Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
lizenlotte schreef:
21-09-2019 15:18
ik ook.. ik krijg nu het idee dat degeen die het tikkie gestuurd heeft ff een paar tientjes zakgeld ophaalt bij zijn of haar studiegenoten :-? heb je gezien wat er gekocht is en dat dat aan degeen die de samenvattingen had gemaakt is gegeven Minke?
Het zag er uit als dure flessen wijn, in een mooi pakketje. Een fles wijn pp maar dat kan best 40 euro zijn, denk ik.
Nou ja, met het gesplitte etentje heb ik ook meer betaald dan ik heb gegeten (en vooral gedronken). Andersom komt ook wel eens voor, dus ik vind het wel prima. Het was heel gezellig.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 21-09-2019 19:20
0.24% gewijzigd
ik heb zo vaak uit eigen vrije wil uittreksels voor iedereen gemaakt of geholpen met het 1 of ander. Nog nooit in mij opgekomen om daar iets voor te vragen of een bedankje in cadeau-vorm voor terug te verwachten. Ik vind het ook wel een overdreven duur cadeau.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
21-09-2019 18:30
ik heb zo vaak uit eigen vrije wil uittreksels voor iedereen gemaakt of geholpen met het 1 of ander. Nog nooit in mij opgekomen om daar iets voor te vragen of een bedankje in cadeau-vorm voor terug te verwachten. Ik vind het ook wel een overdreven duur cadeau.
Aan samenvattingen doe ik niet.

Maar mijn kelder had vol met wijn gelegen voor al die keren dat iemand weer es nota's wou overpennen - en ik die dingen weer een week kwijt was - of ik ze zelf maar moest kopiëren voor hen.

*vloekt dat ze hier niet 15 jaar geleden aan dacht*
Wat vinden jullie van Lidl frisdrank geven op een verjaardag of gewoon aan visite?
Ik deed dat dus wel omdat we dat zelf altijd drinken. Totdat het een keer ter sprake kwam aan tafel met collega's. Die vonden dat echt niet kunnen. Ik wil niet gierig zijn en sindsdien schenk ik alleen maar A merken op een verjaardag.
Tadelief schreef:
22-09-2019 07:02
Wat vinden jullie van Lidl frisdrank geven op een verjaardag of gewoon aan visite?
Ik deed dat dus wel omdat we dat zelf altijd drinken. Totdat het een keer ter sprake kwam aan tafel met collega's. Die vonden dat echt niet kunnen. Ik wil niet gierig zijn en sindsdien schenk ik alleen maar A merken op een verjaardag.
Ik heb hier nog nooit van gehoord en schenk het ook rustig met verjaardagen. Ook in mijn omgeving wordt het gewoon geschonken en nog nooit deze gedachte gehad. Serveer je dan ook alleen kips leverworst en lays chips?
Ik vind lidl frisdrank smerig dus drink dat zelf niet en geef het dus ook niet aan gasten. Zou het gierig vinden als je zelf altijd coca cola of pepsi drinkt en voor bezoek lidl spul op tafel zet.
Zou je het mij geven dan zou ik na een glas om een glas water vragen.
Tadelief schreef:
Ik vind het niet gierig, aangezien jullie zelf het altijd drinken. Ik vind het gierig als je voor jezelf A-producten koopt en voor je gasten de goedkope(re) variant.
In this mad house we must all survive
dolfje schreef:
22-09-2019 09:19
Ik vind lidl frisdrank smerig dus drink dat zelf niet en geef het dus ook niet aan gasten. Zou het gierig vinden als je zelf altijd coca cola of pepsi drinkt en voor bezoek lidl spul op tafel zet.
Zou je het mij geven dan zou ik na een glas om een glas water vragen.
Nou dit! overigens drink ik zelf geen frisdrank dus ik zou niet weten hoe die van de Lidl smaakt, maar voor een verjaardag koop ik gewoon een paar flessen A-merk.

@Flappie, ik haal dus vrijwel alleen maar a-merken in huis voor dit soort luxe producten. Ik heb dan weliswaar niet veel geld te besteden, maar die luxe producten die ik koop die komen allemaal een keer in de bonus of in de aanbieding, en als er dan een feestje aan komt, dan sla ik in. Kijk naar de houdbaarheidsdatum en hoppa.

Ik vind het een leuke sport om bezoek lekkere dingen voor te zetten, geen goedkope meuk, die als er overblijft ik ook zelf zou moeten eten, nee ik zet mijn bezoek en mijzelf alleen het beste voor, en gekocht als het afgeprijsd is. Zo deed mijn moeder het vroeger ook. Wij hadden het niet breed thuis, alleenstaande moeder met heel weinig geld, maar wij kregen altijd cadeautjes met onze verjaardag en met Sinterklaas, daar was mijn moeder maanden van te voren al voor aan het inkopen.
Tadelief schreef:
Oh, hier kunnen mensen pagina's over doorzeiken :-D . Ben blij dat ik mijn verjaardag niet meer thuis vier, maar gewoon in de kroeg of we zijn een weekje/paar dagen weg met mijn verjaardag) en me daar niet durk om hoef te maken. De typisch Nederlandse kring verjaardagen (met de heren aan de ene kant en de dames aan de andere) heb ik sinds mijn jeugd niet meer meegemaakt en ik mis ze ook niet.

(Als iemand een huis vol eten en drinken heeft met een feestje zal het me jeuken of er wel geen A merken zijn).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
En wat betreft ingredienten is elke frisdrank evenveel 'meuk'. Het is alleen dat je aan de smaak van coca-cola gewend bent en voor het merk betaalt, niet alsof daar kwalitatief nou zoveel meer in zit of betere ingredienten (in tegenstelling tot andere prijsverschillen).

Dat iemand een smaakt voorkeur heeft kan ik begrijpen, maar om Coca cola of Pepsi als 'beter' te zien snap ik niet zo, het is toch niet alsof je een stukje Euroshopper kaas met graskaas van de kaasboerderij uit de polder vergelijkt. Het is dan vooral neerkijken op de goedkopere keus van de koper.

(Is niet het topic, dus misschien moet ik het hier niet plaatsen)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik vind het smaakverschil zo groot dat daar toch wel een kwaliteitsverschil in zit. Ik ken ook niemand die de voorkeur heeft voor een huismerk.
Zal vast verschil in zitten, maar het maakt mij niet uit wat ik krijg als ik ergens op visite ben. Drink en eet gewoon wat er aangeboden word. Dan drink ik thuis wel weer mijn eigen favoriete merken, lekker belangrijk. Ik heb liever een tafel vol met lekkere hapjes en drankjes van een huismerk en een hoop gezelligheid, dan een afgepast glaasje coca cola met een minuscuul kaasblokje van de duurste kaasboer.
Tadelief schreef:

Als je het zelf drinkt helemaal prima. Alleen ik had zo een stel dat zelf altijd merk dronk en riep lidl frisdrank smerig te vinden en bij ons ook alleen merk bliefden, anders gingen ze aan het water. Maar met verjaardagen werd er dan lidl fris geschonken. Dát vind ik wel gierig.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
22-09-2019 10:12
Zal vast verschil in zitten, maar het maakt mij niet uit wat ik krijg als ik ergens op visite ben. Drink en eet gewoon wat er aangeboden word. Dan drink ik thuis wel weer mijn eigen favoriete merken, lekker belangrijk. Ik heb liever een tafel vol met lekkere hapjes en drankjes van een huismerk en een hoop gezelligheid, dan een afgepast glaasje coca cola met een minuscuul kaasblokje van de duurste kaasboer.
Want het is het een of het ander?een tafel vol goedkoop eten en bij de mensen die de luxere merken hebben krijg je het afgepast? Dat heb ik dan weer nooit gezien.
o jawel hoor, heb ik wel gezien bij mensen. toppunt van gierigheid! Zeg maar zo een stuk brie, die werd door de midden gesneden en dat werd dan op tafel gezet voor 30 man. Taart zo groot al een postzegel enz.
dolfje schreef:
22-09-2019 10:17
Want het is het een of het ander?een tafel vol goedkoop eten en bij de mensen die de luxere merken hebben krijg je het afgepast? Dat heb ik dan weer nooit gezien.
Dat was maar een voorbeeld. Ik zie gewoon niet in waarom iemand op een verjaardag alleen A merken zou moeten serveren, terwijl je budget niet zo groot is. Dan zou je dus in praktijk minder kunnen kopen, terwijl je van huismerk ook lekkere dingen kan maken. En dat vanwege gasten die enkel coca cola en lays chips willen.
Ik vind het niet gierig om Lidl cola te schenken. Ik vind die van de Lidl ook lekkerder dan Coca Cola.

Wij hebben alleen een Sodastream en hebben alle siropen. Dus wij hebben ook geen A-merk frisdrank in huis.
VGM1980 schreef:
22-09-2019 10:27
o jawel hoor, heb ik wel gezien bij mensen. toppunt van gierigheid! Zeg maar zo een stuk brie, die werd door de midden gesneden en dat werd dan op tafel gezet voor 30 man. Taart zo groot al een postzegel enz.
Dan kan je beter voordelig spul serveren in grotere hoeveelheden dan dit...
Gatinmijnsok schreef:
22-09-2019 10:07
Ik vind het smaakverschil zo groot dat daar toch wel een kwaliteitsverschil in zit. Ik ken ook niemand die de voorkeur heeft voor een huismerk.
Eens.
Al moet ik zeggen dat mijn ouders vroeger altijd boodschappen bij de Edah en de Aldi deden en zij kochten ook geen merkfrisdrank. Toen vond ik dat prima te drinken, maar tegenwoordig niet meer. Is ook maar net wat je gewend bent denk ik.

Zo vind ik merkloze pindakaas niet lekker, Calve wel. Maar er zijn ook genoeg producten waar ik het huismerk prima van vindt.
Ik drink niet veel frisdrank maar de cola zero van de Lidl vind ik heerlijk. Maar goed, ik snap dat niet iedereen dat lust. Het heeft wel mijn ogen geopend toen. Misschien wat naïef van mij maar ik dacht daar niet over na. Later zat ik op een andere verjaardag waar een discussie over chips was. De meeste mensen hebben voorkeur voor A merken en zullen op een verjaardag nooit minder serveren.
Daarom kijk ik tegenwoordig wel goed naar de kwaliteit van iets. Ik probeer lekkere hapjes te serveren al dan niet een a of b merk. Cola is altijd pepsi en de rest is waar ik toevallig ben: Ah Dirk of Lidl.
( chips van de Lidl zou ik nooit serveren.... is zo vies!)
Tadelief schreef:

Wij schenken met een verjaardag merk-bitterlemon, merk-cola, merk-sap en Lidl bruiswater. Bier merk, terwijl man zelf altijd Lidl-pils drinkt (vind ie lekker genoeg).
Chips Lays (die vind ik zelf ook het lekkerst) maar bijvoorbeeld wel Lidl salade voor op een toastje. Niks mis mee. Ook Franse kaas koop ik rustig bij Lidl hoor, die is erg lekker.
Bij iemand anders zal het me worst zijn wat er op tafel staat. Ik eet alles. Hun keuze.
Ik koop altijd wat ik zelf ook lust. Drink of eet ik altijd merk A, komt dit op tafel. Drink of eet ik merk B, idem.
Voor m'n omaatje en opa maakte ik een uitzondering :heart: (en nu voor m'n ouders en schoonouders)
Niet dat zij dan per se het A merk krijgen en de rest B, maar denk aan dat ik dan twee merken/soorten bier koop, in plaats van één. Want pa één drinkt het ene merk graag, en pa twee het andere. (ze zijn allebei niet zo moeilijk hoor, bier is bier voor hun, haha)
Wel mag iedere gast dan tussen die twee kiezen. Of ik haal een speciale frisdrank in huis die ik zelf niet lust. Koop ik speciaal voor diegene, maar iedereen mag er van drinken en op is op (en graag zelfs, anders zit ik er mee :bonk: )
Ik ga niet speciaal een a merk cola in huis halen, terwijl ik zelf altijd huismerk drink.
Overigens is ook merkspul aan smaak onderhevig hoor. Ik ken mensen die perse Pepsi-cola willen en Coca-cola niet lekker vinden dus......
Irish_Wasser_Woman schreef:
22-09-2019 10:40
Ik koop altijd wat ik zelf ook lust. Drink of eet ik altijd merk A, komt dit op tafel. Drink of eet ik merk B, idem.
Voor m'n omaatje en opa maakte ik een uitzondering :heart: (en nu voor m'n ouders en schoonouders)
Niet dat zij dan per se het A merk krijgen en de rest B, maar denk aan dat ik dan twee merken/soorten bier koop, in plaats van één. Want pa één drinkt het ene merk graag, en pa twee het andere. (ze zijn allebei niet zo moeilijk hoor, bier is bier voor hun, haha)
Wel mag iedere gast dan tussen die twee kiezen. Of ik haal een speciale frisdrank in huis die ik zelf niet lust. Koop ik speciaal voor diegene, maar iedereen mag er van drinken en op is op (en graag zelfs, anders zit ik er mee :bonk: )

Hier ook.Ik drink zelf helemaal geen limo. Er gaat na een verjaardag ook best veel door de gootsteen omdat ik toch wat keuze wil aanbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven