Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zizo, oh, dat is balen, meid. Ik weet nog precies hoe k*t ik me voelde toen ik m'n eerste echo had en er ook maar drie grote waren en drie hele kleine. Heb ook erg zitten twijfelen of ik door zou gaan ermee of niet, hoewel mijn arts er wel van overtuigd was. Overigens zijn bij mij uit alle drie de kleintjes toch eicellen gehaald, hoewel die van mij kleiner waren dan die van jou (zo'n 11-12mm). Misschien stelt je dat gerust. (Er is wel één eicel afgekeurd voor bevruchting, zou kunnen dat die dan toch niet rijp was.) Ik heb toen ook nog een extra dag doorgespoten om de kleintjes bij te laten groeien, net zoals jij nu doet. Zijn die drie eitjes van 13-14mm wel gegroeid ten opzichte van de vorige meting? Dan lijkt me de kans toch best redelijk dat ze gewoon mee gaan doen, zeker gezien ze ook nog wel door zullen groeien na het spuiten van de eisprong-opwekker. En dan heb je toch 6 follikels. Hoe groot zijn de echt kleintjes bij jou? En zou je eventueel wel af mogen breken als je het zelf niet zit zitten, ondanks dat volgens de arts de grens van 3 follikels wel gehaald is? Houdt wel in je achterhoofd dat meer eiblaasjes niet altijd meer bevruchtingen oplevert, het afvalpercentage is dan toch vaak groter. Er schijnt toch wel iets te zitten in het 'kwaliteit gaat boven kwantiteit' verhaal. Bij mij is het iig wel goed uitgepakt, dus geef de hoop nog niet op. Maar ik snap heel goed dat je er liever meer had gezien, dat had ik ook heel erg. Knuffel!

Dazzle, fijn dat je weer bent begonnen. En slim, je kan idd een freeze all doen en afwachten tot de uitslag van de NK-cellen terug zijn. In onze kliniek zeggen ze dat ze met freeze all zelfs betere kansen hebben, dus wie weet is dat alleen maar goed. Ik ben ook benieuwd hoe je op de hogere dosis hormonen gaat reageren. Wat spuit je eigenlijk? En had jij met clomid ook dat je cyclus zich anders gedroeg dan je gewend was?

Abusu, fijn dat de terugplaatsing gepland is! Zitten we straks samen op het wachtbankje :).
Dazzle_ hier:

Windmolen: Ik spuit Ovaleap 100E ( 's ochtends) en Meriofert 150E ('s avonds)
Ik ben ook erg benieuwd hoe ik ga reageren op de hormonen, anders manlief ook wel. hahaha!

Windmolen en Animal: Wat en hoeveel spuiten jullie?

Clomid is voor mij al bijna twee jaar geleden, ik kan me niet herinneren dat ik er heel anders op reageerde dan normale cyclus. Alleen de vele opvliegers vergeet ik niet meer. ;) Heb je al gebeld naar zkh?
Ik moet even weer bijlezen.
Animal wat fijn eindelijk is het doorgekomen! Wat een verhaal zeg, je idd dan zou mijn gevoel ook zeggen liever wat later testen dan eerder..
Selin wat jammer en snap de teleurstelling. Heel veel sterkte meid. :hug: Wat lastig voor je om mee te moeten dealen dat je man er zo anders in staat. Mssn is het makkelijk om de pil dan de ‘schuld’ te geven van de oorzaak. Maar idd er zijn genoeg vrouwen die direct na het stoppen van de pil zwanger zijn. In mijn omgeving heb ik dat meegemaakt. Toen wij besloten zwanger te worden was ik al meer dan 2 jaar van de pil af. Ben er gelijk nadat mijn vorige relatie uit ging mee gestopt omdat ik het troep vond en het maakte mij zo anders qua persoon zeg maar. Ik heb de pil altijd doorgeslikt, heb weleens horen zeggen dat dat ook de vruchtbaarheid kan aantasten, maar of daar ook onderzoeken / resultaten van zijn geen idee. Het idee dat hij jou dan de schuld geeft vind ik dan ook niet kunnen. Niemand is schuldig bij jou is er verder toch ook niks belemmerend gevonden? Mijn vriend heeft ook super zaad, maar bij mij is verder niks gevonden wat het tegen zou kunnen houden.
Weija Ooh voor jou ook al geen fijn nieuws! Sterkte! :hug:
Baggal veel plezier in Nederland, of ben je weer terug? Hoop dat je dan een leuk weekend hebt gehad wat niet al te druk voor je was. Hopelijk heb je weer ff kunnen bijtanken?
Fruity fijn dat je mag beginnen en hopelijk hoeft het zaad niet ingevroren te worden.
Angel fijn om van je te horen en wat schrijf je weer lieve woorden, lekker genieten van je vakantie!
Sofie leuk om een berichtje van je te lezen. Hoe gaat het met je?
Zizo vervelend dat je je zo voelt, bah. Mssn zijn ze hard aan het groeien in je buik en voel je je daarom zo? Ik zit vandaag op dag 7 voelde al wel een beetje pijnscheutjes aan de linkerkant. Hopelijk kunnen de anderen ook nog meedoen. Gaan ze nu niet de dosis ophogen of helpt dat niet?
Windmolen bahh wat verwarrend voor je zeg, mssn idd goed wat jezelf zegt om te vertrouwen op het zkh. Maar dat blijft een lastige kwestie. Ik heb ook geen ervaring met clomid, dus kan je helaas niet helpen.
Dazzle wat fijn dat je weer bent begonnen, spannend mbt NK-cellen. Had de link die laatste geplaatst was ook gelezen vind het erg interessant en wat ze allemaal kunnen doen aan onderzoeken in het buitenland.

Ik ben nog steeds bezig met spuiten zit vandaag op dag 7, voel sinds vandaag wel lichte pijnscheutjes links, dit voelde ik ook altijd in mijn eigen cyclus voor de eisprong, denk dan de groei vd follikels.
Maar ff wat anders, tijdens de seks voel ik gewoon niks meer, geen opwinding dus het stelt nu ook echt niks voor. Hadden jullie daar ook last van door al die hormonen?
Shine bright like a diamond
Dazzle, ik heb afgelopen ronde 225 IE Bemfola gespoten (wat volgens mij precies hetzelfde is als gonal-F). Alleen de eerste twee dagen heb ik 300 IE gespoten. Van Ovaleap en Meriofort heb ik nog niet eerder gehoord. Ben benieuwd. Lijkt me wel goed dat je zowel 's avonds als 's ochtends spuit, dan is je hormoonlevel misschien constanter over de hele dag genomen. Mocht er bij mij een nieuwe stimulatieronde nodig zijn, dan wil m'n arts Elonva bij mij uitproberen. Dat is een depot-spuit, je spuit éénmalig op dag 4 en het werkt 7 dagen door. Het schijnt dat ze daarmee een mooi gelijkmatig resultaat behalen ofzo. Maar ik hoop dat het niet nodig gaat zijn ;).
Ik heb inmiddels gebeld inderdaad en me gerust laten stellen. De assistente zei dat m'n bloedwaardes er op vrijdag echt perfect uitzagen en dat het eigenlijk vrijwel nooit gebeurd dat het dan toch niet goed gaat. Ze gaan sowieso m'n bloed ook nog eens checken voordat de embryo wordt teruggezet, mocht er dan toch iets niet kloppen, dan kunnen ze de embryo zelfs weer invriezen, zonder dat dat kwaad kan. Lijkt mij niet heel ideaal, maar in geval van nood ;). Maar ik ga er dan nu toch maar vanuit dat m'n lichaam doet wat-ie hoort te doen :).
zizo iknap he teleurstelling maar er is geen pijl op te trekken... sommige mensen hebben weinig follikels maar eindigen zwanger met cryos en anderen (goh wie dan?? O_o ) hebben 17 follikels met 11 eicellen en kunnen meteen door naar poging 2....

Oftewel niet te veel stressen en ik neem aan dat je artsen ook graag successen behalen dus je echt niet door laten gaan met poging als ze daar geen heil in zien.

Liefs succes en groetjes voor de rest... ik lees nog mee hoor maar op alles reageren lukt de niet.
abusu schreef:
17-07-2017 10:43
*egopost*

Gisteravond eindelijk een positieve ovulatietest! Zaterdagmiddag is de cryo-tp.
Ik had voor dit weekend twee dagen zeilcursus geboekt (leek me een mooie afleiding tijdens de wachtweken), maar dankzij mijn erg lange cyclus (ovulatie een week te laat) komt dat dus helemaal niet uit. Zeilschoolmanager was gelukkig heel begripvol en de zaterdag is gratis verplaatst.
Nu maar hopen dat de cryo dit keer wel goed ontdooit.

Er zit weer beweging in! Fijn :) Tof van de zeilschool ook.
Hey dames, hier ben ik weer, heb even een weekendje nodig gehad om het te verwerken. HCG inmiddels weer gezakt naar 3 dus het is helaas niets... Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, van de gyn mochten we meteen doorgaan met de volgende ronde, wachten op menstruatie, dan progynova slikken en tussen dag 12-14 controle, en dan datum plannen voor terugplaatsing. Wij vertrekken echter 10 augustus voor een weekje op vakantie en nu weet ik dus niet goed of we er nu wel mee verder moeten, dan zal de terugplaatsing zo nét voor onze vakantie zijn, of misschien is het wel te laat en zijn we al de 10e?!
Ik heb even men gynaecoloog gemaild hierover, maar ze zegt dat dit vermoedelijk wel voor de 10e zal zijn en dat er geen enkel risico is om op vakantie te vertrekken, dit zal ik dan maar geloven?!

Ik zie dat iemand me al bij 'wachten op cryo terugplaatsing' gezet heeft, super! dank je wel!!
Windmolen: fijn dat er weer wat vertrouwen in je lichaam is. De ovulatie kan via een LH bloedtest genieten worden. Mag ik vragen wat Je moet betalen voor een FERC? Ben gewoon puur benieuwd hoe de bedragen zijn tov Engeland. Daar was een FERC TP £1250 + 350 voor scratch + eventuele bloedtesten en medicatie.

Animal: Goed besluit om de HSK te doen! Ook al komt er niets uit, dan heb je iig dingen uitgesloten en dat lijkt mij een geruststellend idee.

Duufje: Ben jij inmiddels nog ongesteld geworden of..?! Ben je er helemaal uit met het opknap-huis? Wel fijn om op de achtergrond de afleiding van een project te hebben, maar kan me ook voorstellen dat je er naar uitkijkt om weer een cyclus te hebben en te beginnen.

Zizo: Ai - dat is niet de opbrengst waar je op hoopte. Ik hoop dat de twee follikels nog bijgroeien en de andere follikels weer niet te veel. En toch zegt een kleine opbrengst niet altijd iets over zwanger worden, maar je hoopt natuurlijk op meer.

Diamond: Nog steeds in NL - tot
Zaterdag. Inmiddels de meeste vriendinnen al gezien, dwz de A-list people. Mijn moeder had een wieg bekleed- erg mooi geworden dus die gaat mee @ London.

Abusu: eindelijk!! En wat fijn van de zeilschool. Succes voor zaterdag.

Selin: Hoe is het tussen je man en jou nu?

Weija: snap je gevoelens helemaal. Het enige dat Ik kan zeggen is een afgezaagde "Ik hoop dat het snel raak is", en ik meen dat wel. Het is gewoon pijnlijk en het lange wachten maakt het er niet makkelijker op.

Hier alles ok. Zondag was alweer een jaar geleden dat ik mijn 1e VMK had en de dag deed me toch meer dan dat ik dacht - ondanks het feit dat ik inmiddels 28 weken ben. Was gewoon een rare dag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi dames!
Hier weer even bericht van mij. Ik lees wel regelmatig mee trouwens.
Intussen een week geleden dat de m.a. loskwam en al 2 weken sinds het eerste bloedverlies. Nu nog steeds licht bloedverlies en ik begin het inmiddels behoorlijk zat te worden...
Man gaat alweer voorzichtig op 'rantsoen' wat betreft alcohol, omdat de volgende poging nu ook in zicht komt (nog maar 1 cryo te gaan).
Ik ben steeds behoorlijk chagrijnig, wéér alles on hold, wéér terug bij af...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gisteren heb ik wel bij kunnen lezen, maar op het moment dat ik wilde reageren, kreeg ik een spoed geval. Dus daarom vanmorgen maar een hele lijst ;-)

Windmolen, fijn dat het zh je gerust heeft kunnen stellen. Hopelijk heb je er zelf nu ook wat meer vertrouwen in.

Dazzle, top dat je weer gestart bent! Lang duurt zo'n pauze he? Welke neusspray heb je? Ik had 225 gonal F en 225 meriofert en 2 x daags synarel. Hoeveel antrale follikels had je? Hoeveel spoot je de andere IVF-en en wat was het resultaat?
We doen dan alles :-) HSK, scratch en NK-cellen onderzoek. Dan is "alles" gebeurd.

Zizo, die van 13 en 14 kunnen zeker mee gaan doen hoor! Vandaag zijn ze al 14 en 16 en dan door de pregnyl kunnen ze nog een flinke spurt gaan maken. Ik ga voor je duimen! Welke dosering gebruik je nu? Ik begrijp goed dat je voor 3 follikels liever geen punctie wil doen. Dit is jouw eerste IVF?

Weija goed dat je het al aangehaald hebt, dan zijn ze vast voorbereid. Je hebt nog een aantal kansen deze ronde, ik hoop zo voor je dat je ze niet allemaal nodig hebt...

Abusu, spannend meid! Ik ga hard voor je duimen dat de ontdooiing goed gaat.

Selin, je wist het eigenlijk al wel, maar nu is het definitief... En nu kun je het pas echt verwerken. Sterkte meid... Ik durf je er geen advies over te vragen. Stel je wordt eind deze week ongesteld, dan heb je nog 20 dagen voor je op vakantie gaat. Ik lees af en toe dat sommige vrouwen 3 weken progynova moeten slikken voor een mooi resultaat. Nu weet ik niet wat ze dan als maatstaaf aan houden en hoe strak het allemaal is. Voordeel voor het zh is dat ze het voor hunzelf ideaal kunnen plannen.

Baggal, alleen een scratch kost in DD iets van 80 euro ;-) Biopt voor NK-cellen onderzoek zit er bij in, maar de kosten voor het lab niet. Volgens mij is DD goedkoop! Veel plezier in NL! Wat naar dat je je rot gevoeld hebt... :hug:

Duufje, hoe gaat het?

Flip, ik weet niet zo goed wat ik je kan zeggen... Ik hoop heel erg dat een nieuwe poging niet nodig is, maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat het jullie wel meer vertrouwen gaat geven. En nu mag het bloeden inderdaad wel een keer stoppen! Heb je wel een controle echo gehad? :hug:

@Hier, ongesteldheid is volgens mij al weer (bijna) over. Scratch en biopt staan gepland voor begin augustus. Op het werk is het ontzettend druk, dus ben ik wel bij dat ik nu even niets moet. Voor degene die moeten werken vandaag: werk ze!
Weija als eerste: wat klote. Ik had je (net als veel anderen) zo ontzettend een positieve test gegund.

Selin, wat lastig dat je man en jij niet op 1 lijn zitten hierin. Ik vind er wel wat van, maar je schiet in dit geval niets op met mijn mening dus die hou ik maar voor me. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Je hebt elkaar behoorlijk nodig in dit traject.

Animal, wat fijn dat je ongesteld bent geworden en wat waardeloos dat je er zo'n last van hebt dit keer. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt mbt HSK. Snap je beslissing heel goed. Ik vind dat er in dit geval nooit teveel onderzocht kan worden. Hoop dat het allemaal een beetje goed uitkomt qua planning.

Fruity en Dazzle: top dat jullie weer onderweg zijn! Succes deze ronde.

Windmolen zo irritant hè, als je cyclus niet meer werkt zoals je gewend was. Ik kan erover meepraten. Ik houd mezelf maar voor dat het ook niet zo gek is met al die hormonen die je in je lijf stopt en dat het uiteindelijk wel weer op orde zal komen. Maar ik vind het ook heel lastig dat dat ene stukje 'zekerheid' dat ik had ik dit hele vruchtbaarheidsverhaal inmiddels ook niet meer zeker is.

Abusu, goed vooruitzicht! Ik ga voor je duimen zaterdag (en daarna) en keihard hopen op een plakker.

Zizo lastig... ik heb altijd weinig follikels en heb ook een keer een punctie laten doorgaan met 3. Heb ik toen heel erg over getwijfeld en bijna afgeblazen. Van die poging ben ik toen zwanger geworden. Aantal zegt niet altijd alles. Maar 3 is wel net een lastige hoeveelheid als je moet beslissen of je stopt of doorgaat. Als de andere 2 nog mee gaan doen, wordt het al heel anders.

Baggal, welkom in NL. Hoop dat je het leuk gaat hebben ondanks dat het tripje niet helemaal uitkomt ;-)

Hier nog steeds geen nieuws. Geen menstruatie. Dus ik wacht maar.
Klein voorzichtig jubeltje: volgens mij heb ik een beetje bloed gespot. Durf nog niet te hard te juichen, want heb gisteren rode bieten gegeten :facepalm:
Hahaha Duufje, sorry dat ik moet lachen. Maar rode bieten als mogelijke oorzaak, vind ik erg grappig! Hoop zo dat het echt bloed is en je weer verder kunt!

Windmolen na het lezen van jouw berichtje voelde ik me al wat beter. Dankjewel, erg fijn! Jouw tp komt ook weer dichterbij. Ik snap je twijfels. Gijn dat ze je konden geruststellen.

Diamond ik voelde zaterdag heel veel, toen had ik erg buikpijn. Verder voel ik zo nu en dan kramp. Maar bij mij valt de groei tegen, dus het kan bij jou anders zijn. Wanneer heb jij een fm? Qua hormonen ben ik echt een ramp en heb ik al helemaal geen zin in seks. Arme man van mij.

Miekje, idd jij hebt wat dat betreft een slechte ervaring met veel eitjes. Wat dat betreft valt er geen peil op de trekken.
Selin ik heb nog geen ervaring met een cryo tp. Als het kritisch wordt qua planning, wacht je dan niet liever een ronde?

Och Flipje, wat duurt het bloedverlies lang. Jij hebt al zoveel meegemaakt, kan me voorstellen dat je er chagrijnig van wordt.

Baggal, ondanks dat je nu zwanger bent, vergeet je het hele voortraject nooit meer. Dat draag je bij je in je rugzak. En dan blijft de vmk een verdrietig moment als je daar aan terugdenkt. 28 weken ben je al! Dat gaat snel!

Animal de onderzoeken kunnen dus al snel plaatsvinden. Dat is fijn. En succes met je werk! Zo tr lezen geeft dat momenteel genoeg afleiding!

Dankjewel voor jullie bemoedigende woorden. Ik was gisteren erg teleurgesteld. Vanochtend weer fm gehad. De drie groteren zijn iets verder gegroeid. Er zijn nog twee die lijken mee te doen. De ene is 14 mm en de andere 15 mm. Morgen nog 1 keer decapeptyl en Menopur spuiten. Dan morgenavond Ovitrelle en vrijdag punctie. Met een extra dagje spuiten hoopt de arts dat die van 14 en 15 nog wat rijper worden, maar we moesten uitgaan van drie follikels.
Spannend, vrijdag dus mijn eerste punctie. Twee dagen later hopelijk tp.
@animal: ik spuit nu ovaleap 100 en meriofert 150. En synarel 2x daags. Dat klinkt weinig vergeleken met jou! En mijn lage amh....

1e ivf: 112,5 gonal : 11 eicellen. 5 embryo's

2e ivf: 150 gonal: 5 eicellen: 1 embryo

Ik spuit nu dubbel zo veel als vorige, maar toch ben ik bang dat het te weinig is, en maar paar eicellen opleverd.
Baggal oh wat heerlijk lekker genieten. Oh wat leuk en bijzonder een eigen bekleed wiegje door je moeder. Is het niet te warm voor je?
Selin Goed dat je even de tijd hebt genomen om deze teleurstelling te verwerken, dat is gewoon soms even goed en nodig. Wel fijn dat je gelijk weer verder kunt. Hopelijk lukt het dan qua planning voor jullie vakantie zodat je daar niet over hoeft te stressen.
Moet je bij een cryo tp ook weer extra hormonen spuiten of is het in je natuurlijke cyclus?
Zizo bahh niet fijn, gelukkig blijft het nu bij krampjes. Oh wat spannend zeg je eerste punctie vrijdag! Krijg je vrijdag dan ook te horen wanneer de TP is? Gelukkig dat de andere 2 al wat zijn gegroeid, uiteindelijk heb je maar 1 goeie nodig, maar ik snap wel dat het fijn is wanneer je er meerdere zijn zodat je ook iets in de vriezer kan bewaren voor een volgende keer. 3 is toch een heel mooi aantal vind ik :yes: Ik heb donderdag mn 1e FM, ben echt heel benieuwd hoe het ervoor staat..Gelukkig ben ik niet de enige :biggrin: Ach ja die mannen moeten maar ff geduld hebben hoor, wij ondergaan van alles nu..en dat doen zij ons ook niet na :roll:!
Shine bright like a diamond
egopost alert...
:jump: :jump: :jump: BLOED!
Morgen mag de spuit er weer in! Zoooooo klaar voor...
Fijn duufje!
zet'm op duufje :high5:
@ weija he balen. Ik had het anders voor je gehoopt. Zo gaan de cryo's ook hard. Gelukkig had/heb je aantal cryo's. Hoop zo dat de gouden embryo er gewoon tussen zit. Ben je al een keer zwanger geweest van ivf 2? Of waren je zwangerschappen met ivf1?

@ baggal welkom terug. Ik zal morgen wat uitgebreider op je reageren in andere topic.

@ duufje Yes! Weer starten dus weer een kans! Goh wat gun ik het je! Ik kon vannacht niet slapen, heb dus hele zwangertopic doorgelezen totdat ik bij de geboorte van lieve B kwam. Ik
kreeg tranen in mijn ogen. Wat heb je alles toen mooi verwoordt en wat ben je een sterk mens. :redrose:

@ dazzle fijn dat je weer bent begonnen! Heeft even geduurd, maar je hebt nu ook hopelijk optimale behandeling. En freez all vind ik zelfs een goede methode. Je lichaam is dan rustig bij een terugplaatsing en niet meer onder invloed van alle hormonen en de beste embryos kunnen ingevroren en ontdooit worden.

@ animal fijn dat je de knoop hebt doorgehakt. Ik denk dat NK onderzoek heel nuttig is. Ik snap dat narcose heel eng klinkt, maar ik heb heel veel operaties gezien, ook HEK en vind het zelf erg meevallen. Maar het is anders als je daar zelf ligt, natuurlijk. Het is een zeer korte ingreep en duurt enkele minuten.
En je bent jong en fit, dan zijn risico's erg laag.

@ selin vervelend dat je niet met je vriend op een lijn zit. Ik denk dat ik wel weet welke cultuur hij heeft. En heel veel praten helpt wel, maar als iemand met zo'n cultuur is opgegroeid dan is het moeilijk uit iemand te krijgen. Er is al eerder gezegd, maar misschien is het handig als dokter een keer alles uitlegt aan hem. Zal hij ook beter begrijpen. Verder denk ik dat je misschien veel geduld moet hebben. Hij heeft heel veel moeite mee en zegt misschien ook dingen die hij niet meent.

@ zizo wat balen meid. Ik snap je teleurstelling heel goed. Ik hoop toch dat er 1 of 2 meer worden gevonden. Anders zie het zo, dit is pas je eerste ivf en je hebt er 3 en misschien zelfs 4 of 5 als je andere verzekering neemt. Als je het nu zou afblazen, dan duurt het alleen maar langer. Succes morgen!

@ diamond spannend. Ik hoop dat je mooie aantal folikels hebt. Ik heb ook wat pijn gehad in mijn buik/eierstokken en had ook 14 folikels. En wat betreft seks heb ik eigenlijk sinds de behandeling altijd minder gevoel gehad. Was ook denk ik beetje psychisch, want zwanger worden gaat toch niet. Wel verveld gevoel is dat voor jou en ook voor je vriend.

@ Flipje, denk nog vaak aan je. Ik hoop dat je een prachtige bruiloft hebt gehad. Vervelend dat bloeden zo lang blijft aanhouden, helemaal na al het ellende. Sterkte nog! :hug:

Andere dames heel veel succes met slikken, prikken en spuiten en vooral met wachten! Ik lees en leef mee, maar ben op vakantie en kan het niet allemaal bij houden. Heel veel succes allemaal!
Wat fijn Duufje!! EINDELIJK weer beginnen! Super :cheer:

En ook een happy smiley voor jou Dazzle :hello:

Heel fijn dat jullie na het lange wachten weer kunnen beginnen!

Flipje: snap dat je helemaal klaar bent met de na bloedingen. :redrose: Bah! Moet je nu een menstruatie afwachten voor de volgende TP? Fijn dat Flipman er nu al rekening mee houdt. Heeft hij wel eens proceed plus geprobeerd? Baggalman kreeg dit zowel in Homerton als BP geadviseerd. Is over the counter te verkrijgen (ook via amazon). Of en zo ja in hoeverre het helpt weet ik niet, maar niet geschoten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Joehoe Duufje!!!! Wat fijn weer 'actie in de taxi'!

Flipje ik snap het zo goed dat je chagrijnig bent. En je gevoel van terug-bij-af zijn.....
Zijn er al vervolgafspraken ingepland zodat je weer wat zicht hebt op de volgende stappen in het traject?

Selin met een kunstmatige cyclus zou ik het wel aandurven om nog een tp voor je vakantie te plannen. Dat komt vast goed.

Baggal fijn dat je de A-list vrienden hebt gezien en nu hopelijk lekker rustig aan doen en genieten van je familie(verplichtingen). Kan mij voorstellen dat de datum van je vmk van afgelopen jaar dubbel voelde. :hug: gelukkig zit je er nu heel anders bij.

Zizo 5 follikels is zeker niet slecht. Fijn en spannend dat de punctie gepland staat.

Hier dank voor jullie super lieve reacties :heart: (ook van de zwangeren!) Vandaag eindelijk echt over de teleurstelling van de negatieve test heen en belangrijker nog 'vrede' met dat ik op de geboortedag van X niet opnieuw zwanger zal zijn. Het is ook 'maar een datum' en eigenlijk staan opnieuw zwanger worden en X los van elkaar maar koste wat moeite om dat plaatje dat ik vorig jaar in mijn hoofd had los te laten.
Nu op naar een nieuwe ronde. De eerste echo voor de volgende cryo-tp staat weer gepland :D.
weija ik had na de negatieve test altijd een rotdag. maar erna was ik alweer met de toekomst bezig. en wat betreft de datum. de geboortedag van lotte heb ik nog niet meegemaakt maar tegen de uitgerekende datum zag ik heel erg op. de dagen ervoor erg emotioneel. allebei vrij genomen op de dag zelf. tja uiteindelijk gewoon maar een datum (natuurlijk een bijzondere betekenis maar je snapt me vast wel) en die dag eigenlijk niet verdrietig.
maar o zo blij dat die geweest was! dikke :hug:
Vervolg afspraak is er niet, ik moet gewoon tzt weer aanmelden voor de cryo.

Over ruim 1 week is er nog een controle vanwege de mk.

@baggal Die potentie verbeterende middelen hebben wellicht nut bij matig zaad, maar bij ons is het zaad sowieso veel te slecht voor IVF en voor ICSI is het ruim voldoende. Dus het heeft voor ons weinig toegevoegde waarde.
Bovendien denk ik niet dat een vitamine preparaat invloed heeft op de genetische inhoud van de zaadcellen. Zwanger worden is het probleem natuurlijk niet echt he..... :-|

@duufje yessss!!! :yes:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Duufje wat fijn! Morgen weer beginnen. Ik ga hard voor jullie duimen dat deze IVF een super resultaat gaat geven!

Weija, het is maar een datum, maar wel een belangrijke datum in jouw leven. Ik ben zelf ook niet zo van de bijzondere data, ik ben blij dat ik onze trouwdag kan onthouden, onze verkeringsdag vergat ik altijd... ahum... Maar zo'n dag zou zelfs ik geloof ik niet meer vergeten... Ik vind je stoer en dapper en vind het echt knap van je dat je nu al kan zeggen dat je het min of meer verwerkt hebt dat je op die dag nog niet zwanger zal zijn.

Angel, ik ben ook niet zo tegen de narcose, dat roesje was heerlijk en ik voelde mij snel weer goed, maar mijn man wel. Volgens mij is het nu helemaal goed voor hem.
Flipje, mag je je na je volgende menstruatie weer aanmelden voor de TP? Hopelijk stopt het bloedverlies nu snel.

Weija, je klinkt alweer zo sterk en optimistisch, respect!

Duufje, yes! Fijn dat het heeft doorgezet! Moest wel lachen om je rode bietjes. Zo schrok ik me een paar dagen geleden rot, "bloed!! nu??? Oh ja, rode bietjes..." ;-D.

Diamond, succes alvast met je follikelmeting donderdag! Hopelijk zijn er mooie eitjes gegroeid! Ben benieuwd!

Zizo, fijn dat je wat hebt gehad aan m'n berichtje. En ik lees een beetje dat je inmiddels weer wat positiever erin staat, of niet? Ik duim voor je dat die twee andere follikels ook nog mooi rijp worden. En als het er maar drie zijn, dan zijn het vast drie hele mooie eitjes. Klopt het dat jullie ICSI gaan doen en niet IVF (staat zo in de tabel)? Dat is ook gunstig in het geval van wat minder eicellen, dan maken ze allemaal een goede kans op bevruchting. Succes alvast vrijdag!

Animal, fijn dat alles gepland staat. En mooi dat je veel afleiding hebt van je werk, dan duurt het wachten hopelijk ook niet zo lang.

Selin, ik kan je helaas geen advies geven over wat je moet doen, maar als de gyn zegt dat het moet lukken, zou ik er zelf voor gaan, denk ik. En dan ben je lekker op vakantie met de spannende wachtweken, dat geeft vast goede afleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven