nieuwe flatgenote

04-03-2018 16:10 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje deel ik mijn flat met een nieuwe flatgenote. Ik heb al met verschillende mensen samengewoond, maar nu voel ik me toch wel wat ongemakkelijk met de huidige situatie. Wanneer ze de flat binnen of buitengaat groet ze me nooit. Op haar vrije dagen komt zij haar kamer niet uit. Ze komt helemaal niet in de keuken. Daardoor heb ik het gevoel dat ik met een 'spook' leef. Ik kan enkel raden wanneer ze thuis is door wat gekuch bijvoorbeeld...

Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 23:16
15.49% gewijzigd
Oh, nu doet ze maar wat ze niet laten kan? Kerel :facepalm:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Moiren’ schreef:
19-03-2018 00:24
Het is haar thuis. Ze mag wippen wie ze wil en wanneer ze wil.
Zonder jou vooraf om toestemming te vragen.
Precies, je moet niet zo zeuren om niks ze is jou niks anders verplicht dan haar huur te betalen en haar eigen rommel op te ruimen. Je doet net als of ze smorgen ontbijt word geserveerd met je hotel.
Ik zal blij voor haar zijn als ze een andere kamer vind zonder een zijksnor als haar huur'baas.
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 00:32
0.21% gewijzigd
Ik weet weer waarom ik nooit van zijn leven zou gaan samenwonen in mijn eigen huis met nobele onbekenden.

Dit wordt niets.
Geef haar haar een maand de tijd om iets anders te zoeken.

En ga op zoek naar een nieuwe huisgenoot die ofwel een bekende van jou is, of die je eerst beter leert kennen.
En stel een huurcontract op!
gvdb schreef:
19-03-2018 00:02
Nu had ik me erbij neergelegd dat mijn nieuwe flatgenote nauwelijks 'hoi' zegt of spreekt met mij. Ook vandaag is ze gewoon het appartement binnengegaan zonder iets te zeggen. Maar deze keer is ze blijkbaar niet alleen. Ik hoor dat er een man is in haar kamer. Nu doet ze maar wat ze niet laten kan, maar gatver, 's nachts een vreemde in mijn huis die ik helemaal niet ken! Dat kon ze nu toch wel even gevraagd hebben, niet!?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-03-2018 16:01
Reden: Op de man
19.55% gewijzigd
Dit gaat niks worden. Je ergert je dood aan haar, en je gaat je nu overal aan storen. Jij hebt de touwtjes in handen dus knikker haar eruit. Ik snap niet dat je dit al niet gedaan hebt. Dit schiet niet op zo.
Allemensen moet ze je toestemming vragen om iemand mee te nemen? :facepalm:
gvdb schreef:
19-03-2018 00:16
Neen, haar identiteit ken ik. Nu zit hier iemand waarvan ik geen flauw idee heb wie het is: ik vermoed een scharrel? Ik heb niet eens zijn gezicht gezien!

Maar Moiren heeft gelijk, ik moet gewoon duidelijke afspraken maken. Dit is hier geen hotel.
Man, je lijkt wel zo'n ouderwetse hospita uit de jaren 50 "geen mannenbezoek, en vriendjes mogen niet blijven slapen". Zij heeft een kamer gehuurd, en geen extra ouder of chaperone ingehuurd.

Dit gaat hem echt niet worden. Helaas kan je iemand niet zo maar op straat zetten, zeker wanneer ze kan aantonen dat ze al een paar maanden huur heeft betaald.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat wordt er weer opnieuw veel ingevuld en gefantaseerd! Ik heb haar toch nergens iets verboden of opgelegd??

Ik stoor me gewoon aan de non-communicatie. Ik schrik me een bult als ik 's ochtends in de badkamer plots een wildvreemde man zie staan. Dit is een kleine flat. Bovendien liggen er heel wat waardevolle spullen hier.

Ik heb er geen problemen mee als zij me zou vertellen dat ze een vriendje heeft en of die mag blijven slapen. Maar zoals ik al zei, ze spreekt nauwelijks met me en dan brengt ze zonder 'hoi' te zeggen een wildvreemde scharrel naar mijn flat?

Ja, ik zoek een manier om haar hier buiten te krijgen, alleen is dat niet zo eenvoudig. En hoewel sommigen me hier blijkbaar 'walgelijk' vinden, probeer ik vriendelijk te blijven en op een normale manier samen te leven.
Of die mag blijven slapen....

Daar ga je al met je toestemming vragen. Nee, zij hoeft je geen toestemming te vragen. Ze huurt een kamer in je flat en daar mag ze doen wat en met wie ze wil.

Dit klikt niet. Jullie verwachting is volledig anders. Tijd voor een goed gesprek.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 13:54
1.10% gewijzigd
Je weet al dat hij er is. Misschien is het haar broer of haar oom. Weet jij veel.
Wat ben jij een aansteller zeg.
'Enge wildvreemde man in de badkamer' - Je had toch al bij binnenkomst gehoord dat je flatgenote niet meer alleen was? En daarnaast, met je waardevolle spullen in huis, denk je dat ze zelf geen inschatting kan maken wie ze wel of niet vertrouwd en mee neemt naar huis?! Wordt het er écht beter van als de 'scharrel' (potentieel haar levenspartner?) eerst jou een handje komt geven ? Daarna kan ie sowieso nog de tent leegroven hoor.

