Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
2 keer vreemdgaan op 3 jaar tijd?
Als je hem nu weer vergeeft, is het over 2 jaar terug prijs met een ander.
Want hij weet dat hij er toch mee wegkomt.

Ofwel ga je voor een open relatie waarin jij dus ook een extra partner mag hebben.
(Hij kan / wil blijkbaar toch niet trouw zijn.)
Ofwel ga je voor een scheiding.

Welk signaal wil je bovendien geven aan je kind?
Als je dit telkens maar blijft toe-dekken zal ie er toch écht ooit dingen van gaan oppikken.
.
Treesje, snap je nu werkelijk niet wat hij doet?
Hij weet toch dat jij zijn conversaties leest? Misschien hebben ze wel afgesproken dat je zijn werkelijke boodschap precies omgekeerd moet lezen.
Dus als hij schrijft; ik wil je nu niet meer zien, dat ze dan het tegenovergestelde bedoelen. Je bent er naïef genoeg voor om je zo beet te laten nemen. Je gelooft namelijk ook dat hij keer op keer met haar gaat ahum 'praten'.
En ' per ongeluk' de telefoon opnemen en met beide benen en open ogen in zijn kleine voorstelling trapt.

Hij is niet van plan zijn leven te wijzigen.
Waarom zou hij. Jij zorgt voor hem, voor een schoon dak boven zijn hoofd en jij geeft hem ook alle gelegenheid heerlijk vreemd te gaan.

Hij heeft het prachtig voor elkaar!
Ik denk dat het echt zo is, dat er niks écht gebeurd...
Maar ik las alweer berichten, waarin ze alles doen met elkaar, echt gortig eigenlijk. ( hij weet echt niet dat ik dit zag )
En als ze dan vraagt om het ook in het echt bij haar te komen doen, houdt hij de boot af. Waarop zij kwaad wordt...
Ik ken mijn man echt niet meer, waar is die in godsnaam mee bezig...
Ik ben niet van plan om bij hem te blijven hoor, dat is zeker, het heeft alleen wat tijd nodig, praktisch gezien.
Treesje26 schreef:
06-01-2018 12:13
Ik denk dat het echt zo is, dat er niks écht gebeurd...
Maar ik las alweer berichten, waarin ze alles doen met elkaar, echt gortig eigenlijk. ( hij weet echt niet dat ik dit zag )
En als ze dan vraagt om het ook in het echt bij haar te komen doen, houdt hij de boot af. Waarop zij kwaad wordt...
Ik ken mijn man echt niet meer, waar is die in godsnaam mee bezig...
Ik ben niet van plan om bij hem te blijven hoor, dat is zeker, het heeft alleen wat tijd nodig, praktisch gezien.
Jij blijft wel gewoon bij hem, laat je vernederen en geloof mij als er een derde partij voorbij komt gaat hij daar ook over heen. Wat heb jij nodig om dit te stoppen.

Ik hoop echt voor jou dat hij wel gaat kiezen en hopelijk voor die ander, want jij kan niet kiezen maar dan ben je wel vrij...

Mijn relatie is een paar maanden over, maar dit is de eerste keer dat ik denk bij wat ik hier lees, wat ben ik blij dat ik single ben.

Ga ook eens aan je kind denken en het voorbeeld wat jij en je overspelige man geven.
Hoi,

Ondertussen weer wat verder.
Het is nog steeds niet duidelijk waar het heen gaat, als ouders samen lukt het.
Maar daar blijft het wel bij, ik ben kwaad en weet niet als het vertrouwen ooit terugkomt.
We gaan volgende week samen naar een therapeut, hopelijk kan die ons verder helpen.
Iemand van jullie ervaring met relatietherapie?
Nee geen ervaring mee.
Ik heb wel zelfrespect en dit gaat al zo lang veel en veel te ver.

Is dit wat je je kind wilt meegeven in het leven?
Dat je als vrouw de mindere bent in de relatie en alleen goed voor het huishouden.

Vrouw toch, waar ben je mee bezig?
Treesje26 schreef:
12-02-2018 10:32
Hoi,

Maar daar blijft het wel bij, ik ben kwaad en weet niet als het vertrouwen ooit terugkomt.
We gaan volgende week samen naar een therapeut, hopelijk kan die ons verder helpen.
Wat is jouw doel voor de therapie?
Kijken als het het op te lossen valt. Als we de verwijten en spanningen kunnen oplossen.
Ik denk dat je je geld beter in je zak kunt houden en straks besteden in je eigen huis ipv aan relatietherapie want ik kan je verzekeren deze vos verliest zijn streken niet.
Ja en?
Treesje26 schreef:
12-02-2018 11:05
Kijken als het het op te lossen valt. Als we de verwijten en spanningen kunnen oplossen.
Maar wat op te lossen? Als geliefden of om samen goed verder te kunnen als ouders? Laatste lijkt me prima!
Als ouders lukt het prima, maar de bedoeling is om te kijken als de relatie als geliefden nog te redden valt.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 11:24
Als ouders lukt het prima, maar de bedoeling is om te kijken als de relatie als geliefden nog te redden valt.
:rofl:
emmetje2 schreef:
12-02-2018 11:35
:rofl:
je moet het nu ook niet belachelijk maken
Treesje26 schreef:
12-02-2018 11:38
Nee hoor, dat doe je zelf al, daarom lach ik.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 11:38
Probeer jouw berichten eens te lezen alsof je er neutraal in staat. Dan snap je de reactie van emmetje2 hopelijk wel.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 10:32
Hoi,

Je kan alleen in therapie is hij is gestopt met liegen en bedriegen. Als hij inziet dat hij alleen nog maar bij jouw wil zijn en
echt wil werken aan het terugkrijgen van het vertrouwen van jou.
Pas dan kan een therapeut jullie handvatten geven hoe hij je vertrouwen terug kan winnen.

Voorlopig lees ik NIETS over dat hij zijn gedrag niet acceptabel vind, hij is gestopt met liegen en bedriegen en wil werken aan
de liefde voor jou.

En ik lees NIETS van jou over een grens trekken voor jezelf over zijn gedrag.

Een therapeut is GEEN tovenaar. Die moet het doen met wat jullie geven. Het is geen agent, rechter of ouder die de ander met een
vermanend vingertje kan manen tot liefde voor jou. Dat moet eerst bij hemzelf vandaan komen. En dat mis ik volledig.
Voor hem is het stoppen met contact met die vrouw geen oplossing beweert hij.
Hij zegt dat hij nu totaal anders met haar omgaat. Dat dat zijn manier is om te tonen dat hij voor ons kiest.
Mss hoop ik ook dat de therapeut hem doet inzien dat zo een contact niet kan blijven bestaan, hoe graag hij dat ook wil, en ik zou ook willen dat ik daar boven kan staan. Maar dat lukt niet
Treesje26 schreef:
12-02-2018 12:09
Hij zegt dat hij nu totaal anders met haar omgaat. Dat dat zijn manier is om te tonen dat hij voor ons kiest.
Mss hoop ik ook dat de therapeut hem doet inzien dat zo een contact niet kan blijven bestaan, hoe graag hij dat ook wil, en ik zou ook willen dat ik daar boven kan staan. Maar dat lukt niet
Een therapeut zal contact met anderen niet gaan verbieden.
Hij kiest zelf voor contact met die vrouw. Hij heeft daarmee geen respect voor jou als zijn vrouw, die daar moeite mee heeft.
Overigens, als je deze vrouw uit zijn leven hebt, komt er wel weer een nieuwe ben ik bang.

Ik hoop dat de therapeut jou at steviger in je schoenen doet staan en leert dat je echt niet alles hoeft te pikken zoals je nu doet.
Of mss dat de therapeut mij tot inzichten brengt.
Hij wil het doen werken, maar ik krijg het gevoel dat hij vooral bang is om zijn vertrouwde leven op te geven. Hij is banger om alleen te komen staan en om de gevolgen die dat zal hebben dan om mij kwijt te raken. Zo voelt dat nu althans...
Treesje26 schreef:
12-02-2018 12:09
Dat is zijn manier ja maar is het ook de jouwe? De vreemdganger heeft iets te bewijzen dus die moet zich mijns inziens naar jouw wensen voegen binnen redelijke grenzen. En contact hebben met de vrouw in kwestie vind ik echt buiten de grenzen.

Je wilt en denkt echt dat de therapeut gaat zeggen dat het contact niet kan? Een goede therapeut geeft zulke adviezen niet. Dat zou ook wat zijn; het moet uit de man komen. En als dat er niet komt, weet je ook meteen hoe hij jou ziet. Als deurmat.
Waarom gaan al je posts over hij en over hem en over dat hij iets moet gaan inzien?

Wanneer ga jij nou eens inzien dat jij degene bent die zijn gedrag vrolijk faciliteert, zijn verhaaltjes slikt en geen enkele grens trekt die aan iets van zelfrespect doet denken? De sleutel ligt bij jou, jij pikt het, jij hebt een probleem, niet hij.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 12:22
Of mss dat de therapeut mij tot inzichten brengt.
Hij wil het doen werken, maar ik krijg het gevoel dat hij vooral bang is om zijn vertrouwde leven op te geven. Hij is banger om alleen te komen staan en om de gevolgen die dat zal hebben dan om mij kwijt te raken. Zo voelt dat nu althans...
Hij wil het niet doen werken. Niet echt. Hij doet net genoeg zijn best dat jij niet zelf weggaat maar jouw standaard ligt wellicht ook niet zo hoog. Hij is mentaal al weg bij je.
TO ga zelf in therapie. Om erachter te komen waarom je je zo laat behandelen. Die kan je hopelijk doen inzien dat je die gast de deur uit moet schoppen om.je zelfrespect terug te kunnen vinden. Beste advies ooit.
treesje, dit is geen liefde... en dat valt er ook niet meer van te maken

Zie het als de twee jaar oude, afgelikte, niet eens echt goed belegde boterham die het is.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven