Boze stief dochter

31-12-2021 20:09 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu op oudjaars avond alleen thuis, mijn kinderen zijn bij hun vader, ik zou naar nieuwe vriend gaan, zijn kinderen zouden er ook niet zijn.
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
Tja het kind gaat voor jou. Ik zou dat kind niet aanspreken hoor.
Op haar 13de en met pas een relatie zou het mij niet zoveel kunnen schelen.

Op haar 19de of 22ste en als jullie al 5 jaar samen zijn zou het wat anders zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ligt een beetje aan de situatie. Hoe lang zijn jullie samen? Hoe lang zijn haar ouders al uit elkaar? Weet je waarom ze moeite heeft met jullie relatie?

Als haar ouders pas net uit elkaar zijn (bijvoorbeeld korter dan een jaar) snap ik dat ze niet op een nieuwe partner zit te wachten. Goed dat ze in ieder geval welkom is bij je vriend.
Dus jij bent boos bedoel je?
Dat is ook stom. Van hem, van haar, de hele situatie. Maar je kunt dingen ook stom vinden zonder er verder consequenties aan te verbinden. Dat zou ik doen: het stom vinden en verder niks.
Ja, in dit geval betekent het kind voor het meisje, dus dat de verkering naar huis gaat. Ze is 13 jaar, geen 23, en het is haar vader.

Waarom heb je hier zo’n probleem mee?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Tja, kind eerst. Ze is 13.
Ik snap wel dat dit erg teleurstellend is maar zonder wat meer achtergrond is het lastig om te reageren.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Is dit dezelfde als de fwb van augustus? Zo ja, kind gaat terecht voor wat mij betreft.
Delta91 schreef:
31-12-2021 20:11
Tja het kind gaat voor jou. Ik zou dat kind niet aanspreken hoor.
Ik vind kind gaat voor iets anders dan dat er geen grenzen zijn aan wat je wel en niet hoeft te accepteren.

Geen idee van de feitelijke situatie, dus lastig om een oordeel te geven.
Star⁴ schreef:
31-12-2021 20:18
Is dit dezelfde als de fwb van augustus? Zo ja, kind gaat terecht voor wat mij betreft.

100%
EsterInside schreef:
31-12-2021 20:19
100%
Nou ja zeg

Een neukert gaat toch voor?
Westerpaviljoen schreef:
31-12-2021 20:29
Nou ja zeg

Een neukert gaat toch voor?

Ja sorry wat gevoelloos van mij.
Maar, wat als neukert een Ajax fan is en dochter trouw naar thuis- en uit wedstrijden van Feyenoord meegaat?
Als dit een ´nieuwe vriend´ is, is dzt meisje geen stiefdochter, maar gewoon de dochter van je vriend.
Jullie vormen toch geen gezin.
Jullie zijn nog niet zolang samen neem ik aan want afgelopen zomer was je nog aan het scheiden toch. Dus het is misschien nog wel een stukje te vroeg om oud en nieuw met zijn kind te vieren.
Star⁴ schreef:
En als het een nieuwe is, dan is het nog erg vroeg om happy families te spelen
EsterInside schreef:
31-12-2021 20:30
Ja sorry wat gevoelloos van mij.
Maar, wat als neukert een Ajax fan is en dochter trouw naar thuis- en uit wedstrijden van Feyenoord meegaat?
Dan zou je dus op regelmatige basis een Ajacied verneuken?

Dan zou ik wel dochters kant kiezen ja.

Iets met een rode kaart ofzo
Kan je iets met de antwoorden TO?
Star⁴ schreef:

Ja hoezo ?
Haar ouders zijn jaar uit elkaar
Ze zou deze week bij haar moeder zijn, maar hij was “ vergeten” dat ze oudjaar bij hem kwam, en had dus met mij afgesproken, toen bleek zijn dochter ook te komen, en die eiste dat ik moest oprotten (letterlijk).
Omdat ik de volwassen ben ben ik rustig vertrokken.
EsterInside schreef:
31-12-2021 20:38
:HA:

Deze TO is het middelpunt van haar eigen universum. En anderen doen het altijd fout. Dus wat denk je zelf.
EsterInside schreef:
31-12-2021 20:38
Ja kind gaat voor dus goed dat ik vertrokken ben
sandy1974 schreef:
31-12-2021 20:40
Ja hoezo ?
Ze zou deze week bij haar moeder zijn, maar hij was “ vergeten” dat ze oudjaar bij hem kwam, en had dus met mij afgesproken, toen bleek zijn dochter ook te komen, en die eiste dat ik moest oprotten (letterlijk).
Een jaar pas, dat is kort. Ik snap vader en kind wel.
sandy1974 schreef:
Ja hoezo ?

Je vriend heeft zijn prioriteiten niet op orde. Werk aan de winkel! Voor hem dus!
sandy1974 schreef:
Ja hoezo ?
Serieus hoezo? Je snapt niet dat een kind voor gaat op een 'relatie' van een paar maanden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven