Napraattopic deel 119

25-10-2019 22:23 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
PoesinBoots schreef:
29-10-2019 14:28
Jij noemt het grappig. Ik vind het vooral raar en sneu en stokerig.
Dit en vooral ook van iemand die zich verder nooit met iets bemoeit.

Maar hey, dat kan en mag hier ook gewoon..... :whistle:
Tróia schreef:
29-10-2019 14:30
Wéér geen antwoord op vraag wat zo provocerend was aan het topic van Meds.

Zucht.
Daar gaan we ook geen antwoord op krijgen, want er is niets mis mee. En dat weten de mods ook best.
Vanavond mag ze gelukkig uit de kooi! Vanmiddag om 17:49 zelfs :-)
Zie ik het nu goed en hebben de Mods en de CM hun reacties over meds-gate weggehaald in het centraal mod topic?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Veel autoritairder en bekrompener kan je niet zijn: Wij (de mods) vinden dit maar we houden de discussie (het mod-topic) gesloten totdat jullie dit ook vinden.

Een stelling nemen in een discussie en dan de discussie op slot gooien .. zouden ze herintreders van de Stasi als stageloper hebben aangenomen?
Snarky schreef:
29-10-2019 14:29
Wat een geinig bericht in dat mod-topic.
Volgens mij is het een soort sociaal experiment.

Hoe ver kun je gaan voor je gebruikers echt weglopen?

En hoe help je je forum langzaam naar de kloten en hef je in één moeite door op termijn je eigen baan op?

Sneu, maar interessant.

Voor mij bestaat het forum toch vooral uit de forummers en daar heb k het over het algemeen nog steeds gezellig mee. Dus zolang er nog forummers zijn, waar ik enigszins leuk mee kan 'praten', zal ik niet zo snel weglopen, ben ik bang.
Later is nu
SHIFTY schreef:
29-10-2019 14:45
Veel autoritairder en bekrompener kan je niet zijn: Wij (de mods) vinden dit maar we houden de discussie (het mod-topic) gesloten totdat jullie dit ook vinden.

Een stelling nemen in een discussie en dan de discussie op slot gooien .. zouden ze herintreders van de Stasi als stageloper hebben aangenomen?
:rofl: Hoeveel koffie heb jij op? :worship:
Wat zou er gebeuren als ik een topic open met de stelling “vormt de samenleving de media, of vormt media de samenleving?”.
YellowLemon schreef:
29-10-2019 15:02
Wat zou er gebeuren als ik een topic open met de stelling “vormt de samenleving de media, of vormt media de samenleving?”.
Nou als je het algemeen houdt en niet alleen Viva noemt zal er weinig gebeuren denk ik.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Snarky schreef:
29-10-2019 14:29
Wat een geinig bericht in dat mod-topic.
Volgens mij is het een soort sociaal experiment.

Hoe ver kun je gaan voor je gebruikers echt weglopen?

En hoe help je je forum langzaam naar de kloten en hef je in één moeite door op termijn je eigen baan op?

Sneu, maar interessant.

Het is maar de vraag of ze het forum naar de kloten helpen. Inmiddels gaan de discussies alle kanten op, datgene waar het om ging is ondergesneeuwd en nog maar een handvol forummers lijkt zich er druk om te maken.
Dus stel... stel dat degenen die zich er nu nog druk over maken, voortaan wegblijven. Denk je dan serieus dat het forum om zeep is? Welnee, de overgrote meerderheid blijft forummen.
En degenen die dan inderdaad zouden wegblijven, zijn de huidige meest kritische forummers.
Misschien wel een win-win situatie voor Sanoma.
Zomaar een hersenspinsel van mij.
Peponi schreef:
29-10-2019 14:36
Maar dan zit ze op de trekker vast in de blubber dus zal het nog wel even duren voor ze hier is :whistle:
Geen bijzonderheden
Parallella schreef:
29-10-2019 15:07
Het is maar de vraag of ze het forum naar de kloten helpen. Inmiddels gaan de discussies alle kanten op, datgene waar het om ging is ondergesneeuwd en nog maar een handvol forummers lijkt zich er druk om te maken.
Dus stel... stel dat degenen die zich er nu nog druk over maken, voortaan wegblijven. Denk je dan serieus dat het forum om zeep is? Welnee, de overgrote meerderheid blijft forummen.
En degenen die dan inderdaad zouden wegblijven, zijn de huidige meest kritische forummers.
Misschien wel een win-win situatie voor Sanoma.
Zomaar een hersenspinsel van mij.
Dat bedoel ik ook niet.

Je ziet de boel hier afglijden. Er gaan tegenwoordig uren voorbij zonder dat er een nieuw topic wordt geopend. Het percentage, zeg maar, minder stabiele forummers groeit merkbaar. De toegestane onderwerpkeuze wordt steeds onnozeler. Racisme en seksisme worden niet herkend, maar een grapje wordt voor je het weet afgestraft met een ban. Er valt zelden nog iets te lachen, en als het gebeurt kun je erop wachten dat het weer wordt verwijderd.

Met andere woorden, je ziet die 'overgrote meerderheid' van jou gewoon slinken. Het is hier heel veel minder druk dat een jaar geleden, laat staat vijf jaar geleden.
En dat is zonde, zowel voor de gebruikers van dit forum als voor de eigenaar. Met een forum van deze omvang kun je goud geld verdienen, en dit is gewoon kapitaalvernietiging.

Maar het is hun forum, dus ze kunnen ermee doen wat ze goeddunkt. Die vrijheid hebben ze. Ik snap alleen niet waarom ze bewust en actief de kip met de gouden eieren om zeep proberen te helpen, met hun 'beleid'.
Over twee uur (17:49) is de ban van S-Meds opgeheven.

Is er al een Welkom terug-topic?
Odense2 schreef:
29-10-2019 15:44

Dan moet ze eerst nog trainen!
Odense2 schreef:

Serieus? Er zijn zoveel mensen die een belachelijke ban hebben gekregen.
RamsayStreet schreef:
29-10-2019 14:03
Nee. Dat heb ik 1 forumster zien roepen. En ik beschuldig jou van zuigen en zeuren sudri. Niet 1 bepaalde kliek. Alleen bij jou heb ik de termen 'zuigen en zeuren' in de mond genomen.
Ga je lekker?
Odense2 schreef:

Topics over een forumlid mogen niet dus dat kost de TO dan een ban.
Peponi schreef:
29-10-2019 14:36
Misschien kunnen we aftellen van 10 naar 1 en een champagne knallen!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pindakaasjes schreef:
29-10-2019 13:48
Gedver.. dat hebben mijn ouders destijds ook vaak rondgeschreeuwd.
Daar was dan ook altijd de kous mee af he'?!
Ongeacht de discussie, het meningsverschil of hoe terecht of onterecht iets was. "Wij zijn de baas. Dus punt!"
Maar ja, nogmaals.. men moet onderhand wel weten dat het op vrijwel alle forums toch echt zo werkt..
Juist niet.
Coconuts12 schreef:
29-10-2019 15:56
Ga je lekker?

Laffe nieuwe nick en dan ff zeiken over de oude garde, niks nieuws.
Star² schreef:
29-10-2019 16:02
Laffe nieuwe nick en dan ff zeiken over de oude garde, niks nieuws.
Ik weet het, maar blijf me erover verbazen.
Even een vraagje. Vanmorgen had ik gereageerd in een topic van iemand die hbo-v studeerde. Dat topic is nu nergens meer te vinden maar omdat het CM-topic dicht is kan ik ook niet zien of zij het gesloten hebben.
Hebben jullie een idee wat er gebeurd is?
MinkeDeWit schreef:
29-10-2019 16:29
Even een vraagje. Vanmorgen had ik gereageerd in een topic van iemand die hbo-v studeerde. Dat topic is nu nergens meer te vinden maar omdat het CM-topic dicht is kan ik ook niet zien of zij het gesloten hebben.
Jezelf al geloept?
MinkeDeWit schreef:
29-10-2019 16:29

Dicht wil niet zeggen dat je er niet kan lezen.
Ik snap nog steeds niet wat er nou banwaardig was aan de post van S-Meds. Het zou helpen als de CM de zin(nen) zou quoten waar het om gaat
Ik kan namelijk nergens kritiek ontdekken op specifieke medewerkers.

Wel zie ik dat sommige medewerkers bijzonder lange tenen hebben en zaken persoonlijk opvatten die niet persoonlijk bedoeld zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven