Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
dinsdag 14 april 2020 om 11:27
Ik heb mijn vriendin gekozen zoals ieder normaal mens: omdat we het leuk hebben samen, veel met elkaar delen en elkaar aantrekkelijk vinden.
De norm is in het dorp uitgeblust, vrouw een paar jaar jonger en klagen over elkaar en de kinderen.
dinsdag 14 april 2020 om 11:28
Ik denk dat ik het zelf wel het beste weet, nietwaar?thijsbrands schreef: ↑14-04-2020 11:20Dat betwijfel ik als ik je eerdere berichten en de toon daarvan zie. Maar ik kan me vergissen.
dinsdag 14 april 2020 om 11:29
Dat leid ik toch niet af uit al je prietpraat die je hier al hebt verkondigd! Eigenlijk zou ik je wel eens in het echt willen zien! En jouw vriendin ook (als je die al hebt!).
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 14-04-2020 11:51
0.31% gewijzigd
dinsdag 14 april 2020 om 11:30
Ik dacht dat 'seksuele piek' in die context eerder ging om hoe de seks ervaren werd, en niet per se libido?
Anyway, rond welke leeftijd mannen of vrouwen als meest aantrekkelijk worden gezien is afhankelijk van de ondervraagde leeftijdscategorie van het tegenovergestelde geslacht. Ik denk niet dat dat een statisch iets is, maar daar heb ik geen bron voor. Ik vind 'pieken' sowieso een beetje een moeilijk begrip. Wetenschappelijk kun je zeggen dat de mens gemiddeld 'piekt' qua brein plasticiteit rond de 25 jaar, maar alle andere 'pieken' vind ik vrij subjectief. Maargoed, dat ik iets vind wil niet zeggen dat het ook meteen zo is ...
dinsdag 14 april 2020 om 11:31
Een mening hebben is iets anders dan iemand afrekenen.
Maar het blijft wonderlijk. S-meds kan dagenlang zeiken over mannen die te dik zijn en het is allemaal ok. Ik schrijf een keer iets over strakke lichamen (wat nu eenmaal in onze cultuur wordt gezien als aantrekkelijk, zowel bij mannen als vrouwen) en ik krijg de een na de ander over mij heen.
Wonderlijk.
dinsdag 14 april 2020 om 11:32
dinsdag 14 april 2020 om 11:33
Opvallende toon en woordkeuze.
Klinkt alsof je deze mannen maar sukkels vindt en op hen neerkijkt.
dinsdag 14 april 2020 om 11:33
Het ging niet om mij, maar meer wat in zijn algemeenheid mooi word gevonden.thijsbrands schreef: ↑14-04-2020 11:25Je mag het mooier vinden. Zelf geef ik trouwens de voorkeur aan een rond zacht lichaam, maar ik zal het niet in mijn botte kop halen om te klagen over tengere vrouwen of vrouwen die veel zijn afgevallen. Die vrouwen zijn mij namelijk niks verschuldigd.
dinsdag 14 april 2020 om 11:34
Je rekent die vrouwen er wel op af. Hoe je het schrijft in je post zie ik er een hoofdschuddende kerel bij die het toch allemaal maar zonde vindt.DS1971 schreef: ↑14-04-2020 11:31Een mening hebben is iets anders dan iemand afrekenen.
Maar het blijft wonderlijk. S-meds kan dagenlang zeiken over mannen die te dik zijn en het is allemaal ok. Ik schrijf een keer iets over strakke lichamen (wat nu eenmaal in onze cultuur wordt gezien als aantrekkelijk, zowel bij mannen als vrouwen) en ik krijg de een na de ander over mij heen.
Wonderlijk.
Je mag je eigen smaak hebben, maar doen alsof alle vrouwen aan jouw ideaalbeeld moeten voldoen en het zooooo schandalig is als ze dat niet doen, maakt je gewoon een akelige misogyne lul.
dinsdag 14 april 2020 om 11:36
Ik zou van jou wel weer eens een inhoudelijke opmerking willen zien in plaats van op de man spelen, maar ik heb mij er al bij neergelegd dat dat niet gaat gebeuren.
dinsdag 14 april 2020 om 11:38
Het lijkt mij sterk dat vrouwen een man voor zijn 20e als leukste bedpartner zien.Suusje666 schreef: ↑14-04-2020 11:30Ik dacht dat 'seksuele piek' in die context eerder ging om hoe de seks ervaren werd, en niet per se libido?
Anyway, rond welke leeftijd mannen of vrouwen als meest aantrekkelijk worden gezien is afhankelijk van de ondervraagde leeftijdscategorie van het tegenovergestelde geslacht. Ik denk niet dat dat een statisch iets is, maar daar heb ik geen bron voor. Ik vind 'pieken' sowieso een beetje een moeilijk begrip. Wetenschappelijk kun je zeggen dat de mens gemiddeld 'piekt' qua brein plasticiteit rond de 25 jaar, maar alle andere 'pieken' vind ik vrij subjectief. Maargoed, dat ik iets vind wil niet zeggen dat het ook meteen zo is ...
Dat het niet statisch is ben ik met je eens. Een normaal mens verandert van smaak naarmate hij ouder wordt.
De hele discussie begon dan ook met het door blijven drammen door enkelen dat mannen na hun 50e of zelfs 40e allemaal lelijke dikzakken zouden zijn.
dinsdag 14 april 2020 om 11:39
Ik heb helemaal niets om mij uit te lullen. Ik sta nog altijd achter wat ik schreef en dat is dat vrouwen uiterlijk eerder pieken dan mannen. Niet alleen uiterlijk trouwen, vrouwen zijn sowieso eerder volwassen.
dinsdag 14 april 2020 om 11:44
dinsdag 14 april 2020 om 11:49
Je doet me trouwens erg aan mijn ex werkgever denken. Je bent niet toevallig M. Uit A.?
dinsdag 14 april 2020 om 11:51
Doutzen, reeds dertig gepasseerd, is ook nog lang niet uitgekotst hoor.DS1971 schreef: ↑14-04-2020 09:58Ik seksualiseer niemand.
Ik kijk naar het beroep wat puur om uiterlijk draait en zie dat daar de bulk begint al tiener en halverwege de 20 alweer wordt uitgekotst.
Naar mate je ouder wordt verandert je smaak als het goed is en ik probeer een objectieve discussie te voeren.
dinsdag 14 april 2020 om 11:56
Niet echt. Pieken is voor de jeugd. Dit is gewoon wetenschap. Maar het is wel degelijk oa de media die heeft besloten dat het voor mannen anders zou zijn. Meisjes die zich eerder ontwikkelen (pubertijd) heeft ook niet te maken met pieken.
dinsdag 14 april 2020 om 11:58
Geld is ook gewoon lekker, dat snap ik ook wel. Maar zo'n relatie is per definitie ongelijkwaardig, omdat de jongere vrouw onvermijdelijk in een soort dochter-rol terecht komt: ze krijgt geld, een studietoelage, een mooi dak boven haar hoofd, alles is in kannen en kruiken. Het is toch anders als je sámen een leven opbouwt. Bovendien (en dat is ook iets waar TO over moet nadenken) heb je bij dit soort relaties hele rare vriendengroepen, of eigenlijk gescheiden vriendengroepen. Mijn vader moest op zijn 70e nog mee naar wilde feesten van zijn vriendin - hij liep letterlijk op zijn tandvleesSjulia schreef: ↑14-04-2020 11:26Ja zo voelde ik het ook wel. Vader van voetstuk. Ook *gewoon* een smeerlap die zijn pik achterna loopt. Niet vaderlijk. En het heeft mijn zelfbeeld als vrouw enorm beïnvloed. Nu hadden we al nooit een goede relatie, maar het heeft wel alles veranderd. Geen respect meer voor hem. Zij zat inderdaad ook gewoon achter zijn geld aan. Ze heeft het ook handig aangepakt, zwanger geworden, getrouwd, gestudeerd van zijn geld en toen gescheiden, en nu een goede baan dankzij het studeren. Zelf is hij te oud om co ouderschap aan te kunnen. En uiteraard heeft ze nu gewoon weer een man van haar eigen leeftijd. En ik begin te vermoeden dat mijn halfbroertje graag in Nederland wil komen wonen bij mij.![]()
dinsdag 14 april 2020 om 12:01
TO, kom ook nog eens met een berichtje!
Ik kom nog eens met mijn vragen terug, zonder dat indiscretie mijn motief is.
Hoe realistisch is jullie relatie al? Zien jullie mekaar enkel bij 'uit eten gaan?' (nu niet natuurlijk) Hebben jullie al een keer ruzie gemaakt? Dat laatste is ook belangrijk, want het is niet elke dag kusjes en liefde. Wanneer overwegen jullie om te gaan samenwonen?
Ik kom nog eens met mijn vragen terug, zonder dat indiscretie mijn motief is.
Hoe realistisch is jullie relatie al? Zien jullie mekaar enkel bij 'uit eten gaan?' (nu niet natuurlijk) Hebben jullie al een keer ruzie gemaakt? Dat laatste is ook belangrijk, want het is niet elke dag kusjes en liefde. Wanneer overwegen jullie om te gaan samenwonen?
dinsdag 14 april 2020 om 12:02
Het gaat toch om uiterlijk pieken? Of om een seksuele piek? Want het uiterlijk van mijn vriendin is er de laatste 10 jaar enorm op vooruitgegaan, ze is alleen maar mooier geworden (en ze was al mooi!)
dinsdag 14 april 2020 om 12:06
Qua uiterlijk piekt de jeugd ook gewoon. Feitelijk. Je kan wel een andere smaak hebben.thijsbrands schreef: ↑14-04-2020 12:02Het gaat toch om uiterlijk pieken? Of om een seksuele piek? Want het uiterlijk van mijn vriendin is er de laatste 10 jaar enorm op vooruitgegaan, ze is alleen maar mooier geworden (en ze was al mooi!)
dinsdag 14 april 2020 om 12:09
En die ongelijkwaardigheid wordt dan omschreven als de oudere man die “wijzer en stabieler” zou zijn. Het klopt inderdaad aan alle kanten niet. En ik denk dat het ook biologisch verkeerd voelt voor veel mensen en mensen daarom zo oordelen.samarinde schreef: ↑14-04-2020 11:58Geld is ook gewoon lekker, dat snap ik ook wel. Maar zo'n relatie is per definitie ongelijkwaardig, omdat de jongere vrouw onvermijdelijk in een soort dochter-rol terecht komt: ze krijgt geld, een studietoelage, een mooi dak boven haar hoofd, alles is in kannen en kruiken. Het is toch anders als je sámen een leven opbouwt. Bovendien (en dat is ook iets waar TO over moet nadenken) heb je bij dit soort relaties hele rare vriendengroepen, of eigenlijk gescheiden vriendengroepen. Mijn vader moest op zijn 70e nog mee naar wilde feesten van zijn vriendin - hij liep letterlijk op zijn tandvlees![]()
dinsdag 14 april 2020 om 12:12
Schelden ook nog. En ik maar denken dat hier vooral volwassenen de discussie voeren.thijsbrands schreef: ↑14-04-2020 11:34Je rekent die vrouwen er wel op af. Hoe je het schrijft in je post zie ik er een hoofdschuddende kerel bij die het toch allemaal maar zonde vindt.
Je mag je eigen smaak hebben, maar doen alsof alle vrouwen aan jouw ideaalbeeld moeten voldoen en het zooooo schandalig is als ze dat niet doen, maakt je gewoon een akelige misogyne lul.
dinsdag 14 april 2020 om 12:14
de jeugd heeft de mazzel dat ze gemiddeld genomen, als groep mooier en frisser zijn
Na je je 30e krijg je een vermoeden, na je 40e weet je zeker of je tot de mooie mensen behoort