Kerstdiner op school

10-12-2019 11:52 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg dochter een briefje mee van school met de vraag om een gerechtje te maken voor het kerstdiner. Ze zit in groep 1 en dit is voor ons het eerste kerstdiner op school. Er kwamen niet spontaan ideeën naar boven, dus ik heb even gegoogeld. Hieruit komen zoveel voorbeeldjes dat we bijna last krijgen van keuzestress ;-)

Dus mijn vraag is: welk gerecht was jullie grootste hit voor het kerstdiner op school?

Ik hoop zo samen met dochter een succesvolle keuze te kunnen maken.
Sudrì schreef:
10-12-2019 14:41
Mayo kan op alles.
Precies, ook op patat bijvoorbeeld (wat diezelfde Amerikanen ook heel raar vinden).
Sudrì schreef:
10-12-2019 14:48
Amerikanen eten ook geen knakworstjes.
Als ze dat wel deden hadden ze er vast mayo op gedaan :-D
Emma95 schreef:
10-12-2019 14:48
Ik maakte altijd croissantjes met een mini knakworstje.
Groot blik croissantdeeg en uit elk driehoekje 3 puntjes snijden (vanaf de punt naar de onderkant). Worstje erin, evt, met een beetje kaas..
Waren altijd meteen op.
Dit is bij ons altijd een succes, ik heb dit nu 9 achtereenvolgende jaren gemaakt (vanaf de peuterspeelzaal). Elke Pasen en Kerst, altijd als eerste op.

Ik gebruikte voor het gemak de partycroissaint versie.

Afbeelding
Dit jaar doe ik iets anders voor mijn oudste, die moet in thema aanleveren. Weet nog niet wat het gaat worden.
Poeszie schreef:
10-12-2019 14:51
Als ze dat wel deden hadden ze er vast mayo op gedaan :-D
Vanzelfsprekend! Zonder mayo niet te hachelen!!!!!
Tiana_76 schreef:
10-12-2019 14:51
Dit jaar doe ik iets anders voor mijn oudste, die moet in thema aanleveren. Weet nog niet wat het gaat worden.
Nog een ander thema dan Kerst? Ze verzinnen wel wat om ouders druk te houden
Ik maak elk jaar weer gevulde eieren :cheer2:.. Dochter vindt dat zo lekker. Ik vind het prima. Er is altijd iemand die een stamppotje maakt, pan soep, broodje knakworst, poffertjes of macaroni. Het is meestal allemaal veel te veel..
Meestal maak ik ook een toetje.
Rode en groene pudding met een kerst thema.
Poeszie schreef:
10-12-2019 14:53
Nog een ander thema dan Kerst? Ze verzinnen wel wat om ouders druk te houden
Ze doen het in thema van een van de landen die ze behandelen bij aardrijkskunde. Ze weet alleen nog niet welk land, ze gaan lootjes trekken en groepjes vormen. Dan is het meteen een soort eindpresentatie voor het vak, want er moet iets bij verteld worden.

Zeer bewerkelijk allemaal.
Tiana_76 schreef:
10-12-2019 15:02
Ze doen het in thema van een van de landen die ze behandelen bij aardrijkskunde. Ze weet alleen nog niet welk land, ze gaan lootjes trekken en groepjes vormen. Dan is het meteen een soort eindpresentatie voor het vak, want er moet iets bij verteld worden.

Zeer bewerkelijk allemaal.
Pff een eindpresentatie bij het Kerstdiner... Klinkt mij niet echt feestelijk in de oren. En dan Kerst in het thema van een ander land :@@:
Dreamer schreef:
10-12-2019 11:56
Ik maakte altijd mini-knakworstjes in bladerdeeg en dat was altijd een hit. Voor m'n oudste op een gegeven moment vegetarische knakworstjes in bladerdeeg.

De juf die dit drie jaar op rij kreeg (die kreeg mijn kinderen en daarna neefje, die 's middags bij mij was, na elkaar in de klas) vond het jammer dat ze ze niet meer zou krijgen en heeft het recept gevraagd, maar eigenlijk is het heel makkelijk.
Wat een beleefde juf :rofl:
Het recept van knakworstjes in deeg :rofl:
Mijn hele dag is goed.
Caramel shortcake was toch wel favoriet.
Ik laat het aan zoon over wat hij wilt. Morgen mogen we intekenen
Gatinmijnsok schreef:
10-12-2019 12:28
Ik neem een knakworst, snij een plakje bladerdeeg in twee stukken, neem 1 stuk bladerdeeg en rol er een knakworst in. Met 10 plakjes bladerdeeg heb je 20 knakworstjes nodig. En zet ze dan in de oven.

Ik had miniworstjes

Sneed een plak bladerdeeg digitaal in 4 stukken en maakte soort envelopjes/croissantjes ofzo. Niets erbij/op, behalve misschien wat geklopt ei, zoals je ook op koekjes doet. In de oven ongeveer 20 minuten. Kinderen waren hier gezellig een tijdje mee bezig 's middags :-]

En bij ons ging alles wat over was naar de grote zaal, waar het schoolhoofd met een pan gluhwein stond. Reuze gezellig
Later is nu
Vorig jaar frietjes, gehaald bij de snackbar naast de school. Was een grote hit. Andere jaren lasagne, danoontjes, ijs, pannenkoeken. Wij mochten geen warme/hete vloeistoffen meenemen.
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 14:21
denk dat een amerikaan ook zou zeggen hotdog met mayonaise??? HUH??? culinaire barbaar

Maar dat zegt een Amerikaan ook over patat met mayonaise, mogen we dat nou ook niet meer doen?
Later is nu
Sowieso vind ik dat altijd gezeur, dat ze je in andere landen een culibarbaar vinden als je X met Y combineert. Als je in een restaurant zit, is het logisch dat je niet opeens een tube mayonaise uit je binnenzak haalt, maar als je het zelf klaarmaakt, maak je zelf wel uit wat je waarmee combineert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik zat ergens in een restaurant in toulouse en vroeg ketchup voor bij de steak, de ober kreeg bijna een hartaanval :D
Ik ga nu voor het 2e jaar deze maken :)

Afbeelding

Heel simpel en was vorig jaar een groot succes :) hij ziet er ook erg leuk uit met weinig moeite.
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 16:02
ik zat ergens in een restaurant in toulouse en vroeg ketchup voor bij de steak, de ober kreeg bijna een hartaanval :D
Bij steak hoort dan ook peperroomsaus, champignons of bearnaise :-).

De eerste - ouder dan 15 - die in dit huis ketchup vraagt bij zijn steak lach ik gewoon uit :-D.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 16:06
15.77% gewijzigd
Dreamer schreef:
10-12-2019 15:53
Ik had miniworstjes

Sneed een plak bladerdeeg digitaal in 4 stukken en maakte soort envelopjes/croissantjes ofzo.
Dat moet dan wel heel precies gesneden zijn! :proud: Ik denk dat je diagonaal bedoelt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
10-12-2019 16:04
Dat moet dan wel heel precies gesneden zijn! :proud: Ik denk dat je diagonaal bedoelt.
:rofl:
Dat denk ik ook :proud:
Later is nu
wat een gedoe allemaal, kerstdiner op school! ook bezigheidstherapie zeker? wat is er mis met gewoon rapport afgeven en naar huis gaan.
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 16:29
wat een gedoe allemaal, kerstdiner op school! ook bezigheidstherapie zeker? wat is er mis met gewoon rapport afgeven en naar huis gaan.
Hee, jij brengt een zonnetje mee?
Later is nu
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 16:29
fijne jeugd gehad, schat??
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 12:07
wij deden met de klas enkel secret santa
lilalinda schreef:
10-12-2019 16:37
:lol:

Ik zie het ook al voor me: secret santa in een klas met 30 kleuters. Dan wil ik wel een avondje door het raam gluren naar de chaos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven