relatie uit
woensdag 15 november 2017 om 23:27
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
maandag 14 januari 2019 om 20:18
@oogdruppels
Ik begrijp wat je bedoelt. Heb ik nu al een beetje. Was al een paar weken van plan hem te blokkeren op social média. Gisterenavond is dit zonder probleem gelukt.
Is echt een beetje rust, weten dat ik echt niet meer moet hopen. Ga ervanuit dat die hoop nog wel eens terugkeert, maar voor nu is ze weg, en ben ik niet in paniek.
Ik begrijp wat je bedoelt. Heb ik nu al een beetje. Was al een paar weken van plan hem te blokkeren op social média. Gisterenavond is dit zonder probleem gelukt.
Is echt een beetje rust, weten dat ik echt niet meer moet hopen. Ga ervanuit dat die hoop nog wel eens terugkeert, maar voor nu is ze weg, en ben ik niet in paniek.
maandag 14 januari 2019 om 21:20
Ik heb het idee dat wanneer degene die het uitmaakt zegt er is nog gevoel en ik wil vrienden blijven, dat diegene je wat minder probeert te kwetsen en misschien nog iets ‘achter de hand’ wil houden. Soort van als ik me toch klote ga voelen weet ik dat mijn ex er nog is.
Ik heb ook gezegd dat als dit een foute beslissing was we elkaar vanzelf weer tegen zouden komen. Het was heel moeilijk hem zo kapot te zien, ik wilde hem nog steeds geen pijn doen.
Maar wanneer je weg bent en daar voor gekozen hebt, verdwijnt dat gemis echt ontzettend snel, als het er al is.
Een definitief nee geeft veel meer rust dan een misschien. Dan kan je echt gaan afsluiten.
Ik weet ook wel het onbegrip en de wanhoop van de eerste periode. Gelukkig ‘vergeet’ je dat wanneer die rust eindelijk komt.
Ik heb ook gezegd dat als dit een foute beslissing was we elkaar vanzelf weer tegen zouden komen. Het was heel moeilijk hem zo kapot te zien, ik wilde hem nog steeds geen pijn doen.
Maar wanneer je weg bent en daar voor gekozen hebt, verdwijnt dat gemis echt ontzettend snel, als het er al is.
Een definitief nee geeft veel meer rust dan een misschien. Dan kan je echt gaan afsluiten.
Ik weet ook wel het onbegrip en de wanhoop van de eerste periode. Gelukkig ‘vergeet’ je dat wanneer die rust eindelijk komt.
woensdag 16 januari 2019 om 11:39
Heel herkenbaar Callie. Ik kan ook nog steeds malen over wat er gezegd is en soms ben ik bang dat hij jarenlang helemaal niet van mij hield maar me gewoon niet wilde kwetsen. Die gedachtes zijn vervelend, maar het is zinloos om hem om opheldering te vragen. Je krijgt er geen rust door. Het is beter om voor jezelf te bedenken waarom het uit is (hij praatte te weinig over zijn gevoelens, je bent uit elkaar gegroeid, je wilde niet dezelfde dingen, wat er ook van toepassing is) en je daarbij neer te leggen.
En dan ga ik nu even mijn eigen advies proberen op te volgen.
woensdag 16 januari 2019 om 14:45
En wat als dat zo is? Dan heeft hij genoeg om je gegeven om je geen pijn te willen doen. Dat is ook een soort van houden van, misschien alleen niet als liefdespartner. Soms gaat dat gevoel gewoon over ook al zou je zelf willen dat het anders was. Daar hoeft echt geen van jullie wat voor gedaan te hebben. Ik kan vertellen waarom ik niet meer bij mijn ex wilde zijn, maar uiteindelijk was hij veel al vanaf het begin. Dus het lag nu meer aan mij dan aan hem, zou dat je rust brengen als hij hetzelfde tegen je zei? Dan snap je nog minder waarom het nu niet meer kon.ZoeyMaar schreef: ↑16-01-2019 11:39Heel herkenbaar Callie. Ik kan ook nog steeds malen over wat er gezegd is en soms ben ik bang dat hij jarenlang helemaal niet van mij hield maar me gewoon niet wilde kwetsen. Die gedachtes zijn vervelend, maar het is zinloos om hem om opheldering te vragen. Je krijgt er geen rust door. Het is beter om voor jezelf te bedenken waarom het uit is (hij praatte te weinig over zijn gevoelens, je bent uit elkaar gegroeid, je wilde niet dezelfde dingen, wat er ook van toepassing is) en je daarbij neer te leggen.
Sorry ik weet echt hoe een gebroken hart voelt en probeer een beetje ‘uitleg’ van de andere kant te geven.

vrijdag 18 januari 2019 om 15:24
Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie?
Hoop dat iedereen weer een stuk verder is in het rouwproces om zijn ex. Ik zit er zelf eerlijk gezegd nog middenin en ik neem mezelf ook kwalijk dat het nu al twee maanden weken duurt. Ik heb even jullie advies/mening nodig.
Heel in het kort; mijn ex heeft het dus twee maanden geleden uitgemaakt en daarna bleef hij me regelmatig lieve appjes sturen, waardoor ik weer hoop kreeg. Ik vroeg hem of hij nog de hoop had dat het weer goed zou kunnen komen en daarop antwoordde hij ja, dus dat ik die hoop had was niet geheel onterecht. Nu hebben we twee weken toch een totale pauze ingelast, en afgesproken dat we na twee weken (nu dus) dus weer contact met elkaar zouden opnemen, maar ik durf niet meer en wil eigenlijk dat hij dat gaat doen. Ik baal van dit losse eindje, dat ik nu dus toch weer in de wachtmodus zit. Ik voel me er ook heel klote over.
Ik wou dat er gewoon definitief een punt achter hadden gezet, dan was het maar duidelijk en zat ik nu dus niet in de wachtmodus. Wat zouden jullie doen?
Hoop dat iedereen weer een stuk verder is in het rouwproces om zijn ex. Ik zit er zelf eerlijk gezegd nog middenin en ik neem mezelf ook kwalijk dat het nu al twee maanden weken duurt. Ik heb even jullie advies/mening nodig.
Heel in het kort; mijn ex heeft het dus twee maanden geleden uitgemaakt en daarna bleef hij me regelmatig lieve appjes sturen, waardoor ik weer hoop kreeg. Ik vroeg hem of hij nog de hoop had dat het weer goed zou kunnen komen en daarop antwoordde hij ja, dus dat ik die hoop had was niet geheel onterecht. Nu hebben we twee weken toch een totale pauze ingelast, en afgesproken dat we na twee weken (nu dus) dus weer contact met elkaar zouden opnemen, maar ik durf niet meer en wil eigenlijk dat hij dat gaat doen. Ik baal van dit losse eindje, dat ik nu dus toch weer in de wachtmodus zit. Ik voel me er ook heel klote over.
Ik wou dat er gewoon definitief een punt achter hadden gezet, dan was het maar duidelijk en zat ik nu dus niet in de wachtmodus. Wat zouden jullie doen?
vrijdag 18 januari 2019 om 19:06
Niet doen. Je hebt ongeveer een maand nodig om jezelf te resetten om het zo maar te zeggen. Om van die emotie af te zijn dat je elk moment in tranen uit kan basten.
Als hij je nu apt zou ik hem persoonlijk ook even negeren.
Neem die rust voor jezelf en probeer ook echt over hem heen te komen. Als je over 2 weken nog steeds de drang hebt hem te contacten dan kan je altijd dan een apje sturen.
Voor mij heeft het gewerkt. En onze relatie voelt veel sterker dan ooit tevoren. Vriend neemt ook veel meer initiatief om leuke dingen te doen. Nodigt me uit voor dingen met vrienden en gezellige uitstapjes.
Wij hoopte ook beiden dan het goed zou komen. En het voelt ook echt heel goed nu.
Als hij je nu apt zou ik hem persoonlijk ook even negeren.
Neem die rust voor jezelf en probeer ook echt over hem heen te komen. Als je over 2 weken nog steeds de drang hebt hem te contacten dan kan je altijd dan een apje sturen.
Voor mij heeft het gewerkt. En onze relatie voelt veel sterker dan ooit tevoren. Vriend neemt ook veel meer initiatief om leuke dingen te doen. Nodigt me uit voor dingen met vrienden en gezellige uitstapjes.
Wij hoopte ook beiden dan het goed zou komen. En het voelt ook echt heel goed nu.
zaterdag 19 januari 2019 om 09:49
Hoi Trien30, wat super dat jullie weer bij elkaar zijn! En wat lief dat je of steeds meeleest op dit topic en op mijn vraag gereageerd hebt. Jij zegt wat twee andere mensen in mijn omgeving ook gezegd hebben, namelijk dat ik geen contact met hem moet opnemen en het ook kan definitief afsluiten zonder dat aan hem te laten weten. Dus dat ga ik doen. Als hij écht voor me had willen gaan, had hij dat allang laten weten en hoe hard de waarheid ook is, hij wil nuet meer. Dus dat probeer ik te accepteren.
zaterdag 19 januari 2019 om 12:13
Nee, je hebt meer tijd nodig dan 2 weken om het af te sluiten. Die twee weken zijn pas net begonnen sinds er geen appcontact is.verveine schreef: ↑19-01-2019 09:49Hoi Trien30, wat super dat jullie weer bij elkaar zijn! En wat lief dat je of steeds meeleest op dit topic en op mijn vraag gereageerd hebt. Jij zegt wat twee andere mensen in mijn omgeving ook gezegd hebben, namelijk dat ik geen contact met hem moet opnemen en het ook kan definitief afsluiten zonder dat aan hem te laten weten. Dus dat ga ik doen. Als hij écht voor me had willen gaan, had hij dat allang laten weten en hoe hard de waarheid ook is, hij wil nuet meer. Dus dat probeer ik te accepteren.
Het zegt nog vrij weinig of hij wel of niet verder wil. De vraag is moet jij het wel willen?
Probeer heel goed en heel erg eerlijk tegen jezelf te zijn. Is dit de man van je dromen of is er gewoon te veel mis met de relatie. Zijn de problemen opgelost? Van beide kanten.
Waarom het bij ons goed is gekomen is denk ik omdat we geen problemen hadden in onze relatie, het waren externe problemen die druk legde. Er was geen twijfel in onze gevoelens en die zijn ook totaal niet afgezwakt in de periode van geen contact.
We moesten alleen beide even terugkomen bij onszelf. Even een soort kleine reset.
Het kan echt goedkomen. Dat heb ik ook bij meerdere vriendinnen gezien. Maar dan moet je beide een periode nemen om echt echt aan jezelf te werken.
zaterdag 19 januari 2019 om 12:34
@verveine
Ik merk dat appcontact mij steeds een stap terug brengt. Dus hoe graag ik ex ook wil contacteren, ik doe het niet, want het doet me achteraf veel te veel pijn.
Dus ik zou naar mezelf kijken, en hem voorlopig niet appen. Kom weer tot jezelf. Zorg dat je hem niet nodig hebt.
Als jullie echt samen horen, komt dat wel weer goed.
Ik merk dat appcontact mij steeds een stap terug brengt. Dus hoe graag ik ex ook wil contacteren, ik doe het niet, want het doet me achteraf veel te veel pijn.
Dus ik zou naar mezelf kijken, en hem voorlopig niet appen. Kom weer tot jezelf. Zorg dat je hem niet nodig hebt.
Als jullie echt samen horen, komt dat wel weer goed.
zaterdag 19 januari 2019 om 12:38
Ik heb gisteren nogmaals bevestiging gekregen dat ex aan het daten is. Het doet pijn, want mijn hart smeekt nog elke dag om hem.
Zie de toekomst op dit moment niet echt rooskleurig in. Geen idee of ik ooit gelukkig wordt op mijn eentje. Geen idee of ik ooit nog een man vind die bij mij past. Geen idee of ik ooit mama word.
Sombere dag vandaag
Zie de toekomst op dit moment niet echt rooskleurig in. Geen idee of ik ooit gelukkig wordt op mijn eentje. Geen idee of ik ooit nog een man vind die bij mij past. Geen idee of ik ooit mama word.
Sombere dag vandaag
zaterdag 19 januari 2019 om 13:07
Natuurlijk word je gelukkig. Ga fijne dingen doen. Pak jezelf eens even flink beet. Ga sporten ga stappen. Zoek een ‘extra’ hobby.Callie_15 schreef: ↑19-01-2019 12:38Ik heb gisteren nogmaals bevestiging gekregen dat ex aan het daten is. Het doet pijn, want mijn hart smeekt nog elke dag om hem.
Sombere dag vandaag
Als ik iets heb geleerd van mn relaties die ooit gestand zijn is dat jij en alleen jijzelf verantwoordelijk bent voor jouw geluk.
En natuurlijk is even flink uithuilen heel erg goed maar erna moet je door.
Blijf er niet in hangen. De enige die je ermee hebt ben jijzelf. En het leven is echt te kort en te leuk om zo lang verdrietig te zijn over een man.
zaterdag 19 januari 2019 om 14:00
Knuffel voor jou Callie. Ik herken het gevoel zo goedCallie_15 schreef: ↑19-01-2019 12:38Ik heb gisteren nogmaals bevestiging gekregen dat ex aan het daten is. Het doet pijn, want mijn hart smeekt nog elke dag om hem.
Sombere dag vandaag

zaterdag 19 januari 2019 om 14:42
@Trien30: hij is aan zet. Hij weet dat ik verder met hem wil, maar ik ben het zo langzamerhand om dat hem steeds te moeten zeggen en dus vind ik het heel sterk van mezelf dat ik hem niet app. Ik vraag me wel steeds af of hij mijn aandacht al mist en of hij contact gaat opnemen. Doet hij dat niet, wat ik ergens ook niet meer verwacht, dan ben ik extra trots op mezelf dat ik ook geen contact meer heb gezocht.
@Callie: het is meer dan klote om te moeten horen dat je ex nu alweer aan het daten is. Ik kan me zo ontzettend goed voorstellen hoe verdrietig en afgedankt je je voelt!! Wis net als ik z’n telefoonnummer uit je mobiel, dan knip je ergens al een lijntje door en creëer je afstand. Al was het alleen al door niet steeds z’n online status op whatsapp te checken. Echt, verbreek al het online contact en spreek hardop uit waarom je voor nu jezelf kiest!
@Callie: het is meer dan klote om te moeten horen dat je ex nu alweer aan het daten is. Ik kan me zo ontzettend goed voorstellen hoe verdrietig en afgedankt je je voelt!! Wis net als ik z’n telefoonnummer uit je mobiel, dan knip je ergens al een lijntje door en creëer je afstand. Al was het alleen al door niet steeds z’n online status op whatsapp te checken. Echt, verbreek al het online contact en spreek hardop uit waarom je voor nu jezelf kiest!
zaterdag 19 januari 2019 om 16:34
Ja mag met recht trots op jezelf zijn. En zeker als hij weet wat jij wil dan vind ik dat heel goed van je.verveine schreef: ↑19-01-2019 14:42@Trien30: hij is aan zet. Hij weet dat ik verder met hem wil, maar ik ben het zo langzamerhand om dat hem steeds te moeten zeggen en dus vind ik het heel sterk van mezelf dat ik hem niet app. Ik vraag me wel steeds af of hij mijn aandacht al mist en of hij contact gaat opnemen. Doet hij dat niet, wat ik ergens ook niet meer verwacht, dan ben ik extra trots op mezelf dat ik ook geen contact meer heb gezocht.

zaterdag 19 januari 2019 om 22:12
Lieve Callie, wat rot om te horen dat je je zo voelt... ik begrijp het heel goed, maar inderdaad ook al lijkt het niet zo, het wordt allemaal beter
!
Bedenk steeds (heel suf) dingen waar je wel dankbaar voor bent en zoek afleiding! Kop op meisje!
@verveine, goed dat je je zelf zo in controle kan houden! Je hebt gelijk, hij moet nu deze stap zetten! Dat ben je waard.

Bedenk steeds (heel suf) dingen waar je wel dankbaar voor bent en zoek afleiding! Kop op meisje!
