nieuwe flatgenote
zondag 4 maart 2018 om 16:10
Sinds een tijdje deel ik mijn flat met een nieuwe flatgenote. Ik heb al met verschillende mensen samengewoond, maar nu voel ik me toch wel wat ongemakkelijk met de huidige situatie. Wanneer ze de flat binnen of buitengaat groet ze me nooit. Op haar vrije dagen komt zij haar kamer niet uit. Ze komt helemaal niet in de keuken. Daardoor heb ik het gevoel dat ik met een 'spook' leef. Ik kan enkel raden wanneer ze thuis is door wat gekuch bijvoorbeeld...
Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 23:16
15.49% gewijzigd
maandag 19 maart 2018 om 00:30
Precies, je moet niet zo zeuren om niks ze is jou niks anders verplicht dan haar huur te betalen en haar eigen rommel op te ruimen. Je doet net als of ze smorgen ontbijt word geserveerd met je hotel.
Ik zal blij voor haar zijn als ze een andere kamer vind zonder een zijksnor als haar huur'baas.
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 00:32
0.21% gewijzigd
maandag 19 maart 2018 om 00:32
Ik weet weer waarom ik nooit van zijn leven zou gaan samenwonen in mijn eigen huis met nobele onbekenden.
Dit wordt niets.
Geef haar haar een maand de tijd om iets anders te zoeken.
En ga op zoek naar een nieuwe huisgenoot die ofwel een bekende van jou is, of die je eerst beter leert kennen.
En stel een huurcontract op!
Dit wordt niets.
Geef haar haar een maand de tijd om iets anders te zoeken.
En ga op zoek naar een nieuwe huisgenoot die ofwel een bekende van jou is, of die je eerst beter leert kennen.
En stel een huurcontract op!
maandag 19 maart 2018 om 00:40
[...]gvdb schreef: ↑19-03-2018 00:02Nu had ik me erbij neergelegd dat mijn nieuwe flatgenote nauwelijks 'hoi' zegt of spreekt met mij. Ook vandaag is ze gewoon het appartement binnengegaan zonder iets te zeggen. Maar deze keer is ze blijkbaar niet alleen. Ik hoor dat er een man is in haar kamer. Nu doet ze maar wat ze niet laten kan, maar gatver, 's nachts een vreemde in mijn huis die ik helemaal niet ken! Dat kon ze nu toch wel even gevraagd hebben, niet!?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-03-2018 16:01
Reden: Op de man
Reden: Op de man
19.55% gewijzigd
maandag 19 maart 2018 om 09:36
Man, je lijkt wel zo'n ouderwetse hospita uit de jaren 50 "geen mannenbezoek, en vriendjes mogen niet blijven slapen". Zij heeft een kamer gehuurd, en geen extra ouder of chaperone ingehuurd.
Dit gaat hem echt niet worden. Helaas kan je iemand niet zo maar op straat zetten, zeker wanneer ze kan aantonen dat ze al een paar maanden huur heeft betaald.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 19 maart 2018 om 10:59
Wat wordt er weer opnieuw veel ingevuld en gefantaseerd! Ik heb haar toch nergens iets verboden of opgelegd??
Ik stoor me gewoon aan de non-communicatie. Ik schrik me een bult als ik 's ochtends in de badkamer plots een wildvreemde man zie staan. Dit is een kleine flat. Bovendien liggen er heel wat waardevolle spullen hier.
Ik heb er geen problemen mee als zij me zou vertellen dat ze een vriendje heeft en of die mag blijven slapen. Maar zoals ik al zei, ze spreekt nauwelijks met me en dan brengt ze zonder 'hoi' te zeggen een wildvreemde scharrel naar mijn flat?
Ja, ik zoek een manier om haar hier buiten te krijgen, alleen is dat niet zo eenvoudig. En hoewel sommigen me hier blijkbaar 'walgelijk' vinden, probeer ik vriendelijk te blijven en op een normale manier samen te leven.
Ik stoor me gewoon aan de non-communicatie. Ik schrik me een bult als ik 's ochtends in de badkamer plots een wildvreemde man zie staan. Dit is een kleine flat. Bovendien liggen er heel wat waardevolle spullen hier.
Ik heb er geen problemen mee als zij me zou vertellen dat ze een vriendje heeft en of die mag blijven slapen. Maar zoals ik al zei, ze spreekt nauwelijks met me en dan brengt ze zonder 'hoi' te zeggen een wildvreemde scharrel naar mijn flat?
Ja, ik zoek een manier om haar hier buiten te krijgen, alleen is dat niet zo eenvoudig. En hoewel sommigen me hier blijkbaar 'walgelijk' vinden, probeer ik vriendelijk te blijven en op een normale manier samen te leven.
maandag 19 maart 2018 om 11:43
Of die mag blijven slapen....
Daar ga je al met je toestemming vragen. Nee, zij hoeft je geen toestemming te vragen. Ze huurt een kamer in je flat en daar mag ze doen wat en met wie ze wil.
Dit klikt niet. Jullie verwachting is volledig anders. Tijd voor een goed gesprek.
Daar ga je al met je toestemming vragen. Nee, zij hoeft je geen toestemming te vragen. Ze huurt een kamer in je flat en daar mag ze doen wat en met wie ze wil.
Dit klikt niet. Jullie verwachting is volledig anders. Tijd voor een goed gesprek.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 13:54
1.10% gewijzigd
maandag 19 maart 2018 om 12:20
'Enge wildvreemde man in de badkamer' - Je had toch al bij binnenkomst gehoord dat je flatgenote niet meer alleen was? En daarnaast, met je waardevolle spullen in huis, denk je dat ze zelf geen inschatting kan maken wie ze wel of niet vertrouwd en mee neemt naar huis?! Wordt het er écht beter van als de 'scharrel' (potentieel haar levenspartner?) eerst jou een handje komt geven ? Daarna kan ie sowieso nog de tent leegroven hoor.
Wauw. Is dit topic echt?
Wauw. Is dit topic echt?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
maandag 19 maart 2018 om 12:27
Aan het gekreun vannacht te horen hoop ik niet dat het haar broer of oom was. Maar wat maakt het uit, in haar kamer doet ze wat ze wil!
Overigens hoeven jullie me niet te beledigen. Ik stel hier gewoon een vraag. Je hoeft er ook niet op te reageren.
Goed, ik weet nu jullie meningen en zal er dan ook niets meer over zeggen.
Overigens hoeven jullie me niet te beledigen. Ik stel hier gewoon een vraag. Je hoeft er ook niet op te reageren.
Goed, ik weet nu jullie meningen en zal er dan ook niets meer over zeggen.
dinsdag 20 maart 2018 om 21:40
JvdB, ik sta er steeds weer van te kijken hoe jij redeneert. Waren je eerdere huurders allemaal in celibaat of zo? Of heb je stiekem toch een crush op dit meisje? (Geen aanname, gewoon een vraag.)
Je komt een beetje wereldvreemd op mij over. Als iemand zich niet gedraagt naar jouw maatstaven, ga jij hier lopen klagen. Vervolgens word je boos als de antwoorden jou niet zinnen, en ga je in protest.
Als je het geld niet per se nodig hebt, zou ik geen kamer meer verhuren. Want je trekt het kennelijk gewoon niet. Neem een kat of een marmot als je gezelschap nodig hebt of een papegaai desnoods die je leert “hoi” zeggen.
Je komt een beetje wereldvreemd op mij over. Als iemand zich niet gedraagt naar jouw maatstaven, ga jij hier lopen klagen. Vervolgens word je boos als de antwoorden jou niet zinnen, en ga je in protest.
Als je het geld niet per se nodig hebt, zou ik geen kamer meer verhuren. Want je trekt het kennelijk gewoon niet. Neem een kat of een marmot als je gezelschap nodig hebt of een papegaai desnoods die je leert “hoi” zeggen.
.
dinsdag 20 maart 2018 om 22:11
Wat een betweterige mens ben jij zeg. Ze hoeft jou nul komma nul verantwoording af te leggen. Het lijkt alsof je puur een flatgenote in huis hebt gehaald om toch maar te kunnen controleren en lekker bazig te doen. Je flatgenote is misschien niet bepaald een sociale, maar kijk ns in de spiegel. Misschien heeft ze er overigens een goeie reden voor.
dinsdag 20 maart 2018 om 23:03
Kijk, ik word niet boos omdat de antwoorden me niet zinnen, maar wel omdat mijn woorden voortdurend verdraaid worden en er vreemde interpretaties komen op dit forum. Eén van de antwoorden was zelfs zo platvloers en beledigend dat de moderator het verwijderd heeft.
Maar goed, Better_Sweet. Ik ben blij dat je nu een vraag stelt en geen aanname maakt. Om op je vraag te antwoorden: Neen, ik heb absoluut geen crush op mijn flatgenote: arrogante meiden vind ik vreselijk onaantrekkelijk!
Ik hoef overigens geen marmot of kat te nemen. In deze stad zijn er héél veel potentiële huurders die wél 'hoi' zeggen. Ik kan dus heel gauw een nieuwe flatgenoot vinden.
Maar goed, Better_Sweet. Ik ben blij dat je nu een vraag stelt en geen aanname maakt. Om op je vraag te antwoorden: Neen, ik heb absoluut geen crush op mijn flatgenote: arrogante meiden vind ik vreselijk onaantrekkelijk!
Ik hoef overigens geen marmot of kat te nemen. In deze stad zijn er héél veel potentiële huurders die wél 'hoi' zeggen. Ik kan dus heel gauw een nieuwe flatgenoot vinden.
dinsdag 20 maart 2018 om 23:19
@ Moiren' : ik zocht hier raad om met een situatie om te gaan. Ondertussen vind ik de situatie in mijn flat minder erg dan wat zich hier op het forum afspeelt.
In plaats van raad te krijgen word ik hier beledigd op basis van gefantaseerde aannames over mijn persoonlijkheid.
Wat doen jullie hier eigenlijk? Ik bedoel dan die mensen die aan de lopende band persoonlijke beledigingen uiten wanneer iemand om raad vraagt.
In plaats van raad te krijgen word ik hier beledigd op basis van gefantaseerde aannames over mijn persoonlijkheid.
Wat doen jullie hier eigenlijk? Ik bedoel dan die mensen die aan de lopende band persoonlijke beledigingen uiten wanneer iemand om raad vraagt.
dinsdag 20 maart 2018 om 23:27
gvdb schreef: ↑20-03-2018 23:03Kijk, ik word niet boos omdat de antwoorden me niet zinnen, maar wel omdat mijn woorden voortdurend verdraaid worden en er vreemde interpretaties komen op dit forum. Eén van de antwoorden was zelfs zo platvloers en beledigend dat de moderator het verwijderd heeft.
Dus nu is ze ineens arrogant?
dinsdag 20 maart 2018 om 23:36
dinsdag 20 maart 2018 om 23:43
Misschien is ze onzeker.
Of heeft ze een angst voor hardop spreken.
Of heeft ze een vaag geloof waarbij ze alleen met haar oom seks mag hebben.
Je doet een aanname.