Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
phoebe24 schreef:
28-07-2018 08:39
Goedemorgen allen!
Ik wilde schrijven dat het begint te betrekken hier, maar dat gaat net over naar wind en regen!!!!! :puh: :cheer:

Eindelijk, heerlijk!!
Heb zin om in mn onderbroek de straat op te rennen... :proud:
Wat houd je tegen :rofl: .
Lady*Voldemort schreef:
28-07-2018 09:13
Blijf hopen Dahlia, blijf hopen. Wij zijn ook overgeslagen al die tijd, zo erg zelfs dat deze streek zo ongeveer de droogste is van heel Nederland. Maar vandaag was de dag die je wist dat zou komen dan eindelijk hier :cheer2: , en dat gaat bij jou ongetwijfeld ook gebeuren. Ooit.
Er komt zowaar iets van vocht naar beneden, regen kan ik het nog niet noemen.....
O, men, kan mijn overbuurman weer naar binnen toe gaan, die blote buik en onderbroek is echt geen gezicht, dat buikwit doet zo zeer aan mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk wat regen hier
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Jeep82 schreef:
28-07-2018 09:33
Wat houd je tegen :rofl: .
:proud:
Iemand een tip hoe ik voorkom dat er een kat door het open raam naar binnen komt?
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
28-07-2018 09:39
Iemand een tip hoe ik voorkom dat er een kat door het open raam naar binnen komt?
Hor maken? Wij hebben zelf horren gemaakt, bij de bouwmarkt wat latjes, magneetjes en horgaas halen.
https://www.karwei.nl/advies/deuren/horren-maken
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 09:43
8.70% gewijzigd
YES! :cheer2:

Het heeft maar een week of 6 geduurd... maar er was een buitje... nu weer droog maar er lijkt strakjes nog wat te komen....

Ik en de kinderen in de tuin in ons ondergoed. :-D
Baankje1 schreef:
.
Raam dicht doen.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
28-07-2018 09:43
.
Raam dicht doen.
:biggrin:
.
anoniem_280063 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 09:53
Reden: Quote ipv wijziging
99.17% gewijzigd
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
28-07-2018 09:50
:rofl: Zou het handigste zijn, maar doordat die rotbeesten overal door het raam naar binnen gaan zou ik dus geen raam meer open kunnen zetten.
geneet van 't laeve
8102 schreef:
28-07-2018 09:34
O, men, kan mijn overbuurman weer naar binnen toe gaan, die blote buik en onderbroek is echt geen gezicht, dat buikwit doet zo zeer aan mijn ogen.
:rofl:
.
geneet van 't laeve
Regen? Wat is dat?
LunaLoona schreef:
28-07-2018 09:52
Regen? Wat is dat?
Regen betekenis & definitie

Voor één regendruppel zijn miljoenen kleine wolkendruppeltjes nodig. Pas als de druppels groot genoeg zijn, vallen ze uit de wolk en regent het.

Regen is een vorm van neerslag waarbij waterdruppels uit een wolk vallen. Als de temperatuur van de wolk en de lucht onder de wolk boven nul is, bestaat de wolk geheel uit water. Door botsing van waterdruppeltjes kunnen de druppels verder aangroeien. Zijn ze groot genoeg, dan vallen ze uit de wolk en regent het.

Regen ontstaat meestal door smeltende sneeuwvlokken. Ook in de zomer. De sneeuwvlokken smelten geheel tot regendruppels als ze door een luchtlaag vallen met temperaturen boven het vriespunt.

In een buienwolk die tot grote hoogte in de atmosfeer reikt waar het vriest, bevinden zich naast druppels ook ijskristalletjes en onderkoelde waterdruppeltjes. De ijskristallen kunnen aangroeien door water van (onderkoelde) wolkendruppels te onttrekken (proces Wagener-Bergeron). Daardoor ontstaan grotere neerslagdeeltjes en regent of sneeuwt het uit een bui meestal harder.
https://www.ensie.nl/knmi/regen
Baankje1 schreef:
Briefje neerleggen verboden voor katten.
Afbeelding
Dank je 8102. Het is al zo lang geleden dat het hier geregend heeft, dat ik vergeten was hoe dat er ook al weer uit zag. :)
Jaaa hier een flinke regenbui :D Heerlijk!!!
:flag:
:cry:

Lucifer, bij jou al iets?
Life is short. Eat dessert first.
Ja! Hier heeft het vannacht geregend, flink gewaaid en wat gerommeld en nu is het ook al 10 minuten lekker aan het regenen. Ben er net even in gaan staan :jump: :cheer2:
Hier ook wat lichte regen nu maar het stelt nog niet veel voor .
Hopelijk straks een iets steverige bui want hier is mijn tuin niet van onder de indruk.

Leeuwenstront schijnt te helpen tegen katten. Maar of je dat nu aan je raampost wilt hebben? :biggrin:
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 10:18
0.39% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier weer zon🙃

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven