Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ligt dus ook wel aan de bouw, want zoon is al zijn babyvet wel kwijt inmiddels, maar longsleeves van zeeman & primark zitten te strak om zijn armen :biggrin:

Ik zweer dan wel bij de rompertjes en pyjama’s van de action, maar heb sowieso altijd mouwloze rompertjes want anders krijg ik zijn armpjes ook niet in longsleeves...
aardbeitje8 schreef:
12-09-2018 13:20
Sorry dat ik zo inbreek, maar ik heb een vraagje.
Binnenkort krijgt mijn zoontje 2 vaccinaties: de BMR prik die hem beschermt tegen de bof, mazelen en rodehond en de MenC prik die hem beschermt tegen meningokokken C.
Klopt het dat een kind hier een week later ziekjes van kan worden? Wat is jullie ervaring hiermee?
Zoon heeft ze 3 weken geleden gehad en heeft van beide geen last gehad. Zelfs geen schijf in zijn been waar hij geprikt werd.
Ik koop per maat pakket op marktplaats voor 25-50 euro en vul dat aan als ik iets leuks zie.
Ik heb ook altijd rompers met korte mouw hoor. Lange vind ik niks. Te warm ook. Grappig dat dat verschilt per bouw.

Overigens met jas zelf aan doen een tip. Jas voor de voeten van je dreumes op de grond leggen met je kraag bij z’n voeten. Dan z’n armen in de mouwen laten steken en jas over t hoofd naar de rug en hij zit aan. Misschien heb je er wat aan
aardbeitje8 schreef:
12-09-2018 13:20
Klopt het dat een kind hier een week later ziekjes van kan worden? Wat is jullie ervaring hiermee?
De oudste werd 10 dagen later een beetje hangerig, vervelend en koortsig. De jongste niks aan gemerkt.
Dat van die jas ga ik onthouden! Tot nog toe mag ik met zijn jas nog steeds helpen, want jas aan = de hort op = leuk.
BMR prik niks van gemerkt, hoewel ik er van t voren bang voor was!

Volgende week de meningokokken, ben benieuwd..
Zo doen ze jas ook aan bij de opvang vaak. Mijn neefje deed dit ook altijd maar heb het zoon nog niet geleerd.
Meh op controle bij de jeugdarts geweest.

Ze wil een urine onderzoek doen op diabetes te testen. Vooralsnog denk ik nog steeds dat er niks aan de hand is, maar toch minder leuk om zoiets te horen......
Ah wat jammer Lavendel, ik had gehoopt dat de arts zich geen zorgen zou maken. Wel fijn dat ze overal naar kijken toch? Mocht ze diabetes hebben of er is iets anders aan de hand, dan kun je het maar beter weten.
Dat is balen Lavendel, hopelijk komt er niks uit het urine onderzoek en zowel, dan is het fijn om er zo vroeg bij te zijn denk ik.

Zoon heeft ontdekt dat hij kan gillen... gilt en schreeuwt dus regelmatig nu. Ik zeg sssst en/of praat dan heel zacht tegen hem in de hoop dat hij er snel mee op houdt.
Hebben jullie kindjes dit ook gedaan? En hielden ze er snel mee op?
Aardbei-banaan schreef:
12-09-2018 18:43
Hebben jullie kindjes dit ook gedaan? En hielden ze er snel mee op?
Ja.. En nee, ze doet het nog steeds. Net nog in bad. Gillen, stampen en springen :wtf:
Over niet in de wandelwagen willen of niet willen aankleden of verzin het maar... hier is de oplossing het hem zelf laten doen.

Zelf in de kinderwagen klimmen (trots!!!) En dan gaat het goed.
Of laten lopen.
Helpen met aankleden. Ik trek een shirt over zn hoofd en hij doet znnarmen er door.
Zo werkt het hier erg goed en is er eigenlijk geen strijd meer.

Maar het willen en dat het niet lukt, is een frustrerende periode, voor kind en mama en papa haha.

He wat vervelend lavendel! Hopelijk valt het alsnog mee.

En gillen, ja.. en snel over, nee.. zoon gilt nog steeds. Is deels ook enthousiasme.
Ja heb zelf vroeger op kdv gewerkt en ken t daar idd van ;)

@lavendel snap dat je dat moeilijk vindt. Hoop dat er niks aan de hand is.

Helaas kan zoon hier nog niet zo veel zelf maar wil dat wel allemaal. Dat is idd best lastig soms. Overigens hier nu al de derde dag op rij met alleen een middagslaapje. Thuis gaat dat echt uitstekend. Op de opvang gister had ie t met name einde vd dag moeilijk. Maar groot verschil is ook wel dat ie thuis 2,5/3 u slaapt en daar maar 1,5. Plus dat
Hij daar natuurlijk veel meer indrukken krijgt en meer doet etc dan thuis.

Overigens krijg ik hem wel makkelijk in de kinderwagen, maar het gedurende het wandelen. Met name als we stil staan wordt er gemopperd. Vandaag draagzak geprobeerd (ging nog net met zwangere pens) maar ook dat is na een half uur niet meer leuk. Stond me toch te blèren in de rij bij Albert Heijn. Ben ik dan de enige die zich echt kapot geneerd? Er stond ook een moeder achter me en die kindjes waren toch lief en braaf. Pffff.
En ja hier wordt dus ook gegild, gekrijst, ‘ge-eh-eh-ehd’ op zeer zeer hoog volume met wijzend vingertje erbij sinds twee weken.
Teckeltje: als mijn zoon het zat is in de kinderwagen, in de winkel, geef il hem vaak mijn portomonnee. Vind hij prachtig.
Kan natuurlijk ook iets anders zijn, sleutels of zoiets dergelijks wat ze nooit krijgen
He bah, Lavendel, snap dat je liever gerust was gesteld. Hopelijk is er niets aan de hand, maar anders kan het inderdaad maar beter uitgesloten worden.

Mijn dreumes is nogal een ongeleid projectiel, weet niet of ik het al eens had geschreven, maar heb eens gehad dat ik met hem in de Kruidvat was, los lopen ging al niet want zat overal aan, dus uiteindelijk droeg ik een moord en brand krijsend kind. Om te pinnen zette ik hem nog geen halve minuut op de grond en in die 30 seconden verscheurde hij een rol inpakpapier en gooide een toren van gestapelde merci dozen om @(

Schaamde me zo erg dat gewoon letterlijk het zweet me uitbrak, was echt doorweekt! Gelukkig reageerde de medewerker echt super aardig, was een wat oudere man die zei ach meissie, dat gebeurt iedere ouder wel een keer. :heart:
Chl ik snap dat je je geneerde zeg maar t is hoe je t beschrijft wel een beetje slapstick Haha.

@sneeuwball als meneer ‘zo’n bui’ heeft helpt niets. Geef hem dan idd ook vaak iets wat ie normaal niet krijgt zoals sleutel of m’n tasje maar als ie zo is dan smijt ie dat weg...
Tsja ondertussen heeft de jeugdarts nog weer gebeld en wil de huisarts haar nog zien en wordt er waarschijnlijk een bloed en urine onderzoek gedaan. Als er wel wat is, is het inderdaad beter er vroeg bij te zijn.

@teckel: hier laatst ook.

Zij met het kleine winkelwagentje (want met de gastouder deed ze dat ook zo braaf), maar ondertussen overal dwalen en dingen pakken. Dus na een poosje was mama dat zat, dan maar op de arm. Moord en brand, mensen die vragen of er geen volumeknop op zit, mensen die even om het hoekje kijken, mensen die naar je staren terwijl je door draaft om te halen waar je voor kwam, ondertussen sussend tegen een krijsende dreumes pratend.

Ow en laatst ook nog zo'n pareltje, zij zat krijsend in de winkelwagen en iemand die voor je wat uit de koeling pakt terwijl die ondertussen één oor dichtdrukt.
Oh wat kunnen mensen toch onbegripvol en onbeleefd zijn!!! Maar ben blij dat er herkenning is. Wie zijn dan toch die mensen met die lieve brave kinders, hebben we die hier ook? :hyper:
Ik bestel meestal online dus kom gelukkig niet zo vaak in de supermarkt met zoon. Ik heb wel op wish nu zo'n polsbandje besteld met zo'n soort riem/lijn ertussen. Want als ik straks met baby en dan peuter supermarkt in moet kan ik natuurlijk niet zo makkelijk kinderwagen laten staan om achter zoon aan te rennen.
1-Aapje schreef:
12-09-2018 21:32
Want als ik straks met baby en dan peuter supermarkt in moet kan ik natuurlijk niet zo makkelijk kinderwagen laten staan om achter zoon aan te rennen.
Dat doe ik dus wel. En niet alleen in de supermarkt, maar ook op straat :$
Dochter veilig op de rem op de stoep terwijl ik zoon van de straat pluk.

(Nou wonen we hier wel rustig, en die hele fase duurde maar een maand, ondertussen staat zoon uit zichzelf bij de stoeprand te wachten tot we er zijn :yes: )
Lavendel_12 schreef:
12-09-2018 21:25
Tsja ondertussen heeft de jeugdarts nog weer gebeld en wil de huisarts haar nog zien en wordt er waarschijnlijk een bloed en urine onderzoek gedaan. Als er wel wat is, is het inderdaad beter er vroeg bij te zijn.

@teckel: hier laatst ook.

Zij met het kleine winkelwagentje (want met de gastouder deed ze dat ook zo braaf), maar ondertussen overal dwalen en dingen pakken. Dus na een poosje was mama dat zat, dan maar op de arm. Moord en brand, mensen die vragen of er geen volumeknop op zit, mensen die even om het hoekje kijken, mensen die naar je staren terwijl je door draaft om te halen waar je voor kwam, ondertussen sussend tegen een krijsende dreumes pratend.

Ow en laatst ook nog zo'n pareltje, zij zat krijsend in de winkelwagen en iemand die voor je wat uit de koeling pakt terwijl die ondertussen één oor dichtdrukt.

:lol: Sorry het was vast niet leuk, maar het leest wel grappig :-P)
Maartje2016 schreef:
12-09-2018 21:40
Dat doe ik dus wel. En niet alleen in de supermarkt, maar ook op straat :$
Dochter veilig op de rem op de stoep terwijl ik zoon van de straat pluk.

(Nou wonen we hier wel rustig, en die hele fase duurde maar een maand, ondertussen staat zoon uit zichzelf bij de stoeprand te wachten tot we er zijn :yes: )
Ja onze straat is dus niet rustig. Maar op de stoep blijft hij eigenlijk best goed in de buurt.

De winkelstraat is lastiger.
Ohhh ik lees een hoop boeven hier!
Haha geen brave kindjes mama’s nee.
Ik moet wel gniffelen om jullie verhalen zeg!
Zijn toch fases he ellende is de meeste kindjes hier ouder dan dochter en dan staat me dus nog wat te wachten want nu met 13 bijna 14 maanden is ze al niet te harden soms! Dat driftige en boze pffff!

Mevrouw heeft ook ineens allerlei dingen die of eng zijn of ze heeft er geen zin in , ineens kan ze niet meer in de winkelwagen mee want die is van lava, de stofzuiger is haar grootste vijand en het meest vermoeiend op dit moment is het gehang getrek aan men broekspijp overal achter me aan kruipen en jengelen dat ze opgepakt moet worden :facepalm:
Soms zou praten zo makkkeijk zijn dan kon ze alles uitleggen maar goed meer dan Russisch gebrabbel komt er nog niet uit haha! Maar goed het is vast een fase moet wel eerlijk zegggen dat ik dit toch wel een lastige vind , alles is een strijd en mevrouw de directrice is niet snel meer tevreden poehh

Qua Kleertjes nou hier vooral zeeman voor de leggings en rompers en Hema en tweede hands pakketten via marktplaats. Ik zie het nut om alles nieuw te kopen niet meer in, van de zomer best wat kleertjes gekocht en serieus de helft nog met kaartjes eraan want het was zo heet dat ze hele dagen in een korte romper zat of luier dat ze uiteindelijk een heel maat heeft overgeslagen tenminste die ze niet heeft gedragen want na de hitte waren haar broekjes en shirts hoog water!

Die enting van 14 maanden zit hier ook aan te komen ik hou men hart vast hoop dat het meevalt!
Mijn jongste is net 1geworden en m'n oudste is net 2maanden 2. De 14maanden inenting heeft de oudste wel wat meer last van gehad.. Niet fijn met een pasgeboren uk erbij. Voor m'n zoontje duurt het nog ff, hij loopt een maand achter met afspraken cb door fout in hun planning.

Vraag over de flessen, mn oudste heeft nog lang 2flessen gedronken maar jongste heeft er nog maar 1, om me heen hoor ik van iedereen dat ze met 1jaar stoppen met de flessen. Hoe doen/ deden jullie dat?
Hij drinkt nog graag de avondfles en ben ook niet van plan die eraf te halen, ben gewoon nieuwsgierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven