Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

maandag 13 juli 2020 om 17:06
Het is echt.. Te achterlijk voor woorden. Ze laten inderdaad weer Amerikanen toe terwijl de uitbraak daar helemáál niet onder controle is. Er zijn wel allerlei regels omtrent bewijs van een negatieve coronatest moeten overhandigen of op het vliegveld laten testen. Met als gevolg dat je in quarantaine moet voor 24u. Niemand houdt zich daar aan... Ondertussen staat de regering vast als er een 2e golf komt, want de hotels hebben aangegeven hun deuren te sluiten en te vertrekken van het eiland als ze nogmaals in lockdown gaan. Tel daarbij op dat elke toerist een lokale verzekering van $15 per dag moet betalen terwijl onze NL zorgverzekering dekkend is, en het feestje is compleet.
En ondertussen maar grienen dat Nederland geen geld overhandigt zonder regels. Echt hoor. Ik hoop vurig dat er zowel hier in NL als daar geen 2e golf ontstaat, maar ik word er steeds banger voor.
Die opbrengsten van de lokale verzekering komt ook niet terug in de staatskas trouwens. Dat gaat privé handen in. Het is gewoon een smerig verdienmodel.
En ondertussen maar grienen dat Nederland geen geld overhandigt zonder regels. Echt hoor. Ik hoop vurig dat er zowel hier in NL als daar geen 2e golf ontstaat, maar ik word er steeds banger voor.
Die opbrengsten van de lokale verzekering komt ook niet terug in de staatskas trouwens. Dat gaat privé handen in. Het is gewoon een smerig verdienmodel.

dinsdag 14 juli 2020 om 20:07
Hey allemaal. Ik ga morgen even alles terug lezen, wilde even laten weten dat alles zn gangetje gaat. Geef me nog niet echt over aan de emoties, houd het in omdat ik gewoon niet wil. Ik wil niet weer zo verdrietig zijn, zoals na mijn broer. Ben nog wel gewoon de bruiloft verder aan het plannen. Beetje muziek aan het zoeken, en nog wat voor de bedankjes. En wil nog wat fotolijstjes met tekst erin voor de photobooth. Verder aan het rondkijken voor een tattoo. Morgen zal ik dus jullie berichten even lezen en wat reageren, ben wel erg benieuwd.

woensdag 15 juli 2020 om 13:37
Wat jammer YugenYugen schreef: ↑08-07-2020 19:45
Wij hebben vandaag contact gehad met de locatie om te vragen naar hun visie op de bruiloft met anderhalve meter afstand. Zij geven aan dat ze al vijf keer de inspectie langs hebben gehad en dat ze zich dus strikt aan alle regels zullen houden, hoe vervelend ze dat zelf ook vinden. Dat betekent dat er niet van plaats gewisseld mag worden tijdens het diner, dat de sweet table waar iedereen van mag pakken niet mogelijk is en dat een borrel alleen kan als men blijft zitten op een vaste zitplaats. Daarnaast is het diner in onze gewenste ruimte niet mogelijk op afstand en zouden we moeten uitwijken, zodat mensen aan aparte tafeltjes kunnen. Ongezellig en zo'n 3000 euro extra kosten.
Bij mijn vriend dringt het nu ook door dat dit niet is hoe hij zijn bruiloft wil vieren. Hij was zo teleurgesteld. Hoogstwaarschijnlijk gaan we een heel jaar uitstellen. In september moeten we de knoop doorhakken, maar ik schat de kans erg klein dat we dit jaar nog gaan trouwen. Toch wel erg jammer ondanks dat ik er al rekening mee had gehouden![]()

Wij laten nu de bruiloft toch doorgaan. Ik heb er een week over nagedacht en ik weet, mijn moeder zou niet anders willen. Ik heb nu mijn vader als getuige gevraagd want ja.. dat was mijn moeder samen met mijn broer. Het is gewoon, dat ik getrouwd wil zijn. Ik wil niet langer wachten, ook al wordt het niet de dag zoals ik zou willen want dat wordt het toch al niet zonder mijn moeder. We proberen er toch een prachtig mooie dag van te maken, en zoals ik nu meerdere keren heb gelezen op verschillende facebookpagina's, komt dat zeker goed.
Ik begin weer een beetje positiviteit te krijgen in het plannen van mijn bruiloft. En dat voelt goed

woensdag 15 juli 2020 om 13:44
Dat is een mooi prijsje, ik heb er ook een gezien maar die is 45 euro, denk wel dat die het wordt hahaKokoro schreef: ↑08-07-2020 14:29Zomerwarmte, ik moest vandaag aan je denken.
Het gastenboek is hier binnen. Erg mooi, maar wel klein, dus 2 personen per pagina minstens. Komt vast wel goed. Ik heb ons logo er alvast maar ingestempeld. Wij nemen de instax camera mee zodat iedereen een foto van zichzelf kan toevoegen en erin kan plakken. Enorm gelukje gehad bij amazon. 120 fotosheets voor 26 euro. Normaal betaal je 16.50 per 10! Na mijn bestelling werd de prijs direct aangepast, dus ik vermoed een foutje. Wel spannend of het goed aankomt en in orde is.
dat vind ik dus ook! Ik hoop dat ze half augustus al wat meer kunnen vertellen, het liefst over 2 weken maar dat is denk ik te voorbarig, vooral nu er weer wat meer besmettingen zijn en mensen bang zijn voor een tweede golf.AnAppleADay schreef: ↑10-07-2020 10:55
Ik vind het trouwens ook wel raar dat de Tweede kamer nu alsnog 2 volle maanden reces heeft terwijl er dus ook sectoren zijn die hier onder lijden (en wij bruidjes natuurlijk ook) Ik had eigenlijk verwacht dat ze het zouden verkorten naar 1 maand.
Ik zeg dan wel dat we onze bruiloft door laten gaan, maar dat alleen als de maatregelen nog hetzelfde zijn of worden versoepeld. Wordt het weer strenger dan verplaatsen we het toch wel.

woensdag 15 juli 2020 om 13:49
Bij ons op de locatie gaven ze al aan dat gasten die alleen zijn, bij andere gasten die alleen zijn kunnen worden geplaatst. Ze hebben liever niet 1 persoon bij een gezin maar echt 1 bij 1, maar heb al gezegd, dat mijn vader bij mijn broer en zijn gezin komt te zitten. En mijn oma bij mijn tante en haar gezin. Dus voor die 2 moeten ze maar uitzonderingen maken. Voor de rest kijken we tzt wel waar ze komen te zitten.AnAppleADay schreef: ↑10-07-2020 11:31Wij hebben trouwens ook 2 dinergasten die alleen zijn en elkaar ook niet kennen... had ik nog niet echt over nagedacht...
Eentje kan haar dochter wel meenemen (is een peettante dus nichtje kennen we ook goed) maar de ander heeft niet echt zo’n optie

woensdag 15 juli 2020 om 13:53
Ik vroeg me nog eigenlijk af, wij willen dus ook een gastenboek neerleggen met meerdere pennen, maar dan moet iedereen aan dezelfde pen zitten. Is alleen desinfectie genoeg, ik wil ook niet dat er allemaal vlekken in het gastenboek komen door de desinfectie.. Of zullen we gewoon 100 pennen neerzetten en dat ze allemaal de pen mogen houden. We doen gewoon witte bladen en ze kunnen dan de foto van de photobooth erbij plakken, maar ja, dan zitten ze dus ook aan het boek en de washitape of lijm..
Ik las nl dat verschillende mensen nu losse kaartjes doen, daar kunnen de gasten dan wat op schrijven en evt foto plakken en die stoppen ze dan in een doos. Maar dat vind ik niet leuk..
Edit: 100 pennen hoeft natuurlijk niet, zeg maar 50. Zag op aliexpress 20 gepersonaliseerde pennen voor 10 euro.
Ik las nl dat verschillende mensen nu losse kaartjes doen, daar kunnen de gasten dan wat op schrijven en evt foto plakken en die stoppen ze dan in een doos. Maar dat vind ik niet leuk..
Edit: 100 pennen hoeft natuurlijk niet, zeg maar 50. Zag op aliexpress 20 gepersonaliseerde pennen voor 10 euro.
woensdag 15 juli 2020 om 13:57
Zomerwarmte, fijn dat je er weer bent en er weer een beetje zin in hebt 
Bij ons was de blijdschap van korte duur want ze kunnen toch niet zwart op wit zetten dat we mogen staan. Dus nu moeten we nog even nadenken wat we willen.
En we moeten deze week besluiten of we de hotelkamers voor de feestavond willen (we hebben 2 nachten) vasthouden
Qua gastenboek gaan wij voor een Jenga spel, anders lees ik het toch nooit meer. Ik wilde gewoon desinfecterende doekjes en gel erbij leggen.

Bij ons was de blijdschap van korte duur want ze kunnen toch niet zwart op wit zetten dat we mogen staan. Dus nu moeten we nog even nadenken wat we willen.
En we moeten deze week besluiten of we de hotelkamers voor de feestavond willen (we hebben 2 nachten) vasthouden

Qua gastenboek gaan wij voor een Jenga spel, anders lees ik het toch nooit meer. Ik wilde gewoon desinfecterende doekjes en gel erbij leggen.

donderdag 16 juli 2020 om 20:30
Vandaag een photobooth geregeld. Alleen nog niet echt bedacht waar deze zou kunnen staan op de locatie. Nou ja, komt wel goed.
Afspraak met de fotografe ook gemaakt voor na onze vakantie. En de styliste heb ik gisteren gemaild met nog wat wijzigingen en vragen.
Ben nu ontzettend moe, vandaag samen met mijn vader naar mijn oma (moeder van mijn moeder) geweest, die is zo verdrietig
Ze woont alleen niet echt in de buurt (bijna 2,5 uur rijden bij mij vandaan) maar toen ik van mijn tante hoorde dat het minder gaat met mijn oma moest ik echt even naar dr toe. Lekker geknuffeld en veel gepraat.
Afspraak met de fotografe ook gemaakt voor na onze vakantie. En de styliste heb ik gisteren gemaild met nog wat wijzigingen en vragen.
Ben nu ontzettend moe, vandaag samen met mijn vader naar mijn oma (moeder van mijn moeder) geweest, die is zo verdrietig

Ze woont alleen niet echt in de buurt (bijna 2,5 uur rijden bij mij vandaan) maar toen ik van mijn tante hoorde dat het minder gaat met mijn oma moest ik echt even naar dr toe. Lekker geknuffeld en veel gepraat.
vrijdag 17 juli 2020 om 09:29
Ik was gisteren op een bruiloft, de eerste sinds corona-tijd.
Het was heel mooi maar er werd totaal niet aan de maatregelen gehouden.
Had ook wel wat, voelde als vanouds maar achteraf denk ik wel: oei, ik hoop niet dat dit een staartje gaat krijgen...
Maar goed, iedereen is daar ook op eigen risico. Sommige gasten met zwakker gezondheid hadden afgezegd en ik hoop dat iedereen zo slim is om de komende tijd alert te zijn en niet teveel anderen te zien.
Maar het was wel heel mooi en gezellig! Dit weekend moeten we wat knopen doorhakken voor onze eigen bruiloft dus ik ben wel blij dat ik het gezien heb zodat we kunnen kijken wat wij wel en niet willen. Al is onze locatie denk ik wel stukken strenger.
Het was heel mooi maar er werd totaal niet aan de maatregelen gehouden.
Had ook wel wat, voelde als vanouds maar achteraf denk ik wel: oei, ik hoop niet dat dit een staartje gaat krijgen...
Maar goed, iedereen is daar ook op eigen risico. Sommige gasten met zwakker gezondheid hadden afgezegd en ik hoop dat iedereen zo slim is om de komende tijd alert te zijn en niet teveel anderen te zien.
Maar het was wel heel mooi en gezellig! Dit weekend moeten we wat knopen doorhakken voor onze eigen bruiloft dus ik ben wel blij dat ik het gezien heb zodat we kunnen kijken wat wij wel en niet willen. Al is onze locatie denk ik wel stukken strenger.

maandag 20 juli 2020 om 10:23
Apple, ja blijft altijd spannend op een bruiloft. Ik heb ook gezegd, ik houd afstand maar als mensen mij een hand willen geven of willen knuffelen op mijn bruiloft dan doe ik dat. Net als op de begrafenis van mijn moeder. Ik hield afstand van de mensen die dat wilden, maar veel wilden mij toch even knuffelen (vooral de mensen die dichtbij me staan, zoals tantes en mijn oma) en dat vond ik prima. Zo zal dat ook op de bruiloft gaan vermoed ik.
maandag 20 juli 2020 om 10:42
Ja niet alleen het knuffelen. Na een tijdje stond iedereen meer rond de bar dan dat ze aan tafels zaten, daar ben ik wel vandaag gebleven. Maar als je iemand spreekt en er is rumoer sta je toch dichterbij.
En tijdens de dans van het bruidspaar wil iedereen het natuurlijk goed zien dus staan mensen ook dichter op elkaar.
Wij hebben helaas van de kerk gehoord dat ze daar normaal maar 30 mensen binnenlaten, dat was wel een domper. Ik had gerekend op een derde tot halve bezetting maar door de banken kun je natuurlijk niet schuiven en zitten ze op een kwart bezetting. Maar omdat bij ons bijna iedereen in huishoudens van 2 komt zou er misschien meer mogelijk zijn. We mogen volgend weekend met een meetlat langskomen
Ze denken in ieder geval mee!
Bij onze receptielocatie is licht positief nieuws, ze zijn met de veiligheidsregio bezig om staande recepties in buitenruimtes toe te staan. Nog geen zekerheid maar dat zou al heel veel schelen! Als dat zo is dan gaat de locatie ook voor een vaste tent met aankleding zorgen (we zijn natuurlijk niet hun enige bruiloft/evenement
) dus dat zou echt super zijn!
Het blijft een rollercoaster van teleurstellingen en hoop...
En tijdens de dans van het bruidspaar wil iedereen het natuurlijk goed zien dus staan mensen ook dichter op elkaar.
Wij hebben helaas van de kerk gehoord dat ze daar normaal maar 30 mensen binnenlaten, dat was wel een domper. Ik had gerekend op een derde tot halve bezetting maar door de banken kun je natuurlijk niet schuiven en zitten ze op een kwart bezetting. Maar omdat bij ons bijna iedereen in huishoudens van 2 komt zou er misschien meer mogelijk zijn. We mogen volgend weekend met een meetlat langskomen

Bij onze receptielocatie is licht positief nieuws, ze zijn met de veiligheidsregio bezig om staande recepties in buitenruimtes toe te staan. Nog geen zekerheid maar dat zou al heel veel schelen! Als dat zo is dan gaat de locatie ook voor een vaste tent met aankleding zorgen (we zijn natuurlijk niet hun enige bruiloft/evenement

Het blijft een rollercoaster van teleurstellingen en hoop...
maandag 20 juli 2020 om 10:43
We haden trouwens ook bedacht om te vragen of iedereen een plant of bos bloemen mee wil nemen naar de kerk (mogen ze ook weer mee naar huis nemen) en naast hun op de bank te zetten. Zodat de kerk niet leeg voelt maar als een grote plantenkas voelt.
Is dat raar? Ik vond het wel een grappig idee (van mijn vader) maar misschien is het een raar verzoek...
Is dat raar? Ik vond het wel een grappig idee (van mijn vader) maar misschien is het een raar verzoek...

maandag 20 juli 2020 om 11:17
Wat onwijs fijn voor je oma dat je bent gegaanZomerwarmte schreef: ↑16-07-2020 20:30Ben nu ontzettend moe, vandaag samen met mijn vader naar mijn oma (moeder van mijn moeder) geweest, die is zo verdrietig

maandag 20 juli 2020 om 11:18
AnAppleADay schreef: ↑17-07-2020 09:29Maar het was wel heel mooi en gezellig! Dit weekend moeten we wat knopen doorhakken voor onze eigen bruiloft dus ik ben wel blij dat ik het gezien heb zodat we kunnen kijken wat wij wel en niet willen. Al is onze locatie denk ik wel stukken strenger.
Mooi om een voorbeeld te hebben idd. Geeft toch wat rust, lijkt me.
dinsdag 21 juli 2020 om 15:19
@Zomerwarmte wat lief dat je langs je oma ging
@apple knopen doorhakken zijn lastig. Proberen wij nu ook. De ceromonie mogen nog steeds nog maar 20 mensen bij zijn. Dus doen alleen eigen gezin met kids en aanhang en getuigen en dan zitten we al aan de 20
wilde eerst geen receptie doen maar doen we nu toch maar wel. Ik merk dat ik de trouwkaart nog steeds niet durf te sturen.....maar misschien toch maar doen met een briefje erbij mocht het versoepeld worden dan laten we jullie dit telefonisch weten ofzo?
Ik ben opzoek naar een bruidsboeket. Wat zijn een beetje normale prijzen? Ik schrik nogal van sommige prijzen. 125 euro hoorde ik al van een winkel....hoe doen jullie dat met een bruidsboeket
@apple knopen doorhakken zijn lastig. Proberen wij nu ook. De ceromonie mogen nog steeds nog maar 20 mensen bij zijn. Dus doen alleen eigen gezin met kids en aanhang en getuigen en dan zitten we al aan de 20

Ik ben opzoek naar een bruidsboeket. Wat zijn een beetje normale prijzen? Ik schrik nogal van sommige prijzen. 125 euro hoorde ik al van een winkel....hoe doen jullie dat met een bruidsboeket

woensdag 22 juli 2020 om 07:13
@Baby
Wat jammer dat de ceremonie zo beperkt is. Wij mogen ook maximaal 10
. Dus ouders, getuigen, vriend en ik. Zelfs de fotograaf mag niet binnen. Gelukkig gaan we het wel filmen, dus eventueel kunnen we daar wat foto's uit "knippen". Hoe gaan jullie dat doen?
Ik snap dat je het moeilijk vindt, de uitnodigingen. I.p. is het normaal om een briefje met extra info toe te voegen, dus daar kun je prima in zetten dat alles onderhevig is aan veranderingen rondom covid. Op wat voor dag trouw je? Moeten mensen er vrij voor nemen? Had je een save the date gestuurd?
Wat betreft boeketten: ik vond het ook giga duur en op locatie worden de bloemen vaak ingevlogen. Ik heb mijn bloemen dus van Wish. Heb er zelf een lint omheen gedaan en ben er erg tevreden mee. Heb hier mede voor gekozen omdat je dan geen kans op vlekken van de stelen hebt en de bloemen niet direct verwelken door de hitte.
@Deavotion
Zelf maar de berm in om te plukken
?
Wat jammer dat de ceremonie zo beperkt is. Wij mogen ook maximaal 10

Ik snap dat je het moeilijk vindt, de uitnodigingen. I.p. is het normaal om een briefje met extra info toe te voegen, dus daar kun je prima in zetten dat alles onderhevig is aan veranderingen rondom covid. Op wat voor dag trouw je? Moeten mensen er vrij voor nemen? Had je een save the date gestuurd?
Wat betreft boeketten: ik vond het ook giga duur en op locatie worden de bloemen vaak ingevlogen. Ik heb mijn bloemen dus van Wish. Heb er zelf een lint omheen gedaan en ben er erg tevreden mee. Heb hier mede voor gekozen omdat je dan geen kans op vlekken van de stelen hebt en de bloemen niet direct verwelken door de hitte.
@Deavotion
Zelf maar de berm in om te plukken

woensdag 22 juli 2020 om 07:15
Wij hebben gisteren de offerte gekregen voor de avondlocatie die we graag willen. Goed te doen, mits het in de lokale munteenheid is. Dat stond wel in de mail, maar ik wil het extra checken gezien dat x2 zou betekenen. Ik kan niet wachten om overal een officiële klap op te geven. Dat de dag echt vast ligt. Dan is het ook tijd om een gedetailleerder draaiboek te maken. Langzaamaan, lijken we er te komen.

woensdag 22 juli 2020 om 19:24
Wij hebben besloten om te cancellen. Het was al meer een hoofdpijndossier dan een heuglijk feit geworden omdat het ons niet lukt om blij te worden van het aangepaste programma. Nu komt daarbij dat de gezondheid van mijn schoonmoeder plots rap achteruit gaat. We hebben allebei helemaal geen zin meer om ons bezig te houden met een huwelijk waar we toch al niet enthousiast over waren. Streep erdoor. We zien wel wanneer wel het goede moment aanbreekt. Het voelt als een bevrijding na 4 maanden worstelen.

woensdag 22 juli 2020 om 19:33
Lastig, die ceremonies waar zo weinig mensen bij mogen zijn. Eerlijk gezegd verwacht ik de komende tijd geen verdere versoepelingen, gezien de wat oplopende cijfers.
Kokoro, goed idee om te filmen. Dan heb je tenminste nog iets vastgelegd. Keer twee is nogal een verschil ja. Ik hoop voor je dat het inderdaad klopt zoals in de mail!
Bruidsboeketten zijn inderdaad behoorlijk duur. Ik heb begrepen dat dit (deels) komt doordat de bloemen de hele dag mooi en stevig moeten blijven, zonder water en eventueel met warm weer. Vaak doen ze een ijzerdraadje door elke bloem en dat is een hoop werk.
Ik twijfel nog over wel of geen bruidsboeket. Ik vind het maar lastig om steeds iets vast te moeten houden. Verder is er in november niet veel keus qua soorten en zouden blauwe bloemen het mooist zijn bij de rest van de styling, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Over een maand hebben we een afspraak bij de locatie gepland. Als ze weinig flexibiliteit bieden in de regels en we echt alle singles in hun eentje op afstand moeten plaatsen gaan we dan de knoop doorhakken en uitstellen.

Kokoro, goed idee om te filmen. Dan heb je tenminste nog iets vastgelegd. Keer twee is nogal een verschil ja. Ik hoop voor je dat het inderdaad klopt zoals in de mail!
Bruidsboeketten zijn inderdaad behoorlijk duur. Ik heb begrepen dat dit (deels) komt doordat de bloemen de hele dag mooi en stevig moeten blijven, zonder water en eventueel met warm weer. Vaak doen ze een ijzerdraadje door elke bloem en dat is een hoop werk.
Ik twijfel nog over wel of geen bruidsboeket. Ik vind het maar lastig om steeds iets vast te moeten houden. Verder is er in november niet veel keus qua soorten en zouden blauwe bloemen het mooist zijn bij de rest van de styling, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Over een maand hebben we een afspraak bij de locatie gepland. Als ze weinig flexibiliteit bieden in de regels en we echt alle singles in hun eentje op afstand moeten plaatsen gaan we dan de knoop doorhakken en uitstellen.

woensdag 22 juli 2020 om 19:35
Ach jeetje kindrebel, wat vreselijk naar van je schoonmoederkindrebel schreef: ↑22-07-2020 19:24Wij hebben besloten om te cancellen. Het was al meer een hoofdpijndossier dan een heuglijk feit geworden omdat het ons niet lukt om blij te worden van het aangepaste programma. Nu komt daarbij dat de gezondheid van mijn schoonmoeder plots rap achteruit gaat. We hebben allebei helemaal geen zin meer om ons bezig te houden met een huwelijk waar we toch al niet enthousiast over waren. Streep erdoor. We zien wel wanneer wel het goede moment aanbreekt. Het voelt als een bevrijding na 4 maanden worstelen.

Echt cancellen dus en later opnieuw een datum zoeken? Wat verdrietig, maar ik snap ook heel goed dat het rust geeft om de knoop nu doorgehakt te hebben.