk ik Swé zeggen. Willen jullie in de tweede naam nog vernoemen? En met welke letter begint jullie achternaam? Zelf zou ik zelf geen tweede naam beginnend met een "M" nemen, omdat de initialen dan S.M. zijn (even voor de zekerheid ;))

En ook geen SS. Sweder heb ik nog nooit gehoord en moet ik wel aan wennen. Als tweede naam misschien nog: Casper, Alex, Bastiaan, Yannick, Bastijn, Thijmen, Tobin, Vincent, Laurens, Maarten, Lennon, Lasse, Jelle, Boris, David, Berend, Arthur, Matthijs, Maurits.

Ik vind er zelf een naam met twee lettergrepen het best bij passen. Een langere naam vind ik snel wat theatraal klinken. Al vind ik Lancelot of Rembrandt als tweede naam dan weer zo overdreven dat het weer leuk is
anoniem_234651 wijzigde dit bericht op 04-03-2016 10:06
Reden: Quote even ingekort
% gewijzigd
Wat een hoop namen, bedankt!! Ik ga ze eens allemaal rustig bij langs met mijn vriend want er zitten zeker leuke tweede namen bij!

De inspiratie komt van een geboorte kaartje aan de muur van ons echo centrum, dus er bestaan meer Sweders in Nederland!

Doet me stiekem toch goed dat niemand negatief reageert. Ben beetje bang dat ik door zwangerschaps hormonen met een hele vreemde naam op de proppen ga komen
Sweder is niet echt mijn smaak maar ik vind het ook geen schokkende naam. Het doet me erg aan Zweden denken. Ik zou denken dat de ouders grote fans zijn van dat land.

Maar er is verder niks mis met de naam.

Ik zou het afkorten als Swe ., Swed zou ik niet doen omdat je fonetisch het woord zweten in het engels krijgt (sweat)
quote:Helina13 schreef op 04 maart 2016 @ 10:24:

Wat een hoop namen, bedankt!! Ik ga ze eens allemaal rustig bij langs met mijn vriend want er zitten zeker leuke tweede namen bij!

De inspiratie komt van een geboorte kaartje aan de muur van ons echo centrum, dus er bestaan meer Sweders in Nederland!

Doet me stiekem toch goed dat niemand negatief reageert. Ben beetje bang dat ik door zwangerschaps hormonen met een hele vreemde naam op de proppen ga komen Ik ken Sweder van de Sweder van Zuylenweg. Zal wel de baron ofzo in Zuylen zijn geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven