Napraattopic 64
vrijdag 29 juli 2016 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:24
quote:duende12 schreef op 16 augustus 2016 @ 13:12:
[...]
Ik vind dat wanneer je een verklaring hebt, die ten alle tijden moet gelden en uitgevoerd dient te worden. Voorbeeld van een persoon: Als je voordat je dement wordt een euthanasieverklaring hebt getekend dat je euthanasie wilt op het moment dat je aangeeft het te willen en die verklaring ook in je bezit hebt, dat het uitgevoerd moet worden wanneer de persoon dat wil (staat uitvoeriger beschreven dan ik nu doe). Maar een demente is niet meer wilsbekwaam en wordt het niet toegepast. Die regels moeten anders.Hierover is een tijdje terug nav een docu, een interessante discussie gevoerd op Actueel entertainment. 2 doc Levenseindekliniek
[...]
Ik vind dat wanneer je een verklaring hebt, die ten alle tijden moet gelden en uitgevoerd dient te worden. Voorbeeld van een persoon: Als je voordat je dement wordt een euthanasieverklaring hebt getekend dat je euthanasie wilt op het moment dat je aangeeft het te willen en die verklaring ook in je bezit hebt, dat het uitgevoerd moet worden wanneer de persoon dat wil (staat uitvoeriger beschreven dan ik nu doe). Maar een demente is niet meer wilsbekwaam en wordt het niet toegepast. Die regels moeten anders.Hierover is een tijdje terug nav een docu, een interessante discussie gevoerd op Actueel entertainment. 2 doc Levenseindekliniek
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:24
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
Een hug is ook zo standaard.
Ok, hug is ook standaard. Daar heb je gelijk in.
Ik zou niet alleen een hug doen, maar goed lezen en doorvragen.
Niet met tips komen.
Eigenlijk meer luisteren, en daarbij een hug.
Ik red er geen leven mee, dat weet ik.
Maar nogmaals, iets concreters na : "Je bent van betekenis...want......voor .....?"
[...]
Een hug is ook zo standaard.
Niet met tips komen.
Maar nogmaals, iets concreters na : "Je bent van betekenis...want......voor .....?"
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:27
quote:simbalabimba schreef op 16 augustus 2016 @ 13:24:
[...]
Hierover is een tijdje terug nav een docu, een interessante discussie gevoerd op Actueel.
Was dat met oa die mevrouw met afasie?
"Huppetee en weg!" ?
Dat vond ik dan wel een grrot grensgeval, of eigenlijk niet.
Ik zou haar geen euthanasie willen geven, ze had dagen dat ze genoot! En dat ze zelf auto reed naar leuke dingen.
[...]
Hierover is een tijdje terug nav een docu, een interessante discussie gevoerd op Actueel.
"Huppetee en weg!" ?
Ik zou haar geen euthanasie willen geven, ze had dagen dat ze genoot! En dat ze zelf auto reed naar leuke dingen.
anoniem_157280 wijzigde dit bericht op 16-08-2016 13:28
Reden: Sorry, dat kan ik dan beter daar bespreken
Reden: Sorry, dat kan ik dan beter daar bespreken
% gewijzigd
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:34
quote:zjeentje schreef op 16 augustus 2016 @ 13:27:
[...]
"Huppetee en weg!" ?
Ik zou haar geen euthanasie willen geven, ze had dagen dat ze genoot! En dat ze zelf auto reed naar leuke dingen.Iemand met een grote doodswens zal heus nog weleens ergens van kunnen genieten.
[...]
"Huppetee en weg!" ?
Ik zou haar geen euthanasie willen geven, ze had dagen dat ze genoot! En dat ze zelf auto reed naar leuke dingen.Iemand met een grote doodswens zal heus nog weleens ergens van kunnen genieten.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:37
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 13:07:
[...]
Ik snap je wel, maar als je op een forum of waar dan ook met iemand in gesprek gaat is het vrij normaal dat een ander zegt dat je de moeite waard bent. Iedereen zal dat volgens mij wel een keer te horen krijgen, in wat voor situatie ook.
Daarbij is het nogal wat als iemand met zo'n mededeling komt........
Ik zou ze toch op een deskundige site willen wijzen.
[...]
Ik snap je wel, maar als je op een forum of waar dan ook met iemand in gesprek gaat is het vrij normaal dat een ander zegt dat je de moeite waard bent. Iedereen zal dat volgens mij wel een keer te horen krijgen, in wat voor situatie ook.
Daarbij is het nogal wat als iemand met zo'n mededeling komt........
Ik zou ze toch op een deskundige site willen wijzen.
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:38
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 13:34:
[...]
Iemand met een grote doodswens zal heus nog weleens ergens van kunnen genieten.
Die andere vrouw, zij ging de dag voor de euthanasie met dochter (die OM de hoek woont) naar strand.
Heeft genoten en zei daarna, " Als ik vaker van dit soort uitjes zou hebben..."
Reporter vroeg : " Wilt u nog wel dood?
" Euh ja, morgen denk ik wel."
Dochter voelt zich niet geroepen vaker dit soort momenten te geven.
Instanties kennelijk ook niet.
[...]
Iemand met een grote doodswens zal heus nog weleens ergens van kunnen genieten.
Die andere vrouw, zij ging de dag voor de euthanasie met dochter (die OM de hoek woont) naar strand.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:39
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:40
quote:zjeentje schreef op 16 augustus 2016 @ 13:24:
[...]
Niet met tips komen.
Maar nogmaals, iets concreters na : "Je bent van betekenis...want......voor .....?"En niet iedereen doet hetzelfde als jij. Sterker nog, ik zou al die vragen helemaal niet op prijs stellen.
[...]
Niet met tips komen.
Maar nogmaals, iets concreters na : "Je bent van betekenis...want......voor .....?"En niet iedereen doet hetzelfde als jij. Sterker nog, ik zou al die vragen helemaal niet op prijs stellen.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:40
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:43
quote:zjeentje schreef op 16 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Dus dochter vindt het leven van haar moeder niets waard. Of vindt het teveel moeite om nog iets leuks te doen.
Ik heb niet zoveel met mensen die hun ouders laten verpieteren enzo.
En ook niet met instanties die niks aan activiteiten willen doen met zorgbehoevende.
[...]
Dus dochter vindt het leven van haar moeder niets waard. Of vindt het teveel moeite om nog iets leuks te doen.
En ook niet met instanties die niks aan activiteiten willen doen met zorgbehoevende.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:43
quote:Star schreef op 16 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
En niet iedereen doet hetzelfde als jij. Sterker nog, ik zou al die vragen helemaal niet op prijs stellen.
Iedereen is en wil anders.
Anders zou dit topic er niet zijn.
Het is toch ook juist interessant om dingen van andere kant te zien?
Dat wat ik hierboven lees, is dat voor mij ook.
[...]
En niet iedereen doet hetzelfde als jij. Sterker nog, ik zou al die vragen helemaal niet op prijs stellen.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:45
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 13:43:
[...]
Ik heb daar ook helemaal niets mee.
En ik kan het moeilijk begrijpen.
Plus, wat vind ik dat verdrietig voor de moeder.
[...]
Ik heb daar ook helemaal niets mee.
En ik kan het moeilijk begrijpen.
Plus, wat vind ik dat verdrietig voor de moeder.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:47
quote:zjeentje schreef op 16 augustus 2016 @ 13:43:
[...]
Euh jij bent toch degene die hier binnen komt wandelen en zegt wat er wel en niet gewenst is?
Die personen hebben niks aan de boodschap van een onbekende :" Je bent de moeite waard."
Je mag het best zeggen, maar dat is in hun ogen niet zo.
En dat er een middenweg is en dat je concreet moet zijn?
[...]
Euh jij bent toch degene die hier binnen komt wandelen en zegt wat er wel en niet gewenst is?
Die personen hebben niks aan de boodschap van een onbekende :" Je bent de moeite waard."
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:50
quote:Bruise schreef op 16 augustus 2016 @ 13:43:
[...]
En ook niet met instanties die niks aan activiteiten willen doen met zorgbehoevende.Instanties zullen het beschikbare geld heel goed moeten verdelen over hun bewoners ( en medewerkers). 'Niks willen doen' kan dan 'niks kunnen doen' worden, tenzij er veel vrijwilligers beschikbaar zijn.
[...]
En ook niet met instanties die niks aan activiteiten willen doen met zorgbehoevende.Instanties zullen het beschikbare geld heel goed moeten verdelen over hun bewoners ( en medewerkers). 'Niks willen doen' kan dan 'niks kunnen doen' worden, tenzij er veel vrijwilligers beschikbaar zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:55
quote:Star schreef op 16 augustus 2016 @ 13:47:
[...]
Beetje kort door de bocht.
Ik heb ook niet geschreven of iets wel of niet gewenst is, maar wel dat zo'n persoon (in mijn ogen dan, vooruit) niets aan die uitspraken heeft.
En Concreet MOETEN zijn, heb ik dacht ik niet geschreven, (en als wel, dan niet in de zin van een gebiedende wijs) maar onderhand, schrijft nog niemand een antwoord op die vraag.
Stel dat je zegt tegen persoon in kwestie : "je bent de moeite waard."
Persoon vraagt : " Voor wie dan?"
"Voor de mensen om je heen"
"Ik heb geen mensen om mij heen"
En zo kan ik doorgaan, maar dan vul ik iets in van een ander, dus beter niet.
[...]
Ik heb ook niet geschreven of iets wel of niet gewenst is, maar wel dat zo'n persoon (in mijn ogen dan, vooruit) niets aan die uitspraken heeft.
En Concreet MOETEN zijn, heb ik dacht ik niet geschreven, (en als wel, dan niet in de zin van een gebiedende wijs) maar onderhand, schrijft nog niemand een antwoord op die vraag.
En zo kan ik doorgaan, maar dan vul ik iets in van een ander, dus beter niet.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:57
quote:simbalabimba schreef op 16 augustus 2016 @ 13:50:
[...]
Instanties zullen het beschikbare geld heel goed moeten verdelen over hun bewoners ( en medewerkers). 'Niks willen doen' kan dan 'niks kunnen doen' worden, tenzij er veel vrijwilligers beschikbaar zijn.
Mijn ervaring is dat toen er wel geld beschikbaar was ze het nog steeds liever aan een vrijwilliger uitbesteden.
Maar het klopt dat ze op de vrijwilligers varen.
[...]
Instanties zullen het beschikbare geld heel goed moeten verdelen over hun bewoners ( en medewerkers). 'Niks willen doen' kan dan 'niks kunnen doen' worden, tenzij er veel vrijwilligers beschikbaar zijn.
Mijn ervaring is dat toen er wel geld beschikbaar was ze het nog steeds liever aan een vrijwilliger uitbesteden.
Maar het klopt dat ze op de vrijwilligers varen.
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:57
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 augustus 2016 @ 13:07:
[...]
Feit is dat er massa's plekken zijn in Nederland waar mensen letterlijk opgeslagen worden omdat niemand ze de moeite waard vindt. Minimale verzorging tegen betaling, wachtend op de doodGoed punt, Bugs. 'Iedereen is de moeite waard' is heel vaak slechts een loze kreet. We vinden van wel, maar handelen er niet naar. Op het dieptepunt van mijn depressie moest ik echt kotsen van dat soort uitspraken, en ik gok zo dat ik daar niet de enige in ben.
[...]
Feit is dat er massa's plekken zijn in Nederland waar mensen letterlijk opgeslagen worden omdat niemand ze de moeite waard vindt. Minimale verzorging tegen betaling, wachtend op de doodGoed punt, Bugs. 'Iedereen is de moeite waard' is heel vaak slechts een loze kreet. We vinden van wel, maar handelen er niet naar. Op het dieptepunt van mijn depressie moest ik echt kotsen van dat soort uitspraken, en ik gok zo dat ik daar niet de enige in ben.
Slik die kikker!
dinsdag 16 augustus 2016 om 13:58
quote:zjeentje schreef op 16 augustus 2016 @ 13:55:
[...]
En zo kan ik doorgaan, maar dan vul ik iets in van een ander, dus beter niet.Dan zou ik eens bij mezelf te rade gaan hoe het komt dat je tekst wel zo overkomt.
[...]
En zo kan ik doorgaan, maar dan vul ik iets in van een ander, dus beter niet.Dan zou ik eens bij mezelf te rade gaan hoe het komt dat je tekst wel zo overkomt.