Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Vivi3338 schreef:
05-01-2020 23:13
Leuk topic! Heb wel eens wat gepost in het andere topic en blijven meelezen, maar dit sluit wel iets meer op mij aan :-)

Ben al tijdje aan het daten, de ene keer leuker dan de andere keer.. Vorige maand nog een behoorlijke teleurstelling achter de rug toen ik na een paar dates verliefd werd maar hij het afkapte omdat hij ‘het gevoel’ miste. Alles leek juist zo leuk te zijn, dus was wel even van slag.

Toch maar weer begonnen met daten, via de app Bumble (vind ik zelf leuker dan tinder). En nu twee dates gehad met een leuke man sinds vorige week! Nog wel spannend, heb nog niet het ‘wow gevoel’ (wat ik bij die ander wel gelijk had). Maar het klikt wel heel leuk en geeft meer rust. Ook gewoon netjes contact vanuit zijn kant etc en geen red flags. Maar het verliefde gevoel is wel belangrijk, hoe gaan jullie hier mee om?

Verliefdheid is voor mij niet altijd goed geweest, dit was toch vaak bij de onbereikbare types..
Vivi welkom! Jammer van de teleurstelling.
Leuk dat je weer contact hebt met iemand. Twee dates is super pril, zolang alles leuk is, jij hem aantrekkelijk vindt zou ik het niet afschrijven nog. Verliefdheid of liefde kan groeien. Als ik head over heals ben meteen dan gaat dat vaak niet goed. Zelf vind ik het prettig eerst te zien wie hij is en bij mij groeit verliefdheid iets later. Maar ik ben wel vaak helemaal enthousiast, als mijn enthousiasme er niet is, dan houdt het op. Voel jij je enthousiast als hij appt? Of heb je veel zin in jullie volgende date?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook meeschrijven! Sinds een aantal maanden (ongeveer 8) weer vrijgezel na een relatie van zeven jaar. Op dit moment 25 jaar en probeer mijn weg weer te zoeken in de nieuwe situatie. Ex en ik waren nog super jong toen we bij elkaar waren en zijn uiteindelijk uit elkaar gegroeid. Ik mis hem nog iedere dag en idealiseer hem ook erg in mijn hoofd. We hebben nog steeds goed contact, hebben geen ruzie en gaan binnenkort zelfs een drankje samen doen. Alleen merk ik steeds vaker dat ik hem terug wil en hem onwijs mis. Hij geeft soms ook aan via berichten dat dit wederzijds, het is een beetje een vage/lastige situatie.

Na een paar maanden heb ik mij aangemeld op tinder en daar al een aantal dates aan overgehouden. Ik heb echt goede ervaringen met tinder tot nu toe, de mannen met wie ik heb afgesproken zijn echt onwijs aardig en nog geen één ongemakkelijke of vervelende date gehad. Met één man heb ik het afgekapt aangezien hij veel te hard van stapel liep (dacht al aan samenwonen en overspoelde mij met liefdevolle appjes), ik heb eerlijk gezegd dat er voor mij geen relatie inzit en nu spreken we elkaar gewoon af en toe vriendschappelijk. Daarna een andere jongen ontmoet waar ik nu al een tijdje mee aan het daten ben, we hebben beiden uitgesproken niet verliefd op elkaar te zijn en dat we nog niet zitten te wachten op een relatie maar blijven elkaar wel eens in de week/weken zien. We hebben het namelijk wel erg gezellig. Ik denk dus mijn eerste FWB ervaring? Laatst had ik een nieuwe date met een jongen wat wederom heel succesvol was, erg veel gelachen en mooie gesprekken gevoerd. En binnenkort date 2 afgesproken. Je zou dus zeggen dat het lekker gaat qua mannen en mijn relatiebreuk daardoor minder zwaar aanvoelt, maar ik merk dat ik na iedere date mijn ex weer mis. Ik ben ook onwijs aan het vergelijken, wat ik niet eerlijk vind maar wel merk aan mezelf. :facepalm:

Is dit herkenbaar? Hoe lang duurt zo'n periode van idealiseren/vergelijken? Hebben jullie nog contact met ex?
Welkom eennieuwestart.
Zelf heb ik 1 keer in mijn leven heel zwaar liefdesverdriet gehad, dat is inmiddels alweer 14 jaar terug. Daarna bij mijn exen niet meer zo extreem.
Ik herken het vergelijken wel, het idealiseren en niemand is goed genoeg. Vreemd genoeg wilden alle mannen met wie ik destijds ging daten een relatie met me.
Dat onbereikbare is dan toch weer aantrekkelijk op de 1 of andere manier.

Geniet van je FWB ervaring, als het fijn en respectvol is.
Jij en je ex zijn niet voor niks uit elkaar gegaan verwacht ik, het beste advies wat ik nu ten alle tijde opvolg en waardoor mijn breuken stukken beter te behappen zijn, is afstand nemen. Al het contact verbreken en pas als je volledig geheeld bent van beide kanten kan je zien of er eventueel vriendschap overblijft.

Mocht het liefdesverdriet nog zwaar aan je hangen en je wilt erover kletsen is er een fijne website waar ik destijds veel aan gehad heb: www.ldvd.nl
Volgens mij bestaat dat nog steeds en vind je lotgenoten. Sterkte met het verwerken!
Qiyara schreef:
06-01-2020 14:34
Welkom eennieuwestart.
Zelf heb ik 1 keer in mijn leven heel zwaar liefdesverdriet gehad, dat is inmiddels alweer 14 jaar terug. Daarna bij mijn exen niet meer zo extreem.
Ik herken het vergelijken wel, het idealiseren en niemand is goed genoeg. Vreemd genoeg wilden alle mannen met wie ik destijds ging daten een relatie met me.
Dat onbereikbare is dan toch weer aantrekkelijk op de 1 of andere manier.

Geniet van je FWB ervaring, als het fijn en respectvol is.
Jij en je ex zijn niet voor niks uit elkaar gegaan verwacht ik, het beste advies wat ik nu ten alle tijde opvolg en waardoor mijn breuken stukken beter te behappen zijn, is afstand nemen. Al het contact verbreken en pas als je volledig geheeld bent van beide kanten kan je zien of er eventueel vriendschap overblijft.

Mocht het liefdesverdriet nog zwaar aan je hangen en je wilt erover kletsen is er een fijne website waar ik destijds veel aan gehad heb: www.ldvd.nl
Volgens mij bestaat dat nog steeds en vind je lotgenoten. Sterkte met het verwerken!
Dank je wel! Wat je zegt valt mij ook op, mannen lijken te voelen/ruiken wanneer een vrouw graag een relatie wilt. Dan hebben ze geen interesse of valt er minder te 'jagen'. Bij vrouwen die geen relatie willen/nog niet aan toe zijn, is er ineens veel interesse want er valt te jagen. Ik doe inderdaad rustig aan en geniet ook erg van de nieuwe ervaringen en de fijne mensen die ik ontmoet. Leuk om andermans verhalen en levens te horen, je leert er ergens ook veel van.

Ik weet ook dat je gelijk hebt qua totale afstand nemen van je ex. Ik vind het gewoon lastig om die stap te nemen aangezien we een soort van samen zijn opgegroeid en hij echt mijn beste maatje was. We gaan binnenkort een drankje doen, even aanvoelen en kijken hoe dat is. Mocht daar niets 'goeds' uitkomen, dan ga ik inderdaad het contact tijdelijk definitief verbreken zodat alle wonden goed kunnen helen. Dat lukt nu niet.

Ben jij uiteindelijk ooit vrienden geworden met een ex, na de afstand die jullie namen?

Wat een goede tip, die website! Ik ga het wellicht gebruiken maar zeker opslaan/onthouden voor vriendinnen in mijn omgeving. :cheer:
Nee eigenlijk niet, ben goed uit elkaar gegaan met al mijn exen. Maar heb geen behoefte aan vriendschappen met hen. We zijn allemaal ons eigen weg ingeslagen, nieuwe relaties, sommige hebben kinderen. Het verwaterd, dat wat je samen deelde.
Voor mij althans.
Eennieuwestart schreef:
06-01-2020 14:04
Ik kom ook meeschrijven! Sinds een aantal maanden (ongeveer 8) weer vrijgezel na een relatie van zeven jaar. Op dit moment 25 jaar en probeer mijn weg weer te zoeken in de nieuwe situatie. Ex en ik waren nog super jong toen we bij elkaar waren en zijn uiteindelijk uit elkaar gegroeid. Ik mis hem nog iedere dag en idealiseer hem ook erg in mijn hoofd. We hebben nog steeds goed contact, hebben geen ruzie en gaan binnenkort zelfs een drankje samen doen. Alleen merk ik steeds vaker dat ik hem terug wil en hem onwijs mis. Hij geeft soms ook aan via berichten dat dit wederzijds, het is een beetje een vage/lastige situatie.

Na een paar maanden heb ik mij aangemeld op tinder en daar al een aantal dates aan overgehouden. Ik heb echt goede ervaringen met tinder tot nu toe, de mannen met wie ik heb afgesproken zijn echt onwijs aardig en nog geen één ongemakkelijke of vervelende date gehad. Met één man heb ik het afgekapt aangezien hij veel te hard van stapel liep (dacht al aan samenwonen en overspoelde mij met liefdevolle appjes), ik heb eerlijk gezegd dat er voor mij geen relatie inzit en nu spreken we elkaar gewoon af en toe vriendschappelijk. Daarna een andere jongen ontmoet waar ik nu al een tijdje mee aan het daten ben, we hebben beiden uitgesproken niet verliefd op elkaar te zijn en dat we nog niet zitten te wachten op een relatie maar blijven elkaar wel eens in de week/weken zien. We hebben het namelijk wel erg gezellig. Ik denk dus mijn eerste FWB ervaring? Laatst had ik een nieuwe date met een jongen wat wederom heel succesvol was, erg veel gelachen en mooie gesprekken gevoerd. En binnenkort date 2 afgesproken. Je zou dus zeggen dat het lekker gaat qua mannen en mijn relatiebreuk daardoor minder zwaar aanvoelt, maar ik merk dat ik na iedere date mijn ex weer mis. Ik ben ook onwijs aan het vergelijken, wat ik niet eerlijk vind maar wel merk aan mezelf. :facepalm:

Is dit herkenbaar? Hoe lang duurt zo'n periode van idealiseren/vergelijken? Hebben jullie nog contact met ex?
Ik heb een aantal dates gehad met een man en zat ook continu te vergelijken met mijn ex. betekent voor mij gewoon dat ik er nog niet aan toe ben maar er toch in probeer weg te vluchten.
Vind dat echt heel vervelend maar toch betrap ik mezelf erop.
Snow2018 schreef:
06-01-2020 15:16
Ik heb een aantal dates gehad met een man en zat ook continu te vergelijken met mijn ex. betekent voor mij gewoon dat ik er nog niet aan toe ben maar er toch in probeer weg te vluchten.
Vind dat echt heel vervelend maar toch betrap ik mezelf erop.
Het is voor mij ook een soort vlucht. Mijn vriendinnen hebben mij geadviseerd om op tinder te gaan. Dat had er vooral mee te maken, dat ik geen 'aandacht' kreeg van andere mannen waardoor mijn focus heel erg op mijn ex bleef liggen. Ik werd helemaal gek en kwam niet uit mijn gedachtes, bleef hem daardoor ook gevoelige/emotionele appjes sturen. Toen ik op tinder ging kreeg ik ineens wel veel aandacht van andere mannen, ben ik gaan daten en kwam ik erachter dat er meerdere mannen zijn die mij heel leuk (kunnen) vinden. Ik weet dat het eigenlijk niet gezond is, om te teren op dit soort aandacht maar voel mij hier wel beter door. Het is dus eigenlijk een vluchtgedrag.. Date je nu nog of heb je het even stil gelegd?
RedRoseThorn schreef:
06-01-2020 06:54
Ik meld me ook hier! In het andere topic liet ik al vallen dat ik gisteren een date had en het was leuk! Heel leuk. We hebben ergens iets gegeten en daarna zijn we nog een stukje gaan lopen en heb ik hem naar het station gebracht. Daar hebben we nog een hele tijd gekletst en gezoend :hyper: wederom wil ik niet te hard van stapel lopen, maar we hebben veel gemeen, vooral onze humor is echt eng hetzelfde. Hij vroeg al of ik vandaag wilde afspreken, helaas laat werk dat niet toe...
Dat klinkt veelbelovend, wat ontzettend leuk voor je zeg!! Die humor echt onwijs belangrijk, lekker lachen (tussen het zoenen door ;-))

En dat wordt vast al gauw een vervolgdate, leuk!! Enjoy!
Vergelijk je dan de persoon of juist dat gevoel dat je ex je heeft gegeven? Ik ben lang op zoek geweest naar het terugvinden van een bepaald “gevoel” maar denk nu (4 jaar later) dat ik dat ook teveel geïdealiseerd/ geromantiseerd heb. Achteraf vind ik het soms wel eens jammer dat ik daardoor bepaalde personen heb laten lopen
noumoe2019 schreef:
06-01-2020 17:49
Vergelijk je dan de persoon of juist dat gevoel dat je ex je heeft gegeven? Ik ben lang op zoek geweest naar het terugvinden van een bepaald “gevoel” maar denk nu (4 jaar later) dat ik dat ook teveel geïdealiseerd/ geromantiseerd heb. Achteraf vind ik het soms wel eens jammer dat ik daardoor bepaalde personen heb laten lopen
Het gevoel! Ik had het hier toevallig laatst met een familielid over, zei gaf aan ‘je gaat het gevoel wat je bij hem hebt gehad, niet precies hetzelfde voelen/vinden in een nieuw persoon. Zeker wanneer het je eerste grote liefde is geweest voor een lange tijd’. Dat is helemaal waar (denk ik). Hoe gaat het daten jou af de laatste tijd?
Een beetje zoals jij het beschreef; continu de vergelijking makend, zelfs tussendoor nog naar hem teruggegaan, maar het oude gevoel nooit teruggekregen en uiteindelijk om de same old redenen weer uit elkaar gegaan. Sinds een jaar kan ik pas zeggen dat ik echt, ècht klaar met hem ben. Ik heb toen een soort nonnenperiode gehad en nu sinds het najaar weer serieus op date avontuur gegaan. En echt, ik sta er als een ander mens in waardoor daten ook ineens veel leuker is en ik nu zelfs een bizar leuk iemand heb ontmoet en ik merk dat ik nauwelijks nog vergelijk. Althans op gezondere manier. Zoals ik al zei; ook best leuke gasten laten gaan en veel teveel kostbare tijd besteed aan die ene. Maar ach, spijt hebben levert me ook weinig positiefs op dus daar probeer ik mezelf niet teveel op te focussen. Ik had die weemoedige tijd blijkbaar nodig om los te komen
Dus nee een echt goed “advies” heb ik niet, neem gewoon je tijd om los te komen. Maar probeer wel eerlijk tegen jezelf te zijn om welke redenen je deze persoon precies mist. En daar is niets mis mee, een oude liefde koesteren ergens ook heel mooi...
Maar een goede vriendschap...nee dat zou niet lukken met ons
coolpack2 schreef:
05-01-2020 23:16
Komt goed uit! 😄
:-D
RedRoseThorn schreef:
06-01-2020 06:54
Ik meld me ook hier! In het andere topic liet ik al vallen dat ik gisteren een date had en het was leuk! Heel leuk. We hebben ergens iets gegeten en daarna zijn we nog een stukje gaan lopen en heb ik hem naar het station gebracht. Daar hebben we nog een hele tijd gekletst en gezoend :hyper: wederom wil ik niet te hard van stapel lopen, maar we hebben veel gemeen, vooral onze humor is echt eng hetzelfde. Hij vroeg al of ik vandaag wilde afspreken, helaas laat werk dat niet toe...
Yess, weer een positief verhaal! Januari= geluksmaand, dat staat vast. Ontzettend leuk dat het zo goed bevallen is. Dus weer snel een tweede date?
noumoe2019 schreef:
06-01-2020 17:49
Hier net zo. Het gevoel wat ex mij gaf, dat is haast niet te evenaren. En de lat ligt dan dus erg hoog.
noumoe2019 schreef:
06-01-2020 18:52
Een beetje zoals jij het beschreef; continu de vergelijking makend, zelfs tussendoor nog naar hem teruggegaan, maar het oude gevoel nooit teruggekregen en uiteindelijk om de same old redenen weer uit elkaar gegaan. Sinds een jaar kan ik pas zeggen dat ik echt, ècht klaar met hem ben. Ik heb toen een soort nonnenperiode gehad en nu sinds het najaar weer serieus op date avontuur gegaan. En echt, ik sta er als een ander mens in waardoor daten ook ineens veel leuker is en ik nu zelfs een bizar leuk iemand heb ontmoet en ik merk dat ik nauwelijks nog vergelijk. Althans op gezondere manier. Zoals ik al zei; ook best leuke gasten laten gaan en veel teveel kostbare tijd besteed aan die ene. Maar ach, spijt hebben levert me ook weinig positiefs op dus daar probeer ik mezelf niet teveel op te focussen. Ik had die weemoedige tijd blijkbaar nodig om los te komen
Ik ben wel heel benieuwd of het makkelijker was om hem los te laten, nadat jullie weer bij elkaar waren gekomen maar het uitging vanwege dezelfde redenen. Ergens heb ik ergens nog hoop dat het goedkomt tussen ex en mij. En zeg ik vaak tegen vriendinnen: 'mocht het dan niet werken, vanwege dezelfde problemen dan heb ik er écht alles aan gedaan en zal hem loslaten makkelijker worden'. Ben dus heel benieuwd hoe dat voor jou was!
Wat een goed en fijn nieuws dat je een heel leuk iemand bent tegengekomen! Geniet er lekker van :applause:
noumoe2019 schreef:
06-01-2020 18:52
Dit herken ik. En ik heb ook jaren niks aan willen gaan. Niks vasts. Er waren een paar hele leuke mannen bij, maar ergens zat ik op de rem. En dat werkt niet positief door natuurlijk. En na een date toch weer aan ( de tijd met) ex denken. En bedenken dat nieuwe date het helaas niet haalde bij hem. Niet eerlijk natuurlijk.
Eennieuwestart schreef:
06-01-2020 19:11
Ik ben wel heel benieuwd of het makkelijker was om hem los te laten, nadat jullie weer bij elkaar waren gekomen maar het uitging vanwege dezelfde redenen. Ergens heb ik ergens nog hoop dat het goedkomt tussen ex en mij. En zeg ik vaak tegen vriendinnen: 'mocht het dan niet werken, vanwege dezelfde problemen dan heb ik er écht alles aan gedaan en zal hem loslaten makkelijker worden'. Ben dus heel benieuwd hoe dat voor jou was!
Wat een goed en fijn nieuws dat je een heel leuk iemand bent tegengekomen! Geniet er lekker van :applause:
Makkelijker niet echt eigenlijk, opnieuw de drama doorgegaan, ondertussen op mijn tenen lopend om niet weer dezelfde fouten te maken of in dezelfde patronen te vervallen. Hard werken en totaal niet ontspannen. Gedoemd te mislukken (achteraf gezegd dan hè). Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat jouw situatie ook zo is en je niet opnieuw zou moeten proberen, er zijn ook vast situaties waarin het heel goed heeft uitgepakt. Je bent niet voor niets zo lang samen geweest.... in mijn geval waren er ook wel heel wat onoverkomelijke factoren (oa vreemdgaan, liegen etc) Heb wel veel gehad aan anderen die een beetje met common sense op mij in hebben gepraat...niet dat ik daar toen veel mee heb gedaan maar achteraf hadden ze wel gelijk
@Julus: hoe is de stand van zaken. Nieuwe date op agenda?
Qiyara schreef:
06-01-2020 07:13
Oh ja RedRoseThorn! Dat was gisteren. Wat ontzettend leuk zeg! Super fijn dat het klikt. Jullie hadden best lang al contact toch? Ik ben dan altijd bang dat ik teleurgesteld raak in mijn eigen verwachtingen. Maar leuk hoor. En inderdaad niet te hard van stapel, elkaar vandaag alweer zien is echt snel. Maar hij is heerlijk enthousiast. Fijn.
Uiteindelijk valt het mee hoe lang contact, ik had het nagezocht en net 2 weken zijn we aan het kletsen... Het bleek dat hij een grapje maakte met elkeen vandaag weer zien. Hij vond het wel grappig dat ik het serieus overwoog :facepalm:
noumoe2019 schreef:
06-01-2020 19:28
@Julus: hoe is de stand van zaken. Nieuwe date op agenda?
Ja vrijdagavond!
RedRoseThorn schreef:
06-01-2020 19:37
Uiteindelijk valt het mee hoe lang contact, ik had het nagezocht en net 2 weken zijn we aan het kletsen... Het bleek dat hij een grapje maakte met elkeen vandaag weer zien. Hij vond het wel grappig dat ik het serieus overwoog :facepalm:
Serieus? Ik weet niet of ik dit wel zo grappig vind..wat vind jij? En wat wil hij echt?
Dus wel direct na de date weer contact gehad?
Julus schreef:
06-01-2020 19:43
Serieus? Ik weet niet of ik dit wel zo grappig vind..wat vind jij? En wat wil hij echt?
Dus wel direct na de date weer contact gehad?
Ik wilde het net typen, zou het ook niet zo grappig vinden.
Hopelijk is jullie contact nog net zo leuk!
En wat betreft nieuwe liefdes en vergelijk qua gevoelens. Zelf merk ik dat dit over gaat, naarmate de tijd verstrijkt. Heb na mijn ergste liefdesverdriet echt weer zooooveel om iemand anders gegeven. Het heeft tijd nodig.
Vergelijken zou ik niet meer doen, wel weet ik dat ik niet voor minder dan een bepaald gevoel wil gaan.

In elk geval moet het volledig wederzijds voelen, dat is voor mij wel het allerbelangrijkst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven