Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
zaterdag 28 juli 2018 om 09:33
Er komt zowaar iets van vocht naar beneden, regen kan ik het nog niet noemen.....Lady*Voldemort schreef: ↑28-07-2018 09:13Blijf hopen Dahlia, blijf hopen. Wij zijn ook overgeslagen al die tijd, zo erg zelfs dat deze streek zo ongeveer de droogste is van heel Nederland. Maar vandaag was de dag die je wist dat zou komen dan eindelijk hier, en dat gaat bij jou ongetwijfeld ook gebeuren. Ooit.
zaterdag 28 juli 2018 om 09:42
Hor maken? Wij hebben zelf horren gemaakt, bij de bouwmarkt wat latjes, magneetjes en horgaas halen.
https://www.karwei.nl/advies/deuren/horren-maken
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 09:43
8.70% gewijzigd
zaterdag 28 juli 2018 om 09:54
Regen betekenis & definitie
Voor één regendruppel zijn miljoenen kleine wolkendruppeltjes nodig. Pas als de druppels groot genoeg zijn, vallen ze uit de wolk en regent het.
Regen is een vorm van neerslag waarbij waterdruppels uit een wolk vallen. Als de temperatuur van de wolk en de lucht onder de wolk boven nul is, bestaat de wolk geheel uit water. Door botsing van waterdruppeltjes kunnen de druppels verder aangroeien. Zijn ze groot genoeg, dan vallen ze uit de wolk en regent het.
Regen ontstaat meestal door smeltende sneeuwvlokken. Ook in de zomer. De sneeuwvlokken smelten geheel tot regendruppels als ze door een luchtlaag vallen met temperaturen boven het vriespunt.
In een buienwolk die tot grote hoogte in de atmosfeer reikt waar het vriest, bevinden zich naast druppels ook ijskristalletjes en onderkoelde waterdruppeltjes. De ijskristallen kunnen aangroeien door water van (onderkoelde) wolkendruppels te onttrekken (proces Wagener-Bergeron). Daardoor ontstaan grotere neerslagdeeltjes en regent of sneeuwt het uit een bui meestal harder.
https://www.ensie.nl/knmi/regen
zaterdag 28 juli 2018 om 10:15
Hier ook wat lichte regen nu maar het stelt nog niet veel voor .
Hopelijk straks een iets steverige bui want hier is mijn tuin niet van onder de indruk.
Leeuwenstront schijnt te helpen tegen katten. Maar of je dat nu aan je raampost wilt hebben?
Hopelijk straks een iets steverige bui want hier is mijn tuin niet van onder de indruk.
Leeuwenstront schijnt te helpen tegen katten. Maar of je dat nu aan je raampost wilt hebben?
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 10:18
0.39% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!