Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 4 november 2018 om 12:19
zondag 4 november 2018 om 12:28
Ik heb zowel een zoon als een dochter en ik ben heel benieuwd hoe dat later zal gaan.blijfgewoonbianca schreef: ↑04-11-2018 11:44Wel frappant dat die nare lui altijd van man’s kant zijn. Moeders van dochters zijn schijnbaar altijd hele relaxte “ kijk maar wat je doet met de feestdagen “- types en als ze zoons hebbn zijn ze zeikerig. Hoe zit dat met moeders die zowel zoons als dochters hebben ?
Zoon is nog iets te jong (12) om een schoondochter aan te leveren maar ik kan niet wachten.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 4 november 2018 om 12:28
Misschien wel rapper met een nieuwe nick, maar niet sneller van begrip
zondag 4 november 2018 om 12:29
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat ik ook vaak niet snap is dat er zelfs bij forummers die aangeven graag alleen te zijn soms allerlei ideeën worden aangedragen om activiteiten te ondernemen of onder de mensen te komen. Hoe moeilijk is het om mensen gewoon in hun waarde te laten?Kia•Ora schreef: ↑04-11-2018 12:10Ja, je moet leuk en gezellig doen met mensen waar je normaal gesproken de rest van het jaar niet leuk en gezellig mee wilt doen. Ik ben voor feestdagen zoals jij ze wilt vieren. Alleen op de bank met een chocolademelk of als je dat echt leuk vindt met de hele familie in een huisje.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
zondag 4 november 2018 om 12:30
RapperBoef ook een leuke nick.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 4 november 2018 om 12:32
Is heel lastig. Je moet met kerst onder de mensen zijn ofzo. En de enige reden dat men wil dat je iets te doen hebt die dag is om eigen geweten te sussen.Calamitycat schreef: ↑04-11-2018 12:29Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat ik ook vaak niet snap is dat er zelfs bij forummers die aangeven graag alleen te zijn soms allerlei ideeën worden aangedragen om activiteiten te ondernemen of onder de mensen te komen. Hoe moeilijk is het om mensen gewoon in hun waarde te laten?
Laat iemand lekker alleen zijn als ze dat willen. En als ze dat niet willen openen ze wel een topic voor tips. Straks gaat iemand zich nog rot voelen omdat jij zonodig tips wilt geven om 'iets leuks' te doen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 4 november 2018 om 12:33
Begrijp ik ook niet,laat iedereen toch doen wat hij/zij zelf wil met kerst.Calamitycat schreef: ↑04-11-2018 12:29Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat ik ook vaak niet snap is dat er zelfs bij forummers die aangeven graag alleen te zijn soms allerlei ideeën worden aangedragen om activiteiten te ondernemen of onder de mensen te komen. Hoe moeilijk is het om mensen gewoon in hun waarde te laten?
Als dat alleen zijn is prima en is dat samen met familie ook prima.
zondag 4 november 2018 om 12:36
Precies. Het is gewoon de schuld van Robert ten Brink met z'n niemand mag met kerst alleen zijnKia•Ora schreef: ↑04-11-2018 12:32Is heel lastig. Je moet met kerst onder de mensen zijn ofzo. En de enige reden dat men wil dat je iets te doen hebt die dag is om eigen geweten te sussen.
Laat iemand lekker alleen zijn als ze dat willen. En als ze dat niet willen openen ze wel een topic voor tips. Straks gaat iemand zich nog rot voelen omdat jij zonodig tips wilt geven om 'iets leuks' te doen.
zondag 4 november 2018 om 12:36
Gelukkig zijn mijn ouders heel relaxt. Ze willen ons het hele jaar door gezellig zien en tijd met ons doorbrengen. Daar veranderd kerst niks aan.
Man's kant weet ondertussen wel dat wij als gezin niet van de verplichte feestjes zijn. Dat is ondertussen onze instelling. Zal ik dus ook aan zonen én dochter doorgeven.
Man's kant weet ondertussen wel dat wij als gezin niet van de verplichte feestjes zijn. Dat is ondertussen onze instelling. Zal ik dus ook aan zonen én dochter doorgeven.
zondag 4 november 2018 om 12:38
Zo is hetRosabella1 schreef: ↑04-11-2018 12:33Begrijp ik ook niet,laat iedereen toch doen wat hij/zij zelf wil met kerst.
Als dat alleen zijn is prima en is dat samen met familie ook prima.
zondag 4 november 2018 om 12:40
Fijn dat het zo ook kan. Laat iedereen gewoon zelf bepalen of ze verplichtingen aan willen gaan of niet en niet omdat het toevallig zo 'hoort' vanwege de feestdagen.Ana_Isabel** schreef: ↑04-11-2018 12:36Gelukkig zijn mijn ouders heel relaxt. Ze willen ons het hele jaar door gezellig zien en tijd met ons doorbrengen. Daar veranderd kerst niks aan.
zondag 4 november 2018 om 12:41
Helemaal gelijk!vrouwjagersma schreef: ↑04-11-2018 11:48Dat is inderdaad opvallend. Er zijn overigens best veel forummers die geen goede relatie met hun eigen ouders hebben, maar ook op die gevoelens rust een taboe. Ik hou me graag op de vlakte, maar ik denk niet dat al die forummers met gemene (schoon)ouders aanstellers zijn. Sommige wel, absoluut, maar er zijn ook gewoon gemene mensen.
Ik vind dat fascinerend trouwens, de taboe's op het vf. HSP en paranormaliteit zijn er nog 2.
zondag 4 november 2018 om 12:44
Precies. Ik vind niks erger dan verplicht op te komen draven, terwijl we elkaar de rest van het jaar niet zien. Er wordt geen tijd geïnvesteerd in de kleinkinderen bijvoorbeeld aan man's kant.Calamitycat schreef: ↑04-11-2018 12:40Fijn dat het zo ook kan. Laat iedereen gewoon zelf bepalen of ze verplichtingen aan willen gaan of niet en niet omdat het toevallig zo 'hoort' vanwege de feestdagen.
En dan met de kerst roepen"gezellig he! Moeten we vaker doen! ". Tuurlijk. Over 365 dagen ben je de eerste.
zondag 4 november 2018 om 12:49
REDHOTHEAD schreef: ↑04-11-2018 12:41Helemaal gelijk!
Ik vind dat fascinerend trouwens, de taboe's op het vf. HSP en paranormaliteit zijn er nog 2.
Ik moest even denken wat de connectie was, maar nu snap ik 'm; schoonouders en para-normaal.
zondag 4 november 2018 om 12:50
En wie wel samen met familie/vrienden zou willen zijn, maar die familie/vrienden zijn er niet meer/willen niet, die gaan maar gezellig naar een kerstviering/maaltijd georganiseerd door t 1 of ander......op 21 december ofzo.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zondag 4 november 2018 om 13:04
Nou inderdaad. Ik zie een deel van mijn neven en nichten alleen op bruiloften en begrafenissen. Week of 2 geleden nog en oudste nicht wil nu echt graag een neven en nichten dag organiseren want het kan toch echt niet langer zo.Ana_Isabel** schreef: ↑04-11-2018 12:44Precies. Ik vind niks erger dan verplicht op te komen draven, terwijl we elkaar de rest van het jaar niet zien. Er wordt geen tijd geïnvesteerd in de kleinkinderen bijvoorbeeld aan man's kant.
En dan met de kerst roepen"gezellig he! Moeten we vaker doen! ". Tuurlijk. Over 365 dagen ben je de eerste.
Ga weg ik wil dat helemaal niet organiseer dat voor de neven en nichten die dat ook willen maar ik hoef niet zo nodig.
zondag 4 november 2018 om 13:05
Ik zie de familie van mijn man met kerst en begrafenissen. En ik vind het oprecht geweldig dat ik mijn kinderen die kerstvieringen mee kan geven. Één moment per jaar waarbij het gezellig is en de familie weer samen is.
Van mijn familie moeten ze het niet hebben. Die zijn wel het hele jaar gezellig, maar de kerstmaaltijd komt niet veel verder dan een pan soep gemaakt met kliekjes van het hele jaar ofzo
Ik snap wel dat mensen, ook oude sjagrijnige schoonmoeders het moment van 'de hele familie samen' enorm belangrijk vinden, juíst als het eigenlijk allemaal niet zo soepel loopt. En ik snap ook dat het een enorm ding is om dat, hoe opgefokt het soms ook is, van mensen af te nemen omdat je (en dat is uiteraard je goedrecht) geen zin hebt in die poppenkast.
Van mijn familie moeten ze het niet hebben. Die zijn wel het hele jaar gezellig, maar de kerstmaaltijd komt niet veel verder dan een pan soep gemaakt met kliekjes van het hele jaar ofzo
Ik snap wel dat mensen, ook oude sjagrijnige schoonmoeders het moment van 'de hele familie samen' enorm belangrijk vinden, juíst als het eigenlijk allemaal niet zo soepel loopt. En ik snap ook dat het een enorm ding is om dat, hoe opgefokt het soms ook is, van mensen af te nemen omdat je (en dat is uiteraard je goedrecht) geen zin hebt in die poppenkast.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 4 november 2018 om 14:49
Ik vind de feestdagen vreselijk. Veel mensen gestorven in die periode en verjaardagen van overledenen in die periode. Voor onze familie is het blijkbaar een 'dodelijke' periode want letterlijk op elke feestdag is er een overlijden geweest. En vermits RK opgevoed, zit ik dus weer in tig-herinnerings misdiensten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 4 november 2018 om 14:50
Dat is echt naar.Oudblond schreef: ↑04-11-2018 14:49Ik vind de feestdagen vreselijk. Veel mensen gestorven in die periode en verjaardagen van overledenen in die periode. Voor onze familie is het blijkbaar een 'dodelijke' periode want letterlijk op elke feestdag is er een overlijden geweest. En vermits RK opgevoed, zit ik dus weer in tig-herinnerings misdiensten.
zondag 4 november 2018 om 14:55