Wauw. Is dit topic echt?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Aan het gekreun vannacht te horen hoop ik niet dat het haar broer of oom was. Maar wat maakt het uit, in haar kamer doet ze wat ze wil!

Overigens hoeven jullie me niet te beledigen. Ik stel hier gewoon een vraag. Je hoeft er ook niet op te reageren.

Goed, ik weet nu jullie meningen en zal er dan ook niets meer over zeggen.
Ga gewoon eens een gesprek aan.

Ik zou dit ook niet op prijs stellen, daarom zou ik ook never nooit een kamer verhuren.
Jij hebt hiervoor gekozen.Dan moet je ook aanvaarden dat dit soort dingen ook kunnen gebeuren.
JvdB, ik sta er steeds weer van te kijken hoe jij redeneert. Waren je eerdere huurders allemaal in celibaat of zo? Of heb je stiekem toch een crush op dit meisje? (Geen aanname, gewoon een vraag.)

Je komt een beetje wereldvreemd op mij over. Als iemand zich niet gedraagt naar jouw maatstaven, ga jij hier lopen klagen. Vervolgens word je boos als de antwoorden jou niet zinnen, en ga je in protest.

Als je het geld niet per se nodig hebt, zou ik geen kamer meer verhuren. Want je trekt het kennelijk gewoon niet. Neem een kat of een marmot als je gezelschap nodig hebt of een papegaai desnoods die je leert “hoi” zeggen.
.
Wat een betweterige mens ben jij zeg. Ze hoeft jou nul komma nul verantwoording af te leggen. Het lijkt alsof je puur een flatgenote in huis hebt gehaald om toch maar te kunnen controleren en lekker bazig te doen. Je flatgenote is misschien niet bepaald een sociale, maar kijk ns in de spiegel. Misschien heeft ze er overigens een goeie reden voor.
Star² schreef:
04-03-2018 16:33
Ik zou je straal in je gezicht uitlachen denk ik. Wat er goed gaat, waar je blij mee bent en waar ze mee door moet blijven gaan? Het is geen functioneringsgesprek :rofl:
Nou idd.
Kijk, ik word niet boos omdat de antwoorden me niet zinnen, maar wel omdat mijn woorden voortdurend verdraaid worden en er vreemde interpretaties komen op dit forum. Eén van de antwoorden was zelfs zo platvloers en beledigend dat de moderator het verwijderd heeft.

Maar goed, Better_Sweet. Ik ben blij dat je nu een vraag stelt en geen aanname maakt. Om op je vraag te antwoorden: Neen, ik heb absoluut geen crush op mijn flatgenote: arrogante meiden vind ik vreselijk onaantrekkelijk!

Ik hoef overigens geen marmot of kat te nemen. In deze stad zijn er héél veel potentiële huurders die wél 'hoi' zeggen. Ik kan dus heel gauw een nieuwe flatgenoot vinden.
Wat doe je eigenlijk hier?
@ Moiren' : ik zocht hier raad om met een situatie om te gaan. Ondertussen vind ik de situatie in mijn flat minder erg dan wat zich hier op het forum afspeelt.

In plaats van raad te krijgen word ik hier beledigd op basis van gefantaseerde aannames over mijn persoonlijkheid.

Wat doen jullie hier eigenlijk? Ik bedoel dan die mensen die aan de lopende band persoonlijke beledigingen uiten wanneer iemand om raad vraagt.
gvdb schreef:
20-03-2018 23:03
Kijk, ik word niet boos omdat de antwoorden me niet zinnen, maar wel omdat mijn woorden voortdurend verdraaid worden en er vreemde interpretaties komen op dit forum. Eén van de antwoorden was zelfs zo platvloers en beledigend dat de moderator het verwijderd heeft.

Maar goed, Better_Sweet. Ik ben blij dat je nu een vraag stelt en geen aanname maakt. Om op je vraag te antwoorden: Neen, ik heb absoluut geen crush op mijn flatgenote: arrogante meiden vind ik vreselijk onaantrekkelijk!

Ik hoef overigens geen marmot of kat te nemen. In deze stad zijn er héél veel potentiële huurders die wél 'hoi' zeggen. Ik kan dus heel gauw een nieuwe flatgenoot vinden.

Dus nu is ze ineens arrogant?
Iemand die je straal negeert wanneer je 'hoi' zegt vind ik arrogant ja.
gvdb schreef:
20-03-2018 23:31
Iemand die je straal negeert wanneer je 'hoi' zegt vind ik arrogant ja.
Gelukkig doe je zelf geen aannames.
.
Better_Sweet schreef:
20-03-2018 23:34
Gelukkig doe je zelf geen aannames.
:hihi:
Inderdaad. Dit is geen aanname, maar een vaststelling met mijn eigen ogen. Ik leef dagelijks met die persoon in huis, dus ik kan dit zeggen.
gvdb schreef:
20-03-2018 23:39
Inderdaad. Dit is geen aanname, maar een vaststelling met mijn eigen ogen. Ik leef dagelijks met die persoon in huis, dus ik kan dit zeggen.
Misschien is ze onzeker.
Of heeft ze een angst voor hardop spreken.
Of heeft ze een vaag geloof waarbij ze alleen met haar oom seks mag hebben.

Je doet een aanname.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven