Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Ik snap dus echt niet dat je 50 euro uitgeeft aan geurstokjes of ben ik daar gewoon te gierig voor? ;-) Dat moet iedereen verder zelf weten, maar dat daar serieus een uitgebreide markt voor is verbaast me wel. Hoe lang blijven die dingen eigenlijk geuren? Ik vind Rituals sowieso een beetje hyped en heb daar niet zo veel mee. Niet dat ik het niet lekker vind ruiken hoor, maar ik ben er eigenlijk nogal verbaast over dat het zo "een ding" is.
butterfly- schreef:
06-11-2019 11:17
Misschien begreep ze dit wel verkeerd. Je hebt namelijk kleine, 'normale' (waar niks bij staat), en grote. En alle grote zijn 45 of 50 euro. Ik zou ook denken dat je de laatste bedoelt als je het over de grote hebt.
Nee je hebt de gewone collectie, en de Private collectie, die zitten ook in een andere fles. Ze wist echt wel hoe of wat. Ik heb gezegd dat ik die niet bedoelde maar de gewone collectie, dat die andere veel te duur zijn. Toen zei ze “ oh haha ik heb niet naar de prijs gekeken” nou die staat er gewoon bij. Ik heb haar alsnog de Private gegeven, maar dan de kleinere versie. De lust van het geven was me inderdaad al vergaan, maar ja beloofd is beloofd.
Lorah schreef:
06-11-2019 12:46
Ik snap dus echt niet dat je 50 euro uitgeeft aan geurstokjes of ben ik daar gewoon te gierig voor? ;-) Dat moet iedereen verder zelf weten, maar dat daar serieus een uitgebreide markt voor is verbaast me wel. Hoe lang blijven die dingen eigenlijk geuren? Ik vind Rituals sowieso een beetje hyped en heb daar niet zo veel mee. Niet dat ik het niet lekker vind ruiken hoor, maar ik ben er eigenlijk nogal verbaast over dat het zo "een ding" is.
Nou ze zijn idd duur die van Private, maar ontzettend lekker. En die grote gaat wel 5 maanden mee. Ik heb nu ook een kleinere ervan op mijn toilet staan en het ruikt zo heerlijk!
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 11:37
Sinds wanneer?
Ik vind dat een rare aanname.

Je hebt deze lijn:
Die is er al héél lang.
Afbeelding

Waarvan de mini €13,50 kost en de large € 24,90

En de Private Collection. Die is er nog maar net.

Afbeelding

Waar de kleine al €19,50 kost en de grotere €44,50
Dit dus.
Ik ben dol op dat spul maar vind de Private Collection ook achterlijk duur. Ik zou altijd aannemen dat het over de gewone collectie ging.
Op het toilet heb ik trouwens de vanille-stokjes van Bolsius. Die koop je vaak nog twee voor de prijs van een ook, en je doet er maanden mee. Net zo lekker (maar geur is natuurlijk subjectief).
Pip_pip schreef:
06-11-2019 09:42
Oo dat is ook erg, ik heb ook ooit bij een van de grootste banken van nl gewerkt. Daar was een collega er na meer dan 30 jaar dienstverband eruit gegaan met een reorganisatie. Prima, drie maanden later bleek hij ernstig ziek te zijn en een collega vroeg aan de afdelingsmanager goh zullen we een bloemetje sturen? Kreeg ze als reactie nee hij werkt hier niet meer. Een paar maanden later overleed hij aan de gevolgen van zijn ziekte. Ik blijf de reactie weerzinwekkend vinden. En ben blij dat ik daar niet meer werk.
Dit is meer dan alleen maar gierig... Ongelofelijk!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
helaas, dat gebeurd dus vaak als je ziek wordt. Ik heb 2 jaar geleden uit mijn werk vandaan een ernstig ongeluk gehad waardoor ik niet en nooit meer kan werken. De 2 jaar zijn om dus dan mogen ze je ontslaan. Dat is allemaal via de post gegaan, en ik heb verder helemaal niemand gezien en niets gekregen. Ik heb daar 10 jaar gewerkt. Van lotgenoten hoor ik niet(s?) anders.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
05-11-2019 13:42
ik weet niet welk jaar ze zwanger was, maar tot ongeveer 2013 kreeg je alles nog vergoed, maar iedereen daarna moet ieder zelf zijn naalden, stripjes, meter etc. betalen.
Ik heb nooit naalden 5 x gebruikt, maar ik heb wel de stripjes via marktplaats gekocht. van anderen overgenomen. (kan je maar 1 x gebruiken, daarna werken ze niet meer. dus geheel nieuw). Want die zijn echt enorm duur. (ik heb trouwens wel eens een naaldje een 2e x gebruikt als het de 1e keer niet helemaal goed ging. Niets aan het handje hoor, echt niet meteen al bot bij mij)
Ik heb het toch echt bij beide zwangerschappen (2017 en dit jaar) gewoon vergoed gekregen. Eigen risico ging wel op omdat mijn bevallingen medisch waren.
oh echt, apart dat dat kennelijk zo verschilt! ik zat destijds met mede-zwangerschapsdiabeten en zij moesten het ook zelf betalen. van 1 van hen heb ik ook een potje stripjes overgekocht.

Overigens was ik beide keren ook medisch en dat hoef je juist géén eigen risico te betalen.
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/zi ... sbevalling
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Beetjegek: ik zou terugappen dat dit boven je budget is en dan even benoemen wat wel je budget is.

Overigens vind ik Rituals erg lekker. Ik heb eens een hele dure kaars van iemand gekregen. Geloof niet dat ik het er zelf aan uit zou geven, maar hij ruikt vreselijk lekker.
beetjegek schreef:
06-11-2019 09:16
Nou een van mij;
Een vriendin van me gaat verhuizen en ik zei dat ik een cadeautje voor haar zou kopen. Ze wilde graag geurstokjes van de R. Ok zei ik, en weet je wat, je mag een grote uitkiezen. Dus ik kreeg een foto van degene die ze wilde. Had ze gelijk de duurste van bijna 50 euro uitgezocht o_o
van de Private Collection. Ik vond dat nogal schaamteloos. Ik had het over de gewone geurlijn, niet de Private... Ben ik nu gierig of is zij vrijpostig?

Zo lekker brutaal, daar zou ik snel klaar mee zijn.
Lorah schreef:
06-11-2019 12:46
Eens. Ik vind rituals overpriced. Daarom heb ik dus ook totaal geen besef van verschillende lijnen ofzo en zou ik bij zo'n vraag misschien ook wel per ongeluk de duurste noemen (of er vanuit gaan dat alles hetzelfde is ofzo want ik vind het allemaal duur).

Maar goed, als ik lees hoe deze vriendin bekend staat, zal het wel expres zijn.

Daarentegen zou ik zelf ook niet aanbieden dat ze vrij mag uitzoeken als dat eigenlijk niet zo vrij is. "Kies er maar eentje uit, welke je maar wil" oid vind ik wel een beetje impliceren dat het juist ook prima is om een extra luxe variant te doen.
Sowieso vind ik verhuizen niet echt een gelegenheid om duur uit te pakken.
Een aardigheidje is dan voldoende.
Zenzeo schreef:
07-11-2019 10:22
Sowieso vind ik verhuizen niet echt een gelegenheid om duur uit te pakken.
Een aardigheidje is dan voldoende.

Vind ik persoonlijk ook maar dat mag iedereen natuurlijk zelf weten.
Als Beetjegek haar vriendin een cadeau van €25 wil geven is dat aan haar. Dat die vriendin er dan €45 van wil maken is graperig.
VGM1980 schreef:
06-11-2019 16:24
helaas, dat gebeurd dus vaak als je ziek wordt. Ik heb 2 jaar geleden uit mijn werk vandaan een ernstig ongeluk gehad waardoor ik niet en nooit meer kan werken. De 2 jaar zijn om dus dan mogen ze je ontslaan. Dat is allemaal via de post gegaan, en ik heb verder helemaal niemand gezien en niets gekregen. Ik heb daar 10 jaar gewerkt. Van lotgenoten hoor ik niet(s?) anders.

Ja, echt triest.

Een oud-collega van mij werkte al vrij lang voor het bedrijf, eerst een paar jaar via uitzendbureau, toen nog eens een paar jaarcontracten via het bedrijf zelf. En vlak voor ze een vast contract zou krijgen, werd ze ziek, wel iets dat te genezen was, maar ze zou regelmatig naar het ziekenhuis toe moeten. Toen is de leidinggevende langsgegaan met een bos bloemen en heeft tijdens dat bezoek de mededeling gedaan dat ze toch maar geen vast contract kreeg. Die collega heeft de leidinggevende met bloemen en al naar buiten gegooid.... Echt wat een onmenselijke mensen heb je toch, om dat op zo'n manier aan te pakken :facepalm:

Dit is overigens wel alweer een tijd geleden hoor, ik werk er nu zelf ook niet meer. Maar ik vond het zo'n aanfluiting toen ik dat hoorde.
VGM1980 schreef:
05-11-2019 13:42
ik weet niet welk jaar ze zwanger was, maar tot ongeveer 2013 kreeg je alles nog vergoed, maar iedereen daarna moet ieder zelf zijn naalden, stripjes, meter etc. betalen.
Ik heb nooit naalden 5 x gebruikt, maar ik heb wel de stripjes via marktplaats gekocht. van anderen overgenomen. (kan je maar 1 x gebruiken, daarna werken ze niet meer. dus geheel nieuw). Want die zijn echt enorm duur. (ik heb trouwens wel eens een naaldje een 2e x gebruikt als het de 1e keer niet helemaal goed ging. Niets aan het handje hoor, echt niet meteen al bot bij mij)

Alleen tot je eigen risico op is. Daarnaa kreeg ik het vergoedt. En dit was in 2019. Dit jaar dus
Mijn vriend en ik hebben af en toe wel eens vrienden te eten, vriend houdt van koken en kan dit ook erg goed. Als hij kookt is het ook vaak iets dat niet 'standaard' is, wat dat betreft is hij lekker perfectionistisch en schotelt hij graag iets speciaals voor. We hebben wel eens vooraf gevraagd of er bijgedragen kon worden, maar hebben dit de laatste keren niet meer gedaan omdat we het eigenlijk wel gek vinden om mensen uit te nodigen en ze te laten betalen.
Maar andersom, als we ergens bij die vrienden worden uitgenodigd om een pastasalade te komen eten dan worden er achteraf even wat Tikkies rondgestuurd...

Ik vind dat best frustrerend 😅
_pompoensoepje schreef:
07-11-2019 11:46
Mijn vriend en ik hebben af en toe wel eens vrienden te eten, vriend houdt van koken en kan dit ook erg goed. Als hij kookt is het ook vaak iets dat niet 'standaard' is, wat dat betreft is hij lekker perfectionistisch en schotelt hij graag iets speciaals voor. We hebben wel eens vooraf gevraagd of er bijgedragen kon worden, maar hebben dit de laatste keren niet meer gedaan omdat we het eigenlijk wel gek vinden om mensen uit te nodigen en ze te laten betalen.
Maar andersom, als we ergens bij die vrienden worden uitgenodigd om een pastasalade te komen eten dan worden er achteraf even wat Tikkies rondgestuurd...

Als dat de norm is in jullie vriendengroep, zou ik zeker ook gewoon tikkies gaan sturen. Beetje dubbel anders.
Ik kwam dit tegen op FB o_o bizar dat mensen zo kunnen zijn!:

https://bit.ly/2NQJbGG
If you can dream it you can do it
Toch een rare bedoening, uitgenodigd worden en dan je portemonnee moeten trekken...
Of ben ik ouderwets en is dat tegenwoordig normaal?
Wow, da's bizar zeg!

Nee, volgens mij is dat niet echt normaal, maar deze bruid dacht blijkbaar dat het handig was om op die manier haar bruiloft te financiëren, maar om het dan vervolgens voor een reis te gebruiken... Beetje raar allemaal.
_pompoensoepje schreef:
07-11-2019 11:46

Ik vind dat van beide kanten heel raar.

Ik ben erg van dingen betalen en terug vragen aan anderen. Samen eten of rijden of hobby-en ect. Dan splitten of ieder voor zich.

Maar als je echt iemand uitnodigd voor etentjes en verjaardagen en uitjes. Dan betaal jij.

Is het meer iets van een eetclub zou je een bedrag per persoon kunnen afspreken zodat een ander niet goedkoperig of heel duur gaat zitten doen.
KimberleySTH schreef:
07-11-2019 12:58

En de bruid blijft zich van geen kwaad bewust, staat volkomen in haar recht vindt ze zelf. De werkelijkheid is soms nog gekker dan de fantasie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
07-11-2019 13:16
En de bruid blijft zich van geen kwaad bewust, staat volkomen in haar recht vindt ze zelf. De werkelijkheid is soms nog gekker dan de fantasie

Ik kan gewoon niet geloven dat dat echt is.
KimberleySTH schreef:
07-11-2019 12:58

Knettergek, wat een soap :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven