Date verteld over mijn ADD
woensdag 26 augustus 2020 om 17:00
Hoi iedereen,
Laatst heb ik een date gehad met een man die ik heel erg leuk vond/vind. Toen we elkaar leerde kennen was er zo'n goede klik en aantrekkingskracht.. Tot onze date. Het ging allemaal goed en was heel gezellig, totdat ik ineens begon te vertellen over dat ik ADD heb (het kwam ineens ter sprake). Hij vroeg wat dat precies inhield, dus begon ik het uit te leggen. Ineens merk ik dat hij zeer kortaf is en op WhatsApp eigenlijk niets meer zegt. Heel eerlijk gezegd doet dit me best pijn en merk dat hij daarvoor echt steeds het initiatief nam om met me te praten en wat af te spreken.. Misschien vindt hij me nu 'raar'.. Maarja wat is 'normaal'??! Spijt dat ik veel te open ben geweest over mezelf. Hoe kunnen jullie iemand vergeten waar je gevoelens voor hebt?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes
Laatst heb ik een date gehad met een man die ik heel erg leuk vond/vind. Toen we elkaar leerde kennen was er zo'n goede klik en aantrekkingskracht.. Tot onze date. Het ging allemaal goed en was heel gezellig, totdat ik ineens begon te vertellen over dat ik ADD heb (het kwam ineens ter sprake). Hij vroeg wat dat precies inhield, dus begon ik het uit te leggen. Ineens merk ik dat hij zeer kortaf is en op WhatsApp eigenlijk niets meer zegt. Heel eerlijk gezegd doet dit me best pijn en merk dat hij daarvoor echt steeds het initiatief nam om met me te praten en wat af te spreken.. Misschien vindt hij me nu 'raar'.. Maarja wat is 'normaal'??! Spijt dat ik veel te open ben geweest over mezelf. Hoe kunnen jullie iemand vergeten waar je gevoelens voor hebt?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes
woensdag 26 augustus 2020 om 19:41
Die man heeft niks verkeerd gedaan, hij wil om welke reden dan ook geen tweede date. Al ging het wel om die ADD, er zullen best mensen zijn die dat niet zien zitten en dat mag ook gewoon (misschien haalde hij alleen 10en op school en wil hij dat zijn toekomstige kinderen 11en halen). Waarom moet altijd iemand z'n schuld zijn? TO heeft niks verpest en hij ook niet.
woensdag 26 augustus 2020 om 19:56
precies, er was blijkbaar geen klik.Murrmurr schreef: ↑26-08-2020 19:41Die man heeft niks verkeerd gedaan, hij wil om welke reden dan ook geen tweede date. Al ging het wel om die ADD, er zullen best mensen zijn die dat niet zien zitten en dat mag ook gewoon (misschien haalde hij alleen 10en op school en wil hij dat zijn toekomstige kinderen 11en halen). Waarom moet altijd iemand z'n schuld zijn? TO heeft niks verpest en hij ook niet.
wij slapen nooit.
woensdag 26 augustus 2020 om 20:01
Bijzonder ja hoe mensen conclusies trekken over die man op basis van...ja wat eigenlijk? We weten alleen dat hij minder ging appen en dat TS dat relateert aan haar mededeling over ADD.Fluithaas schreef: ↑26-08-2020 19:28Waarom is hij dan niet leuk?? Ik weet niet wat TO verteld heeft precies, maar als het iets is in de trant van dat ze de helft van haar afspraken vergeet, mensen laat zitten en niet op komt dagen en dergelijke, dan snap ik best dat hij daar geen zin in heeft. Ik ken iemand die ADD heeft en met wie geen enkele afspraak te maken valt. Ben ik dan een trut als ik dat geen relatie materiaal vind?
Wat een diva-mentaliteit, om meteen te besluiten dat een man die jou niet wil een vervelende vent is.
En als TO’s ADD meer in de categorie “ik ben zo lekker chaotisch en dromerig” valt, dan kan ze natuurlijk ook dát vertellen in plaats van een diagnose op tafel te leggen bij de eerste date.
En stel dat het inderdaad om de ADD gaat; ook mensen die op dingen afknappen kunnen leuk zijn, ook al begrijp je de reden niet helemaal. Er zijn zoveel dates waarbij het doodloopt, van 1 kant niet matcht, van beide kanten niet, om wat voor reden dan ook.
Het is vast goed bedoeld om TS een hart onder de riem te steken...
woensdag 26 augustus 2020 om 20:56
Eens. Sowieso vind ik het nogal nutteloos om een hele date te analyseren en dan te denken dat het door 1 ding komt wat je hebt gezegd. Mi is niet willen van een tweede date meestal een gevoelsding zonder hele concrete aanleiding. Hoewel je soms misschien wel dingen hebt waarvan je achteraf iets van denkt, maar ik vind dat al gauw een kip of het ei verhaal. Bijvoorbeeld bij iemand die ik toch al meh blijk te vinden zal ik eerder denken 'Ugh en ook dat gelijk smijten met diagnoses' terwijl bij iemand die ik geweldig en aantrekkelijk vind en dat ook vertelt ik hooguit herinner 'Oh ja dat kwam ook nog ter sprake'. Hypothetisch hoor.Murrmurr schreef: ↑26-08-2020 19:41Die man heeft niks verkeerd gedaan, hij wil om welke reden dan ook geen tweede date. Al ging het wel om die ADD, er zullen best mensen zijn die dat niet zien zitten en dat mag ook gewoon (misschien haalde hij alleen 10en op school en wil hij dat zijn toekomstige kinderen 11en halen). Waarom moet altijd iemand z'n schuld zijn? TO heeft niks verpest en hij ook niet.
woensdag 26 augustus 2020 om 20:59
Je bedoelt dat deze man niet zo leuk is voor háár? Zegt nl niets over het feit of het wel of geen leuke man is, iedereen mag namelijk gewoon zelf een keuze maken of hij/zij iets wel/niet wil in een relatie en wat mij betreft zegt dat helemaal niks over een persoon. Dit is gewoon geen match.
woensdag 26 augustus 2020 om 21:36
Dit.valentinamaria schreef: ↑26-08-2020 17:04ik vind ook weinig dingen zo irritant als iemand die op de eerste date al met zijn diagnoses gaat smijten.
En je moet maar zin hebben in alle issues en het gedoe dat er bij komt kijken.
Hij kan dat wel wat duidelijker aangeven, dat dan weer wel.
..
woensdag 26 augustus 2020 om 21:39
Ja had gewoon niks moeten zeggen, gedane zaken nemen geen keer......... ben ook gewoon slecht met daten denk ik, was onwijs zenuwachtigVolhouder666 schreef: ↑26-08-2020 21:36Dit.
En je moet maar zin hebben in alle issues en het gedoe dat er bij komt kijken.
Hij kan dat wel wat duidelijker aangeven, dat dan weer wel.
woensdag 26 augustus 2020 om 21:55
Niet mee eens. Als je het niet zou vertellen komt hij er later wellicht toch wel achter qua gedrag en kapt hij het alsnog af. Het was gewoon geen goeie match, dat is jammer voor jou, maar daarvoor date je, toch?
woensdag 26 augustus 2020 om 22:45
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het belachelijk dat je niet zou kunnen vertellen over je ADD. Zelfs niet op de eerste date. Het kan toevallig ter sprake komen inderdaad of het kan wel voor je verleden erg bepalend zijn geweest waardoor je erover vertelt. Ik vind die vent echt onredelijk als hij daardoor afknapt. Maar het lijkt erop alsof dit de eerst date was. (toch?) Dan kan hij ook om andere redenen af zijn geknapt. Ik denk niet dat als je iemand echt leuk vindt, het je uitmaakt of deze persoon wel of geen ADD heeft.
woensdag 26 augustus 2020 om 22:46
Dat ligt aan je perspectief. Vanuit de narcist is het een zeer goede combi, vanuit de add'er verwacht ik dat er jaren later niet positief op teruggekeken wordt.
woensdag 26 augustus 2020 om 22:55
Volgende keer gewoon weer eerlijk zijn hoor. Iemand die afschrikt door de ADD ondanks een leuke date, is NIET geschikt om een relatie met een ADDer aan te gaan. Je wilt ook geen relatie met iemand, die in de relatie totaal niet begripvol kan zijn. Het is al moeilijke genoeg met een ruimdenkend iemand.
woensdag 26 augustus 2020 om 22:58
Het is natuurlijk nooit verkeerd om aan je zelfvertrouwen te werken, maar waarom zou TO moeten stoppen met daten? Misschien is daten ook gewoon een activiteit die je kunt oefenen en waar je beter in wordt naarmate je het vaker doet.
woensdag 26 augustus 2020 om 23:01
Waarom is het onredelijk? Het gaat niet (alleen) om rede en ratio hè, het gaat ook om klik en gevoel.sonicmodus schreef: ↑26-08-2020 22:45Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het belachelijk dat je niet zou kunnen vertellen over je ADD. Zelfs niet op de eerste date. Het kan toevallig ter sprake komen inderdaad of het kan wel voor je verleden erg bepalend zijn geweest waardoor je erover vertelt. Ik vind die vent echt onredelijk als hij daardoor afknapt. Maar het lijkt erop alsof dit de eerst date was. (toch?) Dan kan hij ook om andere redenen af zijn geknapt. Ik denk niet dat als je iemand echt leuk vindt, het je uitmaakt of deze persoon wel of geen ADD heeft.
En wellicht had de mededeling over ADD invloed daarop, en misschien ook nog andere dingen. Niet leuk, maar het mag.
Daten is geen officiele procedure waarbij je alleen op bepaalde "redelijke" en vaststaande criteria selecteert.
woensdag 26 augustus 2020 om 23:31
TO;
Heb wel respect voor het feit dat je openheid hebt gegeven hierover.
Wel erg vervelend dat die date zo gereageerd heeft.
Zelf heb ik ook ADD (en daarnaast ook nog ASS, autisme).
Zou het zelf wel erg moeilijk vinden om hierover openheid te geven bij een date, maar dit uiteindelijk ook wel gaan doen.
Ook omdat ik het niet zou willen verbloemen oid.
Heb wel respect voor het feit dat je openheid hebt gegeven hierover.
Wel erg vervelend dat die date zo gereageerd heeft.
Zelf heb ik ook ADD (en daarnaast ook nog ASS, autisme).
Zou het zelf wel erg moeilijk vinden om hierover openheid te geven bij een date, maar dit uiteindelijk ook wel gaan doen.
Ook omdat ik het niet zou willen verbloemen oid.
woensdag 26 augustus 2020 om 23:49
Natuurlijk. Pussy pass
woensdag 26 augustus 2020 om 23:50
Omdat ze zo een veel te makkelijke prooi wordt voor.....