@verveine, goed dat je je zelf zo in controle kan houden! Je hebt gelijk, hij moet nu deze stap zetten! Dat ben je waard.
maandag 21 januari 2019 om 16:46
Verveine, heel goed dat je geen contact opneemt. Ik begrijp helemaal dat het voelt als een los eindje en dat je toch een soort van zit te wachten tot hij contact opneemt. Bij mij is het nu ongeveer 2 maanden uit. We hebben elkaar nog een paar keer gezien omdat we nog samen woonden, maar we waren vooral veel buitenshuis en als we elkaar zagen was het afstandelijk maar OK. Ik heb heel veel zin om hem te zien, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik dat moet doen. Als ik nu afspreek om "gewoon" koffie te gaan drinken kunnen er twee dingen gebeuren: ik word verdrietig en ga weer huilen OF we kunnen het er op een rustige manier bespreken en we gaan verder als vrienden. Ik denk dat hij de bal bij mij laat liggen om wel of niet af te spreken, omdat hij weet dat ik het er moeilijker mee heb dan hij. Voorlopig laat ik nog even niks van me horen.
dinsdag 22 januari 2019 om 06:30
dinsdag 22 januari 2019 om 09:11
Dat klinkt herkenbaar, Oogdruppels. Ik heb hele dagen waarop het prima gaat en ik me super voel en bijna niet aan hem denk. En ineens is het gevoel weer terug, moet ik me echt inhouden om niet langs zijn huis te rijden, hem allerlei verwijten te sturen en kan ik de hele dag wel janken..
Bleh! Veel sterkte, zorg goed voor jezelf.
Bleh! Veel sterkte, zorg goed voor jezelf.
dinsdag 22 januari 2019 om 09:24
Zo herkenbaar, gisteren en vannacht heel veel wakker gelegen terwijl ik juist dacht lekker te kunnen gaan slapen na het sporten en paar leuke dates. En met precies dezelfde vragen als jij. Terwijl het ook soms dagen en nachten goed gaat. Vandaag dus weer supermoe op werk.Oogdruppels schreef: ↑22-01-2019 06:30Pfoe toch weer een halve nacht wakker gelegen. Dat was lang geleden! Afgelopen 3 dagen weer over hem en haar gedroomd en dan wakker liggen met de vraag... heeft hij wel ooit van me gehouden of was ik slechts een ‘verstandige keuze’.
Verwerken duurt lang blijkbaar...
dinsdag 22 januari 2019 om 09:27
yep.. ik een jongen van 29 ben net gedumpt na een relatie van 6 jaar.. en ooooooow wat voelt dat kut hé. het typische excuus.. 'ik weet niet wat ik wil.. ik jou wel van je maar ben bang dat ik meschien wat anders wil..oftewel: ze wil de rest van de fruitschaal ook een keer hebben geproeft voordat ze ik het bootje stapt met deze banaan.. ik ben zo goed als haar eerste langdurige relatie. dus ik was wel bang dat dit zich voor zou kunnen doen.. maar die gedacht dat ze zo oppervlakkig zou zijn. want ze gooit eigenlijk der ouwe schoenen als weg in de hoop wat beters tegen te komen of in iedergeval nog wat te beleven voordat ze settelt. ze is trouwens 26 jaar. mensen zijn echt gek gemaakt alla 2019. feeste feeste feeste en de rest komt later wel
wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!
dinsdag 22 januari 2019 om 10:54
Hey Rick, wat vervelend voor je, schrijf hier lekker van je af. Mijn ex is tien jaar ouder dan jouw ex, maar had toch hetzelfde "excuus". Weet niet of je er wat aan hebt, maar je verdient iemand die wel zeker weet dat jij degene bent met wie hij/zij oud wil worden.Dat is dus niet je ex! Je wil niet dat iemand voor je kiest omdat het zo hoort, of omdat ze bang is alleen te zijn. Sterkte man!rick013 schreef: ↑22-01-2019 09:27yep.. ik een jongen van 29 ben net gedumpt na een relatie van 6 jaar.. en ooooooow wat voelt dat kut hé. het typische excuus.. 'ik weet niet wat ik wil.. ik jou wel van je maar ben bang dat ik meschien wat anders wil..oftewel: ze wil de rest van de fruitschaal ook een keer hebben geproeft voordat ze ik het bootje stapt met deze banaan.. ik ben zo goed als haar eerste langdurige relatie. dus ik was wel bang dat dit zich voor zou kunnen doen.. maar die gedacht dat ze zo oppervlakkig zou zijn. want ze gooit eigenlijk der ouwe schoenen als weg in de hoop wat beters tegen te komen of in iedergeval nog wat te beleven voordat ze settelt. ze is trouwens 26 jaar. mensen zijn echt gek gemaakt alla 2019. feeste feeste feeste en de rest komt later wel